En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:46

quera schreef:
Opzich gaat het qua pijn nu goed hoor. Dus daar ben ik blij om.
Ik wil nu meer denken wat ik wel kan i.p.v. wat ik niet kan.
Mensen vinden het ook heel erg als ik ze zie. Dan zeg ik altijd: ik ben de pijp nog niet uit dus we gaan nu gewoon genieten.

Het is meer dat ik schrik van hoeveel last je er nu toch van hebt.
Maar je hebt gelijk: het is beter om te kijken naar de mogelijkheden die je nog hebt.
Fijn dat je gebruik kunt maken van een rolstoel in het park.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:46

We gaan uit van voorlopig ben je nog hier, Roby. Wat gebeurt dat gebeurt en dat zie je dan wel. Laten we het hier zo lang mogelijk een beetje luchtig houden en als Roby wel haar laatste levensdagen wil slijten tussen de allesreiniger en bleek heeft ze mijn zegen.

Nee alle gekheid op een stokje, ik kan me voorstellen dat je je autonomie zo lang mogelijk wilt houden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:48

Jolien87 schreef:
quera schreef:
Opzich gaat het qua pijn nu goed hoor. Dus daar ben ik blij om.
Ik wil nu meer denken wat ik wel kan i.p.v. wat ik niet kan.
Mensen vinden het ook heel erg als ik ze zie. Dan zeg ik altijd: ik ben de pijp nog niet uit dus we gaan nu gewoon genieten.

Het is meer dat ik schrik van hoeveel last je er nu toch van hebt.
Maar je hebt gelijk: het is beter om te kijken naar de mogelijkheden die je nog hebt.
Fijn dat je gebruik kunt maken van een rolstoel in het park.

Wij schrikken er ook van. Maar gelukkig is de pijn wel te verklaren en komt de pijn niet ergens vandaan waar je het niet verwacht. Hierdoor kun je gericht kijken naar pijnbehandelingen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:49

lieveli schreef:
We gaan uit van voorlopig ben je nog hier, Roby. Wat gebeurt dat gebeurt en dat zie je dan wel. Laten we het hier zo lang mogelijk een beetje luchtig houden en als Roby wel haar laatste levensdagen wil slijten tussen de allesreiniger en bleek heeft ze mijn zegen.

Nee alle gekheid op een stokje, ik kan me voorstellen dat je je autonomie zo lang mogelijk wilt houden.

Ik ga de pijp uit met Mn dettol :')

Urbanus

Re: En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:51

Met zo'n charmante poetslap om je hoofd. :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:51

YvonneV schreef:
quera schreef:
Ik ga nu nog niet aan thuiszorg beginnen :( vind het al verschrikkelijk als er familie komt schoonmaken. Laat staan een vreemde.

Prima. Ieder zijn manier.

Mijn zus is in 2015 overleden. Die kreeg 9 april de diagnose 3 weken tot 3 maanden en die wou beslist niet dat wij gingen schoonmaken. Ze heeft de eerste week alle zakelijke dingen geregeld en met hulp van haar dochter haar keuken gesopt. Zodat haar man niet met de rommel bleef zitten. En daarna wilde ze alleen maar quality time met haar familie en vrienden. 16 mei is ze overleden.

En zo gaat iedereen weer anders om met zo'n situatie.
Je kiest voor datgene wat op dat moment het beste voor je voelt en je weet pas hoe dat is als je daadwerkelijk in die schoenen hebt gestaan.

Quera, naar de omstandigheden is dat inderdaad 'gelukkig'. Het is voor nu even geen nieuwe oorzaak die ineens de kop op steekt.
Heb je iets waardoor je de pijn eventueel een beetje kunt onderdrukken zonder dat je compleet gedrogeerd door Disneyland gaat?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:52

quera schreef:
lieveli schreef:

Ik ga de pijp uit met Mn dettol :')

Het zou toch wat zijn als de Dettol je uiteindelijk fataal wordt. Hoewel je van een stevige emmer Dettol volgens mij behoorlijk stoned kunt raken.
Een collega van me heeft de gewoonte om de keuken in de teamkamer met onverdunde Dettol te boenen, de ramen staan dan nog net niet bol. :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:53

Afbeelding

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:54

Ik doe het nu goed op 4x per dag 1000 Mg pcm en 2x per dag 200 Mg ibuprofen en 1x per dag omepraZol :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:57

quera schreef:
Ik doe het nu goed op 4x per dag 1000 Mg pcm en 2x per dag 200 Mg ibuprofen en 1x per dag omepraZol :j

Lekker, zo'n pillenbuffet. Hopelijk heb je hier voorlopig genoeg aan.
Het kan zijn dat ik het gemist heb maar welke dag gaan jullie weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:58

_O- Whaha de pijp uit met Dettol

Kan ik begrijpen het is sterk spul

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:59

We gaan een lang weekend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:56

Ik lig hier te gieren van het lachen
_O- _O- Zo geestig "met dettol en hoofddoek de pijp uit"en dan dat plaatje erbij _O-

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:08

YvonneV schreef:
quera schreef:
Ik ga nu nog niet aan thuiszorg beginnen :( vind het al verschrikkelijk als er familie komt schoonmaken. Laat staan een vreemde.

Prima. Ieder zijn manier.

Mijn zus is in 2015 overleden. Die kreeg 9 april de diagnose 3 weken tot 3 maanden en die wou beslist niet dat wij gingen schoonmaken. Ze heeft de eerste week alle zakelijke dingen geregeld en met hulp van haar dochter haar keuken gesopt. Zodat haar man niet met de rommel bleef zitten. En daarna wilde ze alleen maar quality time met haar familie en vrienden. 16 mei is ze overleden.

