4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:24

ja klopt, het is heel onduidelijk of het uberhaupt iets uit gaat maken en het heeft ook echt totaaaaal niet mijn voorkeur. Maar ja, de rest van mijn leven met minstens 40 kilo overgewicht rond blijven lopen is ook niet bepaald een ideale situatie.. Dus het is echt een kwestie van hopen dat het toch gaat lukken op korte termijn.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:01

Is er ook helemaal geen medicijn tegen PCOS zelf dan? Met de pil kunnen ze trucjes uithalen met je hormonen, waarom met die aandoening dan niet? Of is het er wel maar gaat het je gewichtsproblematiek niet tegen?

Superlekker lijst Mara! Schattig van die paaseitjes maar ik had precies hetzelfde gedaan denk ik :') Ik heb vannacht trouwens heerlijk geslapen; de oordopjes 's nachts zijn een uitvinding. Ben alleen een beetje dom geweest en heb per ongeluk oordoppen gekocht die je weg moet gooien na 1 keer gebruiken, nog even opzoek naar doppen die je meerdere keren kan gebruiken. (Iemand een tip?) En de work out heb ik gedaan! Wel beetje spierpijn nu haha. Heb ook zo'n ab wheel om je core te trainen en rol daar per dag tien keer mee; heb een soort blijvende spierpijn in mijn buik. Maar zet dus wel zoden aan de dijk <<)

Ik heb vanaf morgenavond een oven! Mijn ouders wilden me dit graag cadeau doen, dus morgen wordt er een combimagnetron bezorgd. Super fijn en lief. Eindelijk bakken *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:04

PCOS is best wel meerledig en het is ook nog niet helemaal duidelijk waar het nou allemaal precies invloed op heeft. Er zijn wel symptoombestrijdingen, en je kan nieuwe cystes enigszins voorkomen met de pil. Ik geloof dat er ook wel hormoonbehandelingen zijn maar die worden voor zover ik weet alleen ingezet bij vrouwen die zwanger willen worden. Ik moet zeggen dat ik ook nog niet heel ver in het behandeltraject ben, mijn gynaecoloog scheepte me nogal af met 'zorg maar dat je BMI in het gezonde komt' terwijl ik aangaf dat dat juist het hele probleem was. Mijn huisarts wil gelukkig wel met me mee kijken dus als het de komende tijd niet gaat lukken komt er ook uitgebreider fysiologisch onderzoek naar mijn hormoonhuishouding etc.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:10

Emma - Ik ben er totaal niet in bekend dus weet ook niet zo goed wat ik aan kan vullen met wat de meiden al gezegd hebben, maar ik wil toch laten weten dat ik ook voor je duim! Echt heel vervelend :(:)

Wat ik van een maagband weet is dat een vriendin van mij dit heeft gedaan, die viel heel erg af maar totaal op een verkeerde manier waardoor ze heel veel klachten kreeg en nu gaat het eigenlijk nog steeds niet helemaal goed met haar (is inmiddels al een jaar geleden). Maar dat is haar ervaring!

Je avondeten van gisteravond (zag een foto ervan in het maaltijd topic) zag er heerlijk uit! <3

Peuk - Dankje voor het recept! Ik ga het van de week eens maken, kcal valt ook echt heel erg mee!

Linoleum - Lekker lijstje! En gelukkig dat je genoten hebt van de paasdagen!

Mara - Jouw menu van Pasen zag er ook heerlijk uit! En lekkere lijstjes! Volgens mij is echt al jouw eten super lekker haha
De schoenen lopen heerlijk! Gisteren 6 km gelopen in 33 min :D.
Zo lekker die paaseitjes alleen zo fout! Je hebt echt goede wilskracht om ze terug te kunnen geven haha! Hier komen ze standaard niet in huis want dan eet ik heel de zak leeg :=

Castilja - Lekkere lijstjes! Tot wanneer heb je nog uni? Bij ons zijn alle tentamens een maand ingekort. We hebben ze nu in mei ipv juni zodat we minder lang elke dag voor de laptop hoeven te zitten.
Wat doe je voornamelijk als je HIIT doet? Volg je een YouTube filmpje of heb je zelf oefeningen bedacht?

Mijn lijst van gisteren:
M - bananenbrood met Griekse yoghurt (hij is echt mislukt want ik vind hem heel vies)
T - zelfgemaakte kippensoep
T - 15 gram Lays sweet potato chips
A - risotto met courgette en kip
T - eiwit koffie smoothie en protein bite

Paard werd geënt dus heeft even twee dagen vrij. Wel gisteren 6 km hardgelopen.
Ik ben er achter wat het was met mijn knie; met het legen van de kruiwagens op mijn werk, gebruik ik mijn linkerknie om de kruiwagens omhoog te duwen. Daarbij heb ik dus onbewust iets in mijn knie beschadigd. Nu heb ik dat anderhalve week niet meer gedaan en is de pijn compleet verdwenen, terwijl ik wel tussendoor nog heb hardgelopen (niet elke dag).
Afspraak bij de fysio is wel gemaakt voor wanneer het weer mag!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:54

Laat ik ook maar weer even een lange bijleespost maken. Topics bijhouden is moeilijk :')

Mjwb, ik denk ook dat het slimmer is om als een dag wat minder gaat het los te laten, in plaats van er tijden voor te gaan compenseren. Goed bezig met het hardlopen! Lekker die tunamelt! Je lijst van Pasen viel nog best mee hoor. Heerlijk hoor, een dag niet opletten! Fijn dat de schoenen goed bevallen!

m9ara, die tip van Emma van vaker per week wegen lijkt me ook een goede voor je. Of juist wat ik doe, ongeveer een keer in de maand wegen. Dat werkt vaak ook heel goed om het los te laten. Je ziet je lijf toch wel veranderen. Hele nette lijstjes!

