Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:06

Gruis schreef:
Zerena schreef:
Welkom Bloemm!
Ik heb ook een ebook van broodje dunner maar het is niet helemaal mijn ding.

Petrichor ik snap je struggles wel, het blijft toch altijd een lastig iets denk ik.

Afgelopen week heb ik ook echt wel wat meer gegeten en dat had ik ook wel even nodig na het ziek zijn (en tijd van de maand :o )
En dat zie ik terug op de weegschaal.
Deze week 0,3 afgevallen, wat ik dan stiekem toch wel lastig vind.
Maar ja het is er wel af, heb me niet zo slap gevoeld afgelopen week (had wel honger) en dat is ook wel wat waard.
Ik weet ook dat het beter en duurzamer is om langzamer af te vallen, maar “moet” best wel veel en wil eigenlijk ook het liefst wel morgen 10 kwijt zijn.

Ugh :x al die struggles.

Wat goed dat je zo goed hebt gegeten nadat je ziek was! Fijn dat je eetlust weer een beetje is teruggekomen. Dat is echt even belangrijker dan de weegschaal.
Bij mij is het nog steeds weg, loop na een week nog steeds te kwakkelen qua griep en ben in februari 3,2 kilo afgevallen... Van 64 naar 60.8. Mijn einddoel is 58.5, maar dit is niet de snelheid waarmee ik het in gedachten had...

Oh jullie ook al ziek..
Ik heb inmiddels sinds donderdag koorts. Eetlust compleet weg. Ben 2kg afgevallen sinds toen. Hartstikke fijn voor de weegschaal, maar is niet gezond...
Wil wel weer meer weten, maar krijg het gewoon niet op. Had nu ook eigenlijk maar een kleine maaltijd klaargemaakt net, maar na de helft daarvan gewoon misselijk.

Wat doet bij jullie de truuc om weer meer te gaan eten?

Gruis

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:19

Meid wat rot hè :(:) .. Ik forceer mezelf echt om in elk geval ontbijt en avondeten te eten. Verder heb ik geen tips, want ik loop er zelf ook mee te k*tten, maar ik wil je wel veel beterschap wensen!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:42

Dideh het kwam hier pas weer nadat ik van het ziek zijn “af” was. (Ben nog steeds verkouden en hoofd vol)

Dit is echt een pittig griepje voor ons.
Ben wel een week koortsig geweest en daarna nog minstens een week lamlendig.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:19

Zijn dus nog niet echt hoopvolle vooruitzichten voor de komende week als ik jullie zo hoor.. voor jullie ook nog beterschap!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 22:00

Hier ook nog steeds verkouden en een vol hoofd. Ben ondertussen al wel ruim 2 weken onderweg, misschien wel 3... -O- elke dag hoofdpijn van de druk van dat volle hoofd. En slapen met een volle neus is het ook gewoon nog steeds niet echt...

Beterschap jullie ook!

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:56

Bedankt allemaal! Ik moet van 95,7 komen, vanmorgen op de weegschaal na anderhalve week was ik 94. Doel voor nu is 80, stap voor stap :,). Moet zeggen dat ik erg blij ben met broodje dunner, lekkere recepten en in het weekend zijn we vaak met vrienden dus dan kan ik s avonds met de cheat toch meedoen. Merk wel dat de dag erna dan wel weer iets lastiger is om in t gareel te komen maar dat zal de suiker wel zijn.

Ik hoor ook veel naklachten van de griep, lang hoesten nog maar ook met eten etc. nog veel van de wap. Hopelijk bij iedereen snel verbetering!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:09

ja beterschap iedereen #) Met ziek zijn vooral luisteren naar je lichaam en veel blijven drinken. De reden dat je zo snel afvalt is waarschijnlijk vocht tekort...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:34

Ik ga ook een poging wagen hier. Zal vooral stilletjes meelezen. Ik wil niet perse veel afvallen, streven is nu 5kg. Dus dat valt mee maar ik vind het zo enorm moeilijk allemaal..

Komt ook nog eens bij dat ik sinds vorige week ook ziek ben en dus al ruim een week niet meer heb gesport. En wel een goede eetlust nog heb. Dus ik voel me echt even k*t. Zowel fysiek als mentaal. Niet sporten is hier mentaal echt een ding...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 14:02

Zertab schreef:
Ik ga ook een poging wagen hier. Zal vooral stilletjes meelezen. Ik wil niet perse veel afvallen, streven is nu 5kg. Dus dat valt mee maar ik vind het zo enorm moeilijk allemaal..

