Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:23

Het kan wel degelijk voorkomen dat je een ziekte zonder klachten doorloopt.

Maar goed, daar zou ik het nou ook weer niet op willen gooien :+ Leuk voor in een computersimulatie / kansexperiment, in het echt? Nah.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:27

Magrathea schreef:
Het kan wel degelijk voorkomen dat je een ziekte zonder klachten doorloopt.

Maar goed, daar zou ik het nou ook weer niet op willen gooien :+ Leuk voor in een computersimulatie / kansexperiment, in het echt? Nah.

Joh, gewoon uitproberen, is vast veel minder erg dan vaccinatieschade :+

Ik bedoel, wat kan er nou helemaal gebeuren O:)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:28

Maxima_S schreef:
Citaat:
want als die titer zou uitwijzen dat je niet voldoende antistoffen hebt zou je ineens wel gaan enten? En over het algemeen merk je wel dat je de mazelen krijgt (HINT: de ziekenhuis-opname doet het hem over het algemeen...), volgens jou ben je dan toch voor het leven beschermt? Waarom dan nog titeren? Echt, ik begrijp volledig niet welke kant je op wil....

de vraag ging over het feit wat als mijn kind zou gaan studeren. Die heeft dan de leeftijd om zelf te kiezen wat ze doet... en aan de hand van titers kan ze dan beter bepalen of zij zelf alsnog zou willen enten voor de ziektes welke ze niet heeft doorlopen.

De ziektes die er zijn geweest en opgevallen ;-) hoeven uiteraard niet getiterd te worden.

Uh
Ik was toch aardig ziek. En heb geen antistoffen.
Dus als je dan tittert titter dan alles :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:37

Oef Maxima....."de vraag ging over het feit wat als mijn kind zou gaan studeren. Die heeft dan de leeftijd om zelf te kiezen wat ze doet... " Ik mag toch hopen dat je ze zo opvoed, dat ze eerder over hun eigen leven en verantwoording na gaan denken dan de studenten leeftijd.

En van titeren heb ik geen snars verstand, dus daar ga ik ook niet iets over roepen. Lijkt me heel verstandig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:38

rien10 schreef:
Oef Maxima....."de vraag ging over het feit wat als mijn kind zou gaan studeren. Die heeft dan de leeftijd om zelf te kiezen wat ze doet... " Ik mag toch hopen dat je ze zo opvoed, dat ze eerder over hun eigen leven en verantwoording na gaan denken dan de studenten leeftijd.

En van titeren heb ik geen snars verstand, dus daar ga ik ook niet iets over roepen. Lijkt me heel verstandig.

Zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen: niet over dingen roepen waar ze geen snars verstand van hebben :+ :o

@Maxima: inenting voor mazelen is ook levenslang, net als de ziekte doorlopen. Eigenlijk doorloop je de ziekte ook bij een vaccinatie, alleen met veel veel veel veel veel minder risico.. En zoals al gezegd werd, is maar 1% van de mensen die na de twee entingen geen antistoffen heeft. Mocht je titeren zou je misschien nog voor een derde poging kunnen gaan bij die mensen, aangezien je bij de eerste enting 95% beschermd hebt en na de tweede 99% van die groep, dan zou bij een derde enting nog een groter gedeelte geent zijn. Edit: Excuses, dit klopte niet.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 08-07-19 15:14, in het totaal 2 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:43

Maxima_S schreef:
Citaat:
want als die titer zou uitwijzen dat je niet voldoende antistoffen hebt zou je ineens wel gaan enten? En over het algemeen merk je wel dat je de mazelen krijgt (HINT: de ziekenhuis-opname doet het hem over het algemeen...), volgens jou ben je dan toch voor het leven beschermt? Waarom dan nog titeren? Echt, ik begrijp volledig niet welke kant je op wil....

de vraag ging over het feit wat als mijn kind zou gaan studeren. Die heeft dan de leeftijd om zelf te kiezen wat ze doet... en aan de hand van titers kan ze dan beter bepalen of zij zelf alsnog zou willen enten voor de ziektes welke ze niet heeft doorlopen.

De ziektes die er zijn geweest en opgevallen ;-) hoeven uiteraard niet getiterd te worden.

ahja, voor die minimale kans dat ze een ziekte doorlopen hebben zonder klachten dan maar gaan titeren. Iets met een kind en badwater.

Maar hey, ook hier zeg ik weer: als dat er voor zorgt dat iig een 18jarige zich dan nog laat enten, dan graag. Wellicht heeft die dan wel weer het gezonde verstand om zijn kinderen daarna gewoon in het RVP mee te laten nemen zodat ze ook de eerste 18jaar van hun leven beschermd zijn. Ik weet alleen nog niet hoe ik denk over de kosten van dat titeren.