Emma, mooi lijstje! Ik duim voor je dat de supplementen helpen! Maagband lijkt mij inderdaad ook erg heftig. Het lijkt me een hele lastige beslissing. Ik kan me voorstellen dat je vaak verdrietig of gefrustreerd bent hoor, jeetje.

Peuk, ik heb gelukkig ook niet zo'n last van te veel alcohol. Ik drink normaal meestal vooral op terrasjes en tijdens gezelligheid, allebei nu niet aanwezig helaas haha! Overigens drink ik bijna altijd mix of fruitbier, niet echt fantastisch wat kcal betreft. Daarom niet te vaak, maar wel lekker genieten als ik toch drink. Tijdens Pasen mag dat hè ;) Dat kaas-uienbrood ziet er goed uit! Je hebt trouwens een heel netjes lijstje voor een Paasdag. Leuk dat je gaat bakken.

Castilja, ik begrijp heel goed dat je online school niet fijn vindt, het is natuurlijk heel anders. Ik vind het zelf ook niet bepaald top, de hele dag achter een laptop zitten is niet prettig. Maar het is wel fijn om zo alsnog contact te kunnen hebben met mijn klasgenoten, dus dat is dan wel weer gezellig. Maakt een hamster veel lawaai dan?

Sanne, fijn dat je gewicht goed omlaag gaat! En natuurlijk mag je steunen op je vriend, zo werkt het toch?

Laura, dat het wisselend gaat merk ik ook heel erg, dat heeft zeker met deze periode te maken. Ik heb dagen dat ik denk 'wow, het gaat nu zo makkelijk om goed te eten, waarom doe ik dat niet altijd?' en ik heb dagen waar ik alles eet wat los en vast zit :')

Eulogy, welkom terug! Lekkere hapjes passen prima in een normale dag als je maar goed plant, lekker! Mooi lijstje! Die burger klinkt heerlijk :9

Maanlicht, wat fijn dat je spier beter voelt! Goed dat je deze periode gebruikt om het wat meer los te laten.

Heerlijke lijstjes komen er voorbij zeg!

Linoleum, herkenbaar, dat lekkere eten en drinken! Ik ben tijdens Pasen ook los gegaan.

Gisteren eindelijk weer een soort van netjes lijstje. Alleen 's avonds had ik niet moeten snoepen. Verder ben ik al dagen niet zo lekker en heb ik echt een prutritme. Gisteren middagdutje om 15.45 gedaan en 's avonds pas gaan slapen om twee uur. Gaat weer goed dus. Vandaag komt de dierenarts bij mijn paard en dan weet ik hopelijk wat er mis is. Ze gaan waarschijnlijk een echo maken. Dus nu veel stress en duimen!
O: krokante muesli noten met yoghurt Griekse stijl 10% vet en yoghurt. (311)
L: vier boterhammen met boerenmetworst, wijncervelaat en 100% pindakaas naturel. (566)
A: aardappel, bloemkool, braadworst en kaassaus. (598)
T: haverkoekje met krenten en melkchocolade met hazelnoot. (267)
B: 3000 stappen en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1742.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:26

Hoi jongens, Hier tussendoor gaat het best wel goed. Ben nog steeds onder mijn streefgewciht, maar ik eet goed!

Vanaf volgende week ga ik weer lijstjes posten :) Deze week nog eventjes niet!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 06:11

Kimmie - Hoe is het gegaan met de dierenarts? Ik heb voor je geduimd! Lekker lijstje!

Fading - Super dat je weer goed eet!

Lijstje van gisteren:
M - 5 maiswafels met avocado en geraspte kaas
T - raket ijsje
A - 3 hartige pannenkoeken (champignons, uien, hamreepjes, spinazie en geraspte kaas) met poedersuiker
T - overgebleven beslag pannenkoek (is altijd net geen normale pannenkoek, maar lekker misvormd :'))

Ik had geen zin om gisteren te gaan hardlopen dus heb het even overgeslagen. Mijn Humble&Crumble koeken zouden ook binnen komen maar die hebben vertraging. Hopelijk komen ze vandaag!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:10

@Emmaa_ Wat een vervelende instelling van je gynaecoloog zeg.. Fijn dat je wel veel steun aan je huisarts hebt. Hopelijk komen jullie samen snel voor een oplossing die voor jou werkt!

@Castilja, Ik heb vaker gehoord dat zo'n ab wheel best wel intensief is voor je buikspieren ja! Dat is dus echt zo? Super leuk van je oven *\o/* Ik zou ook echt niet zonder kunnen.

@_mjwb, Baksels mislukken bij mij ook zooo vaak :Y) Wat vond je niet lekker aan het bananenbrood, te droog geworden of iets anders? Fijn dat je hebt gevonden waar het aan ligt met je knie en dat het makkelijk aan te passen is!

