(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:41

Ik blijf het echt bizar vinden Mandyy := Niet gek dat je door zoiets van slag raakt :n

Warboel is het een idee om wel vrijdag je wekker te zetten en op te staan en dan te kijken hoe je je voelt?
Kan je niet iemand uit de winkel vragen om je dan te helpen met de vracht? Klusjes die al niet leuk zijn, zijn op het moment dat je je niet goed voelt helemaal zwaar.

Ik ben wel jaloers dat je gewoon mocht afspreken met de bedrijfsarts, de werkgever van mijn bedrijfsarts staat dat nog niet toe omdat de beroepsgroep nog adviseert om dat niet te doen.
Goed dat je je moeder mee had. Wel echt super vaag dat de bedrijfsarts niet luistert :=
Tja dat je niet alle medicijnen kent, maar een beetje basis kennis mag toch wel...
Zo te horen had dit gesprek prima telefonisch gekund, maar snap ergens ook dat ze je wel willen zien.
Wel 'fijn' dat je bent begonnen met de nieuwe medicatie, ik hoop voor je dat die vermoeidheid weg gaat trekken en dat dit medicijn voor je gaat doen wat de bedoeling is.

Ik had gisteren even niet m'n dag, 's ochtends op tijd naar paard maar was al bloed heet dus heb er nog niet eens een kwartier opgezeten.
Leidinggevende belde over arbeidsdeskundige, of het 11 september kon. Nou nee, net besloten dat ik de eerste 2 weken van september dan wel vrij wil. "Ja handig als je dat dan even laat weten want nu had ik die afspraak al geregeld". Ja maandag hadden we afgesproken dat als ik je donderdag mailde dat dat vroeg genoeg was. Ja maar hadden ook gezegd dat we die afspraken met bedrijfsarts in 1 week wilde plannen. Nou nu wordt dat 16 september. Afspraak bedrijfsarts staat dan nog wel in m'n vakantie, maar dat is dan maar zo en is telefonisch en duurt misschien halfuur/uurtje..
Maar voelde me er helemaal rot door.. ik wil ook helemaal geen vakantie, dan duurt het allemaal nog langer en we willen wel een weekje weg maar vind het ook heel eng allemaal.

Had ook eindelijk m'n inschrijving voor haptonomie de deur uit. Dus ze belde om een afspraak te maken. Vind het toch ook wel spannend, want onbekend en straks 'kan ik het niet'.
Psycholoog verzetten want dat vind ik zonde in m'n vakantie dan want dan heb ik 'niks' te vertellen.. Toen kwam de buurman druiven brengen (super lief <3 ). Vervolgens stond m'n schoonvader in huis en toen kwam dus dat appje van leidinggevende over 16 september.. en dat is dan om half 2 maar dan werk ik helemaal niet en nou KLABAM was dat in m'n hoofd. Dacht echt en nou allemaal opzouten en laat me met rust.. := ;(
Ik zat er echt weer even doorheen, dacht lekker te gaan lezen. Nieuw boek begonnen, begon al dat de hoofdpersoon overspannen was, error, later las ik iets over een paniekaanval en krijg spontaan zelf geen adem meer -O- Toen maar weer gestopt met lezen...

Dinsdag wel goed gesprek met psycholoog gehad, de dag ervoor ook met leidinggevende. Had aangegeven dat voor mij het moeilijke nu echt zit in het weer aansluiting vinden met m'n collega's. Ze vonden het een grote stap dat ik dit niet alleen aan mezelf toegaf, maar ook uitsprak. Want ik wist dat ik door dat te zeggen mezelf in een situatie breng dat ik er wat mee moet.
Nu hebben we een stappenplan gemaakt van 1 t/m 10.. Krijg er nu wel echt stress van, maar denk dat het tijd wordt nu ik er weer 2 maanden ben :=

Echt het ging zo lekker maar zulke moment laten weer zo hard zien dat ik er nog zo ontzettend niet ben. En dat is zo confronterend. Ik ben momenteel een brok frustratie en woede :=

Whoops, sorry voor dit lange en ietwat verwarde verhaal :o

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:10

Hoe is het met iedereen? :(:)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:49

Even snel terug gelezen. Ik lees veel positieve dingen maar ook wat mindere. [***], veel sterkte. Je maatje verliezen is verschrikkelijk.

