Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:51

Wat tof al die nieuwe mensen! Wees welkom! Samen staan we sterk! *\o/*

Ik krijg net een jurkje van Ali Express binnen en voor het eerst dat ik denk "oh die had wel een maatje kleiner gekund!"
Nu weet ik niet of dat aan de eigen maat ligt of aan die van Ali. Ik gok het laatste. :')

mirjamalvaro

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:04

Toch erg leuk Roosch als je dat kan denken. :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:04

Het gaat om de mindset toch?

:')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:11

justkid schreef:
Wat is PCOS? :o
Wat leuk dat er steeds meer mensen aanhaken en meedoen *\o/*

Poly cystueus ovarium syndroom
Je eierstokken laten veel eitjes tegelijk rijpen waardoor er geen regelmaat in de eisprong meer zit

Biivoorbeeld bij mij, is mijn cyclus zo goed als niet bestaand. Bij een ander zal het qua cyclus minder afwijkend kunnen zijn

Maar vaak zie je bij pcos ook overgewicht en val je met pcos net even wat lastiger af dan zonder
Oorzaak van pcos is niet heel eenduidig
Dus ook niet echt een standaard behandeling voor , behalve dan afvallen wat de symptomen kan verlichten of zelfs oplossen
Maar lastig als er iets als IR meespeelt of hormonaal de boel uit balans is

Maarrem... hoi, ik lees dus ook al even mee
En meld me ook maar eens...
Ik wil nog 25 kg afvallen
Ben ooit al eens van maat 54 naar mast 44/46 gegaan bij 1,79 lengte
Maar wil nu naar een echt gezond gewicht, dus van de huidige 44/46 maat 40 oid

Deels voor mijn eigen gezondheid
Ik heb een versleten knie door een ongeluk in 2004 en af en toe heupklachten als mijn knie op heeft gespeelt en ik hem ontlast heb
Er zit diabetes in de familie
En hoge bloeddruk + hartproblemen

Maar ook voor mijn paard

Ik eet plantaardig en tel idd ook calorien
Edit:ik gebruik trouwens lifesum en houd het regelmatig een paar dagen bij

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:37

Welkom allemaal! Fijn dat jullie je veilig genoeg voelen om mee te praten.

Hoe gaat het bij jullie allen met deze warmte? Is t een beetje te doen of loop je ergens tegenaan.
Ik merk zelf bijvoorbeeld dat ik heerl erg de behoefte heb aan zoet drinken. Terwijl deze behoefte de laatste tijd toch wel echt weg is. Maar nu het zo warm is heb ik dat wel. Herkent iemand dit? Of heeft iemand een goede tip voor zoet, maar gezond drinken (buiten ranja)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:45

landvrouw schreef:
Welkom allemaal! Fijn dat jullie je veilig genoeg voelen om mee te praten.

Hoe gaat het bij jullie allen met deze warmte? Is t een beetje te doen of loop je ergens tegenaan.
Ik merk zelf bijvoorbeeld dat ik heerl erg de behoefte heb aan zoet drinken. Terwijl deze behoefte de laatste tijd toch wel echt weg is. Maar nu het zo warm is heb ik dat wel. Herkent iemand dit? Of heeft iemand een goede tip voor zoet, maar gezond drinken (buiten ranja)

Watermeloen in een kan water met eventueel een druppeltje zoetstof.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:52

Ik heb met deze warmte met name 's avonds zin in een koud wijntje of cocktail. Ben maar allerlei brouwsels aan het maken met bv tonic light, munt en vlierbloesemsiroop.
Ik vind zoet drinken (gelukkig) al jaren niet lekker.

