Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
 dat scheelt gelukkig veel kopzorgen. Hopelijk zo weer een goede uitslag Joanieke! Moet zeggen dat ik hier soms ook 1-2 dagen heb dat ik de kleine minder bewust voel maar meestal als ik er naar op zoek ga krijg ik nog wel beweging (zoals je typte Joanieke even stilzitten, glas water etc.) maar lijkt wel net hoe de uk in mijn buik ligt die dag of ik klappen krijg of aaitjes die dag  
 kreeg het 1 keer savonds niet voor elkaar toen was ik ook wel ff onrustig dus kan me heel goed voorstellen dat het heel spannend kan zijn                                                         
 net drie weken verlof gehad en wel alles meegelezen maar jullie kletsen veel  
 dus heb niet alles onthouden!

gelukkig dat alles toch in orde was.
                                                         J0anieke schreef:Ik had amper gevoel gisteren, ook na de benodigde tips (2x 1,5 tot 2 uur op m'n linker zijde gelegen ook enz). Voelde wel iets, maar echt dusdanig minimaal wat totaal niet typisch was voor deze man dat het me niet lekker zat. Vanwege corona ook gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. We zijn net terug van de 2e ctg en die was aan t begin weer wat hoog, maar daarna weer netjes (zelfs netter dan gisteren). Mochten dus weer naar huis en verder gelukkig geen controles meer. Hij is vandaag ook weer lekker actief.
Lig nu in bed en ga wat proberen te slapen. Voel me zo verschrikkelijk van het ziek zijn. Was net ook echt afzien zolang wachten in een klein kamertje met een ziek hoofd.

gister veel last van gehad, overal maar een beetje heen gewaggeld achter mn hyperdepieper dochter aan, maar gelukkig is het vandaag weer helemaal weg. Zo stom van even niet over nagedacht dat, spring eraf en dan zoveel last. In combinatie met wat andere dingen zat ik er gisteravond ook echt ff doorheen en dacht ik pfff was ik maar 6 maanden verder, hormonen weer op de rit, beetje ritme met een baby erbij en lijf weer terug..  

)
 Zoontje is ook echt zooo leuk weer de laatste weken, ondanks dat hij ook z'n mindere dagen heeft begint hij veel meer mee te werken. Hij is nooit echt een knuffel geweest en de laatste tijd komt hij steeds tegen me aan zitten/liggen, kusjes geven, enz enz.. M'n hart smelt. 

. Ik herken het wel heel erg helaas en ook dat gevoel van "nog zeker 10 weken te moeten". Maar aan de andere kant hoop ik heel erg dat de kleine nog 10 weken mag blijven zitten. 
 Tot nu toe wel verder geen klachten, geen druppeltje bloedverlies. Hebben jullie verder ook "leefinstructies" ahum gekregen van de vroedvrouw/gynaecoloog?  

@Solleke_Noah en Sannens?
                                                         lene schreef:Zie dat ik dan toch niet de enige ben met een voorliggende placenta (Solleke_Noah en Sannens). Hier intussen (bijna) 27 weken ver en nog geen idee of de placenta nog opgeschoven is... Tussentijdse controle op 24 weken was zonder echo, hoewel dat in veel andere ziekenhuizen blijkbaar wel met echo is. 8 weken onzekerheid dus... nu nog een kleine 2 weken wachten op de volgende echo... Als ik inderdaad wat rondlees vind ik dezelfde statistieken als Sannens. Een beetje 50/50 dus of het nog wegtrekt. Bij mij werd het wel als "placenta praevia marginalis" omschrijven. Zou er dus niet echt over liggen maar eerder er (heel) dicht bij? Maar de gynaecoloog, niet mijn vaste, gaf er verder bitter weinig info bij vond ik. Alles wat ik er nu over weet heb ik zelf moeten opzoeken. Maar ik leef dus nog steeds op hoopTot nu toe wel verder geen klachten, geen druppeltje bloedverlies. Hebben jullie verder ook "leefinstructies" ahum gekregen van de vroedvrouw/gynaecoloog?
![]()
Verder loopt alles hier wel ok, een vrij rustig tweede trimester achter de rug.
Mijn gebruikersnaam is Lene trouwens, met een L
 maar voorlopig geef ik dat nog niet op... misschien ook anders hier omdat het sowieso toch al een keizersnede zal worden?

wat heftig!
  maar dat vergeten we weer snel. Trekken jullie het een beetje met de warmte? Ik merk dat het hier gelukkig nog heel goed gaat alleen ik zweet op plekken waar ik normaal niet zweette.. onder mn buik en tussen buik en borst   
   buik is ook weer lekker gegroeid dus niet heel gek. Ennehm is een extreem drúkke baby ook nog een teken van iets? Sinds vanmorgen al mega veel geschop en drukte in mijn buik met weinig rust tussendoor. Lijkt wel of hij er al uit wil maar 29 weken vindt ik nog veel te vroeg  
                                                         lene schreef:Zie dat ik dan toch niet de enige ben met een voorliggende placenta (Solleke_Noah en Sannens). Hier intussen (bijna) 27 weken ver en nog geen idee of de placenta nog opgeschoven is... Tussentijdse controle op 24 weken was zonder echo, hoewel dat in veel andere ziekenhuizen blijkbaar wel met echo is. 8 weken onzekerheid dus... nu nog een kleine 2 weken wachten op de volgende echo... Als ik inderdaad wat rondlees vind ik dezelfde statistieken als Sannens. Een beetje 50/50 dus of het nog wegtrekt. Bij mij werd het wel als "placenta praevia marginalis" omschrijven. Zou er dus niet echt over liggen maar eerder er (heel) dicht bij? Maar de gynaecoloog, niet mijn vaste, gaf er verder bitter weinig info bij vond ik. Alles wat ik er nu over weet heb ik zelf moeten opzoeken. Maar ik leef dus nog steeds op hoopTot nu toe wel verder geen klachten, geen druppeltje bloedverlies. Hebben jullie verder ook "leefinstructies" ahum gekregen van de vroedvrouw/gynaecoloog?
![]()
![]()
 Bij mijn vorige zoontje alle kleertjes netjes gewassen per maat opgeborgen, en nu is het weer een zoontje dus heb er geen werk aan, verdorie  
 spullen is ook een kwestie van alles uit de logeerkamer halen en even afstoffen. Het begin van nesteldrang misschien  

nog even volhouden. Vorige zwangerschap was de verloskundige ook geen tegenstander van het rijden en heb ik tot de bevalling gereden, maar ik had toen ook echt tot ver in de zwangerschap een kleine buik en was wat fitter, dat lijkt nu anders te gaan.
 Maandag 30 weken zwanger hier, hebben gisteravond de andere kleur voor mijn dochters nieuwe kamer geschilderd, vanavond even kijken of dat goed gaat met 1 laag of een tweede nodig is. Dan daar de gordijnen ophangen, stickers op de muur en haar meubeltjes verplaatsen. Die staan al in elkaar op de kast na dus dat is weinig werk. Daarna de babykamer opknappen maar daar hebben we dan dus al meubels voor dus dat is hopelijk ook zo gepiept, dat is echt alleen een lik verf geven. En dan wil ik als ik met verlof ga de resterende spulletjes nakijken, schoonmaken en evt bijkopen wat we nog nodig hebben. Ik wil deze keer bijvoorbeeld graag glazen flessen ipv plastic. En dan ook samen met man een geboortepakje kopen en bijkopen wat we nog nodig hebben aan kleertjes/jongenskleertjes bijkopen.                                                         
  ben zelf ook benieuwd of het zo wordt zoals we in ons hoofd hadden.