Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:08

Ze komt dan ook met linkjes en artikelen die zo duidelijk sturend zijn.. Conclusies die beginnen met 'dus...' zonder enige onderbouwing.. En dat is dan haar argument :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:10

Zeeuwtje68 schreef:
idinn schreef:
Ook dat kan je doorlinken.. doe dan.. als we het volgens jou mogen zien. Dan wil ik het zien ook. Kan ik er ook een mening over geven.

speciaal voor jou https://www.facebook.com/Vecu.lemedia/v ... 527384939/

Wat zien we hier? Veel rook en een stel tokkies die ah rellen zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:11

Och mensen die David Icke en Andre Kaufman achterna hobbelen zijn niet serieus te nemen. Maar willen jullie een geheimpje of het nieuwste complot weten? Het is allemaal een complot van roodharige vrouwen van middelbare leeftijd !!! Niet verder vertellen want dan krijgen de kappers het druk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:11

bigone schreef:
Och mensen die David Icke en Andre Kaufman achterna hobbelen zijn niet serieus te nemen. Maar willen jullie een geheimpje of het nieuwste complot weten? Het is allemaal een complot van roodharige vrouwen van middelbare leeftijd !!! Niet verder vertellen want dan krijgen de kappers het druk.

Nee, meen je! oliebol, echt. Je maakt me bang!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:12

karuna schreef:
Helaas de berichten die zeeuwtje post krijg ik ook van mensen toegestuurd. Exact hetzelfde in dezelfde volgorde. Mensen van wie ik dacht dat het personen met een goed verstand waren die zelf denken.

De meerderheid van de stemmers in de UK stemde Brexit.
Trump was ook verkozen en na 4 jaar complete idioterie wéér bijna.
Dat is twee keer een voorbeeld van dat de helft van de stemgerechtigde bevolking van wat voor een ontwikkeld land doorgaat niet goed bij het hoofd is, dus het valt nóg mee in NL ;)

Nu weer over Covis19? :)*
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 01-12-20 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:13

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:18

Ah die heb ik ook gehad :') :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:21

karuna schreef:

Ik vind het vooral bizar dat mensen dit voor zoete koek slikken en corona helemaal ontkennen.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:22

Ik vind de schrijfstijl wel lekker vlot! Vind het normaal zo irritant dat je dan ook moet lezen van welke kanalen de informatie vandaan komt. Bronvermelding is echt dodelijk voor een goed lopend verhaal!

8)7

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:23

Relaxed schreef:
speciaal voor jou https://www.facebook.com/Vecu.lemedia/v ... 527384939/

Wat zien we hier? Veel rook en een stel tokkies die ah rellen zijn?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... itiegeweld

Dit is wat je ziet. Het heeft niets met covid te maken maar met excessief geweld dat onlangs plaats heeft gevonden tegen over een zwarte man. Daar is heel erg veel over te doen in Frankrijk en is tot op het hoogste niveau veroordeelt en de kans is groot dat de politie agenten die dit gedaan hebben ontslagen worden.

De bedoeling is dat er een nieuwe wet gaat komen en daar is deze demonstratie voor want mensen zijn zwaar tegen. Voor geïnteresseerden zie mijn geplaatste link.

De demonstratie staat niet op zich. De gele hesjes zijn gestopt met demonstreren vanwege covid. Maar de woede , de wens op revolutie te krijgen, de boel omver te werpen is er nog steeds.
Dus mocht het overdag vreedzaam protest geweest zijn, het liep later volledig uit de klauwen.

Het voorval past niet in dit algemeen corona topic want is off topic maar hier gaat het dus over iets dat op dit moment iets groots is in Frankrijk en op geen enkele manier ook maar iets te maken heeft met rare theorieën etc.
In Frankrijk heerst heel erg veel boosheid, woede en de demostratie zin is altijd al heel erg groot in dit land.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-12-20 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:24

idinn schreef:
Ik vind de schrijfstijl wel lekker vlot! Vind het normaal zo irritant dat je dan ook moet lezen van welke kanalen de informatie vandaan komt. Bronvermelding is echt dodelijk voor een goed lopend verhaal!

8)7

Das waar, wat doen we ook moeilijk :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:25

Relaxed schreef:
karuna schreef:

Ik vind het vooral bizar dat mensen dit voor zoete koek slikken en corona helemaal ontkennen.. :n

Dat bedoel ik ook met gezond verstand mensen die dit wel geloven en het zelfs willen verspreiden omdat ze er achter staan. Dat begrijp ik gewoonweg niet.