Voor iedereen die het nodig heeft, een dikke knuffel!

Wij zijn momenteel op vakantie. Vorige week in Duitsland, deze week op Schiermonnikoog. Tussendoor zijn we 1 nachtje thuis geweest en juist toen viel er een brief van de uwv op de mat. Ik ben voorlopig volledig arbeidsongeschikt verklaard door de arts op grond van de informatie die ze hebben ontvangen. Ik word voorlopig ook niet uitgenodigd voor een gesprek. Geeft aan de ene kant rust maar was ook wel confronterend.

Voor nu probeer ik elke avond nog even lekker te fietsen door de duinen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:09

Kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt. :(:)
Wel lekker aan het genieten zo te zien.

Wij ook! <3 :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 06:06

Wat heerlijk Mandyy! Jaloers ;)
Waar in de alpen zijn jullie?

Mandyy

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:21

We zijn nu in Mayrhofen en vertrekken morgen naar Italië. :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:17

Ik dacht aan iets anders dan vakanties door de stilte hier :P

Goldie, vervelend dat je zo'n baaldag had. Klinkt ook wel als veel wat er die dag is gebeurt is. Ik ben al blij als ik 1-2 ''extra'' dingen op een dag kan handelen, jij had er gewoon 6! (als ik het iig goed heb gelezen). Ga je nog weg tijdens je vakantie?

Heel confronterend Leandra, ik begrijp je gevoel. Hopelijk kan je nog lekker genieten van je vakantie :)

Mooie vakantiebestemming Mandyy! Daar kom je vast heerlijk tot rust :D? Waar in Italië ga je heen? Fijne vakantie nog!

Hier gaat het met behoorlijke ups en downs. Gelukkig ook ups, maar pfoe die emoties die alle kanten op gaan zijn af en toe best vermoeiend :P Vandaag een gesprek met een arts die mijn vaste arts vervangt. Ben heel benieuwd naar zijn advies gezien mijn vaste arts ongeacht de klachten alleen maar blij is met de medicijnen omdat de ontsteking rustig is. Daarom wil ze me ondanks alle klachten niet op andere medicijnen zetten.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:43

Charlotte ik had niet echt een keus, het kwam gewoon op me af :=
We gaan een weekje naar Oostenrijk :)
Hopelijk levert dat gesprek je wat op :j

Dat is zeker confronterend Leandra, maar hopelijk geeft het je ook rust :(:)

Maandag grote stap gemaakt op m'n werk, ik ben in de koffiekamer geweest voor het afscheid van een collega. Dat was de veiligste manier, want dan staat er iemand anders in de belangstelling. Was er voor m'n gevoel nog helemaal niet aan toe, maarja over 2/3 weken waarschijnlijk niet anders.
's ochtends nog helemaal in tranen omdat ik het niet zag zitten, maar dankzij de steun van een andere collega is het gelukt :D Daarna wel vrij snel naar huis gegaan want dat kostte me echt al m'n energie.
Andere collega vroeg nog of ik dan morgen ook ergens anders ging zitten, heb gezegd dat ik dat morgen wel zie :=
Gisteren en vandaag ook echt nog zo ontzettend moe... %)

Heb een schema opgesteld tot 50% van m'n uren, een schema waarin het gaat als alles goed gaat en een voorzichtig schema.. was confronterend want voor ik daar ben duurt me echt nog veel te lang :(
Ik wil niet dat het zo lang duurt :o Maar ik heb even niet zoveel te willen blijkbaar...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:11

Ik zie allemaal fijne vakantiekiekjes, heerlijk!
Lekker genieten Leandra en Mandy! Hopelijk komen jullie een beetje tot rust :)

@Charlotte hoe is je gesprek met de andere arts gegaan?

