Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 18:56

Wat een super mooie fiets! Heel veel mooie en veilige kilometers gewenst!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:15

Yeaaaahhhh daar is ie! Heel veel plezier en mooie kilometers gewenst Zebrastreep!
In het voorjaar echt x Bokt meeting doen *\%/*

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:29

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:10

Van harte! Wat een beauty!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:14

Wat een mooie fiets!! Veel plezier ermee Zebra!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:48

Ja gaaf hoor <3 , heel veel mooie km ermee *\o/*

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:21

Veel plezier met je nieuwe fiets Zebrastreep! *\o/* Heel mooi!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 22:35

Eigenlijk hè, eigenlijk… moet je hem voorzien van zebrastrepen O:)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 23:01

Time2Tri schreef:
@Zebrastreep , ik was met mijn post vrijwilligers aan het werven om bij het evenement te helpen :o
Ik ben bij de Challenge Almere posthoofd op 1 van de verzorgposten op het fiets parcours.
Atleten fietsen voorbij en je voorziet ze van water , sportdrank , gel , reepjes en banaan

Ik weet een goeie deal. Als jij bij mij op de post komt helpen 15 Juni dan kom ik in September bij jou helpen, mits het niet 5 t/m 7 September is.

Also, voor de mensen die altijd gezegd hebben dat ze hardlopen en fietsen kunnen verdragen maar dat zwemmen niks voor hun is, op zondag 6 aprit wordt er een Ru-Bike-Run georganiseerd aan de roeibaan in Zevenhuizen (Die Gothico op de foto heeft gezet), er wordt voor de pure fietsers onder ons ook een tijdrit georganiseerd die dag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 23:09

Dankjewel allemaal! Ik ben er heeeeel blij mee. In overleg mag de fiets even in huis staan :o ben al een paar keer wezen kijken om er gewoon even naar te staren haha. Dit gevoel gaan we nog wel even vasthouden de komende dagen.

maaikemuis schreef:
Eigenlijk hè, eigenlijk… moet je hem voorzien van zebrastrepen O:)

Ik steel wel een paar zebrastrepen van mijn Fjorden haha. Je hebt wel zebrastreep motieven in sticker vorm voor een mountainbike.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 07:29

IMAY1990 schreef:
Ik weet een goeie deal. Als jij bij mij op de post komt helpen 15 Juni dan kom ik in September bij jou helpen, mits het niet 5 t/m 7 September is.

Daar kom ik nog op terug .Waar is trouwens 15 juni ?
Even afwachten tot de uitnodigingen vanuit de NTB eruit gaan voor de officials :o

Challenge Almere is 13-9-2025

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 09:23

Zebrastreep, ik zag hem op Facebook voorbij komen. Hij is echt super mooi!

Die dropper went snel genoeg, vooral op technische afdalingen is het gewoon fijn om de vrijheid te hebben qua beweging. En je wordt er lekker lui van, waar anderen afstappen als we ff stil staan bijvoorbeeld, laat ik mijn zadel zakken haha

Gisteren rondje gravel, stom bidon vergeten. Rondje aangepast, in Haarle bij WRBikes voorzien van een bidon met sportvoeding (fijne gratis service!) en toen weer verder gegaan. Nadien nog even op de route Hellendoorn met de mtb een aangepast stukje van de trail care heren mogen testen. Die waren weer een fijne middag aan het scheppen geweest.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:58

Time2Tri schreef:
IMAY1990 schreef:

Daar kom ik nog op terug .Waar is trouwens 15 juni ?
Even afwachten tot de uitnodigingen vanuit de NTB eruit gaan voor de officials :o

Challenge Almere is 13-9-2025

Trihard Amsterdam is dan

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:49

Wat een mooie fiets!

Ik zou gister samen met MarliesV gaan fietsen maar ik moest helaas afzeggen.

Mijn Pomeriaan heeft 5 weken geleden zn poot gebroken en is geopereerd maar de stand van zn poten veranderde en ik wilde graag een controle foto maar die viel precies in de tijd van onze fiets afspraak. Vond het erg jammer want heb hele week nog niet gefietst. Even druk geweest met de hond.
Gelukkig valt het allemaal mee. De plaat in zn poot is wel gezakt waardoor de schroef ook iets is gezakt en daardoor drukt ie iets op het pols gewricht. Door het scheef draaien ontlast ie dat plekje.
Al met al valt het mee maar ben wel blij dat ik een foto heb laten maken want nu weet ik dat hij gewoon nog meer bench rust nodig heeft.

Vandaag kan ik niet fietsen, morgen ook niet dus hoop echt van het weekend te fietsen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:18

Diertjes gaan voor he. Fijn dat het meeviel! Wij halen het de komende tijd wel een keer in ;-)

Verslavend he dat fietsen haha.

Mooi om te zien dat je elkaar zo voort kan helpen Time en Imay!
Hier ging laatst een tocht niet door, ivm het gebrek aan vrijwilligers, super zonde.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 09:25

Ik heb iets gedaan :o ! Ik heb mij opgegeven voor de Gravel One Fifty in juli. Een gravelrace van 150 kilometer door het Drenthse landschap. Ik geloof dat ik ergens voor moet gaan trainen!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 10:41

Haha, daar heb ik aan getwijfeld Maaike, had hem ook gezien. Lijkt me een super gaaf evenement!
Maar ik wordt toch gelukkiger van de mtb merk ik. Gravel is lekker voor de duurtraining er bij, maar niet als een doel an sich.

