[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weidemaatje

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:45

Ohh okee, bedankt allemaal! Vervagen vind ik niet erg dus nu kan ik met een gerust hart gaan zwemmen haha. :)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:27

Ik meld me hier voor het eerst :wave:

Heb gisteren een grijze haar ontdekt :( dus dat wordt verven. Het wordt voor het eerst dat ik mijn haar ga laten verven/kleuren. Heb echt geen idee van hoe en wat :?

Dit is mijn eigen haarkleur:

Afbeelding

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:44

Meen je nou serieus dat je je haar helemaal gaat verven omwille van 1 grijs haartje? Ik denk dat zoiets zelfs niet opvalt als je blond bent. Ik zou het lekker zo laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:33

Ik heb al sinds mn 18e grijze haren, in het begin trok ik ze weg, inmiddels zijn het er te veel dus verf ik inderdaad :+

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:14

Ik word volgende maand 40 maar wil echt nog niet grijs worden.

Zaterdag ga ik ff langs bij de kapster, eens horen wat zij er van zegt.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:26

Ik verveel me (alweer) met mijn haar -O- :')
Ik heb zin in een ander kleurtje! Wat denken jullie: zou dit mij staan? En zo ja, weten jullie een merk dat ongeveer deze kleur heeft en waar ik die kan kopen?
Afbeelding
Ik heb nu dit:
Afbeelding
Ik twijfel zelf of het me wel zal staan, maar wil toch even wat meer meningen omdat ik het een ontzettend mooie kleur vind <3

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:32

Ik zou zo’n kleur bewaren voor de herfst/winter. Het vervaagd al snel en helemaal deze tijd van het jaar. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:39

Oeh welke kleur paars heb je nu? Ik vind hem mooi!! <3

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:42

Moratoetje schreef:

Ik heb donkerbruin haar, grijze haren en ben 24 _O- het kan erger haha.

Met jouw haarkleur zie je er helemaal niks van denk ik.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:50

Lous schreef:
Ik zou zo’n kleur bewaren voor de herfst/winter. Het vervaagd al snel en helemaal deze tijd van het jaar. ;)

Waardoor vervaagd het snel in deze tijd van het jaar? Door de zon of wat? Sorry ik heb er niet zoveel verstand van :')

Shanna schreef:
Oeh welke kleur paars heb je nu? Ik vind hem mooi!! <3

Directions Neon Blue :') :') :')
Sommige plukken zijn echt knal blauw maar andere plukken dus weer echt paars

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:54

Inderdaad zon en straks bij lekker weer als je gaat zwemmen ook door zout uit de zee of chloorwater. :)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:05

Oh, naja zwemmen ga ik toch niet, ik heb niet eens badkleding. Maar die zon wordt dan inderdaad een dingetje

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 07:39

Weer paars <3

Afbeelding

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:29

Ik kom even binnenvallen als dat niet erg is (a).
Sabine dat paarse ziet er vet uit!

Ik vroeg me af of jullie misschien een goede kapper weten in omgeving Uithoorn/Amstelveen, eventueel Amsterdam. Ben vorige 2 keer bij Rob Peetoom geweest maar vond die zo ontzettend tegenvallen :(. Ben zelf wel fan van een mooi kleurtje en iets meer betalen vind ik ook niet erg (meestal zit ik qua behandeling kleur+knip tussen de 70 en 120€ ergens). Maar zoek wel een kapper die creatief is en zelf iets leuks kan verzinnen, hou er wel van om verrast te worden. Bij Rob Peetoom konden ze dat niet echt en de kwaliteit van het kleuren was ook heel slecht (i.p.v. mooi ombre was het echt een rechte lijn).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:49

IMANDRA schreef:

Ik vroeg me af of jullie misschien een goede kapper weten in omgeving Uithoorn/Amstelveen, eventueel Amsterdam. Ben vorige 2 keer bij Rob Peetoom geweest maar vond die zo ontzettend tegenvallen :(. Ben zelf wel fan van een mooi kleurtje en iets meer betalen vind ik ook niet erg (meestal zit ik qua behandeling kleur+knip tussen de 70 en 120€ ergens). Maar zoek wel een kapper die creatief is en zelf iets leuks kan verzinnen, hou er wel van om verrast te worden. Bij Rob Peetoom konden ze dat niet echt en de kwaliteit van het kleuren was ook heel slecht (i.p.v. mooi ombre was het echt een rechte lijn).

