Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:32

Dry needling heb ik alleen eens gezien bij een paard.

Ik ben door de kinesist van de pijnkliniek doorverwezen, jawel naar een kinesist :D

Inmiddels heeft de dierenarts praktijk mij terug gemaild met het nummer van de stichting waar zij mee werken voor de zwerfkatten. Ik heb gebeld en blijkbaar komt het nogal vaak voor dat gemeenten zeggen dat de zwerfkat geen zwerfkat meer is omdat hij bij jou in de tuin zit. Lekker kosten besparend.
Maar goed, zij gaan ermee aan de slag dus ik hoop dat er een oplossing komt.

Ik was even buiten gaan zitten maar ik ben weer naar binnen gevlucht, wat een hitte. 33 graden.

Tallie1979

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 21:00

Hou er wel rekening mee dat dry needling niet mag bij diabetes patiënten. Heeft met de huid te maken, begreep ik.

Vandaag is geen beste dag voor mij. De benen branden (net als de hitte buiten. :')

Morgen weer lekker zwemmen, gelukkig is het woensdag weer minder heet. :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 00:18

Het was maar goed dat de bios 4dx was, met hele heftige bewegingen en wind en regen enzo, anders was ik in slaap gevallen zo moe was ik. Maar het was wel heel erg leuk! Daarna nog lekker wat gedronken op het terras en wat gegeten maar op het laatst moest ik echt concentreren om nog te luisteren. Maar ik vond het te gezellig om naar huis te gaan haha. Toen eenmaal thuis stortte ik in maar dat is oké. Ik wilde eigenlijk nog noorderlicht proberen te vangen maar ik was echt bang dat ik dan om zou vallen. Letterlijk als in flauwvallen:') dus dat leek me niet zo'n goed idee. Wel balen want het is/was met het blote oog zichtbaar. Maar goed, m'n bed ligt ook lekker dus het is oké zo.
Al met al een prima dagje gehad ondanks de grafvermoeidheid.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:40

Ik kan al meer dan 20 jaar niet naar de bios. Veel te druk, teveel beeld en geluid.
Zelfs een simpel terrasje kan maar heel af en toe.
Verjaardagsvisite kan niet.
Echt op reis kan niet..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:56

sterregoud schreef:
Ik kan al meer dan 20 jaar niet naar de bios. Veel te druk, teveel beeld en geluid.
Echt op reis kan niet..

Dat klinkt echt naar en heel beperkend :knuffel: zijn er dingen die je nog wel kan die je ook leuk vindt waar je energie van krijgt?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:08

Telpeva schreef:
sterregoud schreef:
Echt op reis kan niet..

Dat klinkt echt naar en heel beperkend :knuffel: zijn er dingen die je nog wel kan die je ook leuk vindt waar je energie van krijgt?

Ja, wandelen met mijn hondje. :) Niet al te ver, maar wel fijn om te doen.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:00

Bioscoop is al lang geleden, moet er ook niet aan denken eigenlijk. Ik vind de televisie en de ondertiteling al een extreme uitdaging om bij te houden en films waarin bv veel geschoten wordt kan ik niet zien. Ik draag oordoppen buitenshuis en thuis staat de tv op max 7 qua volume anders ook oordoppen, dus het geluid in een bioscoop gaat niet lukken.
Omdat ik zoveel ook weer vergeet kan ik wel bepaalde uitzendingen of series blijven kijken, ben immers de verhaallijn allang weer kwijt ookal heb ik het net gezien :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:52

Binck8 schreef:
Omdat ik zoveel ook weer vergeet kan ik wel bepaalde uitzendingen of series blijven kijken, ben immers de verhaallijn allang weer kwijt ookal heb ik het net gezien :')

Hahaha, lang leve het korte termijngeheugen! :') Ik heb hier ook last van!
Ik kan oneindig Game of Thrones kijken, want ik vergeet de verhaallijnen toch steeds.
Dat is dan wel weer één van de weinige voordelen van slecht slapen _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:05

Haha herkenbaar.

Paar jaar terug was het op vrijdag VHS vrijdag op tv.
Met andere woorden oude films van nog uit de tijd van de vhs video recorder.

En mijn vriend en ik grapte dan altijd tegen elkaar, hey weer première avond vandaag :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:31

Soms moet ik een stuk terug baan in een boek omdat ik de laatste pagina's niet meer weet, zelfde effect :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:01

Ik onthoud het half, maar kan het ook rustig opnieuw kijken ja :')

Bioscoop ook al jaren niet meer gedaan, heel herkenbaar wat sterrengoud schrijft, verjaardagen, terrasjes en alles zijn al jaren geen optie meer. Verjaardagen van familie waar ik niet onderuit kan worden aangepast aan mij, ben ik binnen uur weer weg en kom meestal op een dag dat ik er alleen ben. Dus buiten de viering om... en dan alsnog dagen bijkomen. Word best eenzaam zo, maar hier is het geen optie om te blijven

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:04

Verjaardagen ga ik wel heen.
Kom gesloopt terug, maar ik wil dat graag. Is een van het weinige sociale contact nog.

Bioscoop, nee dankje
Kan me ook niet meer herinneren wanneer we aar voor het laatst zijn geweest, dat is echt meer dan 20 jaar geleden.

