Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Binnen die honderden jaren ontstaan/muteren er nog veel meer virussen, waaronder er best een paar zullen zijn die nog levensbedreigender of besmettelijker zullen blijken te zijn. Wat dat betreft is het intomen van deze pandemie hopelijk iets waarvan we zullen leren.
sureido schreef:verootjoo schreef:Tot nu toe is elke pandemie nog uitgedoofd, dus 100en jaren lijkt me wat overdreven.
Er wordt toch nogal vaak genoemd dat een vaccin niet de oplossing gaat zijn en dat t meestal tien jaar duurt voor zoiets gevonden wordt. Zie dit dus ook geen 10 jaar voor me.
mysa schreef:Binnen die honderden jaren ontstaan/muteren er nog veel meer virussen, waaronder er best een paar zullen zijn die nog levensbedreigender of besmettelijker zullen blijken te zijn. Wat dat betreft is het intomen van deze pandemie hopelijk iets waarvan we zullen leren.
sureido schreef:mysa schreef:Binnen die honderden jaren ontstaan/muteren er nog veel meer virussen, waaronder er best een paar zullen zijn die nog levensbedreigender of besmettelijker zullen blijken te zijn. Wat dat betreft is het intomen van deze pandemie hopelijk iets waarvan we zullen leren.
Maar schijnbaar hebben we na al die pandemieën nog helemaal níks geleerd.
Ik vraag me wel eens af wat er gebeurt was als ze die ene vieze vleermuisetende gek meteen hadden weggestopt voor 3 weken of langer. Of meteen daar alles op slot en die gekken niet rond laten reizen over de hele wereld. Sorry, ik ben zo kwaad over dat beleid nog steeds.
Cayenne schreef:Excuses als dit al is gedeeld, maar het is wel ontopic: https://www.psypost.org/2020/08/sociopa ... ures-57773
"Sociopathic traits linked to non-compliance with mask guidelines and other COVID-19 containment measures".
Citaat:These traits explain, at least partially, the reason why people continue not adhering to the containment measures even with the increasing numbers of cases and deaths,” the researchers said.
Arabesk schreef:Vandaag wordt er weer gedemonstreerd in Den Haag, maar de ME staat al paraat en terecht. Dat die huilstruiken roepen dat Nederland een dictatuur is en dat hun vrijheid is afgepakt is bizar. Als dat zo was zaten die wappies allang in de bak
IMANDRA schreef:Vaccin is toch de enige oplossing ook? Immuniteit duurt niet lang. Andere opties zijn niet op de lange termijn houdbaar.
Citaat:De spaanse griep was ook na 2 jaar klaar, dus 10 jaar lijkt me redelijk sterk
sureido schreef:Andere discussie misschien maar waarom moet de mens altijd alles en iedereen willen redden? Topbedrijven krijgen zoveel geld, laat ze balen er staan toch weer nieuwe op. Hetzelfde met oudjes in de verzorghuizen, mijn oma leeft liever een jaar gewoon zoals het was dan 10 jaar in een gesloten afdeling. Maar wordt dat gevraagd? Nee, ze werden gewoon opgesloten. Net of die mensen gelukkiger worden van daar in hun eentje zitten. Wat een rare wereld leven we in, wanneer levensduur belangrijker wordt dan levenskwaliteit. Ik begrijp dat niet helemaal.
Cayenne schreef:Excuses als dit al is gedeeld, maar het is wel ontopic: https://www.psypost.org/2020/08/sociopa ... ures-57773
"Sociopathic traits linked to non-compliance with mask guidelines and other COVID-19 containment measures".
lenaa_tje schreef:Toch kan je de aanpak van Sars en dit toch niet met elkaar vergelijken? Dat kan alleen in de beginfase dan .. en daar is het nou eenmaal niet goed gegaan.
secricible schreef:Ik zei het ook iets te simpel, ik bedoelde meer dar ieder virus ook zonder vaccin uiteindelijk wel tot een vorm komt waarbij we weer normaal ons ding kunnen doen. Dus dat ik niet geloof dar deze maatregelen nodig zijn tot er al dan niet een vaccin is.
Sizzle schreef:Viral hepatitis is nog altijd verantwoordelijk voor zo‘n 1,4 miljoen doden per jaar. Er zijn welliswaar vaccinaties voor dus voor het rijke westen lijkt het een pietluttigheidje maar dat betekend niet dat iedereen in de wereld daar in aanmerking voor komt.
Voor Covid verwacht ik hetzelfde: hier komt het onder controle, wat er in de rest van de wereld gebeurd is dan niet meer zo belangrijk.
Sky_Britt schreef:Viruswaanzin is ook een hoop mis mee dus denk asjeblieft niet dat ik daar achter sta. Er is niet 1 goed standpunt in deze discussie want we weten nog niet alles en we kunnen de toekomst niet voorspellen. Wellicht heb ik het mis en verdwijnt het virus vanzelf als we nu allemaal goed samenwerken, maar ik zie dat niet gebeuren. De maatregelen die jij noemt zijn makkelijk in te passen in de huidige maatschappij. Zo ook de 1.5m tot op zekere hoogte, veel thuiswerken en hygiene regels, helemaal niets mis mee. Maar de maatregelen die betrekking hebben op de gezondheidszorg, transport en hele sectoren van de economie zijn desastreus voor iedereen. Wat ik bizar vind is dat mensen dat niet kunnen/willen zien.
Karl66 schreef:Welke maatregelen zijn er dan desastreus voor de gezondheidszorg en het transport? De sector die de grootste klappen krijgt is de horeca, maar dat was toch al een sector die behoorlijk uit zijn voegen gegroeid was en waar een sanering onvermijdelijk was.