Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 07:51

Jeanine, wel op jezelf letten hoor. :(:) Als je ziek bent, dan ben je ziek. Toch knap dat je het nog zo lang hebt volgehouden.

SV, het lijkt me ook heerlijk om dat te kunnen en van de buitenlucht te genieten.
Wat is een variotrainer?

Renske, fijn dat je het hebt overleefd. Dat heb je toch maar weer 'even' gedaan. +:)+ Buikspierkwartier hebben ze ook bij ons en dat is best heftig.

Poiuytrewq, thanks voor de tip. ;)

Jemig karuna, dat is goed voor 3 workouts! Sterkte vandaag met de spierpijn.

Irkoontje, fijn dat je met de gewichten weer back on track bent. Je hebt mooie plannen zo te lezen. :j

Ik heb ooit een poging gedaan om te hardlopen met mijn zus, dat was een best fiasco. :') We hebben ons toen ongetraind opgegeven voor de 4 Engelse mijlen en achteraf ging dat nog best aardig. Ik had toen in eerste instantie ook een lekker muziekje op maar ik vond de aanmoedigingen en het applaus van het publiek 10x toffer dus de muziek ging al gauw uit. Ik hoop stiekem dat ik hem volgend jaar juni kan lopen.

Krachttraining gisteravond ging lekker, we trainen nu een heel stuk zwaarder en ik houd me dan ook echt aan wat onze coach aanraadt qua gewicht: de eerste set moet je er net 15 halen, dan rond de 12 en de derde set nog een paar keer. En dat is op dat moment dan echt killing, maar ik heb naderhand geen greintje pijn. Ik vermoed zelf dat het deels komt omdat ik naderhand nog 20 minuten op de loopband loop in een stevig wandeltempo en daardoor mijn benen losloop, maar dat verklaart niet waarom ik mijn armspieren niet voel.
Enfin, ik merk dat ik echt verslaafd ben geraakt aan de sportschool. := Ik baalde stiekem dat ik vandaag een rustdag zou hebben, haast met een schuldgevoel. Maar mijn vriend gaat vanavond naar het inloopspreekuur van de fysio dus ik maak daar mooi gebruik van om nog even een half uurtje Xcore mee te pakken. :o

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:12

Needje schreef:
Ik HAAT hardlopen. :')
Ik kan het gewoon niet.
Dus ik ben er niet mee verder gegaan.
Kreeg ook elke keer weer last van m'n heup enzo als ik meer als 3k liep.
Nu wandel ik wel heel veel. Lekker doorstappen.
Dat gaat beter.

+1 :j

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:15

Jolien87 schreef:
Enfin, ik merk dat ik echt verslaafd ben geraakt aan de sportschool. := Ik baalde stiekem dat ik vandaag een rustdag zou hebben, haast met een schuldgevoel. Maar mijn vriend gaat vanavond naar het inloopspreekuur van de fysio dus ik maak daar mooi gebruik van om nog even een half uurtje Xcore mee te pakken. :o

Grappig, ook ik ben - tot mijn eigen verslaving - behoorlijk verslaafd geraakt. Ik ga in principe 3x per week en heel soms 4x, ik vermoed dat ik als ik genoeg tijd zou hebben, iedere dag zou gaan.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:20

Supervixen schreef:
Als je een hekel hebt aan hardlopen lijkt het mij erg lastig om een halve marathon te halen! Samen hardlopen doe ik weinig. Ik vind het heerlijk om lekker met een muziekje op mijn hoofd leeg te maken.

Ik merkte wel toen ik met mn buren liep dat het steeds makkelijker ging, alleen ik begin nooit, dat is vooral het probleem. Ik loop als ik met mn buren loop ook niet echt samen, iedereen loopt zn eigen tempo, met eigen muziek, alleen het motiveerd wel dat ze voor/achter me lopen. Plus dat ik dan die stok heb, zodat ik moet. Weet zeker dat een halve ooit gaat lukken, als ik het wil dat lukt het ook

Travellust

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:03

Jolien, spierpijn is zo goed als weg. Meestal helpt het wel om gewoon door te gaan. Gisteren pittige training maar het is vandaag echt zoveel minder. Vandaag wel rustdag en dan wo-do-vrij trainen.

Hardlopen vind ik wel erg leuk om te doen, enkel mijn knie iets minder dus fietsen is wel een fijne oplossing dan.

Sporten jullie alleen in de sportschool?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:14

ik loop ook hard en ik roei heel veel :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:21

Jolien, die lijkt op de crosstrainer, maar je kunt de beweging met je benen kleiner of groter maken.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:32

Geen spierpijn? Hoe dan.. ik heb áltijd spierpijn als ik een zware training heb gehad...

