Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zira1994

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 13:14

He gadsie wat schrikken Joanieke dat de kleine besloot een rustige dag te houden. Gelukkig bleek de ctg wel goed en liet de kleine boef toen wel weer van zich horen. Ben ook wel benieuwd waarom je dan vandaag terug moet. Maar wel goed dat ze het goed in de gaten houden. Hopelijk is het vanmiddag ook weer goed! Laat je even weten hoe het was ?

Fijn dat jij kleine nu ook zo actief is Sweetgirl

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:59

Oef beide wat schrikken! Wat hebben we dan ook geluk dat we in de moderne tijd leven en voor controles kunnen gaan he *\o/* dat scheelt gelukkig veel kopzorgen. Hopelijk zo weer een goede uitslag Joanieke! Moet zeggen dat ik hier soms ook 1-2 dagen heb dat ik de kleine minder bewust voel maar meestal als ik er naar op zoek ga krijg ik nog wel beweging (zoals je typte Joanieke even stilzitten, glas water etc.) maar lijkt wel net hoe de uk in mijn buik ligt die dag of ik klappen krijg of aaitjes die dag :wow: kreeg het 1 keer savonds niet voor elkaar toen was ik ook wel ff onrustig dus kan me heel goed voorstellen dat het heel spannend kan zijn

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:43

Mag ik terug aanhaken? :o net drie weken verlof gehad en wel alles meegelezen maar jullie kletsen veel :D dus heb niet alles onthouden!

Wel mooie kamertjes, geschilderde meubels en nieuwe kleertjes voorbij zien komen!

En iedereen tot nu toe goede echo's *\o/*

Weinig beweging voelen is altijd een beetje eng he :(:) gelukkig dat alles toch in orde was.

Las ook nog iets over placenta voor de uitgang, dat is hier ook (voorlopig) het geval. Nu ging ik toch al een keizersnede krijgen dus hier minder relevant. Goeie kans wel dat die nog een stukje omhoog zal trekken gedurende de zwangerschap.

De 13 weken echo was hier helemaal prima! Nu nog wachten op uitslag NIPT. Ondertussen bijna 14 weken zwanger dus tweede trimester is aangebroken, blij mee want had het wat gehad met die misselijkheid! We krijgen opnieuw een jongen. Stiekem wilden we heel graag een meisje dus dat was even slikken. Maar voor mijn zoontje is een broertje wel erg leuk denk ik!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:38

Ik had amper gevoel gisteren, ook na de benodigde tips (2x 1,5 tot 2 uur op m'n linker zijde gelegen ook enz). Voelde wel iets, maar echt dusdanig minimaal wat totaal niet typisch was voor deze man dat het me niet lekker zat. Vanwege corona ook gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. We zijn net terug van de 2e ctg en die was aan t begin weer wat hoog, maar daarna weer netjes (zelfs netter dan gisteren). Mochten dus weer naar huis en verder gelukkig geen controles meer. Hij is vandaag ook weer lekker actief.
Lig nu in bed en ga wat proberen te slapen. Voel me zo verschrikkelijk van het ziek zijn. Was net ook echt afzien zolang wachten in een klein kamertje met een ziek hoofd. %)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:51

J0anieke schreef:
Ik had amper gevoel gisteren, ook na de benodigde tips (2x 1,5 tot 2 uur op m'n linker zijde gelegen ook enz). Voelde wel iets, maar echt dusdanig minimaal wat totaal niet typisch was voor deze man dat het me niet lekker zat. Vanwege corona ook gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. We zijn net terug van de 2e ctg en die was aan t begin weer wat hoog, maar daarna weer netjes (zelfs netter dan gisteren). Mochten dus weer naar huis en verder gelukkig geen controles meer. Hij is vandaag ook weer lekker actief.
Lig nu in bed en ga wat proberen te slapen. Voel me zo verschrikkelijk van het ziek zijn. Was net ook echt afzien zolang wachten in een klein kamertje met een ziek hoofd. %)

Beterschap hoor! Lekker uitzieken!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 20:32

Wat fijn een goede nipt en 13 weken echo Solleke!!
Fijn dat je je ook wat beter voelt!

Hier herken ik het verschil in kracht van de beweging wel lady. Denk dat het de ene keer tegen de placenta is en de andere keer meer ernaast ofzo dat het dan sterker voelt.