@Goldie grote stap! Fijn dat het gelukt is met de steun van een andere collega. Beter rustig aan doen en dat je weer wat aan jezelf hebt, dan te grote stappen maken!

--

Ik heb dus een aantal weken geleden een autisme onderzoek gehad, vandaag daarvan de uitslag gekregen. Er zijn voldoende aanwijzingen om zeker te zeggen dat er autisme speelt. Zowel in m'n volwassen leven als m'n kindertijd.
Aan de ene kant ben ik blij dat er nu een "verklaring" is voor alles wat er speelt, aan de andere kant weet ik ook niet zo goed wat ik ermee moet. Denk nu ook van oh en wat dan met werk enzo... M'n eigen psych gaat me zo eventjes bellen, kan ik het ook even met haar bespreken en alles even rustig op me in laten werken. We moeten dan ook even gaan kijken naar andere therapie, coaches (job/thuis coaches), psycho educatie enzo..
Dusja pfoe.. ik vind het nogal wat zeg maar. Maar ik ben iig niet gek :') :Y)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:41

Warboel, kan me voorstellen dat je die uitslag even moet verwerken. Maar wel "fijn" dat er meer duidelijkheid is en dat je daaraan kan gaan werken. Dikke knuffel.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:08

Rust is nog ver te zoeken. We zijn maar 3 dagen in Oostenrijk en willen zo veel mogelijk zien. :o
Morgen vertrekken we naar Iseo.

Warboel dat is inderdaad iets om te verwerken! :(:) Fijn dat je psych even kon bellen.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:10

Sorry, ik had al eerder willen reageren maar het is er nog niet van gekomen!

Hopelijk hebben jullie een fijne vakantie (of gehad) Mandyy en Goldie!

Leandra, wel weer even confronterend, zo'n brief... Hopelijk geeft het je ook rust dat je voorlopig kan focussen op het vinden van balans!

Charlotte hoe was het bij de arts?

Warboel, aan de ene kant fijn, zo'n diagnose, maar kan me ook voorstellen dat je zoiets weer even moet verwerken en wennen aan het idee. Hoe gaat het nu met je medicijnen? Heeft de switch al wat effect?

Goldie hoe gaat het nu op je werk? Logisch hoor, dat je zo moe was, toch weer een stap gezet door naar de bijeenkomst te gaan. En ja dat opbouwen gaat soms tergend langzaam, en tegelijkertijd ook weer heel snel!

Hier gaat het eigenlijk best goed! De vorige keer dat ik schreef dat ik 's avonds soms al energie had om nog wat te doen na het werk, ging ik juist weer een periode in van meer vermoeidheid. Maar de energie komt nu weer wat terug, gelukkig. Blijft altijd zoeken naar balans in wat teveel is, maar ik probeer steeds betere keuzes voor mezelf te maken. Dat lukt lang niet altijd :') maar ik doe mijn best, en dat is genoeg. Schijnt :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:59

Wat fijn!

Wij zijn nog in Italië. Vandaag een dagje Venetië gedaan. <3 12,5 km gelopen. Nu helemaal gesloopt.
Douchen en richting bed, maar wat was het mooi!

Afbeelding
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:29

Mooie foto’s Mandy! Ik vond Venetië echt niks aan :o :')

Opzich voel ik me wel ietsje beter. De medicatie lijkt wel een beetje aan te slaan, ik voel me wel wat stabieler en de echt nare gedachtes zijn wel wat naar de achtergrond verschoven. Ik ben wel nog heel erg moe. Morgen belt de arts me weer en dan gaan we waarschijnlijk weer een stapje omhoog.