Komt ook nog eens bij dat ik sinds vorige week ook ziek ben en dus al ruim een week niet meer heb gesport. En wel een goede eetlust nog heb. Dus ik voel me echt even k*t. Zowel fysiek als mentaal. Niet sporten is hier mentaal echt een ding...

Dat snap ik heel goed, ik heb maandag niet gesport want ik had geen tijd meer. Maar wel 2 uur gewandeld, dus niks aan de hand maar gevoelsmatig klopt het gewoon niet....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 14:11

Hier nog 1 met 1 been in de ziekenboeg. En het eetpatroon is een beetje omgeslagen want ongesteld :Y) Heerlijk :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 14:40

Petrichor schreef:
Zertab schreef:

Dat snap ik heel goed, ik heb maandag niet gesport want ik had geen tijd meer. Maar wel 2 uur gewandeld, dus niks aan de hand maar gevoelsmatig klopt het gewoon niet....

Ja dat dus. Het is anders en dat is niet leuk :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 09:53

Helaas hier een mindere week. 0,1 er af.. Nu had ik wel het weekend mezelf iets teveel laten gaan dus denk dat dat de boosdoener is. Alleen jammer dat mijn man welke ook mee doet met afvallen wel gewoon 1 kilo is afgevallen en doordeweeks nog 2 zakken chips heeft weggegeten. Zo oneerlijk soms..

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:03

pfoe dat sporten herken ik (helaas) nog niet haha :') Ik moet mezelf er echt nog toe zetten om iedere week een ritme vast te houden. Ben wel elke week m'n stappendoel aan het verhogen :)

Dustinlover, een mindere week maar wel stabiel gebleven is ook goed!

Hier vlak voor het weekend t.o.v. vorige week weer een beetje minder gewicht! Geeft goede moed om het weekend in te gaan en dat niet te verpesten!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:23

Ik ben weer heerlijk aan het sporten. Wek wat ingeleverd maar het doet me mentaal ook een stuk beter.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 01:07

Ik klets ook graag mee.
20 december bevallen van mijn tweede kindje en de zwangerschaps kilos zijn eraf maar wil graag nog 9 kilo kwijt.
Door extreme bloedarmoede haal ik sinds deze week pas weer mijn stappen doel van minimaal 10000.
Hopelijk ook binnenkort weer hardlopen.
Voor nu niet continue naar de koektrommel lopen dus bewuste keuzes maken en meer eiwit inname.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 01:20

DL niet aankomen als je een mindere week hebt is toch ook prima. Gewoon de volgende week weer terug naar je nieuwe eetpatroon.

Ik merk nu wel dat ik met sporten achteruit ga nu ik geen dexa spuiten meer in mijn rug krijg. Weer flink kracht verlies in mijn linker been en pijn in mijn rug. Gelukkig houden ze daar wel rekening mee in de les en krijg ik soms een alternatieve oefening. Als alles goed gaat in april de operatie.
Dan mag ik 6 weken helemaal niet sporten, niet bukken en niet tillen. Alleen liggen zitten en kleine stukjes lopen, vooral veel afwisselen
Daar ben ik wel een beetje bang voor wat dat met mijn gewicht gaat doen. Ik wil niet aankomen dan.

Waar ik ook van baal is dat het gewichtsverlies totaal niks voor mijn bloeddruk heeft gedaan. Met twee pillen nog te hoog, dus voorlopig nog een pil erbij, nadeel van dit type wordt ik duizelig. Met een te hoge bloeddruk kom ik niet door de screening van de anesthesie, dus dat moet dan maar.

Vanmiddag nog wel even op mijn pony gezeten, ook nog een stukje gedraafd, dat is dan ook weer een geluksmomentje. Braaf dier, nog niet zo lang onder het zadel

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:56

Kan me voorstellen dat je daar van baalt Tiwi! Gewoon zo goed mogelijk je best doen, maar niet zoveel mogen bewegen is ruk.. :(:)

Ik dacht dat mn gewicht na ziek zijn en na weer soort van "gewoon" eten en drinken weer als een boomerang terug omhoog zou schieten... ben gewoon nog verder afgevallen. Hoe dan :o?

