Viruswaanzin #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:00

En zelf maar even gaan kijken hoe het er in thailand voorstaat mbt reizigers en corona. Verplicht de Thailand pass af te nemen, gelijk aan een QR code . Tot 1 juni ook voor de Thai zelf verplicht.
Neem aan dat daarmee je compleet getrackt kunt worden binnen Thailand.
Dus die hebben al een voorsprong met betrekking tot tracking van mensen in Thailand?
Voordeel is wel dat je niet gevaccineerd hoeft te zijn, dan zijn er aanvullende maatregelen. Wil je niet testen, moet je eerst vijf dagen in quarantaine.
Klopt dit Enzino?

Earth

Berichten: 8025
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:02

bigone schreef:
En zelf maar even gaan kijken hoe het er in thailand voorstaat mbt reizigers en corona. Verplicht de Thailand pass af te nemen, gelijk aan een QR code . Tot 1 juni ook voor de Thai zelf verplicht.
Neem aan dat daarmee je compleet getrackt kunt worden binnen Thailand.
Dus die hebben al een voorsprong met betrekking tot tracking van mensen in Thailand?
Voordeel is wel dat je niet gevaccineerd hoeft te zijn, dan zijn er aanvullende maatregelen. Wil je niet testen, moet je eerst vijf dagen in quarantaine.
Klopt dit Enzino?



Sterker nog, er was een zeer grote datalek, want sommige mensen kregen na het invoeren van hun gegevens, alle gegevens van een ander persoon opgestuurd in de mail :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:06

Kuggur schreef:
enzino schreef:
Ik ben niet bang voor bedrijven, wel voor teveel macht bij de overheid.

Je denkt dat in een samenleving als de US bedrijven geen macht hebben?
In een goed functionerende democratie (ja, ja, ik weet het...) ben je zelf de overheid.
Ik ben een stuk banger voor ongereguleerd kapitalisme, en de US is een prima voorbeeld van waar dàt toe leidt. Weet je hoeveel bedrijven daar bijvoorbeeld de héle voedselmarkt controleren? Dàt is macht.
Met een zwakke overheid lever je jezelf over aan een plutocratie.

Valide punt. Teveel macht bij de overheid is niet goed, teveel macht bij bedrijven ook niet. Worden bedrijven machtiger, dan zullen overheden machtiger moeten worden om die bedrijven verantwoordelijk te kunnen houden voor hun daden. Maar tegelijkertijd moet de macht van een overheid over haar burgers weer beperkt zijn, zodat de burgers die overheid verantwoordelijk kunnen houden voor haar daden (zie Rusland en China).

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:31

enzino schreef:
Flower033 schreef:
Jij bent bang voor onze huidige overheid. Ik veel banger voor de radicaal rechtse Poetin bewonderaars.

En die bewonderaars worden misschien de overheid na de volgende verkiezingen. Wil je dan dat ze hun eigen burgers onbeperkt kunnen tracken of niet?


En daarom ga ik stemmen en stem ik strategisch. En hoop ik dat de meerderheid verstandig is. Een beetje naar links of naar rechts maakt mij over het grote geheel niet uit. Extreem een kant op wel. De laatste jaren wordt het steeds rechter. Dingen die je jaren geleden niet kon zeggen, zijn nu normaal.
Meer dan hopen dat mensen niet zomaar achter dit soort politici aanlopen kan ik niet doen.
Maar als ik sommige reacties, ook op bokt, zie, dan vrees ik soms wel.

Bobbejaan
Berichten: 117
Geregistreerd: 24-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:41

Nou precies...dat hele Baudetkluitje, Engel-volgers zitten die met hun gezicht in de popkornbak of zo...

Het meest enge als je leuke op 1e gezicht ontwikkelde mensen ontmoet en na verloop komen er uitspraken en meningen dat ik denk WTF :n .

Bobbejaan
Berichten: 117
Geregistreerd: 24-05-22

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:45

O en ze tracken maar een eind weg hoor, net bij de boerenbond een zak hondenvoer met 20% korting...

En mijn QR code staat nog op mijn tilpoen, lekker laten staan, een trouwe Duitsland sjopper. Geen probleem mee. Ik ben niks veranderd, mijn leven ook niet en ergens bang voor...met de komst van het Sofienummer en de koppeling is je anoniemiteit verdwenen en zo ook ff buiten de lijntjes kleuren, ach ja...tant pis

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:49

Dat is het voordeel van een democratie. Zou Baudet winnen, dan stem je er automatisch mee in. Door deel te nemen aan de verkiezingen stem je automatisch met het resultaat in.

Bobbejaan
Berichten: 117
Geregistreerd: 24-05-22

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:50

Gelukkig is hij een stuk kleiner geworden en mijn stem is bewust zo dat het tegenwicht geeft.

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:45

Wat vinden jullie dan van het WEF hun idee om financiële ongelijkheid te reorganiseren? Door middel van basisinkomen? Voor iedereen gelijk?
Dus als je als arts 8 jaar hebt gestudeerd, en iemand die bv te lui is om te werken. Beide hetzelfde inkomen van bv 2000 euro.

Of hun ander idee, geen prive bezittingen meer.
Geen eigen auto, huis paard of wat dan maar ook. Iedereen gelijk

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:48

OleJon schreef:
Wat vinden jullie dan van het WEF hun idee om financiële ongelijkheid te reorganiseren? Door middel van basisinkomen? Voor iedereen gelijk?
Dus als je als arts 8 jaar hebt gestudeerd, en iemand die bv te lui is om te werken. Beide hetzelfde inkomen van bv 2000 euro.