Ik rijd veel paard (op dit moment alleen even niet) naast de sportschool en wil eigenlijk het hardlopen wel proberen. Ben alleen een beetje bang dat ik het niet red de eerste paar keer, daarom heb ik het nog niet geprobeerd :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:42

Hardlopen ik kan het gewoon niet. Longen en knie maken het een marteling. Op school was het een verplicht onderdeel 12 minuten en 1500 m nog nooit kunnen uitrennen. Wandelen ging me beter af in de periodes dat mijn knie het toeliet. Nu ben ik langzaam weer aan het opbouwen, zie wel wanneer knie weer de beperkende factor wordt.

Jolien mooi dat je er graag heen wilt. Dan heb je de juiste sport gevonden voor je.

Spierpijn valt mee. Wel ben ik zo stijf als een plank en rechterschouder zoals iedere dag nu afgelopen half jaar pijnlijk en niet zo veel beweging in. Leuk een oude paardrij blessure die door een "lollige" grapjas op de sportschool terug is gekomen.

Spierpijn heb ik zelden na training, voor mij een teken dat ik teveel heb gedaan. Weet van revalidatie dat ik dat moet vermijden. Vandaag beetje kalm aan rondhangen en honden uitlaten. Vanavond heel rustig en licht trainen,

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:02

Ik heb ook vlot spierpijn hoor, maar moet zeggen dat ik ook altijd wel pittig train en al gauw probeer of 't wat zwaarder/moeilijker kan.

Naast sportschool rij ik m'n paard nog maar verder geen andere sporten.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:12

karuna schreef:
Spierpijn valt mee. Wel ben ik zo stijf als een plank en rechterschouder zoals iedere dag nu afgelopen half jaar pijnlijk en niet zo veel beweging in. Leuk een oude paardrij blessure die door een "lollige" grapjas op de sportschool terug is gekomen.

Een lollige grapjas? Dat klinkt niet erg prettig...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:15

Ik doe verder geen sport naast de sportschool.
3x krachttraining en verder als het lukt nog 2x yoga is zat.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:20

Yoga zou ik ook nog wel een keer willen doen, schijnt ook erg goed te zijn!
Maar zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:21

Ik ben nog kwaad op die idioot. Man van denk ik jaar of 50/55 kende hem niet, kwam tijdelijk trainen als zijn kind kickbox training had. Die liep nog al eens te gluren of te showen naar vrouwen. Was bezig met een schouder oefening. Waarbij je twee gewichten omhoog duwt, dus onafhankelijk van elkaar gescharniert. Oefening mocht ik langzaam gaan doen. Wetende dat mijn schouder echt slecht en kapot is. 5 kilo per kant dus voorzichtig licht.

Ik zet aan en pats was loodzwaar opeens en ene gemene pijnscheut door rchterschouder (de slechte dus) kijk opzij hangt hij daar met een domme grijns op het rechtergewicht vol. dus ipv 5 kilo zal er een kilo of 50 aangehangen hebben. Ik heb hem werkelijk al vloekend van de pijn de huid volgescholden -:(- . En ben ruim 12 weken voor schouder weer uit de roulatie geweest erdoor. En sinds die tijd blijft schouder wat stijfjes en snel,pijnlijk bij wat meer doen en bij opstaan. Heeft daarna van sportschool ook nog een heel stevige waarschuwing gehad en is daarna nog maar twee keer geweest en later niet meer. :n

Schouder heeft bloeding gehad na een gemene duikelpartij van pony. Ben er bijna een jaar mee aan het tobben geweest om hem bruikbaar en redelijk pijn acceptabel te krijgen. Jaren ging het goed en door zo n stompzinnige gestoorde idioot ben ik bijna terug bij af weer. %)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:22

Wat een eikel.....

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:26

Wat een mensen lopen er rond zeg Nicole, vreselijk!

Ik ben blij dat het in mijn sportschool echt wel leuk is en iedereen elkaar helpt. Nu staan er eigenlijk geen vrouwen bij de losse onderdelen dus dat is voor sommige wel even wennen dat er nu een vrouw tussen de mannen staat. Gisteren zag ik ook soms blikken :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:36

De sportschool is ook gezellig. Niemand is te beroerd om te helpen of even iets te pakken, assisteren of wat ook. Ben zelf maar klein sommige dingen hangen te hoog hihi en door die schouder kan ik soms een achtergelaten 20 kilo gewicht niet baas als dat weg gehaald moet worden. Nooit een probleem.

