De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:24

Hahaha! Goed punt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:26

Granoek schreef:
En jullie lachen met mij he! :P

[ [url=m/RF9jtA.png]Afbeelding[/url] ]

Ja, Granoek, ik moest meteen aan je denken. Jouw hotel? Gelukkig zit je daar niet meer. Lijkt me echt vervelend om in zo'n lockdown te zitten.

Edit: as we speak ook twee zeer waarschijnlijke gevallen in Tirol (https://apps.derstandard.at/privacywall ... ef=article) . De Oranjes vieren nu op de grens van Tirol hun wintersportvakantie, in Lech. Wat vinden jullie, mogen ze nog terug? :D :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-20 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:48

Granoek schreef:

Zat je in dat hotel Anoek? ik moest ook aan jou denken vanmorgen :(:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:52

Zijn er extra kortingen naar de Italiaanse skigebieden of Tenerife?

Vluchten naar Azie worden juist duurder.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:55

Granoek schreef:

Er zijn wel slechtere plekken om vast te komen zitten... :=
Waren jullie in dit hotel ?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:03

Haha nee wij zaten op playa de las americas. Maar was wel serieus aan het overwegen om te laten checken bij de huisarts _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:04

In welk hotel en welke plaats zat die Tenerife patient?

Ben blij dat ik alleen aan kleinschalige B&B's doe trouwens! Je zou maar opgehokt worden in zo'n massahotel!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:17

Ik lees net op Nu.nl in het liveblog dat er ook iemand met het virus in Kroatië is.

Zelf ga ik niet hamsteren. Mocht het virus nou ineens hier uitbreken, zal ik wel wat potjes groente halen. Maar ik vind het nu nog niet nodig om actie te ondernemen :) En ik ben toch op dieet, dus minder eten helpt alleen maar meer om af te vallen :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:21

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:25

Het verspreid zich nu zo snel...

Die vrouw op Tenerife was daar al een week voordat ze symptomen kreeg.

Grote kans dus dat het zich al verder verspreid heeft dan alleen dat ene hotel.

Zodra de dreiging hier te groot wordt, ga ik ook wel even hamsteren.

Ik heb standaard vrij weinig in huis, één of 2 dagen kan ik overbruggen maar dan houdt het ook wel op met mijn voorraad.

Ik zal dan voornamelijk potjes groeten, vlees, aardappelen en puree, pasta en rijst in slaan.

En een halve vriezer met hondenvoer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:36

Topictitel mag wel aangepast denk ik
Covid-19 Pandemie en de situatie in de wereld :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:45

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:48

Danielleeee_ schreef:
Ik lees net op Nu.nl in het liveblog dat er ook iemand met het virus in Kroatië is.

Zelf ga ik niet hamsteren. Mocht het virus nou ineens hier uitbreken, zal ik wel wat potjes groente halen. Maar ik vind het nu nog niet nodig om actie te ondernemen :) En ik ben toch op dieet, dus minder eten helpt alleen maar meer om af te vallen :+

Hamsteren is verkeerde term. Maar overheid adviseerd al jaren om noodpakket te hebben (o.a. 3 dagen eten en water) en de eerste 24uur is drinkwater je eigen verantwoordelijkheid bij storingen. Overheid heeft ook tijd nodig om hulpverlening op te starten namelijk. In zo'n geval zullen de (grote) steden voorrang hebben wegens aantallen mensen en makkelijk te bereiken. Voor mensen in (kleine(re)) dorpen is noodpakket van minimaal 1 week verstandiger ongeacht de ontwikkelingen op dit moment. En vergeet bij zo'n noodpakket niet om te kiezen voor wat je gewend bent te eten en dat je (huis)dieren niet onder hulpverlening overheid zullen vallen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:54

Het enige wat wij doen is voor extra lange tijd medicijnen meenemen als we naar NL gaan, zodat we met een quarantaine niet omhoog daarmee zitten. Manlief zei heel verbaasd→ "daar zou ik niet aan gedacht hebben, goed idee".

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:28

Ik heb helemaal geen water of drinken in huis als het niet meer uit de kraan komt. Ik zet altijd thee met leidingwater, waarom zou ik dan duur water gaan kopen?
Dan kan ik misschien de speciekuip uit de tuin gaan koken, die staat nu wel vol water. Maar dat is geen schoon water natuurlijk. Maar ik zal er wel die eerste 24 uur mee door komen met hooguit een beetje flubberpoep, dood ga je er niet aan.