@Kimmie, Zoals eerder aangegeven hoef ik niet meer af te vallen, alleen strakker te worden. Extra wegen is voor mij dus niet relevant :) Hoe is het gegaan met de dierenarts? Hopelijk valt het mee! Super vervelend een blessure bij je paard..

@Fading, Fijn om weer van je te horen! :) Super dat het eten goed lukt. Geen haast hoor om lijstjes te posten :)

Gisteren wederom goed aan mijn lijstje kunnen houden. 0 chipjes gepakt ook al at mijn vriend ze naast me (normaal pak ik er dan toch 4 ofzo voor de smaak).
Afgelopen week wat lichter getraind omdat ik een oude blessure voelde opspelen (overbelaste onderrugspieren), zo als ik heb ontbeten ga ik weer sporten met mijn gewicht op het oude niveau, hopelijk gaat dat goed!

Mijn lijstje:
O: 2 havermout-banaan koekjes met 150gr magere kwark
T: Smart bar Crunchy en een appel
L: Volkoren boterham met avocado-kwarksaus en gegrilde kipfilet
T: 150gr magere kwark met 10gr whey crispy
D: Spaghetti met parmaham, paprika en tomaat
T: Joe cake me nuts
Totaal 1678 kcal en 134gr eiwit

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:42

Peuk, misschien heb ik het gemist, maar eet je kha arm? Is daar een specifieke reden voor of werkt dit gewoon fijn voor jou?

Em, kan me zo goed voorstellen hoe frustrerend het moet zijn :(:)

M9ara, jouw lijstjes <3

Mjwb, dat klinkt logisch, "fijn" als het daar vandaan komt want dan weet je dat in elk geval. Moet je daarvoor naar een fysio of komt dat ook met rust wel goed? Je lijstje vandaag ziet er heel lekker uit

Kimmie, ik duim voor je vandaag!

Eten gaat hier weer wat beter met ritme van een gewone werkdag, ik begin alleen het wandelen en de home workouts nu echt wel een beetje zat te worden :+ Maar goed, even doorbijten. Lijstje gisteren:

O: bakje kvarg
T: 4 paaseieren en 2 snack a jacks :')
L: salade van sla, bosuitje, tomaat, kappertjes, olijven en Applewood cheddar met olijfolie en balsamico glaze
A: rigatoni met ragu

1820 kcal, 97p/182c/75f
Beweging was een uur wandelen

Vandaag weet ik het nog niet helemaal, m'n vriend gaat zo boodschappen doen dus er is niet veel in huis. Wil vanavond wel weer full body home workout doen. Ik mis het echte trainen echt zo :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:34

Mjwb, eigenlijk weet ik nu nog niks haha! We zijn toch gaan uitverdoven ipv een echo, omdat bij de buigproef er geen reactie kwam op de pees. Het probleem blijkt in het gebied in de kogel en ondervoet te zitten. Volgende week woensdag komt ze foto's en evt. een echo maken. De komende week mag ik alleen stappen aan de hand. Nog even afwachten dus.

Fading, super dat je weer goed eet!

Gisteren ging bijna helemaal goed, totdat ik 's avonds een kerstboom van chocola vond en die in één keer heb opgegeten :') Vandaag beter, ik kan iig geen chocola meer eten want die is nu op haha!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:40

Ik breek even in om op Emma te reageren.. Afvallen en PCOS is heel moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. Probeer vooral je koolhydraten te beperken en anders volkoren producten te nemen. Vraag of je je mag laten testen op insuline resistentie. Ik heb mijn koolhydraten flink verminderd een jaar of 2 terug en ik viel af, kreeg een regelmatiger cyclus (van 8 maanden naar 40 dagen) en raakte ook zwanger. Er is veel winst te behalen qua voeding.
Ik wil nu ook wat kwijt en merk dat ik slecht afval, als ik vooral koolhydraten blijf eten. Fitmetiris is een fijne site met veel informatie. Succes!

Verder lees ik hier graag mee, want haal veel inspiratie uit jullie lijstjes :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:41

Davinia: waar bestaat een test op insulineresistentie uit? Ik heb het ooit met mijn huisarts besproken en hij beweerde dat je niet insulineresistent bent als je nuchtere bloedsuiker goed is, maar heb op internet ook wel anders gelezen. Maar er is zoveel verschillende info te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zag en ik het maar losgelaten heb.

Ik heb dus ook PCOS, en ik herken ontzettend veel van wat Emma zegt. Bij mij is het sinds ik kinderen heb wel iets veranderd, als ik nu goed op mijn voeding let, val ik wel af. Maar ik kom echt veel sneller aan dan dat ik afval, en ik moet echt wel heel laag in kcal zitten om af te vallen.
Ik heb in het verleden wel koolhydraatarm gegeten maar dat viel mij erg zwaar. Ik voelde me constant belabberd en dat gevoel ging ook niet (zoals ik bij veel andere mensen hoor) weer over. Daarnaast vond ik het lastig combineren met mijn gezin. Maar wellicht dat ik nog eens naar een middenweg kan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:44

Ik heb een maand koolhydraatarm geprobeerd een tijd geleden en het past gewoon niet bij mij, ook deels omdat ik echt een foodie ben, maar ook omdat ik vega eet en zo veel mogelijk vegan. Ik vond proberen in ketose te komen zonder vlees en eieren om op terug te vallen echt heel moeilijk, in ieder geval als ik niet allemaal super bewerkte keto producten wilde kopen.

