[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:48

ja dat heb ik nu idd ook met die broeken, dus ik ga binnekort mooi ff naar de dokter..
ik heb nu nog 2 strips.. maar ik wil eiglijk strax meteen met een nieuwe beginnen(ik zit nu in mn stopweek)
kan ik dan gwoon dus aan bijvoorbeeld de yasmin gaan en die andere strips weggooien ofso

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:25

Hannanas schreef:
je zegt: je ging aan de microgynon, toen kreeg je puistujes, dus heb je nu maar de diane gekregen? Belachelijk! Dan kreeg je dus puistjes van de pil! Dan had je gewoon op een andere pil moeten overstappen.

En met 30 gram -50 gram had ik het over anticonceptie pillen:).

Jah mijn huisarts is een beetje te makkelijk hierin denk ik..
toch vind ik het ook geen fijn idee om nu weer te switchen..

Sence

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:41

Toen ik met de pil begon, had ik daarna nog een half jaar last van hele erge koppijn, dag en nacht.
Meer die hier last van hebben, of last van hebben gehad?

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:45

Welke pil is dat dan?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:50

oja, sorry.
ik zit aan de microgrynon 30..
(verder werkt ie perfect bij mij)

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:53

Hmm..heb ik geen last van gehad.
Zeker dat dat de oorzaak is..?
Je kan ook hoofdpijn krijgen als je ogen achteruit zijn gegaan (moeten ze zich meer inspannen om te kijken)
Ik vond de microgrynon wel fijn, alleen kreeg er meer puistjes van.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:01

ik juist geen puistjes ofzo.
het kwam door de pil denk ik, want heb verder nooit ergens last van gehad...

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:20

advies..: naar je huisarts gaan

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:29

lenn:

ik voel ze zelf niet eens
horen ze echt duidelijk voelbaar te zijn?

en ik heb ook geen echo gehad
moest over een jaar terugkomen en zou er dan een krijgen

pelipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:59

FlEuRXBoNnY schreef:
ja dat heb ik nu idd ook met die broeken, dus ik ga binnekort mooi ff naar de dokter..
ik heb nu nog 2 strips.. maar ik wil eiglijk strax meteen met een nieuwe beginnen(ik zit nu in mn stopweek)
kan ik dan gwoon dus aan bijvoorbeeld de yasmin gaan en die andere strips weggooien ofso

Ik zou als ik jou was eerst naar de HA gaan inderddad en dan kijken wat hij/zij zegt.Maar Fleur ik kan mijn indian's weer aan

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:12

Angelstears schreef:
lenn:

ik voel ze zelf niet eens
horen ze echt duidelijk voelbaar te zijn?

en ik heb ook geen echo gehad
moest over een jaar terugkomen en zou er dan een krijgen

Ik voel ze zelf ook niet, maar ook nooit echt geprobeerd eigenlijk haha..

Die echo krijg ik over 10 weken.. of 8, dat weet ik niet meer

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:04

Ik hoor hier vanalles over puistjes, ik pakte vorger de Mercilon, nu gebruik ik de nuvaring, en sinds ik die gebruik is mijn huid echt veel en veel gaver geworden!

Sence

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:09

noran_nd_me schreef:

Het rare was dat het na dat half jaartje ineens was gestopt!!!

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:42

ik ga maandag naar de huisarts voor een andere
nog een vraagje, al wil je zo'n ring zegmaar, kan je daar dik van worden? bedankt!

Nienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:38

Hoi meiden, ik heb een vraagje voor jullie!

Ik slik nu sinds 4 maanden de microgynon 30, en op zich ben ik tevreden, alleen....ik word de eerste week elke dag misselijk! (ook wel in de 2e en 3e week, maar dan niet dagelijks).
Zijn er meer die hier last van hebben gehad, en is het nog over gegaan?
Ik slik de pil nu steeds 's ochtends rond 8/9 uur, en wordt steeds tussen 3 en 4 uur 's middags misselijk. Zou het misschien nog effect hebben als ik hem 's avonds ga slikken?

Hiervoor had ik trouwens een koperspiraaltje, dus mocht iemand daar nog vragen over hebben...roep maar!

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:46

jah ik werd in het begin sochtends ook heel erg misseljk van de microgynon.. maar na een tijdje ging dat wel over, ik ben m ook savonds gaan slikken toen was ik sochtends helemaal niet misselijk meer
bij mij was het alleen niet speciaal in de 1e week.. maar ik ben snel overgestapt op savonds ik denk dat het dan wel scheelt..

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:01

hey

Ik heb een probleempje...
Ik neem al 5-6 jaar de pil... mercilon (de roze) en nu heb ik vorige week mijn regels gehad en heb ik nu al een week buikpijn en hoofdpijn en heb ik ook vuilverlies (wat ik normaal niet meer heb een week na mijn regels). Weten jullie wat het kan zijn ?

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:30

Nadine240904 schreef:
noran_nd_me schreef:

Het rare was dat het na dat half jaartje ineens was gestopt!!!

Als je dr geen last meer van hebt, zou ik je er niet druk om maken..