Qua diagnose voel ik me ook wel beter, het is wel verklaarbaar dat ik dus niet functioneer als m’n leeftijdsgenoten en ik kan mezelf wel vergeven daarvoor. Ook dat ik voor nu gewoon geen HBO functie aan kan en prima op m’n plek zit op m’n werk. Op een of andere manier geeft me dat best wel rust. Kleine stapjes :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:57

Heftig je diagnose Warboel... Wel fijn dat je je nu wat beter voelt omdat het verklaarbaar is. Dat het rust geeft herken ik :) Mooi dat je dat zo ervaart.

Gaaf Mandyy! Daar wil ik zo graag nog eens heen. Hoe is het in Italië betreft Corona? Als ik aan Italië denk is Corona het eerste wat bij me opkomt. Stom, maar wat doe je eraan :P

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat Moirin :)

Gesprek met de arts ging redelijk, ze bleef zich in 1e instantie ook vasthouden aan geen andere medicijnen omdat de waardes goed/aanvaardbaar zijn. Ik heb haar toch weten te overtuigen dat het nu gewoon niet denderend is en dat ik graag wil kijken of andere medicijnen het beter maken. Sinds vrijdag aan andere medicijnen en het is drama :') Pijn, gewrichtspijn, heel veel spierspanning, niet kunnen slapen etc. Dit was hetzelfde met de vorige medicijnen, daar moest ik 2 weken doorheen. Na 3 weken moeten de bijwerkingen weg zijn, anders is het stoppen met de medicijnen.

Maandag heb ik een gesprek gehad op mijn werk, wat een grap zeg. Meneer heeft 1 onderdeel van mijn ongeluk/ziekte in de tussentijd zelf ook meegemaakt en hij was me toch begripvol. Ik kan daar niet tegen, dat je alleen begrip kan opbrengen als je iets zelf hebt ervaren en anders is het aanstellen. :r Heel raar gesprek, had hem een paar keer tuk. Hij begon o.a. over week 8 met opbouwen. Ik heb vorige week de directeur gesproken over een werkgeversverklaring voor de bank en daar gaf hij aan dat er geen ruimte meer voor mij was, ook al had ik weer mijn volledige uren gewerkt, ik kon niet terugkeren. Zo fout om te zeggen... Mag namelijk helemaal niet. Dus ik zei, volgens mij heeft het niet zoveel zin om verder dan week 6 te bespreken want de directeur heeft laten weten dat het daarna ophoudt. Daar schrok hij behoorlijk van. En er waren nog een paar dingen die ik al wist, waar hij achterkwam (hij vroeg ernaar) waar hij van schrok. Dus dat was wel leuk :D Nu wel nog steeds gesloopt daarvan, ondanks dat het bijna een leuk gesprek was :+. Oja, volgende week start ik met 2 uur werken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:05

Als je de huidige besmettingen wegzet tegen het aantal inwoners ben je hier veel veiliger dan in Nederland. ;) Italië heeft een piek gehad maar daarna is het heel constant gebleven.

Zie je het wel zitten daar nog te werken? :(:)
Hopelijk gaan de bijwerkingen snel weg.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:44

Mooi dat het daar ook goed gaat :)

Haha, nee :+ We gaan het wel zien, ze willen me echt van mijn afdeling weghouden. Dus ik kom op de afdeling die ik aanstuurde, alleen is daar nu niemand werkzaam omdat er geen werk is. Maar ook vanwege de bijwerkingen, de vorige keer moest ik daar een paar weken van bijkomen. Ik ben ook echt niet te genieten :D Het erge is dat ik dat doorheb :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:34

Wou al vragen waar je dan gaat re-integreren, want zou eerst toch niet daar zijn?

Gisteren thuis gekomen van vakantie iig.
Reageer later even wat uitgebreider, gaat vandaag iig even niet goed...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:27

@Warboel: Ik vind het wel moeilijk om in dat soort gevallen dan een verstandige keuze te maken, of een keuze vanuit m'n gevoel. Wat eigenlijk weet ik wel wat het beste is, maar daar is m'n hoofd het dan niet mee eens..
Hopelijk geeft deze diagnose je wel wat rust en kun je met een andere therapie dan weer stappen voorwaarts maken :) Ook fijn dat de medicatie aan lijkt te slaan en dat je ook iets beter voelt :j Inmiddels de medicatie alweer verder opgehoogd? Stomme vraag misschien, maar wanneer weet je nou of je op de goede dosering zit?