Ik start vandaag met een supplement dat mijn bloedsuikerniveau moet verlagen waardoor afvallen makkelijker zou moeten gaan, maar het is allemaal heel theoretisch. PCOS is jarenlang heel slecht onderzocht en nu komen er allemaal dingen langzaam naar boven drijven, ook qua wat er allemaal bij kan horen in symptomen e.d. Er is zo veel tegenstrijdige informatie..

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:41

Ik vind het zo banketstaaf om niet op iedereen te reageren, maar ik kijk altijd mee op mijn telefoon en dan raak ik met alle namen door de war omdat ik nog niet zo lang mee kijk. :))

@Emma, Ik vind het wel heel erg knap dat je het zo volhoudt! Als je geen vlees eet is keto ook wel erg heftig.

@Eulogy, Nee geen specifieke reden. Ben er mee begonnen om wat af te vallen icm met meer bewegen omdat ik niet lekker in mijn vel zat. Overigens is dat afvallen niet echt gebeurd omdat ik te vaak last heb van snack attacks :P maar ik voel me er nu wel lekker bij. Als ik nu te veel koolhydraten eet voel ik me opgeblazen, dus heb er geen behoefte meer aan. Ik heb ook geen overgewicht dus ben nooit erg nauwkeurig geweest waardoor het voor mij heel makkelijk vol te houden is.

O: Yoghurt met appel, noten, chiazaad en kaneel
L: 5 magere knakworstjes en soep
T: Kokosyoghurt *\o/*
A: Kippenpootjes met spinazie

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:10

Mara - Hij was veel te droog en helemaal niet zo zoet als dat ik gewend ben. Volgende keer maar mijn vertrouwde recept aanhouden haha! Ondanks dat ik hem niet lekker vind, heb ik vandaag toch een stukje genomen want ik dacht naja het zal nu het in de koelkast heeft gelegen wel wat steviger zijn. Nou nog steeds niet lekker :')

Hoe is het sporten gegaan vandaag? Minder last van je rug gehad?

Eulogy - Ik hoef niet perse naar de fysio ervoor, als ik de knie maar niet meer belast door op die manier de kruiwagen omhoog te duwen. Maar ik ga toch naar de fysio voor mijn rug dus dan vraag ik of ze gelijk naar mijn knie wilt kijken (zodra het weer mag).

Ik snap je wel hoor dat het allemaal zo saai wordt! Hoe is je work out gegaan? Misschien leuk om het van de week in de zon te doen (geen idee of dat kan) zodat je toch buiten bent!

Kimmie - Ohh dat is echt niet fijn! Hopelijk weet je volgende week meer, ik ga duimen!
Lekker die chocolade! Gelukkig hebben wij het niet in huis haha!

Peuk - Lekker die kippenpootjes! <3

Vandaag was de dag dat de paarden weer de wei op moesten en ook weer naar binnen moesten (opbouwen). Met hardlopen erbij zit ik vandaag op 32 km! Het scheelt echt heel erg met vorig jaar (minder paarden die met de buitenzetservice mee moeten —> scheelt wel weer lopen haha)

Ik ben vandaag in de zon in slaap gevallen (gelukkig ingesmeerd dus niet verbrand) dus lunch was vandaag even wat later dan normaal.

M - Griekse yoghurt
T - druiven (een zo’n trosje dus niet heel de bak haha)
A - low kcal kapsalon
T - bananenbrood met Griekse yoghurt (alsof ik niet al genoeg ophad :=)
T - eiwit koffie smoothie en een protein bite

Ik zit nu nog steeds met die smoothie op de bank en krijg hem gewoon niet weg. Ik moet en zal hem opkrijgen maar ik vind het wel echt veel moeite om een slok door te slikken...

Daarentegen heerlijk hardgelopen! Aankomende zaterdag ga ik 5 km lopen voor corona (een challenge op Strava die CoronaSolo5K heet). Ik moet even een rondje verzinnen want of ik loop een rondje die 4.7 km is of 5.7 en je mag maar 200 meter beneden of boven de 5 km zitten. Naja komt wel goed haha!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:07

@Eulogy, Jij bent normaal fanatiek krachttrainer toch? Merk je gelijk veel verschil in je lichaam nu je alleen home workouts kan doen of valt dat wel mee? Ik kan me wel voorstellen dat het echt gaat vervelen na een tijdje..

@Kimmie, Wat super vervelend van je paard zeg! Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid. Ik zou van die stress misschien ook wel zoveel chocola gegeten hebben :j

@Emmaa_, Spannend dat je gestart bent! Enig idee op wat voor termijn de supplementen effect kunnen gaan hebben?

@_mjwb, Snel terug naar je oude recept dan ja! :')
Ik voelde mijn rug nog wel, maar al een stuk minder, dus dat gaat de goede kant weer op gelukkig.
Wauw 32 km :wow: Dat klink voor mij echt als onhaalbaar haha. Leuk die challenge!