@Imandra: de 1% die overblijft reageert niet op het vaccin. Maar dat zou dus geen kwaad kunnen omdat die meeliften op groepsimmuniteit. Derde keer enten heeft dus geen zin.
Laatst bijgewerkt door secricible op 08-07-19 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:45

Ik zou zelf de kosten Willen dragen voor titreren. Of ik nu wel of niet vaccineer.

Want ik wil weten of er voldoende antistoffen werkzaam zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:49

quera schreef:
Ik zou zelf de kosten Willen dragen voor titreren. Of ik nu wel of niet vaccineer.

Ik doel meer als de kinderen van ouders die bewust niet vaccineren besluiten om te willen titeren zou ik niet willen dat zij als (vaak toch wel arme) student die kosten zelf moeten betalen, omdat dat ze tegen zal kunnen houden om dat ook daadwerkelijk te doen. Maar mijn gevoel heeft er ook iets op tegen dat we dat op die zorgverzekering zouden verhalen. Mijn verstand zegt dat dat wel het meest praktische is.

Ik weet dat ik iig na mijn Hep vaccinaties in de zorg getiterd ben om mijn antistoffen te checken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:51

Die kosten zijn voor je werkgever :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:54

Maxima_S schreef:
Citaat:
Lijkt me logisch ja dat we de zwakken van de samenleving willen beschermen tegen ziektes die ze niet hoeven te krijgen :)
En ‘erin geloven’ hoeft niet. Dit werkt niet zoals homeopathie of andere alternatieve methodes, daar kan je in geloven of het werkt of niet, maar vaccinaties werken gewoon, ook als je er niet in gelooft.

en dat is dus niet waar want er is dus een groep "low responders" die ook bij herhaalde vaccinatie maximaal 6 maanden de hoeveelheid afweer hebben dan beweerd wordt. Dan ben je dus na 6 maanden alweer een tikkende tijdbom en mag je elke 6 maanden een booster gaan halen?

Als je ze binnen 3 weken na vaccinatie test op de werking van de vaccinatie zit je dus inderdaad op 98%, maar dit neemt bij ongeveer 20% van de gevaccineerde groep in rap tempo af.

En daarom is het dus van belang dat er zoveel mogelijk mensen vaccineren, zodat ook de non/lowresponders beschermd zijn :)*
En weet je, die nonresponders bestaan ook bij elke medicatie. Wat dus weer niet wil zeggen dat die medicatie dan niet werkt ;)

Je bent geen tikkende tijdbom als je een nonresponder bent of niet gevaccineerd... alleen als er teveel mensen niet vaccineren wordt het gevaarlijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:12

secricible schreef:
@Imandra: de 1% die overblijft reageert niet op het vaccin. Maar dat zou dus geen kwaad kunnen omdat die meeliften op groepsimmuniteit. Derde keer enten heeft dus geen zin.

Dan neem ik het terug! Post is bijgewerkt, thanks voor de info. Groepsimmuniteit it is in dat geval :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:42

Oh echt? Ik dacht dat er altijd nog wel een bepaald percentage was dat alsnog geïmmuniseerd werd. (Al kan ik me ook weer voorstellen dat het voor die ene procent niet zoveel nut heeft om iederéén te enten)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:44

Maxima_S schreef:
en dat is dus niet waar want er is dus een groep "low responders" die ook bij herhaalde vaccinatie maximaal 6 maanden de hoeveelheid afweer hebben dan beweerd wordt. Dan ben je dus na 6 maanden alweer een tikkende tijdbom en mag je elke 6 maanden een booster gaan halen?

Je gaat alweer af van het groepsdeel van vaccinaties. 1 persoon is geen 'tikkende tijdbom' als er geen context van anderen is die ook niet gevaccineerd zijn.

Jij doet steeds alsof het alleen maar om het individu gaat. En dat is niet zo.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:56

secricible schreef:
quera schreef:

Ik doel meer als de kinderen van ouders die bewust niet vaccineren besluiten om te willen titeren zou ik niet willen dat zij als (vaak toch wel arme) student die kosten zelf moeten betalen, omdat dat ze tegen zal kunnen houden om dat ook daadwerkelijk te doen. Maar mijn gevoel heeft er ook iets op tegen dat we dat op die zorgverzekering zouden verhalen. Mijn verstand zegt dat dat wel het meest praktische is.

Ik weet dat ik iig na mijn Hep vaccinaties in de zorg getiterd ben om mijn antistoffen te checken.