@Moirin: Ik heb zeker een fijne vakantie gehad, het weer zat helaas niet mee, maar ik heb evengoed kunnen genieten. Ook wel wat mindere momenten gehad, want het is toch allemaal vreemd en spannend, maar over het algemeen ging het beter dan verwacht eigenlijk :)
Echt met ups en downs dus Moirin, wel fijn dat de energie na je dipje weer wat terugkomt ook :j
Moeilijk hé die keuzes. Soms kan iets de ene dag wel en de andere dag weer niet en dat maakt het nog moeilijker..

@Charlotte: Hoe is het nu met jou? Al minder bijwerkingen van de medicijnen, of toch weer terug naar de andere? Iig goed om het wel geprobeerd te hebben, anders blijf je je toch ook afvragen of het toch beter helpt of niet.
Ik moet zeggen ik zou ook geen bedrijfsarts kunnen zijn, ik heb een behoorlijk empathisch vermogen maar ergens stopt het wel :+
Veel succes met je eerste uurtjes, ontzettend spannend weer... Kon je nu toch niet op die andere plek een werkervaringsplek krijgen?

Even een paar vakantieplaatjes :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier gaat het zo na de vakantie best wel rot eigenlijk -O- Waarom weet ik niet zo goed, ik heb nog een week vrij evengoed. Toch komt alles ineens weer op je af ofzo en je moet weer dingen en misschien valt dat gewoon slecht.
Wel woensdag nog een belafspraak met de bedrijfsarts (helaas in m'n vakantie, maar kon even niet anders), de week erna gesprek met de arbeidsdeskundige... Vind het toch wel een ding, alsof je beoordeeld gaat worden ofzo := Dat is vast niet zo, maar ergens denk ik dan toch straks vindt hij/zij dat ik me aanstel en gewoon m'n uren moet gaan werken enzo.. :roll:
Heb ook helemaal nog geen officiële uitnodiging gehad, het is op een niet werkdag ook eigenlijk en een rottijd, dus ik heb daar al helemaal een error over... ;( Waarschijnlijk is mijn leidinggevende er niet eens en hoe moet het dan allemaal enzo.. (hoorde dat hij z'n enkel heeft gebroken en banden heeft afgescheurd)..
Had van de week ook post van werk, onwijs dikke envelop. Ik was al helemaal overstuur, vriend heeft hem uiteindelijk opengemaakt -O-

Ik wil gewoon weer kunnen zeggen dat het goed gaat en dat ik me goed voel, maar het is niet zo...
Vind het gewoon nog steeds bizar dat er al een heel jaar voorbij is eigenlijk en tegelijkertijd nog maar een jaar. Dan denk ik weer dat als het nu nog niet goed is het wel nooit meer goed zal komen. Tijd is echt zoiets raars..
Ik baal er dan ook gewoon zo van als het niet gaat, en dat mag ik niet meer doen... Het is zo...
Vriend was gisteren wel heel lief toen ik weer zomaar zat te huilen <3

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:35

Goldie :(:) Het wordt echt wel beter, kijk maar naar je eerdere berichten :) Dan ben je echt wel vooruit gegaan!

Mooie foto's van je vakantie, dat was zeker genieten? Ik kan me wel een beetje voorstellen waarom je je rot voelt. Een vakantie is niet niks, ondanks dat het leuk/genieten is, kost het veel energie. En dan nog je afspraak met de arbeidsdeskundige.

Dat van de post heb ik ook, als ik iets niet verwacht of het is een dikke envelop kost het me veel moeite om open te maken. Soms stel ik het een dag uit :+ Niet niet doen, maar op een beter moment.