Ik heb me gisteren, op 1,5e protein bite extra na, goed aan mijn lijstje gehouden. Wel weer met een mega hongergevoel in bed. Ik merk ook dat ik een beetje op niveau blijf hangen qua sporten. Misschien dat ik dus toch weer moet overwegen om wat extra te gaan eten, in ieder geval op de dagen dat ik fanatiek sport, maar dat vind ik eng :+

Vandaag staat dit op de planning:
O: 2 havermout-banaan-whey koekjes met 100gr magere kwark
T: Stukje van 't slimme appeltaartje en een appel
L: Stuk zoete aardappel quiche
T: 200gr Melkunie protein
D: 'fishcakes' van kabeljauw, aardappel en erwtjes
T: Body & fit pro bar
Totaal 1674 kcal (131gr eiwit)

B: 2 paarden rijden, half uurtje krachttraining en een lunchwandeling

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:03

Top dat het goed gaat Fading! Fijn dat je even wat laat horen :)

@_mjwb: Ik zit echt elke week op mijn handen als er weer besteld kan worden bij Humble&Crumble, haha. Ze zijn zó lekker maar zo slecht en ik kan het financieel eigenlijk niet missen.

@m9ara: Knap dat je geen chips hebt gepakt, als iemand naast me chips eet vind ik dat zo lastig, terwijl ik het zelf niet in huis haal en dan ook niet mis, maar dat gekraak naast je maakt het vaak wel moeilijk. Super mooie lijstjes ook van gister en vandaag! Ik snap dat je het eng vindt om wat meer te gaan eten, maar het is het uitproberen waard.

@Eulogy: Hoe zien jouw workouts er nu uit? Ik mis het "echte" trainen ook heel erg, kun je je shape/kracht een beetje behouden tot nu toe? Fijn dat je het ritme van een normale werkdag weer hebt, scheelt voor mij altijd heel veel. Ik mis die structuur echt. Bij mij is het nu opstaan en de hele dag een beetje rondhangen en zorgen dat ik niet te veel eet :').

@Kim: Sterkte! Altijd lastig als je opeens chocola vindt, maar gelukkig is het nu op haha.

@Emma: Ik heb er geen verstand van, maar ik wil wel zeggen dat ik heel veel respect voor je heb dat je zo je best doet ondanks dat het allemaal zo lastig is.

Hier gaat het nog steeds erg wisselend. Ik heb dus niets te doen en dat maakt dat ik best lamlendig ben af en toe en meer eet dan nodig omdat ik weinig afleiding heb. Ik ga wel 3 keer per week 1-1,5 uur wandelen en dan loop ik flink door, en 3 keer per week trainen. 1 keer thuis, vooral gericht op cardio, benen en buikspieren en 2 keer bij mijn ouders vooral gericht op kracht. Ik kan daar bankdrukken (hebben een stok met twee bierkratten eraan :+). Dan probeer ik te trainen tot spierfalen maar dat duurt vrij lang omdat het niet zo zwaar is. Ze hebben ook een geïmproviseerde pull-up bar waar ik pull-ups en toes to bar kan oefenen. Ik merk dat mijn algehele bespiering iets minder wordt omdat ik wat minder divers train en minder zwaar, mijn armen, borst, buik en schouders gaan wel in bespiering wat vooruit heb ik het idee. Ik ben wel wat aangekomen maar dat vind ik niet zo'n ramp.

Het eten blijft wel echt lastig helaas. Vooral omdat ik dus weinig afleiding heb. Ik tel niet meer dagelijks calorieën en dat geeft wat rust.

Lijstje voor vandaag:
O: 300 gram magere kwark met 40 gram fruit en noten muesli, een appel, honing en een beetje kaneel
L: twee rijstwafels met twee gebakken eieren en kipfilet, 100 gram bospeen
T: grapefruit
A: ik eet bij mijn ouders (vega en gezond)

B: half uur krachttraining, 1-1,5 uur wandelen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:25

Kim, wat vervelend dat je nog niet veel bent opgeschoten! Lijkt me ook een stomme tijd nu om alleen te mogen stappen aan de hand, nu je waarschijnlijk meer tijd hebt dan normaal.

Peuk, ah oké, als je je er lekker bij voelt is dat het belangrijkste natuurlijk :D Ik zit zelf altijd vrij hoog in khd eigenlijk, normaal heb ik dat ook wel nodig, maar ik vind het grappig om te zien hoeveel invloed het vooral heeft op vocht vasthouden etc. Ik eet soms een week kha als ik m'n gewicht moet halen voor een wedstrijd en dan ben ik ineens wel een stuk droger :')
Lekker lijstje trouwens!

Mjwb, ah oké! Ik dacht dat je er specifiek voor naar de fysio ging, maar logisch dan :j Leuke challenge! Ik heb echt een hekel aan hardlopen dus vind 32km echt knap haha!

