Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:38

Electra63 schreef:
imaudy schreef:
Ik las wat vage dingetjes en toen ging ik scrollen en daar kwam geen eind aan..

Laat me raden:
Jouw mening is gebaseerd op de koppen boven artikelen en FB? ;)

Als jij je een goede mening wil vormen over een belangrijk of controversieel onderwerp, dan moet je wat artikelen lezen en wat moeite doen :D

De enige goede plaats om artikelen te lezen is pubmed ;)

Blue_Eyes

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:13

Zal ik 'm nog maar ff quoten dan? ;)

bigone schreef:
The donkey told the tiger, "The grass is blue."

The tiger replied, "No, the grass is green ."

The discussion became heated, and the two decided to submit the issue to arbitration, so they approached the lion.

As they approached the lion on his throne, the donkey started screaming: ′′Your Highness, isn't it true that the grass is blue?"

The lion replied: "If you believe it is true, the grass is blue."

The donkey rushed forward and continued: ′′The tiger disagrees with me, contradicts me and annoys me. Please punish him."

The king then declared: ′′The tiger will be punished with 3 days of silence."

The donkey jumped with joy and went on his way, content and repeating ′′The grass is blue, the grass is blue..."

The tiger asked the lion, "Your Majesty, why have you punished me, after all, the grass is green?"

The lion replied, ′′You've known and seen the grass is green."

The tiger asked, ′′So why do you punish me?"

The lion replied, "That has nothing to do with the question of whether the grass is blue or green. The punishment is because it is degrading for a brave, intelligent creature like you to waste time arguing with an ass, and on top of that, you came and bothered me with that question just to validate something you already knew was true!"

The biggest waste of time is arguing with the fool and fanatic who doesn't care about truth or reality, but only the victory of his beliefs and illusions. Never waste time on discussions that make no sense. There are people who, for all the evidence presented to them, do not have the ability to understand. Others who are blinded by ego, hatred and resentment, and the only thing that they want is to be right even if they aren’t.

When IGNORANCE SCREAMS, intelligence moves on.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:38

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:38

imaudy schreef:
Het Mexicaanse griep vaccin wordt in verband gebracht met narcolepsie

Ik heb 12 jaar later nog steeds hoofdpijnaanvallen waar ik dagen zoet mee ben dankzij de Mexicaanse griep die ik kreeg toen ik 14 was. En KERNgezond. Sportte 5x per week en was altijd buiten en at super gezond en was slank. Was zo ziek dat ik een maand koorts had en echt maanden nodig heb gehad om weer “normaal” te kunnen functioneren.

Dus ja die prik kon nare bijwerkingen veroorzaken maar ik heb de eerste jaren 4 dagen per week met extreme niet te genezen hoofdpijn gelopen. Dus die griep was ook geen grapje.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:44

loriene schreef:
Hier een artikel over het wel of niet vaccineren.
Voor heel veel mensen goed om even te lezen.

Inderdaad...want blijkbaar kan je niet ernstig ziek worden van het virus? :+

Walk: ,,Het onnodig vaccineren is ook tegen onze medische principes. Als je niet ernstig ziek kan worden door het virus én er ook niemand mee beschermt als je je laat vaccineren, waarom zou je dan het risico lopen op bijwerkingen die we zeker voor de lange termijn niet kennen?’’

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:55

loriene schreef:
https://www.bd.nl/brabant/pleidooi-bete ... ook.com%2F

Interessant, maar het zijn maar 2 artsen en het artikel is ruim 6 mnd oud.
Er zijn ook artikelen en onderzoeken te plaatsen van artsen die voorstander zijn :D
Er zullen nog jaren onderzoeken en artikelen verschijnen omtrent Covid-19.

Maar het artikel past in jouw straatje, dus waarschijnlijk plaats je het daarom.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:01

[/quote]

Interessant, maar het zijn maar 2 artsen en het artikel is ruim 6 mnd oud.
Er zijn ook artikelen en onderzoeken te plaatsen van artsen die voorstander zijn :D
Er zullen nog jaren onderzoeken en artikelen verschijnen omtrent Covid-19.

Maar het artikel past in jouw straatje, dus waarschijnlijk plaats je het daarom.[/quote]

Logisch ;)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:02

loriene schreef:

Zoals al in een ander topic en ook hier vermeld, het is een artikel uit maart. Er zijn ontzettend veel recente artikelen van artsen en andere wetenschappers die het belang van vaccineren zeker inzien. Waarom ga je die niet lezen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:03

Die jonge van 27 die nu in coma ligt en net zijn vader heeft verloren. Allemaal door het “griepje” die deelde dat artikel van jou, Loriene, ook op zijn Facebook. ;)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:03

Nathalie18x schreef:
loriene schreef:

Zoals al in een ander topic en ook hier vermeld, het is een artikel uit maart. Er zijn ontzettend veel recente artikelen van artsen en andere wetenschappers die het belang van vaccineren zeker inzien. Waarom ga je die niet lezen?

Omdat ik die nooit tegenkom,en ook niet veel interesse.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:06

MarlindeRooz schreef:
Die jonge van 27 die nu in coma ligt en net zijn vader heeft verloren. Allemaal door het “griepje” die deelde dat artikel van jou, Loriene, ook op zijn Facebook. ;)

Hebben zij het over een griepje dan in dit artikel?
Overheen gelezen zeker.
De meesten worden niet heel ziek,sommigen wel.
Was het niet 0,01 procent ?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:15

loriene schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hebben zij het over een griepje dan in dit artikel?
Overheen gelezen zeker.
De meesten worden niet heel ziek,sommigen wel.
Was het niet 0,01 procent ?