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:48

FlEuRXBoNnY schreef:
jah ik werd in het begin sochtends ook heel erg misseljk van de microgynon.. maar na een tijdje ging dat wel over, ik ben m ook savonds gaan slikken toen was ik sochtends helemaal niet misselijk meer
bij mij was het alleen niet speciaal in de 1e week.. maar ik ben snel overgestapt op savonds ik denk dat het dan wel scheelt..

ik slik al bijna 8 jaar die pil en ben in die 8 jaar iedere x in het begin van mijn pil misselijk.. heb er nu ook meerdere klachten bij gekregen. maar wil niet over stappen op een andere pil want mijn hormonen zijn mijn hele leven al een zootje.maar om te stoppen vind ik ook niks want dan weet je niet waarneer je ongi word en ik ben allergisch voor condooms. iemand tips voor mij?

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:18

Hier dan ook mijn vraag even tussen.

Ik slik vanaf dat ik 16 jaar ben ofzo de pil. Ik was nooit erg regelmatig ongesteld en dat was toen de voornaamste reden om de pil te gaan slikken. Ik ben nu 25 en ben 5 maanden geleden gestopt met de pil. Ik had mijn relatie be-eindigd en wilde wel eens zonder pil door het leven. Ongesteld ben ik niet meer geworden (hiervoor ben ik ook bij de huisarts geweest en die zag geen probleem hierin, kan vaak wel 6 maanden of langer duren voordat het weer op gang komt)

Vandaag ben ik toch maar weer begonnen met de pil. Ik krijg ineens last van puistjes op mijn rug (nooit eerder gehad) en ik heb veel meer last van moodswings.

Iemand enig idee hoe snel je lichaam weer gewend is aan de hormonen en die puistjes en moodswings weer verdwijnen?

En nog een ander vraagje, vanaf wanneer is de pil nu weer betrouwbaar. In de bijsluiter staat dat je moet gaan beginnen met slikken op dag 1 van je menstruatie. Nou word ik niet ongesteld dus heb ik gewoon vandaag als dag uitgekozen.
Hoe lang duurt het dan voordat de pil weer betrouwbaar is?? Een strip lang ofzo (totdat ik weer ongesteld word en is ie dan weer veilig???)

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:25

Pf sammetje waarom heb je het niet langer de tijd gegeven? Na 5 maanden is je lichaam echt niet weer op orde.

Ik denk dat je pil gewoon nu al betrouwbaar is. Maar je hebt geen vriend dus kan je makkelijk 1 strip zonder sex, zodat je zeker weet dat je daarna beschermt bent.

Nu zal het weer 3-6 maanden duren voordat je lichaam weer aan de pil gewend is. Zodat je lichaam echt weer ongesteld kon worden. Met de pil krijg je alleen maar een bloeding, geen ongesteldheid.

Naar mijn idee had je gewoon lekker pil-loos moeten blijven:).

succes ermee!

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:46

Ik lees dus dat de yasmin ook tegen puistjes helpt. ik zou eerst de microgynon 30 krijgen, maar toen zei de HA, hms je hebt ook wel last van puistjes, dan doe ik de diane wel.
maar als de yasmin ook helpt alleen een stuk lichter is, dan is dan misschien een betere optie.

ik dacht eerst eigenlijk dat de yasmin ook een 4e-generatie pil was.

pff...ik kan dus echt dubben over zoiets..wel of niet doen...wel..niet..

maar zijn hier meer mensen die langere tijd de Yasmin slikken? hoor graag hun ervaringen.

shet_loverrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:28

Hallo
ik heb even een vraag..
ik ben nu 16 jaar..
heb een vriend
maar mn moeder vindt mijn vriend wel aardig maar hij is iets ouder vergeleken met mij..
ik wil graag de pil gebruiken zodat we het toch veilig doen..
hoe zou ik dat moeten vragen aan mijn moeder dat ik de pil wil gaan gebruiken..
welke zou ik dan moeten nemen ?

heel erg bedankt..

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:22

shet_loverrr schreef:
Hallo
ik heb even een vraag..
ik ben nu 16 jaar..
heb een vriend
maar mn moeder vindt mijn vriend wel aardig maar hij is iets ouder vergeleken met mij..
ik wil graag de pil gebruiken zodat we het toch veilig doen..
hoe zou ik dat moeten vragen aan mijn moeder dat ik de pil wil gaan gebruiken..
welke zou ik dan moeten nemen ?

heel erg bedankt..

Ik heb gewoon tegen m'n mam gezegd van: mam, ik wil graag aan de pil. en ze pakte het gewoon goed op, no problem. bij ieder thuis zit het natuurlijk anders, maar ze zal er vast begrip voor hebben.

verder gewoon naar de HA gaan en hij/zij zal jouw een pil voorschrijven die het beste bij jouw past.

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:11

Hannanas schreef:
Pf sammetje waarom heb je het niet langer de tijd gegeven? Na 5 maanden is je lichaam echt niet weer op orde.

Ik denk dat je pil gewoon nu al betrouwbaar is. Maar je hebt geen vriend dus kan je makkelijk 1 strip zonder sex, zodat je zeker weet dat je daarna beschermt bent.

Nu zal het weer 3-6 maanden duren voordat je lichaam weer aan de pil gewend is. Zodat je lichaam echt weer ongesteld kon worden. Met de pil krijg je alleen maar een bloeding, geen ongesteldheid.

Naar mijn idee had je gewoon lekker pil-loos moeten blijven:).

succes ermee!

Ben het helemaal met je eens. Vind het ook zwak van mezelf dat ik toch maar weer ben gaan slikken. Maar heb dus een leuke jongen leren kennen en eh.... ik vind het een eng idee om het alleen met condoom te doen. Wil liever die veiligheid van pil erbij. Ik ken hem nog maar kort dus heb me wel voorgenomen nog eventjes te wachten.