Ik krijg net een jurkje van Ali Express binnen en voor het eerst dat ik denk "oh die had wel een maatje kleiner gekund!"
Nu weet ik niet of dat aan de eigen maat ligt of aan die van Ali. Ik gok het laatste.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
justkid schreef:Wat is PCOS?![]()
Wat leuk dat er steeds meer mensen aanhaken en meedoen
landvrouw schreef:Welkom allemaal! Fijn dat jullie je veilig genoeg voelen om mee te praten.
Hoe gaat het bij jullie allen met deze warmte? Is t een beetje te doen of loop je ergens tegenaan.
Ik merk zelf bijvoorbeeld dat ik heerl erg de behoefte heb aan zoet drinken. Terwijl deze behoefte de laatste tijd toch wel echt weg is. Maar nu het zo warm is heb ik dat wel. Herkent iemand dit? Of heeft iemand een goede tip voor zoet, maar gezond drinken (buiten ranja)
Roosch schreef:Ik heb vooral veel moeite van de "gezellige" dingen af te blijven. Moet toch proberen een goede balans te vinden tussen genieten van de zomer en niet weer even breed als lang te worden.
Binck8 schreef:Ook ik wil graag afvallen, 20 kilo graag...
Helaas wat medische problemen waardoor afvallen sowieso erg moeilijk is voor mij, maar wil het toch nog een keer proberen. Ik mis alleen een beetje de motivatie, uiteraard wil ik me beter voelen en gezonder maar ik wil dat ook graag terug zien op de weegschaal en dat gebeurt vaak niet. En dat is zo frustrerend en demotiverend, dan geef ik het op en ga weer minder goed voor jezelf zorgen.
Hoe hou ik toch die motivatie vast?
Sonja_vR schreef:justkid schreef:Wat is PCOS?![]()
Wat leuk dat er steeds meer mensen aanhaken en meedoen
Poly cystueus ovarium syndroom
Je eierstokken laten veel eitjes tegelijk rijpen waardoor er geen regelmaat in de eisprong meer zit
Biivoorbeeld bij mij, is mijn cyclus zo goed als niet bestaand. Bij een ander zal het qua cyclus minder afwijkend kunnen zijn
Maar vaak zie je bij pcos ook overgewicht en val je met pcos net even wat lastiger af dan zonder
Oorzaak van pcos is niet heel eenduidig
Dus ook niet echt een standaard behandeling voor , behalve dan afvallen wat de symptomen kan verlichten of zelfs oplossen
Maar lastig als er iets als IR meespeelt of hormonaal de boel uit balans is