Vervelend ook dat je nog geen officiële uitnodiging had, mocht het een geruststelling zijn, zo gaat het bij mij ook regelmatig. En ik kan daar sinds de burn-out echt niet tegen.

Dus hoe je je voelt is vervelend maar echt niet gek. Iedereen gaat er anders doorheen en ook qua tijd. Neem mij maar als voorbeeld, ik zit al bijna 2 jaar thuis en heb nog steeds last van wat je in je bericht schreef. Misschien maakt dat het accepteren van bepaalde dingen iets makkelijker.

Mijn medicijnen zijn nog steeds vreselijk. Volgende week vrijdag moeten de bijwerkingen weg zijn of flink aan het afnemen. Dus nog even doorbijten. Gisteren een 30-40 minuten met de hond in het natuurgebied voor huis gewandeld. Het was heerlijk <3 maar ik heb het idee dat ik er meer van achteruit ga dan vooruit.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:03

Vandaag voor het eerst sinds bijna 2 jaar weer gaan werken. Het was hilarisch.
Meer info wil ik wel via pb sturen :+

Hoop lieve collega's gesproken <3 ook een aantal nieuwe en allemaal begonnen ze erover dat de sfeer nog slechter was geworden en een aantal collega's nog erger. Vind het heel vervelend voor mijn lieve collega's maar prima dat ik over 6 weken klaar ben.

Wel helemaal uitgeput nu en ik ga kapot van de pijn. Ben benieuwd hoe volgende week gaat, anders nog even geen 2e dag erbij.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:06

Dikke knuffel Goldie!
Mooie foto's! Heerlijk.

Charlotte, wat fijn van je lieve collega's. Dat helpt altijd wel veel.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:19

Charlotte gelukkig is het ‘maar‘ voor 6 weken. :(:)

Ik ben ook weer thuis na vakantie. Voel me vreselijk. ;( Moet gelijk weer zo veel en vind het zo jammer dat het voorbij is.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:08

@Goldie prachtige foto’s! <3 heel naar dat je je zo slecht voelt. Fijn dat je vriend lief was <3 Het is ook ontzettend stom hoe dat gaat met uitnodigingen enzo, ik krijg ook heel vaak de communicatie van de bedrijfsarts niet. Dan denk ik hallo, je en met mensen te maken die juist die duidelijkheid nodig hebben, doe ff wat beter je best :roll: je leidinggevende was best oké toch? Jammer dat hij er dan niet bij kan zijn! Hoe moeilijk ook, probeer je er niet te druk om te maken. Komt goed schratje :knuffel:

Overigens is het heel lastig bepalen wanneer je op de juiste dosis AD zit, dat is echt bekijken wanneer je je acceptabel genoeg voelt om enigszins normaal te functioneren :P

@Charlotte, wat onwijs naar dat je zoveel pijn hebt :knuffel: ik hoop echt dat je nieuwe medicatie wat gaat doen, maar dat je dan eerst weer door weken van bijwerkingen heen moet... pfff. Heb echt oprecht met je te doen!
Wel fijn dat het oké ging op je werk en je een aantal lieve collega’s gesproken hebt. Altijd naar als de sfeer slecht is. Succes de komende 6 weken!

@Mandy sterkte :knuffel: :knuffel: Vervelend dat je je zo voelt. Herkenbaar wel.

Ik heb nu ook lekker vakantie, zit al dagen in m’n onesie op de bank :') merk echt dat ik het ff nodig heb.

Afgelopen weekend een weekendje Duitsland geweest met Otje, er was show van de rasvereniging. Dat was heel leuk maar wel onwijs vermoeiend. Aankomende maandag gaan we nog een weekje naar Zeeland maar dan gaan we ook gewoon lekker niksen. We hebben iig geen plannen om onwijs dingen te gaan bezoeken, gewoon lekker relaxen met z’n drietjes (vriend, Otje en ik) :+:

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:39

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt