3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:49

Goldwynn schreef:
TurboTinker schreef:
Goldwynn, leuk je hier tegen te komen! Maare, heb jij pondjes teveel dan? Zolang ik me kan herinneren was jij altijd mooi slank?

Oh nee hoor, dat absoluut niet. Maar ik zit beter in m'n vel als ik een paar kilo lichter ben. Wil niemand tegen z'n schenen schoppen, en dat is ook absoluut m'n bedoeling niet, maar voel me nu eenmaal zelfverzekerder als ik iets lichter ben.

In Korea een kilo of 5 / 6 afgevallen, woog toen ik thuis kwam 60kg denk ik. Ondertussen kom ik in de laatste paar maanden al telkens weer wat aan. Terug naar 60 is mijn doel en ook voornamelijk gewoon gezond eten en letten op hoeveel ik eet. Ook om fitter te worden :).

Op je fb foto's zie je erg goed uit trouwens!

Thanks! Ik begrijp het volkomen idd!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:51

Dat zul je nooit weten BK, maar wauw. 50kg!goed gedaan!

Ik ga proberen weer rond de 1400 kcal te zitten en zien wat het doet.

Overigens was de weegschaal op werk liever voor me dan thuis. Afbeelding

Dat scheelt er dik 6 lol!dus nog 6kg te gaan voor ik op mijn 1e grote doel zit.

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 15:04

Ik zie dat er tapijt onder de weegschaal zit TT, dat maakt dat een weegschaal wel wat onbetrouwbaarder kan zijn. Volgens mij zijn ze namelijk afhankelijk van de ondergrond bij het meten, en moet die 'normaal gesproken' hard zijn (tegels, hout etc). Er is dus wel kans dat jouw weegschaal thuis beter meet.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:08

Komt door het tapijt helaas :P ik was 10kg lichter op tapijt dan op de tegels.

Edit; zie dat IMANDRA me voor was

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:10

Maar je eet nu 1200kcal TT? Niet zo'n grote stappen nemen, dan eerst naar de 1250 voor een weekje, week erna 1300, 1350 enz. enz. Of de aankomende 2 weken 1300, dan 2 weken 1400 enz. Maar kleine stapjes en niet te snel opbouwen. En je weegt alles en meet met MFP?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:37

Ik weet dat het niet klopt, maar vind het altijd wel leuk om me op het tapijt te wegen :')

Mijn lijstje van gisteren zag er op zich wel prima uit

O: Havermout met bevroren fruit
T: 100g Griekse yoghurt
L: 3 slices pizza met pepperoni & paprika
T: Worteltjes
A: Pasta met kip & broccoli
T: Handvol nootjes
B: 10000 stappen & een uurtje dressuurles

Kcal: 1850

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:21

Hahaha Snow_White :')

Ik heb net mn nectarine verruild voor een cornetto, niet echt een eerlijke ruil, maar oh zo lekker <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:14

Mijn lijstje voor vandaag:
O: speltcracker, perzik en een banaan
L: twee speltboterhammen met een dun laagje pesto, kipfilet en komkommer, 4 maiswafels met slankie en een gekookt ei
T: een raketijsje
A: Magioni pizza met zuivelspread light, gerookte zalm, radijs, kappertjes, rode ui en tuinkers

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:57

Lol dat van t tapijt weet ik. Was gewoon leuk.
Vandaag zit ik op 1600 kalorietjes. Ben benieuwd morgen ochtend

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:00

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met appelstroop en zalm en een kop thee.
T: een appel, een boterham met pindakaas en water.
L: tomaatjes met kaas, boterham met zalm, wit broodje: ene helft appelstroop met appel en kaneel en andere helft: Nutella, halve appeleierkoek met poedersuiker, halve krentenbol met poedersuiker, volkomen beschuit met hagelslag en een beker melk.
T: glas grenadine en water.
T: een banaan en water.
A: driekwart karbonade, drie scheppen boontjes, twee scheppen aardappelen en wat ketchup.
T: een witte Magnum.
T: nog wat wss.
B: 70 minuten fietsen, 15 minuten oefeningen op Wii fit, 15 minuten baantjes trekken, paard poetsen en longeren.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:03

Oh my m'n benen :') heb schema niet afgemaakt, kon echt niet nog een serie front squats en box jumps. In plaats daarvan nog paar losse buik oefeningen gepakt.