Alsnog is het risico op zeer ernstige bijwerkingen zoals vaker hier verteld nog lager.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:21

loriene schreef:
Omdat ik die nooit tegenkom,en ook niet veel interesse.

Het is juist heel leerzaam om verschillende meningen en onderzoeken te lezen.
Nu wordt jouw mening alleen maar bevestigd. : :D
Leer je niets van. ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:21

'En ook niet veel interesse'. En daar, lieve loriene, zit nu precíés het probleem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:22

Jona Walk schrijft op haar Twitter over onveilige vaccins, een arts die dit schrijft zal wel bij het artsen collectief zitten en inderdaad. Zoals zij het stelt hoef je nergens meer voor te vaccineren, want ook van mazelen, polio enz worden maar weinig mensen zo ziek dat ze dood gaan.
En zij vind dat alle geld voor de overheidsmaatregelen in de zorg gestopt moeten worden. En dat is zeker nodig wanneer er nergens meer voor gevaccineerd gaat worden, strak plan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:28

Blue_Eyes schreef:
Zal ik 'm nog maar ff quoten dan? ;)

bigone schreef:
The donkey told the tiger, "The grass is blue."

The tiger replied, "No, the grass is green ."

The discussion became heated, and the two decided to submit the issue to arbitration, so they approached the lion.

As they approached the lion on his throne, the donkey started screaming: ′′Your Highness, isn't it true that the grass is blue?"

The lion replied: "If you believe it is true, the grass is blue."

The donkey rushed forward and continued: ′′The tiger disagrees with me, contradicts me and annoys me. Please punish him."

The king then declared: ′′The tiger will be punished with 3 days of silence."

The donkey jumped with joy and went on his way, content and repeating ′′The grass is blue, the grass is blue..."

The tiger asked the lion, "Your Majesty, why have you punished me, after all, the grass is green?"

The lion replied, ′′You've known and seen the grass is green."

The tiger asked, ′′So why do you punish me?"

The lion replied, "That has nothing to do with the question of whether the grass is blue or green. The punishment is because it is degrading for a brave, intelligent creature like you to waste time arguing with an ass, and on top of that, you came and bothered me with that question just to validate something you already knew was true!"

The biggest waste of time is arguing with the fool and fanatic who doesn't care about truth or reality, but only the victory of his beliefs and illusions. Never waste time on discussions that make no sense. There are people who, for all the evidence presented to them, do not have the ability to understand. Others who are blinded by ego, hatred and resentment, and the only thing that they want is to be right even if they aren’t.

When IGNORANCE SCREAMS, intelligence moves on.

Dank je Blue Eyes. Dit topic is nog vele malen ernstiger dan ik dacht. Ik haak weer af. :evaw:

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 00:23

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 07:49

MarlindeRooz schreef:

Ik ken een jongen die na zijn 2e prik een longembolie kreeg en daardoor in coma is gebracht. Nu nog steeds aan het revalideren. Dus ja....

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:18

Allemaal erg naar, maar al die "ik ken ook een N=1 die...", beide kanten op, zeggen op het grote geheel bijzonder weinig.
Onder de streep telt dat voor iedere persoon die ernstige symptomen krijgt door corona, er een x aantal coronapatiënten zijn die die symptomen niet krijgen, dat voor iedere persoon die ernstige symptomen krijgt na vaccinatie, er een y aantal gevaccineerden zijn die die symptomen niet krijgen, en dat gelukkig y nog altijd vele malen groter is dan x.

Individuele ervaringen en anekdotes zijn misschien indrukwekkend, maar uiteindelijk zijn die ook alleen maar zinvol om mee te nemen in (persoonlijke) beleidskeuzes als je ze in de context van het grotere geheel beschouwt, en dan ook nog eens alleen als causaliteit mag worden aangenomen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:38

Dus dat…

Ik ken iemand die nu 1,5 jaar nadat hij corona heeft gehad nog steeds aan het revalideren is. En nog iemand die na corona te hebben gehad arbeidsongeschikt is geworden. Die laatste kan nog net haar woonkamer stofzuigen om daarna een halve dag te moeten bijkomen.

Allemaal excessen. Het overgrote deel na corona én na een vaccinatie is gewoon gezond. Gelukkig maar!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:08

marleen_usar schreef:
Echt waar er leven er zo veel onder een steen, alle bij werken wil ik wel hier neer zetten. Heb je even?

Wil je als je toch bezig benr ook de ernstige (zeldzame) bijwerkingen van ibuprofen/paracetamol/de pil neerzetten? :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:13

jesito schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik ken een jongen die na zijn 2e prik een longembolie kreeg en daardoor in coma is gebracht. Nu nog steeds aan het revalideren. Dus ja....

Ja ik zag ook iemand die zoiets had na het gebruik van de pil. Stop ik daarom ook niet mee. Risico's zijn er altijd. De kans op zwanger worden is me anders te groot. Net als de kans op corona krijgen en er heel ziek van worden groter is dan ziek worden van een vaccin.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 11:18

jesito schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik ken een jongen die na zijn 2e prik een longembolie kreeg en daardoor in coma is gebracht. Nu nog steeds aan het revalideren.

Ik geloof het grif.

De grote vraag is: 'na' of 'door' de vaccinatie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 11:58

Er zijn heel wat meer vrouwen die door de pil een longembolie kregen. Toch slikt een héél groot aantal vrouwen de pil nog steeds.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:14

Blue_Eyes schreef:
Er zijn heel wat meer vrouwen die door de pil een longembolie kregen. Toch slikt een héél groot aantal vrouwen de pil nog steeds.

Precies, ik neem bewust dat risico omdat de andere opties voor mij geen optie zijn.