Het is me verder zowaar ook goed gelukt om gezond te eten. Normaliter vind ik het te warm om te eten, dan aan het eind van de dag te warm om te koken en ga ik van alles snacken. Nu tussen de middag restje pasta tonijnsalade van gisteren, en vanavond wraps met gerookte zalm. Verder tussendoor veel fruit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:54

Ik heb vooral veel moeite van de "gezellige" dingen af te blijven. Moet toch proberen een goede balans te vinden tussen genieten van de zomer en niet weer even breed als lang te worden.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:55

Mijn vriend dronk eerst alleen fanta, maar inmiddels drinkt hij een mini laagje fanta in een glas aangevuld met water. Zoiets kun je afbouwen en is in elk geval wel zoet maar niet (meer) zo calorierijk :)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:56

Mijn probleem met water is dat het niet helpt tegen de dorst. Ik kan echt 2 liter wegdrinken en heb nog steeds evenveel dorst (en ontzettende klotsbuik). Met bijv limonade of sap heb ik dat niet, maar met prik (cassis etc) hou ik ook dorst.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 21:58

Roosch schreef:
Ik heb vooral veel moeite van de "gezellige" dingen af te blijven. Moet toch proberen een goede balans te vinden tussen genieten van de zomer en niet weer even breed als lang te worden.

That's your roots baby :D

Ik weet niet zo goed waar ik met de warmte extra behoefte aan heb, maar ik vind het iets koeler leuker. Ik zwel op met dit weer :')

Safiera, dat doe ik idd ook: frisdrank aanlengen. Wordt de smaak ook net wat minder heftig van vind ik.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:01

Ja zeg ik blijf een Bourgondiër inderdaad. :') zolang ik alleen ben kan ik me heel erg goed inhouden en focussen. Maar bij gezelligheid..

Ik had een giga ranjaverslaving voor ik begon trouwens. Die heb ik in een klap de deur uit gedaan. Nu drink ik vooral water en koffie en af en toe een glas cola zero of crystal clear.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:05

@bloembloem, ik kan helaas geen watermeloen verdragen dus dat hebben we nooit in huis. Maar wel een goede tip!

@gaucho: zin in een cocktail heb ik met dit warme weer ook wel! Heb al sinds januari eigenlijk geen alcohol meer gedronken en ook niet gemist, maar nu wel inderdaad.

Qua frisdrank ben ik helemaal cold turkey vanaf gestapt. Als ik het in huis heb moet het op, die discipline heb ik dan helaas nog niet.

@roosch, die balans is inderdaad zo lastig te zoeken. Hopelijk kunnen we er allemaal eentje vinden. Anders ben je 9 maanden keihard aan t werken om af te vallen om dat in 3 maanden er weer aan te eten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:06

Welkom nieuwe mensen, kan het ff niet meer bijhouden :+

PT heb ik 1.5 jaar gedaan, maar had daarbij doorlopend last van mijn rug, voor mij was het te intensief. Ik heb een draai/knik in mijn rug en dat schiet dan snel verkeerd bij intensief sporten.

Warmte vind ik heerlijk, vanavond bij mijn ouders hooi binnen halen, das wel ff warm, maar kan er goed tegen..

Qua eten bijhouden, ik moet dat echt beter gaan doen en plannen, volgens mij eet ik nu echt te weinig (en ik val amper af :( )

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:06

Ik drink alleen water. Maar dat gevoel van dorst blijven houden heb ik ook.

Paar dagen geleden ineens 3 kilo kwijt.. Dacht klopt niet.. weegschaal paar keer op andere plek gezet.maar bleef hetzelfde aangeven. Dag later zat de 3 kilo er gewoon weer aan. 3 dagen oud gewicht. Was ik gisteren ook ineens 3 kilo lichter.. ben benieuwd naar vanavond.. is toch wel heel raar zo. Hoe zou dat kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:08

Lijkt me dat dat aan je weegschaal ligt.. 3 kilo kan gewoon niet, ook niet qua vocht..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:10

3 kg is ook niet een kwestie van een keer goed poepen. Althans. Ik heb nooit gewogen hoor. Maar het lijkt me stug. :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:29

Wauw veel gekletst weer!

