Zebrastreep schreef:Trouwens even een discussiepuntje ik merk dat ik hier best wel veel moeite mee heb: mijn moeder en de mening over het vaccin.
Mijn moeder is heel erg tegen , dus ik vroeg gewoon op een nette manier van vindt jij het erg dat ik mij laat vaccineren? Waarop ik terug krijg nee het is jou lijf moet je lekker zelf weten.
En mijn moeder zegt ik ben geen complotgekkie corona bestaat en is erg maar zo ziek wordt je er niet van als je gezond bent ( ik heb op bokt allang genoeg verhalen gelezen dat ik de milde klachten ook zeker niet mee vindt vallen soms) en daarna het maar wat zit er in dat zwangere vrouwen het niet mogen en mensen met bepaald medicatie niet en waarom staat dat er niet op?
En dat het RIVM het heel positief verteld allemaal maar dat het heus niet zo positief voor de toekomst hoeft te zijn. En dat soort dingen maken mij heel onzeker en bang terwijl ze het al weet hoe spannend ik corona vindt , maar ook een vaccin. Ook al weet ik dat na een aantal weken ik niet meer zo bang hoef te zijn. Vooral de eerste dagen zal ik het een beetje spannend vinden hoe mijn lijf erop reageert.
Mijn vader is gelukkig voor en wil het vaccin ook graag ( hij mag deze niet vanwege bloedverdunners , maar wacht totdat er iets anders komt wat wel kan).
Gelukkig op mijn stage een heel fijn gesprek gehad met een collega erover ,en we praten er ook zeker veel over. Mijn collega's zijn lekker nuchter en ik kan beter daarin mee getrokken worden dan wat mijn moeder allemaal zegt.
Misschien kan je vragen of ze wel pinda's eet? Of kaas? Veel mensen die daar een of andere reactie op hebben, maar dat maakt pinda's/kaas/whatever nog niet slecht of gevaarlijk. Sommige mensen hebben alleen een overactief lichaam, of een medische indicatie, waardoor bepaalde stoffen wat heftiger reageren. Dat kan met alles gebeuren, daar is een vaccin natuurlijk niet uniek in
. En wat Verootjoo zegt, het is nog niet getest op zwangeren dus willen ze het risico niet lopen. Maar er zijn geen indicaties dat het gevaarlijk zou zijn tijdens een zwangerschap.