Gelukkig controle van vanmiddag ook goed Joanieke. Nu lekker op bed en uitzieken maar! Hopelijk knap je snel op!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 15:21

J0anieke, een hele dikke knuffel voor jou!
Het zit je allemaal even niet mee.
Gelukkig kon je terecht voor een CTG, toch heel fijn om dan weer te horen dat alles nog steeds goed zit.
Hadden ze geen verklaring voor die pieken in de hartslag?
Ik kan me zo voorstellen dat je kindje misschien ook wat rustiger is, nou jij zelf in de lappenmand ligt.
Leuk he, al die Hemakleertjes?
Wij hebben daar een flinke slag geslagen, en bij de Wibra.
Ideaal! En voor de korte tijd dat ze erin passen ook prima voor die prijs.
Gelukkig hoef je geen maatregelen te nemen, wie weet inderdaad even extra goed in de gaten laten houden i.v.m. je kindje.
Maak je, je daar zorgen over m.b.t. corona?
Wat goed dat je aan de bel hebt getrokken en dat er de tijd is genomen om alles goed te scannen.
Zul je altijd zien he? Dan ineens laten ze weer van zich horen. ;)

Sweetgirl1, ook voor jou gelukkig een opluchting!
Wat kan zo'n klein krummeltje toch een boel kopzorgen geven. :(:)

Heerlijk, Eskimo. Geniet van je vakantie!

Sannens, dat is toch een opluchting en hopelijk een beetje zorg minder.
Goed dat ze je in de gaten blijven houden.
En met die extra echo's kun je, je kindje nog vaker zien. ;)
Ik hoop echt oprecht voor je dat je een voorspoedige bevalling tegemoet gaat en dat het slechte scenario uitblijft.
Kun je het nu ook wat meer loslaten?

Welkom 'terug', Solleke_Noah :)
En gefeliciteerd met jullie aanstaande zoontje!
Ik lees wel meer over 'gender disappointment' en je bent echt niet de enige.
Het is toch ook altijd even schakelen als je, je ergens op verheugt of instelt.
Gelukkig heb je nog heel wat weken om aan dit nieuwe idee te wennen en verloopt de rest van je zwangerschap hopelijk zonder misselijkheid. ;)

Ik ben in het ziekenhuis geweest voor een CTG, daar was gelukkig niks geks op te zien.
In tegendeel, die twee krummels maakten er weer een showtje van met z'n tweetjes.
De dames hadden flink wat moeite om beide hartslagen te vinden en vast te houden omdat er flink getuimeld werd.
Dus even met een echo gekeken hoe ze nu precies lagen maar na twee minuten waren ze allebei alweer omgedraaid. :')
Het flauwvallen komt waarschijnlijk doordat er een groot bloedvat in de knel heeft gezeten.
Daar hebben meer zwangere vrouwen last van als ze op hun rug liggen doordat de baby dan op dat bloedvat ligt waardoor die wordt afgekneld.
En bij mij zijn dat er ook nog eens 2.

Ik zit er even helemaal doorheen.
Morgen zou het babykamertje behangen worden maar dat gaat niet lukken omdat onze behanghulp is verhinderd en doordat we een stomme rekenfout hadden gemaakt, dus er moet sowieso extra behang bijbesteld worden.
Dus dat loopt alweer uit.
Ondertussen loopt de verbouwing van de badkamer ook niet lekker volgens planning en is het in en rondom huis één grote, vieze bende en ik heb de puf niet om het op te ruimen.
En ik baal gewoon enorm als een stekker dat mijn energie en mijn geheugen niet zo scherp zijn als normaal.
Ik heb overal hulp bij nodig en ik moet nog 10 weken!
Echt, ik ga de magie van het zwanger zijn en alle bijzonderheden eromheen echt wel missen maar ik hoop toch zo dat het allemaal ietsje minder lamlendig wordt zodra die twee kleintjes geboren zijn.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 17:09