Ik vind The Graduates super! Onder andere op de Overtoom in Amsterdam. Ben jaren vanuit Den Haag daarheen gegaan omdat ik daar echt altijd tevreden was :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:03

Frummels schreef:
IMANDRA schreef:

Ik vind The Graduates super! Onder andere op de Overtoom in Amsterdam. Ben jaren vanuit Den Haag daarheen gegaan omdat ik daar echt altijd tevreden was :)

Zien er goed uit! Klopt het dat je dan voor knippen en kleuren rond de 100 zit? Bij Rob Peetoom meenden ze mij nog eens 100€ erbovenop te gooien om te ontkleuren (dus totaal zo’n 230€), om het rood eruit te halen mocht ik een andere kleur willen, maar dat vind ik iets te prijzig... :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:46

Ik zat met ontkleuren en een toner en knippen meestal rond de 110 geloof ik. Maar dat is al wel een tijdje geleden. Maar je kunt gewoon even bellen om het te vragen hoor! Ze zijn super behulpzaam :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:55

Vraagje hier... Ik ben niet zo van het haar verven...
Heb ook niet echt superspannend haar... :+

Maar ik heb wel heel erg veel grijze, nee, witte (!!!) haren voor op mijn hoofd... Jaren lang verkeerde shampoo gebruikt die zorgde voor pukkels en ontstekingen, waar ik vrolijk aan zat te krabben :+ Dus littekens, geen pigment daar... Veel witte haren dus. (verderop op mijn hoofd zit hier en daar wel een grijze haar, maar niet zo massaal als vooraan)

Anyhow, tot januari van dit jaar ging ik daarvoor naar de kapster. Een kennis van mij deed dat bij haar ouderlijk huis naast haar gewone werk als kapster. Vond ik altijd erg leuk en gezellig, ik laat mijn haar niet aan jan en alleman toe. Mooi geregeld en was zeer tevreden. Kapster ging samenwonen en merkte dat het bijklussen toch wel veel tijd vrat. Ze is toen gestopt, wat ik goed kan begrijpen hoor.
Maar nu ben ik zelf maar weer gaan verven. Alleen wil ik niet telkens ALLES doen... Want dan krijg ik van dat in en indonkere haar. En vlekkerig haar... Niet netjes.

Dus nu zoek ik naar een goede uitgroeibehandeling. Ik zie van alles aan spuitbussen staan... Is dat wat? Blijft dat in ieder geval twee weken zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:01

Moratoetje schreef:

Ik denk dat jij het geluk hebt dat je haarkleur zo licht en assig is van zichzelf dat die grijze haren echt niet op gaan vallen. Als het een enkele grijze haar is heb je ook nog eens grote kans dat het komt omdat je je hoofd een keer gestoten hebt oid en niet omdat je echt grijs aan het worden bent.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:25

Frummels schreef:
Ik zat met ontkleuren en een toner en knippen meestal rond de 110 geloof ik. Maar dat is al wel een tijdje geleden. Maar je kunt gewoon even bellen om het te vragen hoor! Ze zijn super behulpzaam :)

Thanks! Zal ik doen :D
Kwam Kinki Kappers ook tegen (zitten wat dichterbij) dus ga even bij beiden informeren hoe en wat ^^.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:44

Aahh keuzestress ik krijg een gratis kleurbehandeling maar heb net 3 weken geleden mn haar lichtbruin geverft :j

iemand kleurtips !!!

zat zelf te denken aan die mulled wine kleur, omdat ik bang ben dan blond niet kan omdat ik het net heb geverft
Afbeelding
(haar nu)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:10

Wat is denk jullie handiger voor de Lush henna op mijn haar? Eerst met bruin en daarna marron (kastanje) of 2x een 50/50 mengsel maken van beide kleuren?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:01

Wat denken jullie? Ik heb vandaag een poging tot mijn haar bleken gedaan en dit is het resultaat:
Afbeelding
Een enorm zooitje, dus. Nu ben ik bang dat nog een rondje bleek niet zal helpen dus zit ik te denken... Mijn hoofdhuid gaat al jaren ontzettend slecht; het is geïrriteerd en kapot en jeukt continu waardoor ik constant wondjes zit te krabben. Vandaar dat ik nu dus denk, screw it! Zal ik het gewoon maar afscheren?
Het lijkt me een ontzettend empowering gevoel maar ik ben tegelijkertijd ook ontzettend bang dat het me niet zal staan -O-
Wat denken jullie? Mijn pa loopt me keihard op te naaien, hij vindt dat ik het gewoon moet doen, maar mijn moeder denkt dat ik ontzettend zal gaan janken als het eraf is. Ik weet het niet. Als het leuk staat is het leuk, maar als het er niet uitziet wordt het inderdaad huilen...
Afbeelding
Dit is mijn (makeuploze) kop met m’n haar vast, wat denken jullie ervan?

Edit: ik wil overigens niet kaal tot op de huid, maar ongeveer dit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door E_J op 21-04-18 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:03

Ik zou het gewoon doen! Ik denk dat het je echt wel leuk zal staan. Ik kijk ook altijd op naar vrouwen die hun haar hebben afgeschoren, wou dat ik r de ballen voor had :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:13

Ik denk dat je er wel het gezicht voor hebt! En anders is het ook zo weer langer, haar groeit gelukkig redelijk snel. Binnen een jaar kan je wss alweer een lange pixie doen of zo ^^