Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:04

Studiemiep.

Een keer niet nee.

Maar vanaf 6 decembeen is niet een keer.

TS heeft nu al een langere periode weinig urine productie. Vind dat TS in ieder geval wel even bekeken mag worden door een uroloog op dit moment.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 22:08

Geen idee of ze dat geprikt hebben eigenlijk. Weet alleen dat het 3 buisjes waren en 6 flesjes. Denk het wel :)

Maar krijg al even weinig vocht binnen, dus ga er vanuit dat er daarom ook weinig uitkomt.

Ben nu begonnen aan de vla. Toen ik eerder opgenomen was voor misselijkheid na operatie smeerden ze me dat eteeds aan, dus zal wel goed zijn :Y) Maar banenenvla eten en dan overgeven is geen aanrader... brr :')

Voetreflex... Opzich sta ik overal voor open. Maar als iemand daarbij aan mijn voeten moet zitten, dan is dat een aanslag op zijn/haar leven. Kan daar zooo niet tegen :+

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:16

J1995 schreef:
Geen idee of ze dat geprikt hebben eigenlijk. Weet alleen dat het 3 buisjes waren en 6 flesjes. Denk het wel :)

Maar krijg al even weinig vocht binnen, dus ga er vanuit dat er daarom ook weinig uitkomt.

Ben nu begonnen aan de vla. Toen ik eerder opgenomen was voor misselijkheid na operatie smeerden ze me dat eteeds aan, dus zal wel goed zijn :Y) Maar banenenvla eten en dan overgeven is geen aanrader... brr :')

Voetreflex... Opzich sta ik overal voor open. Maar als iemand daarbij aan mijn voeten moet zitten, dan is dat een aanslag op zijn/haar leven. Kan daar zooo niet tegen :+

Ja tuurlijk...wat je niet drinkt "scheidt"je ook niet uit, kwa eten moet je doen wat voor jou goed voelt en lichamelijk goed valt. Als jij niet aan vla moet denken..dan moet je het laten staan. Heb jij zin in pizza dan eet je gewoon pizza...heel krom gezegd.

Het maakt gewoon niet uit wat je eet als je maar iets eet en het liefst ook zoveel mogelijk vocht.

Soepje is dat iets? ijsje ? smoothy/fruithap...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:22

Studiemiep ik denk dat minder stelligheid op zijn plaats is. Er zijn zeker gevallen van ontstekingen bekend zonder verhoging van crp.

Heb je nu een online “mijn ziekenhuis” Ts? Ik zou zeker zelf je bloedwaarden gaan bekijken steeds. Hou er zelf iets meer vinger op. Weet zeker dat ze gekeken hebben naar bepaalde dingen als je je zorgen maakt, als ze laks zijn met je. Zoals bijvoorbeeld nu je zo intens ziek bent dat ziet dat je nierwaarden niet sky high waren, of je lever of wat dan ook.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:39

Je bent maar dapper TS. Hopelijk gaat het nu de goede kant op. :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:41

Hannanas schreef:
Studiemiep ik denk dat minder stelligheid op zijn plaats is. Er zijn zeker gevallen van ontstekingen bekend zonder verhoging van crp.

Heb je nu een online “mijn ziekenhuis” Ts? Ik zou zeker zelf je bloedwaarden gaan bekijken steeds. Hou er zelf iets meer vinger op. Weet zeker dat ze gekeken hebben naar bepaalde dingen als je je zorgen maakt, als ze laks zijn met je. Zoals bijvoorbeeld nu je zo intens ziek bent dat ziet dat je nierwaarden niet sky high waren, of je lever of wat dan ook.

ik heb het over een infectie niet een ontsteking...daar zit nogal een nuancering in.... wel veroorzaakt een infectie vaak een ontsteking maar niet altijd en een lichaam reageert sterk op een infectie (uitzondering de immuno compromised patienten). oa mensen met AIDS en mensen die medicatie tegen afstoting slikken etc (zijn nu niet de groepen waar TS onder valt).

(en ja low grade ontstekingen bestaan uiteraard wel)

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 23:00

Bedankt Senna21!

Ja, ik kan inloggen, maar kan alleen oude uitslagen zien. Staat ook bij dat het een week duurt voor ze te zien zijn. Kan ook sinds gisteren pas de uitslag van m'n urine zien die 23 nov op kweek gezet was.

Vla ben ik echt gek op, maar het is nu geen succes -O-

Thuiszorg net weer geweest. Nu 80 ml. Totaal vandaag dus 380 ml. Erg geconcentreerd en ook troebel.

Zo maar weer bouillon proberen :Y)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:13

Zo lang migraine lijkt me sterk
Ik hoop niet dat je jezelf aan het vergiftigen bent
( nieren)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 01:16

tokedri schreef:
Zo lang migraine lijkt me sterk
Ik hoop niet dat je jezelf aan het vergiftigen bent
( nieren)

Het zo zomaar kunnen..
TS bel anders die uroloog eens die jou zou opereren. Doordat je zolang moet wachten op een operatie heb je nu deze klachten, laat hem dan ook maar met een oplossing komen. Het althans proberen. Nu wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:27

studiemiep schreef:
Domino_2006 schreef:

Het eerste deel van deze zin slaat even nergens op. Ik ben een keer opgenomen met schrikbarend hoge ontstekingswaardes (lees een ‘normaal’ mens zou in een coma liggen) en mijn hoogst gemeten temperatuur was 39.2 en een half uur later was het alweer 36.8 (mijn normale temp.)