Welkom nieuwelingen! Fijn dat jullie mee durven praten! Meer dan welkom :D

Warme weer gaat hier wel. Had opzich wel lekker windje en als ik me rustig hou gaat het prima. Netjes kunnen eten vandaag. Nu nog tot morgen volhouden want zaterdag weer BBQ.

Roosch die gezellige dingen ken ik ja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:48

Roosch schreef:
3 kg is ook niet een kwestie van een keer goed poepen. Althans. Ik heb nooit gewogen hoor. Maar het lijkt me stug. :+

Das bijna een kind :+

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:41

Ik snap er ook niets van. Doet die normaal nooit...

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:48

Ook ik wil graag afvallen, 20 kilo graag...
Helaas wat medische problemen waardoor afvallen sowieso erg moeilijk is voor mij, maar wil het toch nog een keer proberen. Ik mis alleen een beetje de motivatie, uiteraard wil ik me beter voelen en gezonder maar ik wil dat ook graag terug zien op de weegschaal en dat gebeurt vaak niet. En dat is zo frustrerend en demotiverend, dan geef ik het op en ga weer minder goed voor jezelf zorgen.
Hoe hou ik toch die motivatie vast?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:56

Daar had ik ook gigantische problemen mee in het verleden. Ik viel niets af dus verloor de motivatie. Tot ik iets vond wat wél werkte voor me en dus resultaat opleverde. Resultaat was motivatie = *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 00:03

Roosch, ik overweeg serieus om mijn weegschaal weg te doen.. Ik merk ook dat het me momenteel enorm demotiveert.. Ik ga m morgen in mijn schuurtje zetten,dan ga ik m toch niet pakken om te gaan wegen :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:21

Binck8 schreef:
Ook ik wil graag afvallen, 20 kilo graag...
Helaas wat medische problemen waardoor afvallen sowieso erg moeilijk is voor mij, maar wil het toch nog een keer proberen. Ik mis alleen een beetje de motivatie, uiteraard wil ik me beter voelen en gezonder maar ik wil dat ook graag terug zien op de weegschaal en dat gebeurt vaak niet. En dat is zo frustrerend en demotiverend, dan geef ik het op en ga weer minder goed voor jezelf zorgen.
Hoe hou ik toch die motivatie vast?

Welkom! Kun je andere doelen bedenken die niet alleen de weegschaal zijn? Minder centimeters - gezonder eten - je fitter voelen - die ene broek weer passen etc.

Daarnaast helpt het om op een A4-tje op te schrijven waarom je af wilt vallen. Pak dat A4-tje er bij als je het even moeilijk hebt, of hang het op de koelkast het. Soms is het gewoon even oliebol als resultaat niet zo snel gaat als gehoopt etc. Even een reminder aan waarom je het ook alweer deed helpt dan om de motivatie te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:29

Sonja_vR schreef:
justkid schreef:
Wat is PCOS? :o
Wat leuk dat er steeds meer mensen aanhaken en meedoen *\o/*

Poly cystueus ovarium syndroom
Je eierstokken laten veel eitjes tegelijk rijpen waardoor er geen regelmaat in de eisprong meer zit

Biivoorbeeld bij mij, is mijn cyclus zo goed als niet bestaand. Bij een ander zal het qua cyclus minder afwijkend kunnen zijn

Maar vaak zie je bij pcos ook overgewicht en val je met pcos net even wat lastiger af dan zonder
Oorzaak van pcos is niet heel eenduidig
Dus ook niet echt een standaard behandeling voor , behalve dan afvallen wat de symptomen kan verlichten of zelfs oplossen
Maar lastig als er iets als IR meespeelt of hormonaal de boel uit balans is

Dit dus :) In onder andere de VS gaan er steeds meer stemmen op om het ook een andere naam te geven, omdat de cystes op de eierstokken niet het enige zijn dat problemen oplevert. Helaas is er bijzonder weinig onderzoek naar gedaan voor iets waar zo'n 1 op de 10 vrouwen problemen van ondervindt, in mindere of meerdere mate.