M9ara, klopt, ik ben powerlifter dus dit begint heel frustrerend te worden haha. Zeker omdat ik op Instagram en zo mensen zie die hele home gyms hebben nu, waaronder mensen die ik ken van wedstrijd en die ik dus waarschijnlijk weer tegen ga komen op wedstrijd terwijl zij nu wel kunnen trainen :') Maar ach, aan de andere kant ben ik gestopt me er druk over te maken, kan daar nu toch niks aan doen.
Ik merk nog niet veel verschil in m'n lichaam, ik zie er bijvoorbeeld precies hetzelfde uit volgens mij, maar ik krijg wel veel meer spierpijn van home workouts omdat het zo anders is dan ik gewend ben. Ik zal wel wat kracht verliezen maar volgens m'n vriend/coach moet dat ook wel meevallen. Hij vindt met bodyweight trainen trouwens "echt nog best zwaar!" maar ja dat is logischer als je 115kg weegt :') Ik vind echt van niet haha

Als je echt honger hebt, inderdaad misschien eens kijken hoe het gaat als je met 100-200 kcal ophoogt? Kun je altijd weer afbouwen als het toch niet bevalt :) Je eet al weinig lege calorieen en veel eiwit volgens mij dus daar zou het dan al niet aan liggen dat je honger hebt

Maanlicht, geen idee wat kracht betreft, probeer er ook niet teveel aan te denken omdat ik al best een ambitieus wedstrijddoel had voor dit jaar en dat nu denk ik niet meer gaat lukken :') Shape is volgens mij nog grotendeels hetzelfde... Op zich verlies je massa en/of kracht ook niet zo heel snel, of komt het in elk geval weer heel snel terug als je weer normaal gaat trainen, dus daar hopen we dan maar op!
Ik doe nu meestal full body, veel unilaterale dingen en focus op time under tension om het toch relatief zwaar te maken... En hele hoge reps helaas, dat ben ik al helemaal niet gewend :+ Dus bijvoorbeeld 5x pull ups to failure (aan de steiger voor mijn gebouw haha), dan 5x20 paused tempo front squats (met een zak kattengrind :+ ), dan 5x press ups to failure, 5x15 each side reverse overhead lunge (met de zak kattengrind haha) etc etc, doe meestal dan 4 lower body oefeningen en 4 upper body. Ik loop de hele tijd te zeuren als ik het moet doen haha maar doe het toch maar een paar keer per week, het is beter dan niks. Ik maakte er eerst een soort circuitjes van op tijd, maar dat vind ik al helemaal niet leuk en is volgens m'n vriend ook minder effectief voor mij (logisch, want is nog verder van wat ik normaal doe).
Zonder ritme lijkt me inderdaad heel lastig! Vorige week toen ik dus 4 dagen vrij was bleef ik dan ook echt langer uitslapen zodat ik niet kon eten haha. Misschien helpt het om de dag ervoor een vaste tijd te bedenken om bijvoorbeeld te gaan koken, of te gaan wandelen, dat soort dingen?

Wauw, lange post haha. Gisteravond uiteindelijk pizza besteld, zouden we eigenlijk vanavond doen maar ik had om 8 uur nog steeds geen zin om te koken, dus maar omgedraaid.

Vandaag:

O: kvarg vanille met 8 gram (:+ ) Coco pops met minder suiker
L: 3 maiswafels met boter en kaas denk ik
T: appel
A: soort stoof van chorizo en heel veel groenten in een tomatensaus, met parelcouscous
T: vriend wil cocktails maken dus... :+

Omdat we dus eigenlijk vandaag pizza zouden bestellen en alcohol zouden drinken, vandaag magerder eten en dan vanavond wel alcohol, maar geen pizza. Soort cheat day uitgesmeerd over 2 dagen?

B: uur wandelen, 3 kwartier/uur full body workout als ik zin heb

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:23

Dat klinkt wel goed die full body workout, ga eens kijken of ik daar wat dingen uit kan halen.
Ik ben gelukkig nog geen powerlifter, daar wil(de) ik eigenlijk na de zomer mee beginnen. Heb afgelopen half jaar CrossFit gedaan met een beetje specialisatie op kracht. Dus voor mij is het doel anders dan voor jou op dit moment. Kattengrind is wel een goede, ga ik ook even halen denk ik, haha.

Edit: ik moest echt opzoeken wat een press-up was, maar dat is gewoon hetzelfde als een push-up. UK-US verschil :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:58

Emma wat rottig, hopelijk komt er na corona snel schot in de zaak en gaat afvallen eindelijk lukken.
Maanlicht, snap je helemaal met dat trainen... Kan niet wachten tot alles weer normaal is. -O-
Eulogy, hopelijk valt het inderdaad mee met spierverlies! Wel handig dat je vriend je coach is haha.
Peuk, ben zelf geen fan van KHD (krijg buikpijn van veel eiwitten) maar fijn dat het werkt! :D
m9ara, heb je ook een sporthorloge? Want ik heb een fitbit en zo kan ik echt goed zien hoe enorm veel een actieve dag en een inactieve dag verschillen in kcal. Ik zit wel eens tegen de 3000 aan met een actieve dag en wel eens onder de 2000 met een luie dag. Misschien een tip. Ik heb een fitbit versa!