Een ontsteking hoeft dus zeker niet altijd koorts te veroorzaken, zeker nu ts hier al langer mee loopt.

Juist wel ik schrijf ze heeft GEEN koorts EN de infectiebloedwaardes zijn ok=normaal (dus niet verhoogd) die combinatie samen is een zeer goed teken. CRP is namelijk een early marker..en als die laag is EN geen koorts dan kun je voor 99,9 % aannemen dat er GEEN infectie is. (het gaat juist om het woordje EN...er staat nergens OF........).

Als jij denkt dat dat wel zo is...dan zou ik maar snel een wetenschappelijke artikel in nature medicine publiceren :Y)

Dat is absoluut niet zo, toen ik hersenvliesontsteking en buikvliesontsteking had (ja tegelijk), had ik geen koorts (36,8) en geen crp verhoogd, terwijl er letterlijk pus uit de lumbaalpunctie kwam... Pas na een kleine week werd crp iets hoger, maar dan passend bij een kleine/lichte infectie...

Dus zo stellig zijn heeft totaal geen zin. :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:46

Hoe dan ook ts moet t zelf doen, ik zei dat ze vorige week afwachtend was.. kreeg ik commentaar op en nu is d’r ineens vanalles ernstigs aan de hand terwijl de dokter die haar gezien heeft niks heeft kunnen vinden en ts zelf aangeeft dat ze niet zoveel heeft binnen kunnen houden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:50

Tja onze huisarts zei dat het met mijn broertje ook wel mee viel. Mijn broer ernstig hart longen patiënt had toch een zware longontsteking.

Als TS het niet vertrouwd moet ze gewoon de uroloog bellen! Ik heb uiteindelijk ook de cardioloog gebeld omdat ik het niet vertrouwde.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:54

vind nogal lastig een uroloog te pakken te krijgen hier in umcg inelk geval wel, moet zelf vandaag weer voor echo

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:55

Hoofdpijn heb je in allerlei soorten en maten. |(

Maar migraine heeft een brave definitie en mag maar drie dagen duren. Heb je langer dezelfde soort hoofdpijn is het 'per definitie ' geen migraine.

TS, heel veel sterkte!!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:57

ik heb ook heel vaak zon hoofdpijn dat ik wel met mn hoofd tegen de muur wil slaan soms 3x pm en duurt vaak 3 dagen.. zou dat met vocht te kort kunnen zijn

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:04

SecretLIN schreef:
ik heb ook heel vaak zon hoofdpijn dat ik wel met mn hoofd tegen de muur wil slaan soms 3x pm en duurt vaak 3 dagen.. zou dat met vocht te kort kunnen zijn

Dat kan zeker, hoofdpijn en misselijkheid door uitdroging.
Belangrijk om dit niet te lang 'aan te kijken'.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:20

hoop dat voor ts gauw wat meer duidelijkheid komt

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:18

Janneke2 schreef:
Hoofdpijn heb je in allerlei soorten en maten. |(

Maar migraine heeft een brave definitie en mag maar drie dagen duren. Heb je langer dezelfde soort hoofdpijn is het 'per definitie ' geen migraine.

TS, heel veel sterkte!!!

Dat bedoelde ik
6 dagen migraine kan niet

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:50

Ik zou echt in belgië gaan horen bestaat niet dat ze je hier zo zouden behandelen..

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 10:41

Gisteren nog maar 100, 80, 80 en 50: 310 CC over 24 uur.
Vanochtend 50 CC... Niet echt goed dus. Thuiszorg vond het gisteren al niet oke, maar zouden aankijken tot vandaag. Nouja wijkverpleegkundige heeft net de huisarts gebeld en heeft straks overleg.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:45

Dat is echt veel te weinig.. Het speelt nu al bijna een week of niet?

Hoe is het met je hoofdpijn en misselijkheid?

Het zit je ook echt niet mee he :(:)
Wat zou jij willen nu?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 12:18

De erge hoofdpijn begon 9 December, maar 4 December voelde ik me al niet lekker na de eerste ciprofloxacine. 7 December was ik op de spoed, toen was het overgegegen begonnen. (Volgens mij klopt het zo qua datums, maar kan zijn dat ik er een dag naast zit)

De kloppende hoofdpijn is nu wel over, maar heb nogsteeds hoofdpijn en nogsteeds heel misselijk -O-

Het liefst zou ik gewoon thuis zijn en iets tegen de misselijkheid hebben wat werkt en hopelijk gaat het dan vanzelf beter. Maar ik voel me zo kl*te en heb zo'n dorst... Denk dat een pilletje niet gaat helpen. Primperan zetpillen iig niet (genoeg).

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:21

Als je zo weinig drinkt en plast blijf je ook hoofdpijn houden en blijf je je belabberd voelen. Is een opname in het ziekenhuis met vochttoediening door infuus een optie?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:32

TS misschien lees ik er overheen hoor maar is het geen optie om even bloed te laten prikken?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 12:34

Nouja blijkbaar moet ik daarvoor met katheteriseren eerst op 0 CC per dag zitten. Advies van de huisarts is: Hele dag door kleine slokjes proberen te drinken... Zelfde advies als de vorige keer dus.
Tja, ik weet het ook niet meer -O-