Eetlust is nog steeds niet 100% terug, maar dacht dat het ook wel idd een hoop gebrek aan vocht zou zijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:56

Ik ken het hele verhaal niet, maar kan me voorstellen dat het frustreerde Tiwi :knuffel:

Ik heb vooral veel moeite met sociale dingen. Zoals vandaag ook weer, verjaardag en in de avond met vrienden chillen. Ik wil mijzelf ook niet alles ontzien, dan houd ik het niet vol (been there done that).
Ik had al bedacht om in ieder geval de taart te skippen, dat is me geen 10 waard bij wijze van spreken. Dan heb ik liever vanavond een wijntje.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:08

Iedereen die nieuw is welkom!

Dustinlover die 0,1 is er toch maar af ipv dat je aangekomen bent. Blijf positief en volhouden. Je kan het!

Horsii wat goed dat je de zwangerschapskilo’s alweer kwijt bent!
De rest moet ook wel goedkomen zo te horen!

Tiwi ik snap dat die dingen erg frustreren.
Als je een beetje let op wat je gaat eten in die periode dan zou het ook wel mee moeten vallen.
Wat fijn dat je pony het zo goed deed <3

Dideh opzich wel fijn natuurlijk dat het eraf is.
Ben je weer goed opgeknapt?
Hier ook niks weer aangekomen na het ziek zijn.

Zertab ik denk dat zo keuzes maken heel goed is.
Het leven moet natuurlijk ook wel gewoon een beetje leuk blijven. Dan maar wat minder snel allemaal.

Ik heb maandagochtend weer mijn weegmoment.
De hele week eigenlijk netjes gedaan. Alleen gisteravond anders en meer gegeten dan eigenlijk zou. Maar ik heb er van genoten, en vandaag gewoon weer normaal. Ik merk echt dat ik mentaal vooruitgang boek, en mijn relatie met eten beter wordt.
Na komende maandag verander ik mijn weegmoment naar vrijdag of zaterdag.
Dat past mij toch beter. En dan kan ik ook kijken of ik mijn doel voor 1 maart gehaald heb.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:35

Zerena schreef:
Iedereen die nieuw is welkom!

Dustinlover die 0,1 is er toch maar af ipv dat je aangekomen bent. Blijf positief en volhouden. Je kan het!

Horsii wat goed dat je de zwangerschapskilo’s alweer kwijt bent!
De rest moet ook wel goedkomen zo te horen!

Tiwi ik snap dat die dingen erg frustreren.
Als je een beetje let op wat je gaat eten in die periode dan zou het ook wel mee moeten vallen.
Wat fijn dat je pony het zo goed deed <3

Dideh opzich wel fijn natuurlijk dat het eraf is.
Ben je weer goed opgeknapt?
Hier ook niks weer aangekomen na het ziek zijn.

Zertab ik denk dat zo keuzes maken heel goed is.
Het leven moet natuurlijk ook wel gewoon een beetje leuk blijven. Dan maar wat minder snel allemaal.

Ik heb maandagochtend weer mijn weegmoment.
De hele week eigenlijk netjes gedaan. Alleen gisteravond anders en meer gegeten dan eigenlijk zou. Maar ik heb er van genoten, en vandaag gewoon weer normaal. Ik merk echt dat ik mentaal vooruitgang boek, en mijn relatie met eten beter wordt.
Na komende maandag verander ik mijn weegmoment naar vrijdag of zaterdag.
Dat past mij toch beter. En dan kan ik ook kijken of ik mijn doel voor 1 maart gehaald heb.

Wat fijn Zerena dat je relatie met eten zoveel verbeterd is! Wat je zegt: alle dagen netjes eten houdt niemand vol, als het maar met mate is mag je zo nu en dan echt wel genieten :j

Heb een paar weken terug boek bakje geluk gekocht. Eigenlijk voor de recepten, maar de methode die ook beschreven wordt past eigenlijk wel. Daar gaat het ook over 6 dagen "in het gareel" en 1 dag in de week heb je dan gelegenheid om gewoon uit eten te gaan etc. En het dan niet als cheat day zien, maar gewoon ingebakken in het weekbudget :j

Ben helaas nog niet de oude na die griep. Wat een nare griep was dat. Vanochtend op dooie gemak huis schoongemaakt en net boodschappen gedaan, maar ben kápot.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:44

Beterschap aan alle zieken! Het heerst echt enorm.