Laura, goede ruil :+

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:51

Tevreden met mijn eetgedrag van vandaag, niet met de hoeveelheid beweging maar dat wordt morgen beter.
O: 2x knäckebröd. 1 met ham, 1 met kaas
T: appel, kersen, sultana
L: 1 boterham met kaas en pindakaas
T: cappuccino
A: kwart van een zelfgemaakte zalmquiche
T: nectarine, banaan, komkommer

B: 2000 stappen :n 50 minuten fietsen, 15 min. fitness yoga

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 01:31

Hahaha dat tapijt. Die fout heb ik eens gemaakt toen ik mn koffer moest wegen voor t vliegen. Oeps hahahahah.

Nu weeg ik alles op tegels of hout ja.

@kimmie ohhh karbonade <3 dat heb je hier niet. Zou ik wel een (of 2) van lusten haha!

Zie dat het super warm in NL is op het moment. Succes met bewegen in die hitte. Bluhh!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 07:31

Gisteren was het hier echt lekker, 23/25 graden. Maar eergisteren 30 graden. En dus beide avonden gesport, maar dan maakt me de warmte weinig uit. Zweten doe ik ook als niet warm is.

En overdag zit ik het koud te hebben op kantoor :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:17

Ik kan de hitte erg slecht hebben met sporten merk ik, kan dan mn warmte niet goed kwijt en raak snel oververhit. Maar goed, zal er toch doorheen moeten, kan moeilijk de hele zomer t sporten stilleggen :+

Ik ben ziek, dus nu even helemaal niet sporten :( was al dagen niet helemaal fit, maar nu barstende koppijn en oorpijn %) nu dus maar telefoon weg en op de bank gaan liggen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:42

En goed drinken vooral. Beterschap!

Hier toch 300 gram eraf. Komt vast door vocht. Want maandag was ik een kg erbij na bbq. Kijken of we dit vol kunnen houden

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:57

Beterschap Laura!

Wegen na een bbq, slecht idee. :))

Hier weer woensdag-weegdag. Ondanks maandelijkse toestanden toch weer 300gram eraf. 8-)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:59

Vervelend Laura, beterschap :(:)

Nagini, lees nu je topic pas maar wat een poedersuiker zeg. Snap heel goed dat je dan even amper wat door je keel krijgt, sterkte :(:)

Er is wel airco in de sportschool maar het is er helaas alsnog bloedheet. Doe wel kracht maar cardio mag even wachten tot het weer wat koeler is :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 10:30

Oh bah Nagini dat is idd een poedersuiker :(:) sterkte meis en succes met alles!

@laura: beterschap! Altijd prut als je je niet lekker voelt :(

Vandaag laatste 'les' school *\o/*. De hele tijd naar presentaties luisteren vandaag, hoef zelf gelukkig niet te presenteren. Nog een weekje, dan m'n scriptie inleveren en dan zit het erop! Moet zeggen dat ondanks de stress die het oplevert, ik toch redelijk goed m'n kcal doel aan kan houden (zit voornamelijk thuis dus dat helpt ook wel haha _O-).

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:23

Ik zou dan juist echt alles wat los en vast zit willen eten Lisa, dus respect :')

Lijstje vandaag, ik zit thuis met studieverlof:

O: /
L: 4 maiswafels met cottage cheese, avocado, chilivlokken en een beetje peper en zout
T: 250 gram 0% vet Griekse yoghurt met 25 gram stracciatella whey
A: ? Waarschijnlijk linguine puttanesca want m'n vriend eet niet thuis en dat lust hij niet :+

B: uur krachttraining (benen), straks nog een halfuurtje cardio

Ik heb vanochtend om 9 uur getraind en daarvoor niet gegeten. Normaal doe ik dat alleen met cardio en nooit met kracht maar het kwam nu zo uit en ik had juist het idee veel meer energie te hebben dus ik heb juist heel lekker getraind. Gek? :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:23

Wat goed Imre! Gaat lekker zo!

Eulogy, jij bent er vroeg bij met trainen. Vroeger sportte ik ook vaak voor het ontbijt, maar met zware KT heb ik graag toch dat tikkeltje meer energie. Knap hoor dat het lukte.