Alleen deze rotte appel die ook nog eens duidelijk er tijdelijk was heeft helaas de boel flink verkloot. :n Zeker bij mensen die elkaar goed kennen wordt er wel eens gekloot maar nooit met gewichten of risicos op blessures. Zitten teveel wedstrijd mensen die maar al te goed de risicos van problemen weten.

ik ben ook een van de weinige dames achterin. :+ ja de drie wedstrijd dames wel maar die trainen op een nivo waar ik nooit meer aan kom. :') ik wissel af maar sommige dingen zijn wel effectief bij een losse stand of halters. Terwijl andere juist niet met halters kunnen ivm te kleine handen. _O-

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:59

Wat een idioot karuna! Dat sommige mensen die gevolgen niet inzien en denken dat iets grappig is. Zelfs al had je geen probleemschouder gehad, had het alsnog zo uit kunnen pakken.

Ik heb weer lekker stijve spieren. Heb laatste tijd niet meer dat ik echt heel erg stijf ben, maar kan altijd wel voelen dat ik goed heb getraind. Ik sport op t moment vooral in de sportschool, maar normaal gesproken heb ik sport op mn werk, vooral buiten, veel hardlopen/kracht etc, maar dan wel eigen lichaamsgewicht. Ook zit ik wel eens op mn racefiets, als het mooi weer is, en rijdt ik 3/4x per week mn paard

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:11

Fijn zulke grapjes Karuna :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:21

Jeetje! Wat een #(@+ Karuna :oo

Ik mag vanmiddag weer. Neem de oefeningen mee die ik vorige week heb meegekregen in de sportschool van mijn vriend.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:25

Ik vind het heerlijk achterin bezig te zijn. Kreeg gisteren zelfs commentaar dat ik eerder weg ging :+
Jongens ik ben er 4/5 keer per week dus jullie zien mij echt nog wel deze week..

Zou ook wel willen trainen voor wedstrijd maar eerst even kijken hoe het nu gaat. Gezien ik 3 maanden sport en dan 2 maanden er tussenuit ben.

Irkoontje ook lekker sportief dus!

love_western succes vanmiddag :) Welke oefeningen doe je zoal?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:28

@ Jolien Ik heb ook echt spijt dat ik niet meteen ben begonnen met meten. Ben benieuwd hoe je er over een paar weken voor staat! Lekker he, dat verslaafde gevoel. Je kracht training klinkt ook uitdagend zo ipv 'gewoon' 3x 15, kan me voorstellen dat je daar fanatiek van word. Wat toevallig dat je haken suggereert, ik ben gister namelijk begonnen aan een sjaal! haha. Goedkoop haakpakket van het kruidvat, word ook echt een oerlelijk ding maar het is leuk om te doen :j

Hopelijk voel je je weer helemaal tof donderdag, jeanine!

Mooie doelen Irkoontje!

Karuna lekker met tegels aan de sjouw, klinkt als prima krachttraining :D Maar wat een idioot in die sportschool zeg. Goed dat de sportschool hem heeft aangepakt, dat soort streken zijn bij iemand zonder blessures al not done.

Ik snap je helemaal Needje, ik krijg ook last van van alles en nogwat met hardlopen. Stevig tempo wandelen vind ik ook heerlijk.

Ik sport altijd alleen. Ben nogal een ADD'er en laat me heel makkelijk afleiden, dan ga ik afraffelen. Met een muziekje op raak ik helemaal in de zone, hoofd leeg maken vind ik ook een belangrijk onderdeel van sporten!

Ik lig nu dus effe stil, maar de afgelopen maand ging ik om de dag naar de sportschool, en dan de andere dag in de ochtend of avond een half uur of uur thuis yoga, afhankelijk van spierpijn. Bij veel pijn en last van nek/rug alleen flexibility yoga, en anders ook krachtyoga. Zeker in de laatste weken ging ik opeens enorm vooruit kwa lenigheid, maar ik denk dat ik weer terug bij af ben over 5 weken.

Wat is eigenlijk het voornaamste verschil tussen machines en losse gewichten?

Veel plezier love_western!

Hier alles prima en heel saai. De genezing zelf verloopt nog steeds goed. Ben alleen allemaal blaren aan het ontwikkelen rond mijn hechtpleisters en veel jeuk, waarschijnlijk allergische reactie. Assistent is nu in overleg met PC.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:36

Dorien66 schreef:
Grappig, ook ik ben - tot mijn eigen verslaving - behoorlijk verslaafd geraakt.

verbazing natuurlijk... |o

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:41

Ik heb eigenlijk nooit spierpijn, maar stijf ben ik vaak wel. Vreselijk, voel ik me 2x zo oud als ik opsta |(

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:44

Ik normaliter ook niet maar wel als ik al even een tijdje niks gedaan heb en dan meteen 2 schema's pak ipv een :P

Krijgen jullie ook extra energie? Was vanmorgen om 05:30 al klaar wakker :+