Vakantie ook niet.
2012 2 daagjes Denemarken omdat er familie is gaan wonen en we toch wel belangstelling wilde tonen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 15:04

Ik mag in mn handen knijpen dat ik dit nog kan doen. Al was ik wel totaal overprikkeld ook haha. Maar goed ik heb het dan ook naar mn zin, maar moet wel concentreren op wat mijn vriendin vertelt. Dan is lekker in de trein zitten met een noisecanceling headphone wel lekker.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:07

sterregoud schreef:
Echt op reis kan niet..

Verjaardagsvisite werkt hier dus alleen als het buiten is. En iedereen op de hoogte is van mijn combinatie van beweeglijkheid (onrust) en behoefte aan rust. :+ En dan kan het soms. Soms ook niet. Helaas.

Heb je een partner? Mijn partner is de enige waarbij ik me echt 100% kan overgeven aan zijn kennis en kunde. Hij regelt de dingen, ik hoef alleen maar aan te sluiten. Ik heb er jaren over gedaan en heel erg veel therapie bij gehad maar het werkt inmiddels. 4 soorten noodmedicatie (antipsychoticas, spierverslappers, opiaten) mee en jeej toch vakantie. Mensen grappen wel eens over de hoeveelheid aan noodmedicatie maar dat maakt me lekker niets uit. Zo van: als dat allemaal nodig is, waar doe je het dan in hemelsnaam voor? Maar ik denk: eej als het werkt en ik kan gewoon (al is het enigzins zombie) wel op vakantie dan is het het me waard. Vooral ook omdat ik al thuis normaal zoveel op bed moet liggen en/of binnen moet blijven.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:00

DuoPenotti schreef:
Haha herkenbaar.

Paar jaar terug was het op vrijdag VHS vrijdag op tv.
Met andere woorden oude films van nog uit de tijd van de vhs video recorder.

En mijn vriend en ik grapte dan altijd tegen elkaar, hey weer première avond vandaag :P

Is er weer!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 20:14

Zijn jullie de hitte een beetje goed doorgekomen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:25

Hier prima. Ik kan beter tegen de hitte als tegen hoge luchtvochtigheid.
Dat vond ik vervelender.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 20:32

Dinsdag vond ik echt heel heftig, zelfs met stil zitten brak het zweet je uit :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:37

Wij zijn een paar jaar geleden verhuisd naar een huis met een grondwarmtepomp. Hierdoor is er vloerverkoeling en vloerverwarming. Gevolg is dat het hier altijd 21 graden is. Echt ZO FIJN. Maar het heeft als grote nadeel dat ik nog veel minder tegen temperatuurschommelingen kan.

Dat is wel een lastig en tevens interessant punt. Want het geldt niet alleen voor warmte. Iedere prikkel die ik als 'echt hinderlijk' geclassificeerd heb en derhalve dus zo goed en zo kwaad als het kan geëlimineerd heb, zorgt nu bij blootstelling voor acute overprikkeling. Omdat ik er niet meer 'aan gewend' ben...? Is zoiets herkenbaar?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:41

Ja denk het wel.
Omdat ik nu thuis ben heb ik het idee dat prikkels buitenhuis nog harder binnenkomen. Of ik vecht er minder tegen? Daar ben ik nog niet aanuit welke van de 2 het is

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:43

Ik zit nu in Oostenrijk en het ging best goed, maar vandaag had ik er wel last van. We waren naar de Weißensee, dat was allemaal nog wel prima, maar op de terugweg toch wel echt last ervan. Na tijd even rustig gezeten, wat gedronken en daarna in het zwembad en even lauw gedouchet en nu gaat het weer goed. Ik denk misschien toch ook te weinig gedronken, in combinatie met echt warm, niet zo handig. Over het algemeen kan ik eigenlijk beter tegen warmte dan kou.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:19

Warmte verdraag ik ook beter dan kou, mijn gewrichten doen dan minder pijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:29

Hier viel het ook mee, ik had erger verwacht maar dat bleef uit. Sloom, chagrijnig en futloos dat was ik absoluut, maar dat had ik zonder mijn issues ook geweest want dat hele warme weer dat is gewoon echt niet mijn ding.
Al met al waren het voor mij prima dagen, met relatief niet heel veel pijnklachten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 23:29

Ik heb minder last van de fibro, maar meer last van de post covid klachten. Mijn temperatuur regelt zich sowieso al niet goed sinds ik corona heb gehad, maar met de warmte, schommelingen of hoge luchtvochtigheid is dat echt in de war. En ik zweet echt bizar veel. Als dat eenmaal stroomt zit er geen stop meer op :+
Mijn bloeddruk en hartslag schommelen ook. Bloeddruk schiet omlaag, of hartslag omhoog. Daar kan ik ook heel naar van worden. En alles verzuurt dan in mijn lijf.
Maar….. alles beter dan regen :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 23:53

Ik doe het over het algemeen ook beter op warmte inderdaad. Maar ik kan ook wel ziek worden van warmte. Maar kou kan ik ook niet goed verdragen. Sowieso is ook mijn thermostaat kapot. Soms dan word ik 's nachts wakker omdat ik het koud heb terwijl het niet koud is :+