Pfff ik voel je volledig Jolien, hier ook baal dagen, niks vlot en kan slecht met een beperkt lijf overweg. En inderdaad nog zoveel weken te gaan maakt het ook niet beter! Ik was donderdag iets te enthousiast van mijn grote paard afgesprongen en moment van landen voelde ik meteen dat mijn bekkenbodem zei whuuut 8)7 gister veel last van gehad, overal maar een beetje heen gewaggeld achter mn hyperdepieper dochter aan, maar gelukkig is het vandaag weer helemaal weg. Zo stom van even niet over nagedacht dat, spring eraf en dan zoveel last. In combinatie met wat andere dingen zat ik er gisteravond ook echt ff doorheen en dacht ik pfff was ik maar 6 maanden verder, hormonen weer op de rit, beetje ritme met een baby erbij en lijf weer terug.. :x

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 20:42

Wat fijn dat de twee kleine drukte makertjes in je buik helemaal goed zijn gekeurd !
Wat jammer dat het behangen uitgesteld moet worden. Snap dat je daar teleurgesteld van bent. Je wil het gewoon graag af hebben. En dan de badkamer er ook nog bij

Logisch dat jullie baaldagen hadden Jolien en Lady als je lichaam zo in de weg zit/ tegenwerkt. Hopelijk knapt het voor jullie beide nog wat op. Maar met een tweeling geloof ik direct dat het zwaar is!!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 21:48

Ooh I feel you all dames!
Wel echt fijn dat bij iedereen de controles verder goed lijken te zijn (even afgezien van de placenta's die niet goed liggen, lijkt me niet fijn om met die onzekerheid te zitten..)!
Hoop voor iedereen dat het uiteindelijk allemaal een beetje naar wens wordt, de kamertjes, de andere verbouwingen etc.. (en anders dat jullie het los kunnen laten, maar ik snap helemaal dat dat niet altijd makkelijk is, al helemaal met die hormonen, als ik voor mezelf spreek iig.. := )

Ik begin een beetje op te knappen gelukkig. Kleine beweegt sinds gisteren weer wat meer, dus dat geeft mij ook meer rust in m'n hoofd. Vond dat met corona wel even spannend (combinatie van mijn beperkte adem en mogelijkheid dat placenta minder gaat werken, maar vgm valt dat mee met de huidige corona varianten). M'n man heeft ook fantastisch geholpen met ons zoontje, terwijl hij zelf ook niet lekker is. Geeft weer zoveel vertrouwen naar de toekomst, dat ik er niet alleen voor sta. <3 Zoontje is ook echt zooo leuk weer de laatste weken, ondanks dat hij ook z'n mindere dagen heeft begint hij veel meer mee te werken. Hij is nooit echt een knuffel geweest en de laatste tijd komt hij steeds tegen me aan zitten/liggen, kusjes geven, enz enz.. M'n hart smelt. <3

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:33

Ik heb ook alles meegelezen de laatste tijd, maar even geen tijd voor een grote bijleespost.

Dikke knuffel voor jou Jolien! En XladyX ook al een lijf dat niet wil meewerken :(:). Ik herken het wel heel erg helaas en ook dat gevoel van "nog zeker 10 weken te moeten". Maar aan de andere kant hoop ik heel erg dat de kleine nog 10 weken mag blijven zitten.

Fijn dat je weer wat opgeknapt bent van Corona J0anieke! Ik snap wel dat je dat even spannend vond. En wat lief, al die kusjes en knuffels van je zoontje.

Wij hebben dit weekend het nieuwe kamertje van onze dochter geschilderd. Meubeltjes hebben we al dus hopelijk kan ze er volgende week slapen. Dan kan ik haar huidige kamertje ook helemaal klaarmaken voor de baby.

Verder is onze dochter de laatste tijd wel echt enorm pittig. Denk een combi van veel veranderingen en het middagdutje dat ze sinds een paar weken weigert. Dat vind ik wel echt een uitdaging, zeker omdat ik niet zo veel energie heb en haar fysiek simpelweg ook gewoon niet de baas kan nu. Hopelijk trekt dat binnenkort weer wat bij want ik zit er op sommige dagen wel echt enorm doorheen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-24 13:42

Fijn dat je weer opknap Joanieke en dat je man zo goed geholpen heeft afgelopen tijd. En de kleine man die ook lekker meewerkt en zelfs nog knuffelig wordt. Nog even genieten nu mama alleen van hem is haha. Fijn zo na de afgelopen spannende periode.

