Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
 )

Ik snap wat je probeerde uit te leggen.
                                                         Moestuin schreef:Zonnebloem: Ik als Belg lees hier dingen waarvan ik denk: Mag je daar voor thuis blijven in Nederland? Zelf thuis gezeten met een burn out en op dag 2 stond de controlearts al aan huis. Ik had een fysieke job en was fysiek ok volgens hem dus ik kon maar beter maken dat ik na 2 weken terug aan het werk was. Anders was mijn afwezigheid onwettig en konden zij mij ontslaan.
Ik lees bij jullie veel over bedrijfartsen/arboartsen. Dat kennen wij hier niet. Wij hebben geen buffer tussen ons en de werkgever (tenzij grote bedrijven dit zelf voor zien) Zelfs 1 dag ziekte moet hier gewettigd zijn door een doktersbezoek (alhoewel ze bezig zijn met dit aan te passen) en opbouwend werken bestaat hier niet. Dit kan misschien ook met de werkgever geregeld worden maar dit komt echt zelden voor.
Veel bedrijven hanteren zelfs een minimum aantal uren die je moet werken. Bv een job van 6 uur wordt dan weer uitbesteed aan een flexijobber (goedkoper) maar voor een flexijob moet je eerst een hoofdinkomen hebben.
Op dat vlak is het hier ongelofelijk slecht geregeld.
 Ik ken iemand in een gelijkaardige situatie als de mijne en ook hij heeft er het moeilijk mee.

En echt iedere vorm van input hier apprecieer ik. Zowel de lieve als de hardere woorden.
 ) waardoor mijn verhaal onsamenhangend wordt en er altijd weer meer issues komen waarop we in kunnen praten. Waardoor er ultiem vaak geen tijd meer over was met wat er op dat moment speelde. Dan moest ik weer een hele periode zonder, tot de volgende sessie. In die week à 2 weken gebeurde er dan weer zo veel dingen die er weer bij kwamen waarmee ik eigenlijk moest bezig zijn, maar we moesten ook vorige sessie nog verder zetten. Uiteindelijk ging ik gestresst naar mijn sessies, was ik gestresst tijdens de sessies (want praten face to face over mijn emoties is en blijft heel lastig) en ging ik dubbel zo gestresst naar huis. En thuis ontploft het dan en is er eigenlijk niemand om het op te vangen (of jawel, die zijn er wel, maar mijn familie kan ik er nog altijd niet goed bij toelaten..). Daarom dacht ik zelf dat een opname misschien het beste is, gezien het daar toch wel allemaal wat intensiever is en er meer tijd is om aan allerlei issues te werken. Maar het heeft ook absoluut nadelen. Ik wil eigenlijk niet terug verhuizen, weer moeten wennen en lang weg zijn van huis/de dieren/mijn vriend. Het kost veel geld en ik ben bang dat ik initieel weer erg getriggerd ga worden in die omgeving, afhankelijk van de ernst van de problematiek van mijn medepatiënten.

! Dat is gewoon zo, ikke ook.
 . Ik geef je een dikke knuffel. Ga jij je vriendin maar appen  
 Ik zeg vaker doen!