Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 23:49

Wij hebben toevallig vanmiddag een 3/4D echo laten maken (27+5) en het is bizar hoeveel hij op zijn broer lijkt.

Van zijn broer hadden we ook hele mooie foto’s destijds en je hoort mij nog op een filmpje vlak na de bevalling zeggen : ‘wat lijkt ie op de 3D foto’s!’
Ik vind het zo bijzonder om live een kijkje te nemen in je buik, in 2D is het al leuk om te zien hoe hij zijn handje in zijn mond stopt maar in 3/4D is het echt next level leuk! We hebben hem zelfs zien lachen, draag mij maar weg. Zó lief!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 12:31

Bellex schreef:
Zal hier inderdaad ook niet snel opkijken van poep of kots door mijn werk, erger dan dat is gewoon 100% niet mogelijk ;( :Y) Wat een verhaal van jouw collega Rebel_Jits :+

Weet je dat zeker :') ?

Hier vanmorgen wakker geworden en erachter gekomen dat het hondje ziek is geworden en diarree heeft gehad. Om er vervolgens achter te komen dat de robot stofzuiger heel fanatiek zijn ochtendronde heeft gedaan :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:52

Nee.....

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 13:02

Primavera schreef:
Bellex schreef:
Zal hier inderdaad ook niet snel opkijken van poep of kots door mijn werk, erger dan dat is gewoon 100% niet mogelijk ;( :Y) Wat een verhaal van jouw collega Rebel_Jits :+

Hier vanmorgen wakker geworden en erachter gekomen dat het hondje ziek is geworden en diarree heeft gehad. Om er vervolgens achter te komen dat de robot stofzuiger heel fanatiek zijn ochtendronde heeft gedaan :') :')

O help :')

Succes

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 13:26

Ohhh nachtmerrie!

Wij hadden dat laatst met een aardbei, toen heb ik alleen maar bedacht hoe erg diarree zou zijn.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 14:04

Ja leuk wakker worden is het niet := :')

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:13

Primavera schreef:
Ja leuk wakker worden is het niet := :')

Oeps :o

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:37

Primavera schreef:
Bellex schreef:

Oh gatver! Dat is ons ook eens gebeurd. Zó smerig!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 15:21

Die robotzuiger vloog de vuilbak in := Wat een ellende!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 15:32

Haha daar kost het ding iets teveel voor :+ is er een met een dweilfunctie en een automatisch leegstation.

Hij heeft een grondig dettolbad gehad :+

De vloer was t minste van mijn zorgen alleszins :')

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:03

Oh nee Prima dat is echt verschrikkelijk hahaha

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:55

SennaS schreef:
Ik ben even afwezig geweest, heb wel alles gelezen maar het is te veel om op te reageren. In elk geval welkom voor de nieuwe dames.

Primavera, voel je vrij om te delen wat je wilt, deel ook gerust je zorgen als je daar behoefte aan hebt.

*knip*

Hier sluit ik me bij aan!

Wij zijn ook weer terug van vakantie, 3 weken rondreis amerika is allemaal goed verlopen en toen we terug kwamen een goede 17 weken echo (extra ingepland voor mijn geruststelling).

Nu met 20 weken weer. Maar ik merk dat ik er nu een stuk meer gerust op ben omdat ik haar elke dag duidelijk voel bewegen als ik mijn hand op mijn buik leg. De verloskundige zei al dat ik haar waarschijnlijk eerder kan voelen ivm lichaamsbouw en placenta ligging. Achteraf denk ik al met 15 weken, maar toen was ik nog niet zeker .

Wat hebben jullie al voor babyspullen gekocht voor de 20 weken?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:56

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - verassing
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- xSiep - 6 December - Meisje
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - blijft tot dan onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend
- Bellex - 17 januari - nog onbekend
- Lucifertje - 18 januari - nog onbekend

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:43

xSiep schreef:
SennaS schreef:
Ik ben even afwezig geweest, heb wel alles gelezen maar het is te veel om op te reageren. In elk geval welkom voor de nieuwe dames.

Primavera, voel je vrij om te delen wat je wilt, deel ook gerust je zorgen als je daar behoefte aan hebt.

*knip*

Hier sluit ik me bij aan!