Wat vervelend Marlou dat jou lijf ook niet zo meewerkt zeker met het idee nog 10 weken te moeten en dan ook nog een puber peuter dochter die niet mee wil werken. Super vervelend ! Wel fijn dat het kamertje van je dochter bijna klaar is.
Rustig aan doen en hopelijk gaat alles straks weer wat beter

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:10

Zie dat ik dan toch niet de enige ben met een voorliggende placenta (Solleke_Noah en Sannens). Hier intussen (bijna) 27 weken ver en nog geen idee of de placenta nog opgeschoven is... Tussentijdse controle op 24 weken was zonder echo, hoewel dat in veel andere ziekenhuizen blijkbaar wel met echo is. 8 weken onzekerheid dus... nu nog een kleine 2 weken wachten op de volgende echo... Als ik inderdaad wat rondlees vind ik dezelfde statistieken als Sannens. Een beetje 50/50 dus of het nog wegtrekt. Bij mij werd het wel als "placenta praevia marginalis" omschrijven. Zou er dus niet echt over liggen maar eerder er (heel) dicht bij? Maar de gynaecoloog, niet mijn vaste, gaf er verder bitter weinig info bij vond ik. Alles wat ik er nu over weet heb ik zelf moeten opzoeken. Maar ik leef dus nog steeds op hoop :+ Tot nu toe wel verder geen klachten, geen druppeltje bloedverlies. Hebben jullie verder ook "leefinstructies" ahum gekregen van de vroedvrouw/gynaecoloog? :+ }> @Solleke_Noah en Sannens?

Verder loopt alles hier wel ok, een vrij rustig tweede trimester achter de rug.

Mijn gebruikersnaam is Lene trouwens, met een L :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:40

lene schreef:
Zie dat ik dan toch niet de enige ben met een voorliggende placenta (Solleke_Noah en Sannens). Hier intussen (bijna) 27 weken ver en nog geen idee of de placenta nog opgeschoven is... Tussentijdse controle op 24 weken was zonder echo, hoewel dat in veel andere ziekenhuizen blijkbaar wel met echo is. 8 weken onzekerheid dus... nu nog een kleine 2 weken wachten op de volgende echo... Als ik inderdaad wat rondlees vind ik dezelfde statistieken als Sannens. Een beetje 50/50 dus of het nog wegtrekt. Bij mij werd het wel als "placenta praevia marginalis" omschrijven. Zou er dus niet echt over liggen maar eerder er (heel) dicht bij? Maar de gynaecoloog, niet mijn vaste, gaf er verder bitter weinig info bij vond ik. Alles wat ik er nu over weet heb ik zelf moeten opzoeken. Maar ik leef dus nog steeds op hoop :+ Tot nu toe wel verder geen klachten, geen druppeltje bloedverlies. Hebben jullie verder ook "leefinstructies" ahum gekregen van de vroedvrouw/gynaecoloog? :+ }> @Solleke_Noah en Sannens?

even snel antwoord, vanavond een bijleespost!

Geen leefinstructies gehad, moet zeggen hier ook geen bloedverlies of op een andere manier last van. Paardrijden waren ze wel geen fan van :+ maar voorlopig geef ik dat nog niet op... misschien ook anders hier omdat het sowieso toch al een keizersnede zal worden?

Goeie vriendin die twee jaar terug tegelijk met mij bevallen is, had ook tot laat in de zwangerschap een voorliggende placenta. Die is toch nog netjes opgeschoven! Ze is vaginaal bevallen van een baby van 4,7 kilo :=

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:50

Joanieke wat een fijne positieve post! Ik hoop dat je inmiddels alweer aardig de oude bent qua corona. Ik las ergens dat je in de zwangerschap meer oxytoxine aanmaakt en dat kindjes dat kunnen voelen en daardoor knuffeliger worden <3

Marlou wat fijn dat je dochter's kamertje bijna af is! Dat pittige kan ik heel goed begrijpen, hopelijk is het een korte fase en wordt het snel beter want zwanger en voor een puberpeuter zorgen zou eigenlijk ook best een olympische sport mogen zijn }>

Lene ik ga ook voor jou duimen dat de placenta nog wat opschuift. Spannend ook een 50/50 kans!

Jemig Solleke Noah 4,7 kilo :wow: wat heftig!

