Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb vannacht trouwens heerlijk geslapen; de oordopjes 's nachts zijn een uitvinding. Ben alleen een beetje dom geweest en heb per ongeluk oordoppen gekocht die je weg moet gooien na 1 keer gebruiken, nog even opzoek naar doppen die je meerdere keren kan gebruiken. (Iemand een tip?) En de work out heb ik gedaan! Wel beetje spierpijn nu haha. Heb ook zo'n ab wheel om je core te trainen en rol daar per dag tien keer mee; heb een soort blijvende spierpijn in mijn buik. Maar zet dus wel zoden aan de dijk

.
Dat kaas-uienbrood ziet er goed uit! Je hebt trouwens een heel netjes lijstje voor een Paasdag. Leuk dat je gaat bakken.
Deze week nog eventjes niet!
)
Ik zou ook echt niet zonder kunnen.
Wat vond je niet lekker aan het bananenbrood, te droog geworden of iets anders? Fijn dat je hebt gevonden waar het aan ligt met je knie en dat het makkelijk aan te passen is!
Hoe is het gegaan met de dierenarts? Hopelijk valt het mee! Super vervelend een blessure bij je paard..
Super dat het eten goed lukt. Geen haast hoor om lijstjes te posten

Maar goed, even doorbijten. Lijstje gisteren:
Vandaag beter, ik kan iig geen chocola meer eten want die is nu op haha!
maar ik voel me er nu wel lekker bij. Als ik nu te veel koolhydraten eet voel ik me opgeblazen, dus heb er geen behoefte meer aan. Ik heb ook geen overgewicht dus ben nooit erg nauwkeurig geweest waardoor het voor mij heel makkelijk vol te houden is.

)
Dat klink voor mij echt als onhaalbaar haha. Leuk die challenge!

.
). Dan probeer ik te trainen tot spierfalen maar dat duurt vrij lang omdat het niet zo zwaar is. Ze hebben ook een geïmproviseerde pull-up bar waar ik pull-ups en toes to bar kan oefenen. Ik merk dat mijn algehele bespiering iets minder wordt omdat ik wat minder divers train en minder zwaar, mijn armen, borst, buik en schouders gaan wel in bespiering wat vooruit heb ik het idee. Ik ben wel wat aangekomen maar dat vind ik niet zo'n ramp.
Ik zit zelf altijd vrij hoog in khd eigenlijk, normaal heb ik dat ook wel nodig, maar ik vind het grappig om te zien hoeveel invloed het vooral heeft op vocht vasthouden etc. Ik eet soms een week kha als ik m'n gewicht moet halen voor een wedstrijd en dan ben ik ineens wel een stuk droger 
Leuke challenge! Ik heb echt een hekel aan hardlopen dus vind 32km echt knap haha!
Maar ach, aan de andere kant ben ik gestopt me er druk over te maken, kan daar nu toch niks aan doen.
Ik vind echt van niet haha
Je eet al weinig lege calorieen en veel eiwit volgens mij dus daar zou het dan al niet aan liggen dat je honger hebt
Shape is volgens mij nog grotendeels hetzelfde... Op zich verlies je massa en/of kracht ook niet zo heel snel, of komt het in elk geval weer heel snel terug als je weer normaal gaat trainen, dus daar hopen we dan maar op!
Dus bijvoorbeeld 5x pull ups to failure (aan de steiger voor mijn gebouw haha), dan 5x20 paused tempo front squats (met een zak kattengrind
), dan 5x press ups to failure, 5x15 each side reverse overhead lunge (met de zak kattengrind haha) etc etc, doe meestal dan 4 lower body oefeningen en 4 upper body. Ik loop de hele tijd te zeuren als ik het moet doen haha maar doe het toch maar een paar keer per week, het is beter dan niks. Ik maakte er eerst een soort circuitjes van op tijd, maar dat vind ik al helemaal niet leuk en is volgens m'n vriend ook minder effectief voor mij (logisch, want is nog verder van wat ik normaal doe). 

Maandag begint de studie ellende weer haha. Tot donderdag eet ik alleen tussen 12:00 en 20:00. Donderdag heb ik weer in de ochtend college dus dan heb ik een ontbijtje nodig om te functioneren. Ik merk dat ik met afvallen altijd even een sprintje moet trekken aan het begin. Zit nu op -2 sinds ik alleen lunch + avondeten + 2 tussendoortjes doe. Maar ik lunch wel echt met 500-800 kcal ligt er aan wat ik die dag van plan ben. Moet nog 4 kilo dan zit ik weer op het gewicht waar ik voor de winter zat. En daarna moet ik er nog 5 (in totaal 9 kilo nog, maar dan ben ik wel echt vrij slank denk ik)
Ik heb geen kosten meer aan eten halen op de uni dus dat gebruik ik nu voor de koekjes!
Jammer dat ik aardappels nu echt niet meer lekker vind. Miss dat ik deze combinatie toch maar weer eens ga proberen.
).
(en sperziebonen maar die vind ik vies. Ik eet ze wel maar alsnog)
Ik ben nu al bijna een maand bezig met opletten met wat ik eet. Door de quaranaine ben ik op de een of andere manier gemotiveerd geraakt om eindelijk wat aan mijn gewicht te gaan doen! Ik ben nog best jong, 18 jaar, maar de laatste twee jaar zijn de kilo's er bijgekomen door overmatig snacken...
Dus voordat het nog erger wordt, heb ik besloten er eindelijk wat aan te gaan doen. Mijn doel is om 10 kilo af te vallen. Ik weeg nu 85 kilo en ik wil uiteindelijk 75 kilo komen te wegen.
Alleen merk ik nu dat ik al twee weken blijf steken op 80 kilo... Ook zie ik niet echt aan mijn lichaam dat ik ben afgevallen. Dit alles motiveert me op de een of andere manier juist niet om nu door te gaan, omdat ik het gevoel heb dat het niet helpt. Dus hopelijk komt daar snel verandering in! Ik raak echt geïnspireerd door jullie lijstjes en ga ook proberen mijn eigen lijstjes te delen
Gefeliciteerd met de eerste 5 kilo! Vind je lijstje super netjes, volgens mij heb je al goed door wat goed is voor je lijf (: Wat heerlijk die koeken mjwb! En trouwens jongens even over het algemeen gesproken; afgelopen vrijdag werd bekend dat mijn school tot september dicht blijft. We spraken via ZOOM met een docent die een heel mooi pleidooi hield over het vinden van motivatie voor bijvoorbeeld schoolwerk (of in ons geval sporten/lijnen). Normaal komt de motivatie uit een externe hoek (een afbeelding die je triggert, een opmerking, een lekkere lentezon, you name it) maar in dit soort tijden zijn al die prikkels er niet en moet je de motivatie volledig uit jezelf halen. Het is meer dan normaal en gezond dat het lastig is om ritme en motivatie te vinden in een tijd als deze. Het verschilt per persoon, ik heb zelf niet veel moeite met netjes eten en sporten maar wel enorm met school bijvoorbeeld, en de moraal van het verhaal is dat je niet te streng moet zijn en jezelf niet moet straffen als je iets niet gedaan krijgt. In verband met het gebrek aan prikkels/motivatiebronnen is het heel logisch en normaal