Maar het maakt me ook verdrietig dat dit rotvirus naast zoveel zieken en doden, faillisementen en narigheid ook families en vrienden lijnrecht tegenover elkaar zet. ;( en zoveel haat veroorzaakt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:25

Jongens, we gaan hier weer naar Corona ( alhoewel zonder Corona al deze mensen niets te dumpen hadden) dus iets wat Corona of testen of iets anders in twijfel trekt in het viruswaanzin topic, waar het hoort. Pien, ze kijken niet verder dan hun neus lang is. Er zijn zo verschrikkelijk veel gemanipuleerde video’s waar ze intrappen en meteen delen.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:27

Karuna, inderdaad. Zoveel mensen hier op bokt die iemand verloren heeft en de Corona ontkenners batsen er zo overheen. Geen enkel medeleven, niets.

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:28

Nou, dan heb ik nog een leuk nieuwtje: met mijn zwager gaat het echt heel goed. Hij kan en doet van alles weer. Is wel maanden en maanden zoet geweest met herstellen en revalideren, maar hij wandelt, fietst, functioneert in het dagelijks leven als een zonnetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:28

Pien, verhaal van die agenten is idd verschrikkelijk, snap de boosheid.. Maar dat rellen vind ik altijd zo zinloos.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:31

bigone schreef:
Karuna, inderdaad. Zoveel mensen hier op bokt die iemand verloren heeft en de Corona ontkenners batsen er zo overheen. Geen enkel medeleven, niets.

Ik vind ontkenners wel een heel groot woord. Ik zie 1 Corona ontkenner in dit topic.

Anoniem

rien10 schreef:
Nou, dan heb ik nog een leuk nieuwtje: met mijn zwager gaat het echt heel goed. Hij kan en doet van alles weer. Is wel maanden en maanden zoet geweest met herstellen en revalideren, maar hij wandelt, fietst, functioneert in het dagelijks leven als een zonnetje.

Fijn! Wanneer heeft hij het gekregen?

pien_2010

bigone schreef:
Jongens, we gaan hier weer naar Corona ( alhoewel zonder Corona al deze mensen niets te dumpen hadden) dus iets wat Corona of testen of iets anders in twijfel trekt in het viruswaanzin topic, waar het hoort. Pien, ze kijken niet verder dan hun neus lang is. Er zijn zo verschrikkelijk veel gemanipuleerde video’s waar ze intrappen en meteen delen.

Klopt daarom heb ik het werkelijke verhaal verteld en het duurde eventjes want ik wilde een verhaal in het Nederlands die het uitlegde want ik kan zat Franse links hier neer zetten, maar dat begrijpt geen hond.

Juist omdat het niets met covid (sorry hier in Frankrijk wordt het geen corona genoemd maar covid) te maken heeft heb ik dit even uitgelegd waar dit werkelijk over gaat.
Dus het geweld dat klopt maar de link naar boosheid want heeft met covid te maken...dat is bij elkaar geraapt en klopt totaal niet. Omdat er zoveel mensen zijn op dit moment die teveel voor zoete koek aan nemen vind ik het wel belangrijk om gewoon rustig uit te leggen waar het dan wel over gaat.
Ik hoef niet met een "elitair " clubje mensen waaronder ikzelf die zich goed informeren alleen maar te discussiëren→ hoe leuk en verrijkend dat ook is en onder tussen een andere groep mensen alle vrijheid geven dit soort miscommunicatie te verspreiden of gewoon maar te laten geloven dat dit allemaal maar klopt. Dat voelt totaal niet goed voor mij.

Rien ik heb je het niet durven te vragen. Proficiat. Met onze vriend gaat het ook echt goed, maar het was een hele lange weg!

Relaxed schreef:
Maar dat rellen vind ik altijd zo zinloos.
Eens. Welkom in Frankrijk Relaxed! Het land dat opgebouwd is vanuit een revolutie en met haar strijdbare vokslied.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-12-20 22:32, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:32

Relaxed schreef:
rien10 schreef:

Fijn! Wanneer heeft hij het gekregen?

In maart
Laatst bijgewerkt door rien10 op 01-12-20 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:32

rien10 schreef:

Wat fijn :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:33

Wat ik om me heen zie zijn het vooral mensen die geen veilige jeugd hebben gehad die nu zo achterdochtig zijn.
Blijkbaar hebben ze geleerd dat niemand te vertrouwen is. Ik weet het niet.
Vond het wel opvallend iig.

Ladybird
Moderator Algemeen

Wat fijn Rien! gelukkig dat het weer zover opgeknapt is! heeft hij helemaal geen last meer of ondervind hij nog wel gevolgen?

secricible

rien10 schreef:

Wat superfijn Rien! Wat een opluchting <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:34

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Ik vind ontkenners wel een heel groot woord. Ik zie 1 Corona ontkenner in dit topic.

Ze zegt ook op bokt en niet in dit topic.