Ik heb van het weekend de helft van het kamertje van mijn dochter geschildert (alle oud roze delen) en nu nog de andere kleur erop. Meubels hebben we hier ook al en gordijnen ook alleen nog ophangen. Verder heel veel buiten bezig geweest samen met mn dochter die heel gezellig was, heggen gesnoeid, onkruid weggehaald en wei, paddock en rijbak gesleept samen. Vanmorgen was ze dan weer standje terror -O- maar dat vergeten we weer snel. Trekken jullie het een beetje met de warmte? Ik merk dat het hier gelukkig nog heel goed gaat alleen ik zweet op plekken waar ik normaal niet zweette.. onder mn buik en tussen buik en borst :o buik is ook weer lekker gegroeid dus niet heel gek. Ennehm is een extreem drúkke baby ook nog een teken van iets? Sinds vanmorgen al mega veel geschop en drukte in mijn buik met weinig rust tussendoor. Lijkt wel of hij er al uit wil maar 29 weken vindt ik nog veel te vroeg :7

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:55

xladyx: diep respect altijd voor jouw energie _/-\o_

Ja, haar baby bleek macrosomie te hebben/(zijn?) en dat hadden ze gemist op de echo. Ging gelukkig goed de bevalling en is nu helemaal bijgetrokken, heeft nu een normaal gewicht voor een 2jarige.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 18:54

Lene wat vervelend dat je zo lang moet wachten voor dat de placenta weer gecontroleerd wordt en dan ook nog zo weinig informatie van de gynaecoloog. Niet erg netjes zeg …. Hopelijk volgende controle goed bericht !

Paardrijden ivm het risico op vallen neem ik aan Solleke? Of ook om andere redenen ? Hier vond mn verloskundige het lichamelijk geen punt maar met 25 weken het risico op vallen wel groot. Dus afgelopen zondag dan maar gestopt.

Wat goed bezig Lady! En wat leuk dat je dochtertje zo lekker hielp. Helaas de goede bui nu weer voorbij haha. Benieuwd naar het kamertje als die af is. Hier gaat het nog prima met de warmte. Vanmiddag na het werk even rustig een half uurtje baantjes gezwommen in het buitenbad. Dat was wel lekker verfrissend na een dag werken moet ik zeggen.
Haha ohjee overactieve baby. Of hij denkt actieve mama dan ben ik ook actief haha

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 19:24

lene schreef:

Hier met 20 weken een echo gehad waar ze zagen dat de echo voor de baarmoedermond lag, en mijn volgende echo is pas met 32 weken... Blijkbaar willen ze het (iig bij ons in het zkh en verloskundige praktijk) dan pas controleren, omdat de kans groot is dat in de tussentijd de placenta omhoog gaat, omdat je buik ook hard groeit. Ik moet dus ook nog wel even wachten helaas... Wel met 30 weken ongeveer een groei echo omdat ons zoontje erg groot is, dus dan hoop ik stiekem ook iets te horen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 19:47

lene schreef:

Hier ook een placenta previa marginalis. Hij ligt er 4mm overheen, dus echt net. Omdat het allemaal net is gaf de gynaecoloog mij dus 50/50 kans.
Ik heb daarom geen leefregels, specifiek naar gevraagd ook. De gynaecoloog zei dat het risico op bloedverlies bij mij klein was door hoe het ligt, dus dat ze me geen leefregels gaf. Maar vandaag iemand anders gesproken met ervaring, het kan kennelijk enorm tussen gynaecologen verschillen (conservatiever of juist relaxter).

Ik krijg een extra echo bij 26 weken en nog bij 32 weken. Maar 32 wordt afgezegd als het genoeg weggetrokken is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:14

Geen fan van paardrijden ivm het risico op vallen inderdaad. Nu heb ik wel een super betrouwbare ijslandse merrie. Vorige keer ook met 24 weken al gestopt met rijden want mijn buik begon toen echt in de weg te zitten.

Hebben jullie al veel spullen op z'n plaats gezet of de kleertjes geregeld enzo? De meesten zijn hier toch al wat verder in de zwangerschap!

Ik ben bijna 15 weken nog maar, maar mijn handen jeuken zo om alles al te gaan regelen :o Bij mijn vorige zoontje alle kleertjes netjes gewassen per maat opgeborgen, en nu is het weer een zoontje dus heb er geen werk aan, verdorie :') spullen is ook een kwestie van alles uit de logeerkamer halen en even afstoffen. Het begin van nesteldrang misschien *D

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 11:45

Ja precies hier vond de verloskundige het met 25 week ook echt wel mooi geweest met dat paardrijden van mij haha.