Wij zijn ook weer terug van vakantie, 3 weken rondreis amerika is allemaal goed verlopen en toen we terug kwamen een goede 17 weken echo (extra ingepland voor mijn geruststelling).

Nu met 20 weken weer. Maar ik merk dat ik er nu een stuk meer gerust op ben omdat ik haar elke dag duidelijk voel bewegen als ik mijn hand op mijn buik leg. De verloskundige zei al dat ik haar waarschijnlijk eerder kan voelen ivm lichaamsbouw en placenta ligging. Achteraf denk ik al met 15 weken, maar toen was ik nog niet zeker .

Wat hebben jullie al voor babyspullen gekocht voor de 20 weken?

Wat fijn dat je echo goed was en je een leuke vakantie hebt gehad!
Ik ben nu 17 weken zwanger en voel ook schopjes en dat stelt inderdaad echt wel een stuk geruster.

Wij zijn de laatste tijd Vinted en marktplaats aan t afstruinen.
De babykamer hebben we bijna klaar (maar daar waren we niet zwanger al mee begonnen omdat het de een na laatste kamer is die nog opgeknapt moest na onze verhuizing in januari)
En ik heb al een bedje en maxi cosi, morgen ga ik een commode halen en een badsetje.
Verder hebben we kleertjes.
En ik vergeet nog de draagdoek en zak.

Ik ben nu ook van t principe we zien t wel, het kan de hele zwangerschap in principe nog mis gaan en het is hier de vorige keer zo erg mis gegaan dat ik nu wil genieten en lekker alles koop wat op mn pad komt.
Ik merk dat ik daardoor ook veel meer geniet van de zwangerschap nu.
Ook al moet ik de 20 weken echo nog door, dat zien we dan wel weer.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 20:11

Mooie instellingen taartje, en je hebt groot gelijk; lekker genieten! Zorgen moet je pas doen als t nodig is :knuffel:

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 20:31

Primavera schreef:
Mooie instellingen taartje, en je hebt groot gelijk; lekker genieten! Zorgen moet je pas doen als t nodig is :knuffel:

Dankje Primavera.
Lukt me ook pas sinds kort hoor, heb al die tijd angst gehad maar dat is gewoon heel vervelend.
Heel af en toe heb ik t nog een beetje maar dat mag ook gewoon.

Ben jij inmiddels weer een beetje geruster?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:24

Zo sta ik er ook in.

Ik heb alleen nog een kanten wiegje en meisjes kleding gekocht/gekregen.

Nieuw ondergoed.

Maar wij hebben al een cosleeper, kruiken, ledikant, hydrofieldoeken, kinderwagen, maxi cosi en heel veel kleertjes van ons zoontje.

Te veel kopen wil ik niet wetende dat veel niet meer gebruikt gaat worden.

Ik koop vooral de leuke dingen waar ik echt blij van wordt omdat het zws de laatste x is. :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 22:59

Deze week kleding gekocht, er is overal sale en ik ken nu de fijne merken dus die heb ik ingeslagen.
Verder nog helemaal niets gekocht. Ik weet al dat ik mijn Thule (hardloop)buggy om ga bouwen tot wandelwagen en zo’n wieg is zo binnen.
We moeten wel de babykamer nog fixen maar de eerste maanden slaapt ze toch in de cosleeper dus ik voel geen haast.
Ik heb een Ergobaby draagzak die goed beviel bij mijn zoontje, dus die schuift gewoon door. Autostoel heb ik uitgeleend aan mijn broer voor mijn kleine neefje en die krijg ik tegen die tijd gewoon terug. Ik moet alleen weer een box en nieuwe meubels voor de kamer. Oh en die mamaroo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 23:25

De Mamaroo is enorm duur en geluid geeft vaak storing of doet het na verloop van tijd minder goed. Toch hoor ik dat moeders erbij zweren. Daar denk ik nog even over na.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 07:32

Evamarie schreef:
De Mamaroo is enorm duur en geluid geeft vaak storing of doet het na verloop van tijd minder goed. Toch hoor ik dat moeders erbij zweren. Daar denk ik nog even over na.

Ik heb er al een gehad en wij zweren erbij. Nooit storing gehad. Ik vond het ideaal als ik even beide handen nodig had (voor plassen, honden, warme koffie drinken, kolven plaatsen etc) en later toen hij lastiger in slaap viel. Het geluid hebben we nog lang gebruikt toen hij onrustiger sliep.
We gaan nu voor weer de stoel en waarschijnlijk zelfs ook het bedje.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 07:46

Het enige wat op mijn lijstje staat is een extra isofix base, een extra camera voor de babyfoon en een nieuwe wipstoel. De wipstoel die we hebben vind ik een rotding dus die gaat weg. Verder nog wat nieuwe kleding maar dat is niet perse noodzakelijk.

De baby slaapt bij ons ook in de cosleeper op onze kamer tot ze te groot is voor de cosleeper maar ik wil toch voor de geboorte de babykamer afhebben. Voor m’n gevoel heb ik dan ook overzicht over de spullen, nu ligt alles op zolder of in kasten.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:00

Is ook wel handig om meubels te hebben :j Ik ga die ook eerder al kopen. We hebben alleen een mega verbouwing achter de rug van 1,5 jaar. Deze baby kwam eerder dan verwacht dus haar kamer is nu nog ingedeeld als een kantoor. Met gekleurde ledbalk en spots in het plafond :+
Dus er moet nog veel gebeuren om het te veranderen. Het is eigenlijk veel te groot voor een babykamer maar ik ga even zien wat ik er van kan maken. Er staat nu alleen een bureau en een massagestoel, het is wit en er is maar één stopcontact. De rest is nog draad in de muur.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:38

xSiep fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad, gaaf! Waar zijn jullie geweest in Amerika? En super dat je een goede echo had. Leuk ook om haar al te voelen, lijkt me inderdaad een geruststelling

Taartje super leuk dat jij de kleine ook al voelt. Goede instelling om er gewoon van te genieten :j

Zijn er zaken die jullie bewust al dan niet nieuw kopen? Omdat ze overal zo snel uitgroeien, en er zelf nog weinig bewust van zijn, willen wij het meeste gewoon 2e hands scoren. Enkel matrasje (hygiëne), kinderwagen, autostoel (veiligheid), een kast die we als commode willen gebruiken en thuiskompakje willen wij echt zeker nieuw kopen. Verder zijn wij helemaal oké met 2e hands gekocht of gekregen. Gok dat rompers nog wel met nieuw aangevuld moeten worden omdat ik eigenlijk vrijwel uitsluitend overslagrompers wil gebruiken. En wij willen een ouderwetse babyfoon, zonder beeld, maar dat is nog even goed nadenken.

Mamaroe ga ik eens opzoeken, nog nooit van gehoord haha

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:53

Ik heb voor de eerste vrijwel alles tweedehands gekocht, alleen wat kleding nieuw. Ik vond het allemaal ook gewoon heel duur.
Mijn neefje gebruikt dat spul nu en wij straks weer. Alleen de wagen heb ik vervangen, ivm willen hardlopen.
Meubels hebben we met de verhuizing gedoneerd, dat kwam ons ook beter uit dus dat moet nu wel opnieuw. Ik vind het leuk om iets tweedehands uit te zoeken en het op te knappen in vrolijke kleuren en leuke knoppen.

Kleding koop ik nu wel veel nieuw, maar dat is ook door de sale en omdat ik Vinted nog niet heb afgestruind. Dat vind ik wel heel leuk dus dat ga ik nog wel doen. Ik ben ook wel fan van die fijne wollen kleding en tweedehands vind ik dat tricky omdat veel mensen gewoon niet kunnen wassen. Dan koop ik het liever zelf. Ik koop wel enkel duurzaam en verkoop of geef alles weer door. Behalve de geboortepakjes.

Ik twijfel wel heel erg of ik niet toch een dubbele wagen moet doen. Zeker icm onze honden zal het echt wel puzzelen worden met wandelingen. Maar zo’n wagen staat ook zo in huis als het noodzakelijk blijkt.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:34

Ik heb ook vrijwel alles tweedehands.
Alleen mn kinderwagen, geboortepakjes en de Isofix base voor in de auto zijn nieuw. Het kost allemaal zoveel en we vinden het ook zonde om alles maar nieuw te kopen.