Ik vind het heel erg van je zus, mijn zus is ook al jong overleden dus begrijp wat je voelt. Toch vind ik dat Quera misschien meer behoefte heeft aan optimistischer verhalen, áls ze al behoefte heeft aan andermans ervaringen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:13

Ik Ken gelukkig ook de voorbeelden waarbij Met een vergelijkbare diagnose Er nog 10+ (ook heel erg ver voorbij de 10 ) jaar in goede kwaliteit door gegaan kon worden
Ts; Ik hoop van Harte dat je records gaat verbreken wat betreft nog jaren van het leven kunnrn genieten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 16:14

Met hetgeen wat ik heb leeft 30% nog na 5 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:19

Daar hoor je zeker bij :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:24

quera schreef:
Met hetgeen wat ik heb leeft 30% nog na 5 jaar

Word je inderdaad niet vrolijk van :(:) . Ik hoop zo Romy dat je daar bij hoort! Het ligt in ieder geval niet aan je persoonlijkheid als je daar niet bij zou horen. Het is een soort Russische roulette en niemand weet wie welk lotje trekt. Dat is nu eenmaal zo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:27

Aan de ene kant zijn de vooruitzichten niet zo rooskleurig, aan de andere kant gebeuren wonderen, ontwikkelt de medische wereld zich supersnel, slaat de studie misschien aan als een vuurpijl en ben je er nog heel lang.

Het is leven tussen hoop en vrees maar laten we ons focussen op de hoop.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:39

Tout a fait Lieveli, on espère! (Inderdaad, wij hopen het!)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:20

Zo moeilijk om te reageren, want ik wil niet geforceerd overkomen, niet gemaakt grappig en ook niet doen alsof ik me jouw situatie kan invoelen. Wat ik wel min of meer kan invoelen, is je pijn en je ongemak. Ik ga er niet over uitweiden, want dit is jouw topic. Maar ik ben ook ziek, al heel lang. En dat heeft me niet alleen veel pijn en verdriet gebracht, maar ook mooie momenten. Mensen waarmee je in contact komt, juist op die momenten dat je op je kwetsbaarst bent. Prachtige dingen waar je normaal niet bij stilstaat.

Wil dat zeggen dat ziek zijn mooi en leuk is? Zeker niet, het is poedersuiker en balen, het is verdriet en ellende. Maar onthou dat je lichaam je soms enorm kan verbazen. Tuurlijk, er zijn richtlijnen en maatstaven. Maar toch bestaan die wonderen zoals Lieveli benoemde. Je weet niet hoe lang je nog leeft. Daar kun je jezelf helemaal gek mee maken. Maar... weten wij, de posters in jouw topic, wanneer we doodgaan? Ook niet. Dus de onzekerheid die je gek maakt, is er altijd. Alleen is het bij jou benoemd, het is bijna tastbaar geworden. En dat maakt dat je er ook steeds mee wordt geconfronteerd.

Ik wens je oprecht ontzettend veel sterkte en hoop dat het je op één of andere manier moed geeft dat er zoveel mensen aan je denken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 17:25

Exact chevax!
Iedereen gaat dood. Alleen ik wat eerder.
Daardoor moet ik nu doen wat ik nog wil doen en genieten ten top!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:19

truus1957 schreef:
Ik vind het heel erg van je zus, mijn zus is ook al jong overleden dus begrijp wat je voelt. Toch vind ik dat Quera misschien meer behoefte heeft aan optimistischer verhalen, áls ze al behoefte heeft aan andermans ervaringen.

Solly, was niet vervelend bedoeld

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:25

chevax schreef:
Zo moeilijk om te reageren, want ik wil niet geforceerd overkomen, niet gemaakt grappig en ook niet doen alsof ik me jouw situatie kan invoelen. Wat ik wel min of meer kan invoelen, is je pijn en je ongemak. Ik ga er niet over uitweiden, want dit is jouw topic. Maar ik ben ook ziek, al heel lang. En dat heeft me niet alleen veel pijn en verdriet gebracht, maar ook mooie momenten. Mensen waarmee je in contact komt, juist op die momenten dat je op je kwetsbaarst bent. Prachtige dingen waar je normaal niet bij stilstaat.

Wil dat zeggen dat ziek zijn mooi en leuk is? Zeker niet, het is poedersuiker en balen, het is verdriet en ellende. Maar onthou dat je lichaam je soms enorm kan verbazen. Tuurlijk, er zijn richtlijnen en maatstaven. Maar toch bestaan die wonderen zoals Lieveli benoemde. Je weet niet hoe lang je nog leeft. Daar kun je jezelf helemaal gek mee maken. Maar... weten wij, de posters in jouw topic, wanneer we doodgaan? Ook niet. Dus de onzekerheid die je gek maakt, is er altijd. Alleen is het bij jou benoemd, het is bijna tastbaar geworden. En dat maakt dat je er ook steeds mee wordt geconfronteerd.

Ik wens je oprecht ontzettend veel sterkte en hoop dat het je op één of andere manier moed geeft dat er zoveel mensen aan je denken.

Mooie, ware post chevax!

quera schreef:
Exact chevax!
Iedereen gaat dood. Alleen ik wat eerder.
Daardoor moet ik nu doen wat ik nog wil doen en genieten ten top!

Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar dat hoeft niet hoor. Ieder van ons kan op ieder moment, vandaag nog, omvallen. Laten we hopen dat het voor ons allemaal nog laaaaaang duurt en dat jij dus ook bij die 30% hoort die je eerder beschreef! :j
Maar met zo'n instelling lukt het vast! :(:) (Mis nu zo'n spierballen-emoticon).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:00

Jeetje wat een verhaal.
En nog zo jong! Maar daar wordt niet na gevraagd.
Heel veel sterkte en probeer te genieten van je weekend in Disney samen met je man en kinderen. :(:)