Als dat vanuit de zorgverzekering betaald wordt en het gevolg is dat de vaccinatiegraad omhoog gaat, dan is het uiteindelijk kostenbesparend. Dus wat mij betreft doen we dat gewoon vanuit de zorgverzekering.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:39

Volgens mij zijn vaccinaties in de regel goedkoper dan (het doormaken van) de ziekte. Zeker omdat ze vaak niet door een huisarts gezet hoeven te worden maar assistenten kunnen dit gewoon even tussendoor doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:49

Klopt, maar titeren kan wel aardig prijzig zijn, geen idee hoe dat voor deze ziektes is.
Doormaken van ziektes kost meer, maar niet iedereen die titert zou ook ziek zijn geworden dus die vergelijking is niet helemaal recht.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:06

Oh we hadden het over titeren :) Sorry ik dacht dat het nog ging over het later halen van de vaccins.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:05

We betalen via de zorgverzekering volop voor de gevolgen van ongezonde leefwijzen. Hier praat je over kinderen/jongvolwassenen, die als gevolg van de waanbeelden van hun ouders niet gevaccineerd zijn. Ik zou daar niet zo moeilijk over doen, of het nou om het vaccineren met of zonder titerbepaling gaat.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:07

Karl66 schreef:
We betalen via de zorgverzekering volop voor de gevolgen van ongezonde leefwijzen. Hier praat je over kinderen/jongvolwassenen, die als gevolg van de waanbeelden van hun ouders niet gevaccineerd zijn. Ik zou daar niet zo moeilijk over doen, of het nou om het vaccineren met of zonder titerbepaling gaat.

Precies. Dan betaal je iig voor een zeer verantwoorde keuze, die voor de lange termijn een goed ding is :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:10

Als je kind gaat studeren? Titeren?

Ik ben een ongevaccineerd kind. Ik laat nu alle vaccinaties erin jassen, zonder titeren hoor. Hop, kom maar door met de BMR, DKTP, meningokokken AYCW en alles wat er te krijgen is.
En ik neem het mijn moeder verdomde kwalijk. Vooral omdat ik onwetend mijn oudste kind als baby risico heb laten lopen, immers: ik niet gevaccineerd en de ziektes niet doorgemaakt dus mijn baby ook de eerste maanden niet via mijn antistoffen beschermd. In een antroposofisch milieu is dat gewoon belachelijk gevaarlijk.
Waarom zou ik titeren? Kolder. Dan maar dubbel antistoffen hoor.

Ik overweeg haar de rekening te sturen want ik moet nu alles zelf betalen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:15

Waves schreef:
Als je kind gaat studeren? Titeren?

Ik ben een ongevaccineerd kind. Ik laat nu alle vaccinaties erin jassen, zonder titeren hoor. Hop, kom maar door met de BMR, DKTP, meningokokken AYCW en alles wat er te krijgen is.
En ik neem het mijn moeder verdomde kwalijk. Vooral omdat ik onwetend mijn oudste kind als baby risico heb laten lopen, immers: ik niet gevaccineerd en de ziektes niet doorgemaakt dus mijn baby ook de eerste maanden niet via mijn antistoffen beschermd. In een antroposofisch milieu is dat gewoon belachelijk gevaarlijk.

Ik overweeg haar de rekening te sturen want ik moet nu alles zelf betalen.

Heb je je ouders ooit gevraagd waarom ze hun kids niet lieten vaccineren?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:25

bigone schreef:
Heb je je ouders ooit gevraagd waarom ze hun kids niet lieten vaccineren?

Ja maar dat lijkt me niet zo relevant voor het topic verder. Ik wil alleen maar duidelijk maken aan Maxima dat haar kinderen er later wel eens heel anders over kunnen denken en dan nog meer vaccinaties gaan halen en/of ook voor ziektes die ze wel doorgemaakt hebben. En dat ze dan helemaal niet haar levenswijze met titeren enzo hoeven te volgen.

Maxima, Ben je zelf ongevaccineerd? En ga je met een gerust hart op reis naar India en Bangladesh enzo? Ook met je kinderen? Ik ben daar altijd zo verbaasd over, dat mensen hun kinderen niet inenten maar tegelijkertijd wel elk gevaar (voor hunzelf) vermijden. Je kinderen hebben pas wat aan het omgevaccineerd zijn als ze de ziekte natuurlijk doormaken. Zoek je de ziektes dan op? Zo nee, waarom niet?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:11

Karl66 schreef:

Jullie maken mijn opmerking wel erg groot. Ik bedoelde niks meer dan dat ik gevoelsmatig die rekening het liefst bij de ouders op de stoep zou willen deponeren :D maar dat ik rationeel me ook wel besef dat het zo niet werkt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:36

Vaccineren buiten het rvp betaal je zelf. Gemiddeld zo 35,- per vaccinatie. Ik snap niet helemaal waarom men het hier over de verzekering heeft? Die vergoedt dat niet, komt voor eigen rekening.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:37

Waves schreef:
Vaccineren buiten het rvp betaal je zelf. Gemiddeld zo 35,- per vaccinatie. Ik snap niet helemaal waarom men het hier over de verzekering heeft? Die vergoedt dat niet, komt voor eigen rekening.

Als je tussen 16-18 gaat vaccineren is dat gewoon gratis hoor. Dat bedoelde ze.