Oh wacht, ik heb 3 flessen wijn. Dan haal ik de eerste 24 uur wel. :D :D :D

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:34

Maar dan heb je de dag erna juist extra dorst! :D
Vriendlief gaat over 2,5 week op wintersport bij Innsbruck om de hoek... Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:35

germie schreef:
Klinkt alsof je nu lastminute op wintersport moet gaan als de prijzen kelderen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/218411/J ... onijnenhok
Deze voetbaltrainer gaat 1 maart weer terug naar China.

Serieus? Ik kan sommigen in dit topic echt niet begrijpen... Wat een reactie weer.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:37

Pareltjes schreef:
Natuurlijk kan het geen kwaad wat lang houdbare producten op voorraad te nemen. Maar om nu te gaan preppen? Toch echt wel overdreven. Daarnaast zodra de temperaturen gaan oplopen dus we dichter naar de zomer komen gaat het verspreiden van het virus ook steeds moeizamer. Als NL geluk heeft gebeurd er niets.

Die kans is heel groot maar ik heb ook nog virologen gehoord dat dat geen 100% garantie is. Ik zie niet in waarom je niet het zekere voor het onzekere zal nemen. Als je je voorbereid hoef je nog niet in paniek te zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:44

germie schreef:

Bizar. Terwijl allang duidelijk is dat ook mensen die de symptomen nog niet hebben al besmettelijk zijn als ze het virus bij zich dragen. En dat er heel veel vals-negatieven zijn dmv die swaps. Alleen bloedtests zijn betrouwbaar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:47

Joman schreef:
germie schreef:

Serieus? Ik kan sommigen in dit topic echt niet begrijpen... Wat een reactie weer.

Ik erger mij ook kapot
Begin iemand stiekum al vanalles toe te wensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:53

Popstra schreef:
Joman schreef:

Ik erger mij ook kapot
Begin iemand stiekum al vanalles toe te wensen!

Anders ik wel. Stupiditeit druipt er gewoon vanaf.
Aan dit soort reacties lees je precies hoe dit soort pandemieën kunnen ontstaan... Triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:54

Ik lees best veel over quarantaine en voorbereidend hamsteren, maar als het verder verspreidt is het maar zeer de vraag of het hier tot quarantaine komt. De strategie die ze nu hanteren heet 'containment'. Dan proberen ze vooral het virus te isoleren met maatregelen als het afsluiten van gebieden. Als het virus desondanks toch op veel verschillende plaatsen oppopt en dus een pandemie wordt, is die containmentstrategie zinloos geworden. Dan gaan ze over naar de strategie: "mitigation". Dat betekent kort gezegd dat ze proberen te remmen hoe snel het zich verspreidt. Zo proberen ze te zorgen dat niet veel mensen tegelijk ziek worden. En dan blijft het voor de gezondheidszorg, economie etc. hopelijk te behappen. Geen idee welke draaiboeken er daarvoor hier in NL klaarliggen. Maar dan krijg je waarschijnlijk allerlei maatregelen om de verspreiding te remmen, zoals thuis werken, scholen dicht, geen massale evenementen etc. Maar geen afgesloten gebieden meer.

Dat is wat ik erover weet. Ik vertel het maar even voordat iedereen 30 potten bruine bonen in de kelder heeft staan. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:02

Dan kun je in ieder geval lekker stinken :D Chili con carne is wel lekker, alleen bruine bonen zijn niet te vreten. :Y)

En ik zeg nergens dat ik lastminute wegga. Dit was weer een mooie test om te zien hoe mensen reageren :D Er staat 'klinkt alsof'. Maar even serieus, als ik vanavond een vlucht had naar Innsbruck en die was niet geannuleerd, dan ging ik gewoon. Je krijgt je geld niet terug als je zelf afzegt zonder reden.
Daarnaast, als men vindt dat er gevlogen kan worden, dan vinden mensen die theoretisch meer kennis zouden hebben het veilig. Waarom dan daar aan twijfelen? Dan moet je ook je google diagnose bij ziektes gaan accepteren. Want je hoeft dan niet meer te luisteren naar experts. En dan begint de paniek. En ik lees dat hier al. Die lui op de westerdam zouden niet met het ov naar huis moeten mogen, hamsteren, enz. En dat is juist wat niet nodig is: paniek.
Laatst bijgewerkt door germie op 25-02-20 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:03

Geen bruine bonen hier, maar wél een grootverpakking frikandellen en hamburgers, die waren toevallig bij de Jumbo in de aanbieding vandaag. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:04

Ok, ik heb 500 gram paaseitjes in huis. Telt dat ook? :D