Mijn dagen gaat op zich goed, probeer wel lekkere dingetjes te eten af en toe want ik heb een soort van "vakantie" nu. :roll: Maandag begint de studie ellende weer haha. Tot donderdag eet ik alleen tussen 12:00 en 20:00. Donderdag heb ik weer in de ochtend college dus dan heb ik een ontbijtje nodig om te functioneren. Ik merk dat ik met afvallen altijd even een sprintje moet trekken aan het begin. Zit nu op -2 sinds ik alleen lunch + avondeten + 2 tussendoortjes doe. Maar ik lunch wel echt met 500-800 kcal ligt er aan wat ik die dag van plan ben. Moet nog 4 kilo dan zit ik weer op het gewicht waar ik voor de winter zat. En daarna moet ik er nog 5 (in totaal 9 kilo nog, maar dan ben ik wel echt vrij slank denk ik)

O/L: vier sneetjes bruin brood, gebakken aardappels met wat mayo (gekke combi I know, jeugd dingetje haha) dat was 642 kcal.
T: Liga milbreak duo (182 kcal)
A: Bloemkoolbodempizza (kaas, parmazaan, spinazie, rucola, balsamico en tomaatjes), daar heb ik 712 kcal voor over.
T: mini magnum almond (141) + aardbeien (72)
B: Hopelijk 10.000 stappen en een uurtje fietsen + Kubb spelen in het park

Dan eet ik 1700 kcal ongeveer. Als ik geen trek heb eet ik die liga niet en ik heb geen idee of die pizza wel aan de 712 komt.

En vanaf volgende week in de ochtend work-out doen dus dan ga ik mijn kcal weer omhoog doen.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:35

Mara - Een ochtendje paarden buiten en binnen zetten helpt heel erg in de km’s en daarnaast loop ik heel de dag door overal naar toe (de winkels, wandelen, etc.) en dan maak ik ook nog km’s met hardlopen. Vandaag zit ik op 29 km (heb een klein rondje hardgelopen van 3,5 km).

Misschien dat je het langzaam aan kan proberen om bijvoorbeeld 100 kcal meer te eten. Als je daardoor niet aan komt dan weer wat verhogen? Zo heb je zelf de controle over of het goed gaat of niet en kan je “makkelijker” terug naar de oude hoeveelheid kcal.

Wat is een fishcake? Klinkt heel erg lekker!

Maanlicht - Dit is mijn eerste keer dat ik ze besteld heb dus ik ben heel erg benieuwd! Ze zijn nog steeds niet binnen (vorige week vrijdag zijn ze verzonden). Ik heb wel ter compensatie op de volgende bestelling korting en een extra koek. Dus ik moet wel bestellen := Ik heb geen kosten meer aan eten halen op de uni dus dat gebruik ik nu voor de koekjes!

Fijn dat het niet tellen van kcal zo veel rust geeft!

Eulogy - Het was geen 32 km hardlopen hoor haha! De meeste km’s maak ik door mijn werk. Alhoewel mijn doel echt is om een marathon te kunnen lopen. Maar dat duurt nog wel even :=

Ik vind het een goede compensatie! Lekker twee dagen genieten en toch niet te veel is top! Wat voor cocktails gaan jullie maken?

MarlindeRooz - Klinkt als een goed ritme! Fijn dat je het ook zo werkt en helemaal begrijpelijk om even wat energie te hebben voor de colleges.

Ohh dat deed ik ook altijd! En dan nog ei erbij. Gebakken aardappels met ei erdoor heen op een boterham met mayo, heerlijk! <3 Jammer dat ik aardappels nu echt niet meer lekker vind. Miss dat ik deze combinatie toch maar weer eens ga proberen.

Leuk trouwens om jullie workouts te horen! Ik doe elke avond voor het slapen 100 squats, 100 crunches, 100 leg-raises en 5 min wall-sit. Het is niet echt een workout zoals jullie dat doen maar een klein dingetje wat in mijn ogen werkt (of naja dat denk ik :')).

Ik zit nu te wachten totdat de zalm klaar is. We eten zalm met rijst en visdille saus <3 (en sperziebonen maar die vind ik vies. Ik eet ze wel maar alsnog)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:23

Sorry maar ik moet het toch delen dus vandaar in een spoiler:
Spoiler:
Afbeelding

Ze zijn eindelijk binnen!! <3 28 maart besteld, 10 april zijn ze verzonden en nu eindelijk binnen <3

Vanavond de volgende lading bestellen (die red velvet met cookies&cream roept naar me :')).

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:59

Emma, ik vind het heel knap dat je het zo volhoudt! Spannend dat je gestart bent! Hou je ons op de hoogte?

Mara, fijn dat het sporten de goede kant op gaat! Het grappige was, het was niet eens van de stress. Ik heb de laatste tijd heel veel last van eetbuien, geen idee hoe het komt, ik heb dan namelijk niet eens zin in eten. Halverwege de kerstboom had ik ook echt geen trek meer, maar op een of andere manier eet ik toch door. Heel raar. Knap dat je geen chips hebt gepakt! Als iemand een bak onder mijn neus zet, vind ik dat zo lastig. Dan kan ik me echt niet meer inhouden. Daarom gisteren weer de mist in gegaan. Als je echt honger hebt, zou ik inderdaad ook kijken om je kcal langzaamaan wat op te hogen. Aangezien je toch niet meer wilt afvallen, is dat sowieso een goede zet denk ik. Ik ben ook wel benieuwd naar je fishcake!

Eulogy, ik snap je wel dat het allemaal zo saai wordt! Zelfs zo klinkt je schema heftig! Interessant om te lezen hoe jouw workouts er nu uitzien. Aan de ene kant is het vervelend om alleen te mogen stappen aan de hand, aan de andere kant zijn er nu toch geen wedstrijden en lessen, dus is het ietsje minder vervelend. Hopelijk valt het mee met het spierverlies! Goede compensatie!