Imandra, is je scriptie af, of heb je er nog werk aan? Ik vind thuis zitten vaak moeilijker dan onderweg zijn, net omdat ik meer stil zit, mag ik minder eten :P

Go go Turbo Tinker! *\o/* Zeker met die warmte gaat je gewicht nog minder snel naar beneden vind ik.

Laura, ik sport met dit weer ofwel héél laat, buiten, ofwel gewoon liever niet :+ Ik vind het ook verschrikkelijk klam; ik vind het moeilijk om mijn gedachten er bij te houden ook. Alles is aan het smelten in mijn hoofd.

Goed voor jezelf zorgen hoor Nagini :(:) Werkelijk niemand kan zich op zo'n moment bezig houden met clean eten en lijstjes meen ik...

Linoleum, lekker getraind 8-) Dat wordt pijn hebben als je op het toilet wilt gaan zitten of de trap neemt, haha.

Ik ben inmiddels al een stuk opgeknapt, wel nog erg stijf in de onderrug door mijn nieren, maar dat trekt wel weer weg neem ik aan. Nog een dag of negen niet sporten n.a.v. de antibiotica... maar met dit weer mis ik sporten echt niet!
Ik ga zaterdag wel proberen om wat rustig baantjes te trekken, ik geloof niet dat ik mezelf daar echt mee uit put, en dan moet ik qua conditie niet helemaal van nul beginnen bij mijn eerste sportsessie.
Ik heb ongeveer gegeten op onderhoud, soms gecut, maar nog steeds hoog in koolhydraten en laag in vetten. In combinatie met het warme weer, niet sporten en heel de dag bankliggen ging ik met vrees op de weegschaal staan, maar...

-1 kilo op negen dagen tijd, woohoo! *\o/* Nu nog mijn buikspieren kunnen aantrekken/buik intrekken, want dat lukt nog niet door de stijfheid :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:21

Echt... Ik moet ophouden met al dat ijs :') Voorheen at ik zelden ijs, misschien 2x per jaar, dus geen idee waarom ik nu ineens elke dag ijs eet. Maar ook vandaag verdween er weer een B&J Cinnamon Buns in de boodschappentas....

Ik ben ook helemaal into de traybakes sinds kort. Berg groenten, eventueel vis of vlees, kruiden, aardappeltjes, in een braadslee en lekker in de oven. Weinig calorieën, veel groenten en gruwelijk lekker. Vanavond staat er een traybake met gnocchi, courgette, tomaat en kip op het menu, nu al zin in :Y)

Beweging lukt mij ook slecht met dit weer. Vanmorgen 3 kwartier rijles gehad en dat ging nog wel prima, maar mijn bokslessen trek ik echt niet met dit weer. -O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 13:35

Nog heel veel werk aan helaas :p het is dat mijn vriend thuis werkt want ik ben zo'n persoon die vergeet te eten als ik druk aan het werk ben...!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:11

Goede resultaten! *\o/*

Hier ook weer 500g kwijt, maar dat is minder sinds ik vorige week er 3kg aan vocht bij kreeg :')
De dokter heeft mij voor het eerst in twee jaar van alle medicijnen (voornamelijk NSAIDs) afgehaald zodat ze op een MRI alles goed kunnen zien. Mag nog wel wat paracetamol nemen, maar die kan het gewoon niet aan. Voel me echt waardeloos en zit er dus op dit moment ook een beetje doorheen. Hopelijk gaat het later in de week beter -O-
Mijn maandelijkse heks is hierdoor ook helemaal van slag, dus ik heb op dit moment wel alle krampen maar niks erbij :')

Achja, ik mag in juli wel twee weken huispassen in een villa met twee leuke hondjes, een zwembad & een hot tub <3

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:13

Ik hoop dat het snel beter gaat Snow White :(:) Das niet niks, na 2 jaar flink onder de pijnstillers naar helemaal niks.

Mijn dag vandaag;

O; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en aardbeien
B; rijles
L; roggebrood met light smeerkaas en kaas & een bakje skyr met banaan
T; 2 bitterballen en een Liefmans biertje op het terras
A; traybake met gnocchi, courgette, tomaat, kip, olijven en citroen huttenkase _/-\o_

Zo ging het de oven in
Afbeelding

En zo ging het mijn buik in :Y)
Afbeelding

Totaal 1748 kcal...