Ohjaaa nesteldrang is heeeel bekend haha !
Hier is het kamertje al klaar alleen de meubeltjes enz moeten nog geleverd worden. Kan niet wachten. Alle gekochte en gekregen kleertjes ook al op maat gesorteerd haha. Vind het nog te vroeg om ze al te wassen dus dat nog niet gedaan. Verder ook wel continue aan het speuren en verlekkeren aan allemaal mooie spulletjes haha.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:02

Hier juist een verloskundige die paardrijden prima vindt zolang ik het veilig acht. En voor mezelf is de grens als mijn buik nog niet in de weg zit met op/afstijgen rij ik nog, wel alleen op mijn eigen paard en in de rijbak. Mijn man vind juist dat ik ook best nog buiten zou kunnen rijden, maar die ziet het risico van paardrijden sowieso niet. Gisteren reed ik langs het veld waar ik normaal graag buiten rij en dacht ik wel aaaaah wat mis ik die ritjes buiten :( nog even volhouden. Vorige zwangerschap was de verloskundige ook geen tegenstander van het rijden en heb ik tot de bevalling gereden, maar ik had toen ook echt tot ver in de zwangerschap een kleine buik en was wat fitter, dat lijkt nu anders te gaan.

Ik heb vooral opruim/opknap drang en die focussed nog niet bepaald op de toekomstige baby _-:( Maandag 30 weken zwanger hier, hebben gisteravond de andere kleur voor mijn dochters nieuwe kamer geschilderd, vanavond even kijken of dat goed gaat met 1 laag of een tweede nodig is. Dan daar de gordijnen ophangen, stickers op de muur en haar meubeltjes verplaatsen. Die staan al in elkaar op de kast na dus dat is weinig werk. Daarna de babykamer opknappen maar daar hebben we dan dus al meubels voor dus dat is hopelijk ook zo gepiept, dat is echt alleen een lik verf geven. En dan wil ik als ik met verlof ga de resterende spulletjes nakijken, schoonmaken en evt bijkopen wat we nog nodig hebben. Ik wil deze keer bijvoorbeeld graag glazen flessen ipv plastic. En dan ook samen met man een geboortepakje kopen en bijkopen wat we nog nodig hebben aan kleertjes/jongenskleertjes bijkopen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 12:24

Ah fijn dat je het rijden nog zo lekker gaat Lady en dat zowel je man als verloskundige erachter staan.

Leuk!! Ben benieuwd naar het kamertje van je dochter als die af is :D

Heb je je al verdiept in glazen flessen? Ik wil eigenlijk gewoon voor de standaard Brown fles gaan, omdat ik daar goede ervaring mee heb op werk. Maar nu weer iets gelezen over microplastic in flessen dus nu twijfel ik weer haha

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:30

Nou bij onze dochter hebben we veel flessen geprobeert maar dronk ze eigenlijk alleen goed uit de Philips Advent. Daar hebben we nu dus ook de spenen van en 6+ flessen (iets met kosten heel weinig, waren toen zelfs bij de action, en lekker makkelijk in de vaatwasser). Maar bij haar moest ik toen ook na 2 maanden al stoppen met borstvoeding. Idd met dat verhaal over microplastics en weekmakers die vrijkomen als je ze in de vaatwasser doet oid wil ik deze keer voor glazen gaan en denk dat ik dan eerst voor de Advent glazen versie wil gaan, maar gewoon 1 of 2 flessen want wil in eerste instantie weer borstvoeding proberen.

Ik zal een foto plaatsen als haar kamertje af is :D ben zelf ook benieuwd of het zo wordt zoals we in ons hoofd hadden.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 20:14

Hier wil ik inderdaad ook borstvoeding proberen dus als dat allemaal lukt is de fles voor af en toe als ik weer aan het werk moet. Twijfel nu ook een beetje tussen een gewone plastic dokter Brown, een glazen dokter Brown en las laatst iets over Heegen, maar dat is een totaal onbekend merk voor mij.

Leuk! Ben benieuwd :)