Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:18

Emotie eten ken ik helaas maar al te goed.

Ik was vanochtend zo duf dat ik dacht dat het al vrijdag was :+. Dus voordat ik het wist stond ik op de weegschaal. Gelukkig wel met een lager getal dan op 01-01-2020, ben in deze anderhalve week 1.4kg afgevallen! :D.
Ja veel vocht, ik weet het ;). Maar toch is het positief.

Wat ik ook merk is dat zo min mogelijk gluten eten én zo min mogelijk bewerkte suikers eten erg lastig is. Deze week is mijn suikerinname nog wat hoger dan ik in gedachten had. Maar vanaf volgende week toch even kijken hoe ik dit nog verbeteren kan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:19

Ik heb me gewogen :o
Dacht zelf dat ik boven de 75 uit zou komen maar het is 73 *\o/*
Ik ben 1.69 dus ja ik ben iets te zwaar.
5 jaar terug woog ik 53 kilo, ik wil nu graag rond de 60kg uit komen.

Emotie eten heb ik dan totaal geen last van.
Ik ben juist iemand die dan helemaal niet eet.
En ik hou niet van chocolade dus je zult mij geen reep naar binnen zien proppen :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:32

Lekker bezig alle twee! :D

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:35

goed bezig alle twee!!

ik zit er sterk aan te denken om ook voor een personal trainer te gaan. ik wil gericht en goed trainen. alleen het kostenplaatje is wat me aan het tegenhouden is

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:40

ItsMe2, dat had ik ook! Ik vloog mijn bed uit omdat ik dacht mij verslapen te hebben. Probeer daarna maar weer te slapen. :')

Goed bezig beiden! *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:55

Lekker bezig itsme en Claudia!
Mijn weegdag is morgen weer :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:15

Flinke spierpijn van paardrijden gisteren.
Hoe lang zal het duren voordat m’n lijf/ spieren gewend zijn aan minder suiker? Ze voelen nog wat trillerig.

Zaterdag ben ik jarig. Dus hapjes+ taart. Dat wordt een flinke uitdaging. Behalve m’n vriend en 1 vriendin weet niemand dat ik er mee bezig ben. En dat wil ik graag zo houden. :o Dus even zien hoe ik dat ga doen.

Edit: oja, magnesium zeiden jullie. Nog niet naar gekeken. Ga ik nu doen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:16

san4nie schreef:
Hoe lang zal het duren voordat m’n lijf/ spieren gewend zijn aan minder suiker? Ze voelen nog wat trillerig.

Zaterdag ben ik jarig. Dus hapjes+ taart. Dat wordt een flinke uitdaging. Behalve m’n vriend en 1 vriendin weet niemand dat ik er mee bezig ben. En dat wil ik graag zo houden. :o Dus even zien hoe ik dat ga doen.

Waarom wil je dat zo houden?

Ik vier morgen mijn verjaardag. Met mezelf afgesproken dat ik een stukje taart mag en twee glaasjes wijn. En dus geen hapjes die op tafel staan!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:20

Gezonde hapjes kunnen toch prima?
Augurk met ham,ei met rookvlees, komkommer, paprika, snoeptomaatjes?
En je bent maar 1x per jaar jarig, dan mag je toch ook best wat lekkere dingen eten..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:21

san4nie schreef:

Edit: oja, magnesium zeiden jullie. Nog niet naar gekeken. Ga ik nu doen!

Je kan idd gezonde hapjes doen (groenten met dip, wrap met Philadelphia en groenten/zalm/kip) etc., doen wij ook altijd! En de dag ervoor en de dag erna zou je wat minder kunnen eten zodat je de dag van gewoon lekker kan genieten :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:23

Ohja hoe kan ik nou zalm en kip vergeten :j
Zijn indd ook prima keuzes.
Taart kan ik wel weerstaan op verjaardagen maar hapjes :9

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:25

Ik maak altijd gezonde hapjes en kies ook voor groentechips ipv normale. In het begin stonden ze raar te kijken maar dat oxideert mij aan mijn deriere ondertussen.

Wijn is van druiven en dus gezond hè. <<)

Stukjes paprika, wortel, komkommer, augurkjes, gezonde dipsausjes. Druiven, aardbeien etc. Qua taart maak ik ze koolhydraatarm en mager.
Alleen voor de kinderen heb ik wel chipjes, van die uitdeelzakjes.