Of hun ander idee, geen prive bezittingen meer.
Geen eigen auto, huis paard of wat dan maar ook. Iedereen gelijk

Basisinkomen ben ik meteen voor , wil je meer, ga je werken. 800 euro is trouwens meer dan genoeg anders gaan er veel helemaal niet meer werken.

De rest lijkt me een broodje aap verhaal. Aangezien je geen link erbij geeft.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 26-05-22 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:49

Zover ik weet is het basisinkomen altijd gestoeld op 500-1200 euro per persoon en ter vervanging van vrijwel alle toeslagen en uitkeringen en alle administratie daar omheen. Werk je niet, dan is dat het. Werk je wel, dan hoef je het niet in te leveren. De arts gaat er dan dus eigenlijk op vooruit.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:50

bigone schreef:
OleJon schreef:
Wat vinden jullie dan van het WEF hun idee om financiële ongelijkheid te reorganiseren? Door middel van basisinkomen? Voor iedereen gelijk?
Dus als je als arts 8 jaar hebt gestudeerd, en iemand die bv te lui is om te werken. Beide hetzelfde inkomen van bv 2000 euro.

Of hun ander idee, geen prive bezittingen meer.
Geen eigen auto, huis paard of wat dan maar ook. Iedereen gelijk

Basisinkomen ben ik meteen voor , wil je meer, ga je werken. 800 euro is trouwens meer dan genoeg anders gaan er veel helemaal niet meer werken.
Lijkt me inderdaad een heel goed plan, misschien iets meer dan 800 p.p. ;)

En de mensen die willen/kunnen werken, kunnen zo een hoger inkomen genereren.

Eigenlijk leven we al een tijdje zo hier in Nederland.

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:52

Idee van basisinkomen is toch dat iedereen een (gelijk) beginbedrag krijgt en met werken verdien je dan nog salaris? Niet een soort communistisch standpunt waarbij iedereen ongeacht opleiding en beroep hetzelfde verdiend?
Of heb ik nou onder een steen geleefd?

Edit: spuit 11

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:01

secricible schreef:
Idee van basisinkomen is toch dat iedereen een (gelijk) beginbedrag krijgt en met werken verdien je dan nog salaris? Niet een soort communistisch standpunt waarbij iedereen ongeacht opleiding en beroep hetzelfde verdiend?
Of heb ik nou onder een steen geleefd?

Edit: spuit 11


Waarom moet je zo nodig weer persoonlijk worden

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:03

OleJon schreef:
secricible schreef:
Idee van basisinkomen is toch dat iedereen een (gelijk) beginbedrag krijgt en met werken verdien je dan nog salaris? Niet een soort communistisch standpunt waarbij iedereen ongeacht opleiding en beroep hetzelfde verdiend?
Of heb ik nou onder een steen geleefd?

Edit: spuit 11


Waarom moet je zo nodig weer persoonlijk worden


Ze bedoelt zichzelf, niet jou.

IMANDRA

Berichten: 9858
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:43

OleJon schreef:
secricible schreef:
Idee van basisinkomen is toch dat iedereen een (gelijk) beginbedrag krijgt en met werken verdien je dan nog salaris? Niet een soort communistisch standpunt waarbij iedereen ongeacht opleiding en beroep hetzelfde verdiend?
Of heb ik nou onder een steen geleefd?

Edit: spuit 11


Waarom moet je zo nodig weer persoonlijk worden


Wat is er persoonlijk dan?

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:00

Ik mis ook even waarom ik persoonlijk zou zijn naar jou, als ik toets of wat ik weet over een basisinkomen juist is?

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:02

secricible schreef:
Ik mis ook even waarom ik persoonlijk zou zijn naar jou, als ik toets of wat ik weet over een basisinkomen juist is?


Ik meende vanwege spuit 11

mysa

Berichten: 10655
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:03

Spuit elf betekent hier zoveel als mosterd na de maaltijd.
Wat ze zei was al eerder door iemand anders gezegd.

naranja1
Berichten: 727
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:09

OleJon schreef:
Wat vinden jullie dan van het WEF hun idee om financiële ongelijkheid te reorganiseren? Door middel van basisinkomen? Voor iedereen gelijk?
Dus als je als arts 8 jaar hebt gestudeerd, en iemand die bv te lui is om te werken. Beide hetzelfde inkomen van bv 2000 euro.

Of hun ander idee, geen prive bezittingen meer.
Geen eigen auto, huis paard of wat dan maar ook. Iedereen gelijk

Voor. Wie je als arts werken omdat je er voor gestuudeerd hebt kan je meer verdienen (en meestal wil je dan werken want anders zal je er niet voor studeren.) zo krijgt iedereen een kans

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:20

Het voordeel van het basisinkomen is, dat alle toeslagen komen te vervallen, dus minder administratieve rompslomp door geld rond te pompen.

Dus je kan gewoon een paard houden :D

mysa

Berichten: 10655
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:23

Wat is er eigenlijk uit dat Finse experiment gekomen? Nooit meer wat van gehoord. Denk dat het te kleinschalig was om überhaupt conclusies te kunnen trekken.

Swah

Berichten: 1872
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:25

Basisinkomen is een topplan. Dat giga administratieve circus kan vervallen en de basis is gegarandeerd, dat zal een impuls geven aan de creativiteit en bevordert de rust.
En wat vind jij ervan?

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:34

OleJon schreef:
secricible schreef:
Ik mis ook even waarom ik persoonlijk zou zijn naar jou, als ik toets of wat ik weet over een basisinkomen juist is?


Ik meende vanwege spuit 11


Dat zei ik omdat terwijl ik mijn post typte meerdere mensen me voor waren en ik dus in de herhaling ging.

naranja1
Berichten: 727
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:36

Denk dat een basis inkomen ook veel burnouts oplost