Lekker doel om naar toe te trainen, dat kan jij!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 10:51

Cool Maaike!
Het motiveert echt goed om een doel te hebben met fietsen vind ik! Ga je met een gericht trainingsprogramma werken, bijvoorbeeld Join?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:31

maaikemuis schreef:
Ik heb iets gedaan :o ! Ik heb mij opgegeven voor de Gravel One Fifty in juli. Een gravelrace van 150 kilometer door het Drenthse landschap. Ik geloof dat ik ergens voor moet gaan trainen!

Leuk Maaike , super tof dat je een doel hebt om naar toe te werken *\o/*

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 22:06

Ik speelde hier al een tijd mee en nu heb ik een stok achter de deur om het te gaan doen. Ik vind gravel echt het leukste wat er is, eens kijken of ik dit ook leuk ga vinden. Mijn man heeft gelijk een B&B dichtbij geboekt zodat ik lekker ontspannen aan de start kan verschijnen met een goed ontbijt.

Thami schreef:
Cool Maaike!
Het motiveert echt goed om een doel te hebben met fietsen vind ik! Ga je met een gericht trainingsprogramma werken, bijvoorbeeld Join?

Ik heb inderdaad een doel nodig, anders blijf ik maar een beetje buitenspelen in het bos zonder echt iets te verbeteren. Ik ben een paar jaar geleden terechtgekomen bij de man die mijn bikefittings doet. Hij is triatleet en naast bikefittings doet hij ook heel veel met training. En ondanks dat ik waarschijnlijk een van mensen ben met de minste aanleg tot topsport en gravel een discipline is waar hij de lol niet van inziet, wil hij aan de slag om mij de beste versie van mijzelf te laten worden. Ik ben heel benieuwd :=

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 09:53

maaikemuis schreef:
Ik heb inderdaad een doel nodig, anders blijf ik maar een beetje buitenspelen in het bos zonder echt iets te verbeteren. Ik ben een paar jaar geleden terechtgekomen bij de man die mijn bikefittings doet. Hij is triatleet en naast bikefittings doet hij ook heel veel met training. En ondanks dat ik waarschijnlijk een van mensen ben met de minste aanleg tot topsport en gravel een discipline is waar hij de lol niet van inziet, wil hij aan de slag om mij de beste versie van mijzelf te laten worden. Ik ben heel benieuwd :=

Let op , straks word je nog heel fanatiek :j
Werken met een coach kan namelijk heel verslavend zijn . :D

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:47

Echt leuk Maaike!
Ik heb het even opgezocht en is een echte UCI race toch? Dat lijkt me wel spannend qua massa-start en drukte op het parcours. Maar geen ervaring mee, misschien valt het ook wel snel uit elkaar en als de paden breed genoeg zijn heb je minder last van de rest.
Qua trainen met een trainer kan ik bij Time aansluiten! Ik was van te voren bang het plezier in fietsen beetje te verliezen, dat het meer als moeten voelt. Maar ik heb veel ruimte voor leuke eigen dingen in mijn schema, en mijn trainer is heel positief en opbouwend. En het geeft veel rust te weten wat je wanneer ‘moet’ doen.

Gisteren wel even confronterend, ritje met vrouw uit de buurt die stuk ouder is dan ik maar me finaal eruit reed ;qua kracht, techniek, alles! Ze coacht ook en was topsporter vroeger, dus kan wel veel van haar leren. Het was alleen niet het zone twee ritje dat ik eigenlijk op de planning had _O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:44

@Thami
Zet je wel even met de voetjes op de grond he xD

--

Gister avond naar de vrienden van amstel live geweest en was 04:15 weer thuis. Lekker uitgeslapen. Toen met de honden gewandeld en daarna een ritje gefietst.
Het ging niet lekker. Was een kort rondje maar ik kwam er niet lekker in. Had dit rondje ook nog nooit gedaan maar het ging gewoon niet. Ben sowieso al niet echt heel technisch maar vandaag ging het gewoon echt niet. Achja, heeft iedereen wel es denk ik.

Ik loop vaak het zelfde rondje met iemand anders. Die heeft een reactieve hond en draagt een muilkorf en gaat super goed met mijn honden maar om zo min mogelijk andere honden tegen te komen lopen we altijd zelfde rondje. Tis wel elke keer netjes gelopen hoor xD
Afbeelding

En het fietsen
Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 10:36

Ohhhh, ik kan heel fanatiek worden wanneer ik een doel voor ogen heb. Ik heb dat voor mijn bergavonturen moeten doen, vorig jaar na het ongeluk om weer te kunnen klimmen. Ik kan enorm fanatiek worden. Het enige jammere is dat ik uiteindelijk nergens echt talent voor heb -O- . Ik kan dingen eigenlijk vooral heel lang volhouden.

@Thami, dat het een UCI-race is, is de reden dat ik hier aan mee wilde doen. Eigenlijk vorig jaar al, maar dat kwam te vroeg. Ik vind het namelijk ontzettend grappig dat ik als ongetalenteerde recreant mij hiervoor kan inschrijven. Kleine mensjes, kleine wensjes *\%/* . Maar ik ben dan wel zo, dat ik als de beste versie van mijzelf aan de start wil verschijnen. Al zal ik wel ergens achterin starten, al dat duwen en trekken hoeft van mij niet zo.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 12:07

Lang volhouden is ook een talent Maaike, daarom rijd ik ook ultra’s :):)
Leuk om je UCI avontuur te volgen, benieuwd met wat voor schema je coach komt!

Ik zal dit jaar ook aan mijn Off-Road skills moeten werken, eens kijken hoe ik dat ga aanpakken. Heb nu het café-rides abonnement genomen van tourrides.nl, meer ritten op onbekend terrein lijkt me een goed begin ;)