En inderdaad zalmrollerjes, kiprolletjes etc. Google staat vol mee met inspiratie!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:28

Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 09-01-20 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:31

IMANDRA schreef:
Qua taart zou je deze misschien ook kunnen maken! Vind deze oprecht lekker. Alleen de bodem is nogal anders dan men gewend is dus zou je misschien toch een koekjes/bastonjebodem onder kunnen doen :j
https://jelmerdeboer.nl/vezelrijke-kwarktaart/

Dat klinkt lekker! Is het eiwit poeder echt nodig? Want dat heb ik niet in huis en is vast niet in die hoeveelheden te verkrijgen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:33

magda_90 schreef:
IMANDRA schreef:
Qua taart zou je deze misschien ook kunnen maken! Vind deze oprecht lekker. Alleen de bodem is nogal anders dan men gewend is dus zou je misschien toch een koekjes/bastonjebodem onder kunnen doen :j
https://jelmerdeboer.nl/vezelrijke-kwarktaart/

Dat klinkt lekker! Is het eiwit poeder echt nodig? Want dat heb ik niet in huis en is vast niet in die hoeveelheden te verkrijgen.

Ik heb het er altijd ingedaan omdat de macro's dan fijner zijn, maar misschien kan je het wel weglaten?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:35

Zertab schreef:
Waarom wil je dat zo houden?

Gaat ze niks aan }>
Nee, vooral omdat ik dan weet dat bepaalde mensen er heel erg op gaan letten. En als ik ergens een hekel aan heb, is dat het.

Dank voor de tips allemaal. Wat gezondere snacks er bij is een goed idee ja. Zolang het in de kast ligt kan ik er prima naar kijken en het laten liggen. Maar open voor me op tafel is lastiger.

Zal even naar die taart kijken!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:36

Dan ga ik hem binnenkort eens zonder proberen te maken. Ik ben gek op kwarktaart en heb ondertussen al zoveel (gezond mogelijke) recepten gevonden en getest, heerlijk!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:37

Heb deze taart overigens ook op verjaardagen gemaakt en men vond 'm heel lekker, dus hij is niet eens alleen voor mensen die op de lijn letten!

En hij is heel lekker als ontbijt, en qua kcal + macro's ook top om dan te eten 8-).

Afvallen met taart als ontbijt, geweldig. *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:41

IMANDRA schreef:
Heb deze taart overigens ook op verjaardagen gemaakt en men vond 'm heel lekker, dus hij is niet eens alleen voor mensen die op de lijn letten!

En hij is heel lekker als ontbijt, en qua kcal + macro's ook top om dan te eten 8-).

Afvallen met taart als ontbijt, geweldig. *\o/*

Als je het zo verpakt klinkt afvallen nog niet zo verkeerd :P

Ik ga voor de monchou taart morgen,mmm

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:42

Hier afgelopen 2 dagen goed onder mn calorieën gebleven, maar niet overdreven, en wel wat beweging gehad, al had dat meer mogen zijn, vandaag weer een dag, ben al blij dat ik het eten nu goed volhoud +:)+

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:51

ItsMe2 schreef:
Emotie eten ken ik helaas maar al te goed.

Ik was vanochtend zo duf dat ik dacht dat het al vrijdag was :+. Dus voordat ik het wist stond ik op de weegschaal. Gelukkig wel met een lager getal dan op 01-01-2020, ben in deze anderhalve week 1.4kg afgevallen! :D.
Ja veel vocht, ik weet het ;). Maar toch is het positief.

Wat ik ook merk is dat zo min mogelijk gluten eten én zo min mogelijk bewerkte suikers eten erg lastig is. Deze week is mijn suikerinname nog wat hoger dan ik in gedachten had. Maar vanaf volgende week toch even kijken hoe ik dit nog verbeteren kan.

Helaas zouden er in glutenvrij eten (tenminste de kant en klare dingen zeg maar) heel veel suiker om het toch een beetje eetbaar te houden.

Hier al jaren glutenvrij ivm glutenintolorantie

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:59

Ik werd op de weegschaal ook pas écht wakker. Ik was er van overtuigd dat het vrijdag was en ik om 8.00 uur moest beginnen op het werk.. is het pas donderdag en moet ik pas om 13.00 uur beginnen :D. Dus zo eerst lekker koffie drinken met een vriendin :)

Majo; als je nog lekkere recepten en vooral broodvervangers weet, hoor ik dat graag :o
Laatst bijgewerkt door Dani op 09-01-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek samengevoegd.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:08

Helaas ben ik met brood ook nog aan het zoeken nu wel brood gevonden wat tenminste eetbaar is haha. Ik eet ook nog wel eens een salade als vervanging maar verder kom ik helaas ook nog niet

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:29

Net toch maar ontbeten, daar gaat mijn vast periode. Het ging zo goed, maar ik had net het gevoel flauw te gaan vallen door een lege maag, dus dan toch maar snel eten. Wel ontbeten met een eitje, dus veel kwaad kan het niet. En anders maar wel. Flauwvallen van de honger is echt stom als je daar zelf voor kiest.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:36

@imandra vraag voor jou omdat jij dit vast weet of al eens opgezocht hebt.

Hoe betrouwbaar zijn de berekeningen van je bmr?
Ik heb gelezen dat de Oxford methode de betrouwbaarste is?
Mijn bmr zit volgens de oxford methode iets boven de 1700.
Mijn hoofd vind het best lastig om standaard minimaal zoveel te eten.