Peuk, lekker die kippenpootjes! Als je je er goed bij voelt, is het goed hè!

Mjwb, snel terug naar je oude recept dan ja! Leuke challenge!

Maanlicht, zonder ritme lijkt me inderdaad heel lastig! Ik snap je helemaal met het trainen hoor. Fijn dat het niet-tellen van kcal je zo veel rust geeft!

MarlindeRooz, klinkt als een goed ritme!

Leuk om jullie workouts te horen!

Ik weet niet helemaal wat het is, maar ik krijg dus niet echt een lekker ritme te pakken. Vandaar dat ik nu meer en wat ongezonder plan (doel hierbij is nu dus niet afvallen, maar eerder geen vreetbuien meer krijgen) (dit ga ik vanzelf ombouwen) zodat ik hopelijk geen last meer krijg van erge vreetbuien. Gisteren zette mijn vader een bak chips voor mijn neus, dus uiteindelijk toch weer teveel gegeten. Maar ik ben daar al iets blijer mee, omdat het in ieder geval niet mijn eigen intentie was om de chips te pakken.
O: chocolademelk en ontbijtkoek.
L: chocolademelk en ontbijtkoek.
T: roosvicee vruchtenmix.
A: broodje hamburger, friet, mayonaise, ketchup en als toetje een smoothie van aardbeien en yoghurt.
T: helaas te veel chips.
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen en 60 minuten paarden verzorgen.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:46

Hoi allemaal! Ik kom me ook melden in dit topic :) Ik ben nu al bijna een maand bezig met opletten met wat ik eet. Door de quaranaine ben ik op de een of andere manier gemotiveerd geraakt om eindelijk wat aan mijn gewicht te gaan doen! Ik ben nog best jong, 18 jaar, maar de laatste twee jaar zijn de kilo's er bijgekomen door overmatig snacken... -O- Dus voordat het nog erger wordt, heb ik besloten er eindelijk wat aan te gaan doen. Mijn doel is om 10 kilo af te vallen. Ik weeg nu 85 kilo en ik wil uiteindelijk 75 kilo komen te wegen.

Tot nu toe gaat het calorieën tellen echt goed en probeer ik ook zeker 2 à 3 keer per week hard te lopen. Soms doe ik in de ochtend ook nog een workout erbij, maar merk dat dat nu wel lastig is om elke dag te doen. Anyhow, toen ik begon woog ik rond de 85 kilo en ik zit nu op de 80 kilo! :D Alleen merk ik nu dat ik al twee weken blijf steken op 80 kilo... Ook zie ik niet echt aan mijn lichaam dat ik ben afgevallen. Dit alles motiveert me op de een of andere manier juist niet om nu door te gaan, omdat ik het gevoel heb dat het niet helpt. Dus hopelijk komt daar snel verandering in! Ik raak echt geïnspireerd door jullie lijstjes en ga ook proberen mijn eigen lijstjes te delen :o

Dit was mijn lijst van gisteren:
O: 200g Yoghurt Griekse stijl, 1 hele kiwi en wat muesli én 1 plakje paasstol
T: Banaan
L: groentensoep + paar sneedjes stokbrood en een bakje volle yoghurt
T: Appel
A: Wraps met Hüttenkäse, rucola, kipfilet, tomaat en komkommer :9
Dan eet ik ongeveer 1600 calorieën.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:39

Hey Sneeuwvlok, welkom! :D Gefeliciteerd met de eerste 5 kilo! Vind je lijstje super netjes, volgens mij heb je al goed door wat goed is voor je lijf (: Wat heerlijk die koeken mjwb! En trouwens jongens even over het algemeen gesproken; afgelopen vrijdag werd bekend dat mijn school tot september dicht blijft. We spraken via ZOOM met een docent die een heel mooi pleidooi hield over het vinden van motivatie voor bijvoorbeeld schoolwerk (of in ons geval sporten/lijnen). Normaal komt de motivatie uit een externe hoek (een afbeelding die je triggert, een opmerking, een lekkere lentezon, you name it) maar in dit soort tijden zijn al die prikkels er niet en moet je de motivatie volledig uit jezelf halen. Het is meer dan normaal en gezond dat het lastig is om ritme en motivatie te vinden in een tijd als deze. Het verschilt per persoon, ik heb zelf niet veel moeite met netjes eten en sporten maar wel enorm met school bijvoorbeeld, en de moraal van het verhaal is dat je niet te streng moet zijn en jezelf niet moet straffen als je iets niet gedaan krijgt. In verband met het gebrek aan prikkels/motivatiebronnen is het heel logisch en normaal :)

Zo. Nou. Orakel heeft gesproken. Lol. Hier gaat het op mijn (geplande) schransdag van gisteren na best oke. Heb de tijd om uitgebreid te koken en heb al een paar keer zo'n soepverspakket gehaald waar ik dan een keer van kan avond eten en lunchen. Ik woon nu bij een parkje en vind het heerlijk om daar doorheen te hardlopen. Heb alleen geen geschikte schoenen dus op de helft van de ren krijg ik enorm last van een drukpunt wat vervolgens een blaar wordt, daar moet ik even een oplossing voor vinden voordat ik weer kan. Zijn gewoon sportschoenen dus snap het niet helemaal, maar oké :')