Maar goed, daar zou ik het nou ook weer niet op willen gooien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Het kan wel degelijk voorkomen dat je een ziekte zonder klachten doorloopt.
Maar goed, daar zou ik het nou ook weer niet op willen gooienLeuk voor in een computersimulatie / kansexperiment, in het echt? Nah.
Maxima_S schreef:Citaat:want als die titer zou uitwijzen dat je niet voldoende antistoffen hebt zou je ineens wel gaan enten? En over het algemeen merk je wel dat je de mazelen krijgt (HINT: de ziekenhuis-opname doet het hem over het algemeen...), volgens jou ben je dan toch voor het leven beschermt? Waarom dan nog titeren? Echt, ik begrijp volledig niet welke kant je op wil....
de vraag ging over het feit wat als mijn kind zou gaan studeren. Die heeft dan de leeftijd om zelf te kiezen wat ze doet... en aan de hand van titers kan ze dan beter bepalen of zij zelf alsnog zou willen enten voor de ziektes welke ze niet heeft doorlopen.
De ziektes die er zijn geweest en opgevallenhoeven uiteraard niet getiterd te worden.
rien10 schreef:Oef Maxima....."de vraag ging over het feit wat als mijn kind zou gaan studeren. Die heeft dan de leeftijd om zelf te kiezen wat ze doet... " Ik mag toch hopen dat je ze zo opvoed, dat ze eerder over hun eigen leven en verantwoording na gaan denken dan de studenten leeftijd.
En van titeren heb ik geen snars verstand, dus daar ga ik ook niet iets over roepen. Lijkt me heel verstandig.
Maxima_S schreef:Citaat:want als die titer zou uitwijzen dat je niet voldoende antistoffen hebt zou je ineens wel gaan enten? En over het algemeen merk je wel dat je de mazelen krijgt (HINT: de ziekenhuis-opname doet het hem over het algemeen...), volgens jou ben je dan toch voor het leven beschermt? Waarom dan nog titeren? Echt, ik begrijp volledig niet welke kant je op wil....
de vraag ging over het feit wat als mijn kind zou gaan studeren. Die heeft dan de leeftijd om zelf te kiezen wat ze doet... en aan de hand van titers kan ze dan beter bepalen of zij zelf alsnog zou willen enten voor de ziektes welke ze niet heeft doorlopen.
De ziektes die er zijn geweest en opgevallenhoeven uiteraard niet getiterd te worden.
quera schreef:Ik zou zelf de kosten Willen dragen voor titreren. Of ik nu wel of niet vaccineer.
Want ik wil weten of er voldoende antistoffen werkzaam zijn.
Maxima_S schreef:Citaat:Lijkt me logisch ja dat we de zwakken van de samenleving willen beschermen tegen ziektes die ze niet hoeven te krijgen
En ‘erin geloven’ hoeft niet. Dit werkt niet zoals homeopathie of andere alternatieve methodes, daar kan je in geloven of het werkt of niet, maar vaccinaties werken gewoon, ook als je er niet in gelooft.
en dat is dus niet waar want er is dus een groep "low responders" die ook bij herhaalde vaccinatie maximaal 6 maanden de hoeveelheid afweer hebben dan beweerd wordt. Dan ben je dus na 6 maanden alweer een tikkende tijdbom en mag je elke 6 maanden een booster gaan halen?
Als je ze binnen 3 weken na vaccinatie test op de werking van de vaccinatie zit je dus inderdaad op 98%, maar dit neemt bij ongeveer 20% van de gevaccineerde groep in rap tempo af.
Maxima_S schreef:en dat is dus niet waar want er is dus een groep "low responders" die ook bij herhaalde vaccinatie maximaal 6 maanden de hoeveelheid afweer hebben dan beweerd wordt. Dan ben je dus na 6 maanden alweer een tikkende tijdbom en mag je elke 6 maanden een booster gaan halen?
secricible schreef:quera schreef:Ik zou zelf de kosten Willen dragen voor titreren. Of ik nu wel of niet vaccineer.
Want ik wil weten of er voldoende antistoffen werkzaam zijn.
Ik doel meer als de kinderen van ouders die bewust niet vaccineren besluiten om te willen titeren zou ik niet willen dat zij als (vaak toch wel arme) student die kosten zelf moeten betalen, omdat dat ze tegen zal kunnen houden om dat ook daadwerkelijk te doen. Maar mijn gevoel heeft er ook iets op tegen dat we dat op die zorgverzekering zouden verhalen. Mijn verstand zegt dat dat wel het meest praktische is.
Ik weet dat ik iig na mijn Hep vaccinaties in de zorg getiterd ben om mijn antistoffen te checken.
Karl66 schreef:We betalen via de zorgverzekering volop voor de gevolgen van ongezonde leefwijzen. Hier praat je over kinderen/jongvolwassenen, die als gevolg van de waanbeelden van hun ouders niet gevaccineerd zijn. Ik zou daar niet zo moeilijk over doen, of het nou om het vaccineren met of zonder titerbepaling gaat.
Waves schreef:Als je kind gaat studeren? Titeren?
Ik ben een ongevaccineerd kind. Ik laat nu alle vaccinaties erin jassen, zonder titeren hoor. Hop, kom maar door met de BMR, DKTP, meningokokken AYCW en alles wat er te krijgen is.
En ik neem het mijn moeder verdomde kwalijk. Vooral omdat ik onwetend mijn oudste kind als baby risico heb laten lopen, immers: ik niet gevaccineerd en de ziektes niet doorgemaakt dus mijn baby ook de eerste maanden niet via mijn antistoffen beschermd. In een antroposofisch milieu is dat gewoon belachelijk gevaarlijk.
Ik overweeg haar de rekening te sturen want ik moet nu alles zelf betalen.
bigone schreef:Heb je je ouders ooit gevraagd waarom ze hun kids niet lieten vaccineren?
Karl66 schreef:We betalen via de zorgverzekering volop voor de gevolgen van ongezonde leefwijzen. Hier praat je over kinderen/jongvolwassenen, die als gevolg van de waanbeelden van hun ouders niet gevaccineerd zijn. Ik zou daar niet zo moeilijk over doen, of het nou om het vaccineren met of zonder titerbepaling gaat.