Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:56

Aah effe schakelen Gnome, begrijpelijk. Maar gelukkig alles goed en ook leuk een boy.

Hier verder wel net even bijgelezen maar even niet verder reageren.

Nog aan het werk tot half twaalf en ben kapot. Halve afdeling corona positief of in afwachting van uitslag dus in quarantaine. Dus giga druk.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:28

Ja grappig hoor allemaal jongens :wow:

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 10:53

Marlis schreef:
Aah effe schakelen Gnome, begrijpelijk. Maar gelukkig alles goed en ook leuk een boy.

Nog aan het werk tot half twaalf en ben kapot. Halve afdeling corona positief of in afwachting van uitslag dus in quarantaine. Dus giga druk.

Sterkte met de drukte! Al iets gehoord van de sollicitatie?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 13:10

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:20

Nu zit ik ook te janken. :') :') :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 13:49

[***] schreef:
Nu zit ik ook te janken. :') :') :')

Graag gedaan :Y)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:58

Hier vandaag een perfecte 13 weken echo gehad én net een goede nipt uitslag binnen gekregen *\o/* *\o/* Dacht dat ik me niet zoveel druk erom maakte maar er valt ineens 20kg van mijn schouders :=

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:00

Zo fijn! Gefeliciteerd! *\o/*

En het kan stiekem toch heel spannend zijn. :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 17:04

Flowery schreef:
Hier vandaag een perfecte 13 weken echo gehad én net een goede nipt uitslag binnen gekregen *\o/* *\o/* Dacht dat ik me niet zoveel druk erom maakte maar er valt ineens 20kg van mijn schouders :=

Gefeliciteerd!! Inderdaad logisch dat het onbewust spanning geeft. Je moet er toch niet aan denken dat er iets mis is met je kleintje.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:21

Flowery schreef:

Wat fijn

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:22

Gnome schreef:
Marlis schreef:

Sterkte met de drukte! Al iets gehoord van de sollicitatie?

Nee niks.

Wel is de taxatie van het huis geweest en precies getaxeerd op wat wij geboden hebben. Dus dat is prettig. Dan moet de financiering in orde komen

Als deze sollicitatie niks wordt blijf ik tot na mijn verlof detachering doen. Dan ga ik in mijn verlof wel verder zoeken en solliciteren.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 17:41

Hmm balen zeg. Je zou zeggen dat er in deze tijd veel gezocht wordt naar mensen in de zorg. Valt het tegen in je nieuwe regio?

Wel fijn van de taxatie in ieder geval!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:00

Azamy wat fijn dat de halvering helpt. Ik moest even zoeken op Google wat een ssri was, maar fijn dat het lijkt te helpen. Hopelijk blijft het ook zo.

Ballard_L hoe was het werken? Ik duim voor je dat de misselijkheid weg blijft.

[***] haha de pasta was dus voor iemand anders? Wel bizar dat de eetgewoontes zo schommelen he.

Sting, gek idee hé van die kleding. Gaat ineens heel snel. ;) Goede tip om even te bellen, ga ik doen.

Marlis, knap dat je nog hardloopt. En ook zo vroeg! Respect. Wat fijn van de taxatie. Als de het nu lukt met de financiering is het huis dan voor jullie? Druk op je werk ook las ik. Phoej. Wel goed aan jezelf blijven denken he?

Gnome, gefeliciteerd met de kleine knul. <3 Kan me het schakelen heel goed voorstellen, maar fijn dat je er nu van kan genieten. Ben heel benieuwd naar de namen. Van iedereen trouwens haha.

Freekieee wat vervelend dat je weer misselijk was. Rot ook voor het uit eten gaan. Hoe voel je je vandaag?

VivianHesen, wat een leuke manier om het te vertellen! Kan mij voorstellen dat het even moest landen bij ze.

Flowery gefeliciteerd met de goede echo en nipt. <3 Goed gevoel he?

Het is wel een mooie jongensclub hier tot nu toe haha.
Bij ons op het werk krijgen ook alle zwangeren een jongen. Zijn er vier.
Gaat hier helaas nog niet zo goed. Keel doet behoorlijk zeer nog en heeft mij ook flink wakker gehouden vannacht. Vandaag wel naar het werk geweest, maar lesgeven met keelpijn is ook niet heel prettig. Morgenochtend toch maar even de huisarts bellen, desnoods gewoon voor advies.
Jullie wel allemaal bedankt nog voor alle tips.
Oh ja, gisteren hebben we hier ook en kerstboom opgezet. Zo'n gek idee dat het onze laatste kerst met z'n tweetjes is.
Afbeelding

De kat is géén kerst fan haha. _O-

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:15

Gnome schreef:
Hmm balen zeg. Je zou zeggen dat er in deze tijd veel gezocht wordt naar mensen in de zorg. Valt het tegen in je nieuwe regio?

Wel fijn van de taxatie in ieder geval!

Neehoor zal vast zat werk zijn.Maar heb alleen deze sollicitatie gedaan en op gesprek geweest maar zou nog iets horen alleen hadden nog meer kandidaten.Nog niks vernomen.

Maar heb twee maanden opzegtermijn en begin mei met verlof dus ga als dit niks wordt niet verder solliciteren maar pas na geboorte van de kleine dan.

Zit detacheringsbureau dus ze moeten me van regio overzetten bij verhuizing dus ik heb wel werk dan natuurlijk.

Maar hoog zwanger solliciteren etc zie ik niet zitten haha

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:18

@mriek1990: vervelend van het niet in orde zijn. Beterschap.

We wisten al wat we konden lenen en zitten daar met wat wij geboden hebben 15.000 onder. Taxatie is precies op ons bod dus dan moet de financiering gewoon rond komen en als alles dus goed gaat zijn wij vanaf 25 januari Brabanders.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 19:11

Wat gaan jullie hard :)

Lijkt me lastig inderdaad, om dan nu te solliciteren. Hopelijk kunnen ze door de zwangerschap ‘heen kijken’ en gewoon zien of je geschikt bent voor de functie.

Wat een jongens inderdaad! En fijn de goede echo’s en nipt testen :)

En ik hoor het veel om me heen Mriek, over zware verkoudheid. Maar even rustig aan doen! En niet zo’n gek idee om de huisarts te bellen ;)

Wij hebben besloten geen nipt test en 13 weken echo te doen. Ik zat bij de nipt te denken: en wat nou als ik het weet? Ja dan weet ik het, maar dan (als het bijv downsyndroom is) is het nog steeds welkom. En de 13 weken echo is ook alleen maar in het leven geroepen om eerder te weten of er afwijkingen zijn, zodat je eventueel eerder een zwangerschap zou kunnen afbreken. Dus wij kijken gewoon bij 20 weken hoe alles ervoor staat :)

Gisteren heb ik voor het eerst weer gewerkt, maar werd ik gebracht en zat ik de hele dag te vergaderen. Vandaag moest ik zelf rijden en de hele dag staan en lopen. Toch pittiger dan ik dacht. Vooral uit de auto komen is een dingetje, dus ik ben blij dat ik de komende 3 dagen vrij ben. Even bijkomen en verder herstellen :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 19:43

Volgens mij doen ze bij de nipt ook nog de test of het kindje iets heeft dat zodanig is dat het nooit levend geboren kan worden. Bij ons zou een foute nipt of iets reden zijn om het af te breken. Garantie heb je natuurlijk nooit maar we sluiten zoveel mogelijk uit. Zijn er met 20 weken wel redenen voor jullie om anders te besluiten?

Hebben jullie nog hippe namen voor een verbastering van Aad/Arij en Johannes :') :roll:

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 19:52

Ja met patau en edwardsyndroom kan het inderdaad dood geboren worden. Voor ons zou er bij de 20 weken echo ook geen reden zijn om de zwangerschap af te breken, dat zou ik zelf nooit doen. Dus vandaar die beslissing ook. De 13 weken echo kon trouwens ook niet bij onze verloskundige, dus dan moesten we sowieso ergens anders heen.

Oei, hippe namen maken van die twee is best een lastige! Van Johannes John maken? Verder zou ik het ook niet weten :')

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:03

Gnome schreef:
Hebben jullie nog hippe namen voor een verbastering van Aad/Arij en Johannes :') :roll:

Moet het er nog veel op lijken? John of Johnny spreken denk ik redelijk voor zich en de Ierse variant is Sean/Shawn/Shane. Aad/Arij vind ik lastiger, misschien in de richting van Arjen?

Lastig hoor. :))

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 20:10

Ballard_L schreef:
Ja met patau en edwardsyndroom kan het inderdaad dood geboren worden. Voor ons zou er bij de 20 weken echo ook geen reden zijn om de zwangerschap af te breken, dat zou ik zelf nooit doen. Dus vandaar die beslissing ook. De 13 weken echo kon trouwens ook niet bij onze verloskundige, dus dan moesten we sowieso ergens anders heen.

Oei, hippe namen maken van die twee is best een lastige! Van Johannes John maken? Verder zou ik het ook niet weten :')

Helder! En gewoon er vanuit gaan dat alles goed is met de kleine :) zolang je mooie echo's hebt.

Echt vreselijk inderdaad die namen. Gelukkig hebben we nog een paar maanden.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:20

Hier staan wij eigenlijk het zelfde erin kwa testen. Ballard!

Spannend Marlis! Hoop dat jullie gauw wat horen en het huis van jullie is!

Hier 2 dagen niet echt lekker in mijn vel. Gister hele dag op bed gelegen en manlief kwam pas 22:30 thuis van werk ivm een avond met eten enzo. Dus was toen beetje klaar mee.

Vandaag al iets meer gedaan. Maar nu weer erge koppijn…

Werken gebeurd hier niet echt meer. Weet niet waar ik t vandaan moet halen. Gelukkig werk ik bij mijn schoonvader en die vind het belangrijker dat ik goed voor Pjotr zorg haha.

Hoe is jullie dag gegaan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 20:56

Freekieee schreef:
Hier staan wij eigenlijk het zelfde erin kwa testen. Ballard!

Spannend Marlis! Hoop dat jullie gauw wat horen en het huis van jullie is!

Hier 2 dagen niet echt lekker in mijn vel. Gister hele dag op bed gelegen en manlief kwam pas 22:30 thuis van werk ivm een avond met eten enzo. Dus was toen beetje klaar mee.

Vandaag al iets meer gedaan. Maar nu weer erge koppijn…

Werken gebeurd hier niet echt meer. Weet niet waar ik t vandaan moet halen. Gelukkig werk ik bij mijn schoonvader en die vind het belangrijker dat ik goed voor Pjotr zorg haha.

Hoe is jullie dag gegaan?

Heftig zeg. Zo klote dat je leven een soort van stilstaat ineens. Hoe ver ben je nu?

Hier wel een goede dag. Heb nu 2 dagen niet overgegeven in de ochtend ondanks gewoon aan het werk. Merk wel dat het rustige opbouwen op het werk een beetje een illusie is. Is echt alles of niets dus maar even zien hoe dat gaat. Mensen zijn in ieder geval heel blij dat ik terug ben. Sommige dachten dat ik er met long covid uit was dus heb een hoop te updaten :')

Zit verder regelmatig het filmpje te kijken dat ik gisteren tijdens de echo heb gemaakt. Ligt zo heerlijk te zwaaien. Grappige is dat hij op iedere echo met zijn linker handje bij het gezicht ligt. Vond het verschil ook groot met de echo van 6 weken terug. Toen vond ik het al een heel mensje maar nu zie je al zoveel meer botstructuren.

11 weken
Afbeelding

17 weken
Afbeelding

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:37

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:38

Flowery schreef:

*\o/* *\o/* gefeliciteerd

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:41

mriek1990 schreef:
Azamy wat fijn dat de halvering helpt. Ik moest even zoeken op Google wat een ssri was, maar fijn dat het lijkt te helpen. Hopelijk blijft het ook zo.

Ballard_L hoe was het werken? Ik duim voor je dat de misselijkheid weg blijft.

[***] haha de pasta was dus voor iemand anders? Wel bizar dat de eetgewoontes zo schommelen he.

Sting, gek idee hé van die kleding. Gaat ineens heel snel. ;) Goede tip om even te bellen, ga ik doen.

Marlis, knap dat je nog hardloopt. En ook zo vroeg! Respect. Wat fijn van de taxatie. Als de het nu lukt met de financiering is het huis dan voor jullie? Druk op je werk ook las ik. Phoej. Wel goed aan jezelf blijven denken he?

Gnome, gefeliciteerd met de kleine knul. <3 Kan me het schakelen heel goed voorstellen, maar fijn dat je er nu van kan genieten. Ben heel benieuwd naar de namen. Van iedereen trouwens haha.

Freekieee wat vervelend dat je weer misselijk was. Rot ook voor het uit eten gaan. Hoe voel je je vandaag?

VivianHesen, wat een leuke manier om het te vertellen! Kan mij voorstellen dat het even moest landen bij ze.

Flowery gefeliciteerd met de goede echo en nipt. <3 Goed gevoel he?

Het is wel een mooie jongensclub hier tot nu toe haha.
Bij ons op het werk krijgen ook alle zwangeren een jongen. Zijn er vier.
Gaat hier helaas nog niet zo goed. Keel doet behoorlijk zeer nog en heeft mij ook flink wakker gehouden vannacht. Vandaag wel naar het werk geweest, maar lesgeven met keelpijn is ook niet heel prettig. Morgenochtend toch maar even de huisarts bellen, desnoods gewoon voor advies.
Jullie wel allemaal bedankt nog voor alle tips.
Oh ja, gisteren hebben we hier ook en kerstboom opgezet. Zo'n gek idee dat het onze laatste kerst met z'n tweetjes is.
[ [url=m/pSwqLT.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kat is géén kerst fan haha. _O-

[ [url=m/qAFWSD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh die kat <3 <3 <3
Balen dat je je nog niet goed voelt