Dustinlover: altijd balen he als die mannen gewoon afvallen en je zelf dan net niks kwijt bent. Maar een mindere week mag natuurlijk wel een keer!

Aight: klinkt toch al heel goed dat je zo je doelen hebt!

Tiwi: wat balen dat je bloeddruk niet veranderd is.

Hier gewogen na de eerste week.

Ik doe nu elke ochtend het programma van grow with Jo. (Dat was hier genoemd :) )
En wel echt even streng op de voeding gelet met 1 cheatday want me vader was jarig :D

2,1 kg eraf in de eerste week. Zit nu op 77,9 kg :) nu lekker doorzetten.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:36

Dideh ik hoor vaker wat over dat bakje geluk. Is dat wat? Zijn dat een beetje normale recepten?

Die griep, wij noemen hem op dit moment maar terror griep. Ik was er bijna weer, en nu word ik gewoon opnieuw ziek ;(

Jodi zo lekker resultaat voor de eerste week. Dat geeft fijne motivatie!

Ik heb vandaag weer mijn weegdag (laatste keer op maandag).
Ik ben nu 9,3 kilo afgevallen *\o/*
Moet natuurlijk nog veel meer, maar ben echt blij dat ik nu niet al na een week of paar weken opgegeven heb.

Vrijdag weer wegen en dan kijken of ik mijn 1e doel heb behaald.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:16

Hier een Bakje geluk liefhebber.
Ja het werkt ..maar ook daar geld ..balans is en blijft het toverwoord

Dag 7 .. wanneer je zelf wil.

De recepten zijn top .

Eerst goed lezen en nog een lezen wat de definitieve is van haar 'leefwijze'

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:37

Hoi allemaal,

helaas moet ik me ook hier gaan melden. Na een zwangerschap ben ik een hoop aangekomen en het lukt me niet om af te vallen. Ik moet bijna 20 kg afvallen (het is niet alleen maar zwangerschap hoor :o ik hou ook gewoon van veel te veel eten) maar ik merk dat het me nog niet echt lukt. Sporten ben ik langzaam aan het opbouwen onder begeleiding van een fysio vanwege mijn bekken.

Ik zoek een dieetboek of iets waar weekmenus instaan die lekker zijn maar ook duidelijk met hoeveel je mag eten. Ik ben een grote eter en schep gerust 3x op. Graag zou ik willen leren wat normale porties zijn.
Ik hoef niet perse koolhydraatarm of iets, maar de lunch en ontbijt moeten wel mee te nemen zijn naar het werk. Soms zie ik creaties in de boeken staan die echt niet mee te nemen zijn of direct gegeten moeten worden.

Hebben jullie aanraders van boeken? Alvast bedankt!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 15:57

Flynn00 schreef:
Hoi allemaal,

helaas moet ik me ook hier gaan melden. Na een zwangerschap ben ik een hoop aangekomen en het lukt me niet om af te vallen. Ik moet bijna 20 kg afvallen (het is niet alleen maar zwangerschap hoor :o ik hou ook gewoon van veel te veel eten) maar ik merk dat het me nog niet echt lukt. Sporten ben ik langzaam aan het opbouwen onder begeleiding van een fysio vanwege mijn bekken.

Ik zoek een dieetboek of iets waar weekmenus instaan die lekker zijn maar ook duidelijk met hoeveel je mag eten. Ik ben een grote eter en schep gerust 3x op. Graag zou ik willen leren wat normale porties zijn.
Ik hoef niet perse koolhydraatarm of iets, maar de lunch en ontbijt moeten wel mee te nemen zijn naar het werk. Soms zie ik creaties in de boeken staan die echt niet mee te nemen zijn of direct gegeten moeten worden.

Hebben jullie aanraders van boeken? Alvast bedankt!

misschien het boek wat hierboven wordt aangeraden? Ken het zelf niet. En anders Project Gezond. Dat zijn ook weekmenu's met hele normale recepten en boodschappenlijstjes die best wel lekker zijn.