Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:57

Wat een top prestatie Greetje _/-\o_

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:37

Gefeliciteerd, Greetje! Super knappe prestatie!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:30

Idd wow top prestatie.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:46

Gefeliciteerd Geertje, echt een prestatie van ongekend niveau!

Hier begint mijn vorm weer een beetje terug te komen, na een maand hardlooprust. Wil nu wel weer terug naar 3x per week trainen. Vanmiddag tussen de grootste buien door gauw een wisselloopje van een half uur gedaan. 500m inlopen - 6 blokken van 800m tempo 5:10 - 200m 5:50 - uitlopen.
Geen echte interval maar wel lekker om weer wat tempo te maken!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:54

Vervelend van je buik supervixen! Jij hebt daar wel eens vaker last van tijdens het lopen toch? Enig idee waar dat vandaan komt (zou fijn zijn als je het tijdens de halve kan voorkomen)

Greetje wat een fantastische prestatie! Fijn om fanatieke toeschouwers erbij te hebben, dat geeft toch dat extra beetje motivatie. Hoe is de spierpijn vandaag?

Plien hoe vond je het om weer te beginnen na een maand harlooprust? Viel het mee of was het zwaar?

Ik had gisterochtend al gelopen voordat de buien hier begonnen gelopen, toen was het heerlijk hardloop weer :)
Over twee weken vlieg ik naar Zuid-Afrika, daar blijf ik 2,5 maand om onderzoek te doen en ik ben heel benieuwd of ik daar nog wat kan hardlopen. Neem sowieso mijn sportkleding mee maar is nog even afhankelijk van de veiligheid in de omgeving op dat moment of ik wel in mijn eentje eropuit kan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:22

Waar zit je in Zuid-Afrika? Ik heb er wel hardgelopen, maar vroeg in de ochtend anders was het veel te heet. Zuid-Afrika is geweldig!! Ben er vier keer geweest. Drie keer toen het daar 'winter' was en een keer toen het 'herfst' was. Wel even kijken naar de veiligheid inderdaad.

Ik heb nog niet gevonden waar mijn buikpijn door komt. Heb er vaker last van inderdaad.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:09

Ik ga onderzoek doen in de omgeving van Maclear (oostkaap, zit iets onder Lesotho) en daarna nog twee weken reizen met mijn vriend, maar daar hebben we nog geen plan voor :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:18

Zou moeten lukken met het hardlopen daar in de buurt. Denk wel dat het heet is overdag.

Als je nog twee weken gaat reizen kan ik je echt aanraden om een 4×4 te huren en de sani pass op te rijden en in de hoogste kroeg van Afrika te overnachten. Dat is echt een geweldige ervaring!! Dag erna nog rondrijden in Lesotho is ook leuk.

Ik had geen zin om hard te lopen in de storm vanmorgen, dus ben gaan fitnessen en daar nog 20 minuutjes op de loopband gelopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:21

Het wordt een beetje stil hier.. het slechte weer komt er zeker aan.

Vandaag had ik een duurloop op het programma staan en ik heb er echt van genoten want het was heerlijk weer. Totaal 19.3km gelopen op een rustig tempo van ongeveer 6.30 per km.

Iemand nog de dam tot dam gelopen vandaag??

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:41

Supervixen ik had mijn rustweek en dus niet zo veel te melden. De rustweek heb ik overigens net niet helemaal kunnen volbrengen want gisteren ochtend sloeg de onrust toe en ben ik toch maar gaan lopen. Minimaal 7 dagen rust is dus 6 dagen geworden.
zondag was ik gesloopt maar maandag gewoon gaan werken en ging het wel weer redelijk. Wel spierpijn bij het aflopen van de trap. Zo iedere dag een stukje beter. Woensdag avond gaan paardrijden en toen merkt ik wel dat de spieren toch nog erg slap waren.
Gisteren dus weer gaan lopen. Een rondje van 16,5 km. Was niet de bedoeling. wilde maar een uurtje gaan maar op een of andere manier zat ik gelijk weer in de trance die ik afgelopen zaterdag had en dus zodoende het fietspad in het bos gemist waar ik af wilde slaan. Dus toen werd het een groter rondje.
Vandaag met zoon een klein rustig rondje bos gedaan van ruim 12km. En dan wordt het dinsdag tijd om toch weer wat tempoblokjes in te gaan bouwen. best bizar dat na zo'n wedstrijd de conditie die je een half jaar lang systematisch hebt opgebouwd in een keer kwijt lijkt te zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:43

Het is ook nogal een aanslag op je lichaam, die afstand die je hebt gelopen. Vind het niet gek dat je dan een week rust moet nemen hoor!
Eet je in de dagen na zo'n lange afstand ook extra veel om weer te herstellen?

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:53

Mag ik jullie iets vragen?

Hoe vinden jullie de motivatie om toch te gaan rennen als het hard regent?

Ik heb nu al enkele keren gehad dat het onwijs hard regent en ik dus geen motivatie kon vinden om toch te gaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:16

Ik hou mezelf het volgende voor:
- of ik van zweet of regen nat word maakt me niet uit
- m'n kleren moeten toch in de was
- na afloop spring ik sowieso direct onder de douche
Maar als buienradar aangeeft dat het binnen een half uur droog is, dan wacht ik soms ook wel even :j.

Greetje, ik vind er knap dat je na een week ook al wel weer goed hebt gelopen! Dat lukte mij beide keren na de halve niet :n.

Ik zit wel weer fijn in mijn loop- en sportritme na de vakantie. Deze week 30km in de benen (duurloop 15km, interval 7,5km en wisselloopje) en nog twee uur bootcamp. Voel me weer fit en alle trainingen gingen ook lekker!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:20

Solaria_Liz schreef:
Mag ik jullie iets vragen?

Hoe vinden jullie de motivatie om toch te gaan rennen als het hard regent?

Ik heb nu al enkele keren gehad dat het onwijs hard regent en ik dus geen motivatie kon vinden om toch te gaan.

Ik ga niet als het regent, want dan vind ik er ook niks aan. Als het droog is en ik ga lopen en daarna begint het te regenen, loop ik wel door. Het komt maar zelden voor dat het regent als ik wil gaan. Heel af en toe ga ik met slecht weer op de loopband lopen in de sportschool.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:40

In de regen loop ik ook liever niet, doe 't nog steeds voor m'n plezier. :)) Als het begint te regenen, ga ik inderdaad wel door ja. Hardlopen in de sneeuw heb ik dan minder moeite mee, omdat dat niet zo 'hard' aan komt als regen. Hier helaas de afgelopen twee weken niet gelopen, het afstuderen vreet al m'n tijd op

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:53

Gister de damloop by night gelopen, super leuke loop zoals altijd.
Wow @greetje, diepe diepe respect voor jou met je prestaties!!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:18

Heey, mag ik me melden? :D

Ik ben in mei begonnen met hardlopen samen met een vriendin (en werd meteen geblesseerd door slechte schoenen :') ) ben in juni weer verder gegaan met een schema voor 5 km, 3x in de week. Tot nu toe aardig kunnen volhouden. Het schema afgemaakt. :)

Over 2 weken mijn eerste wedstrijd, spannend! 6,5 km.

Leuk om jullie verhalen te lezen, vooral greetje jeetje :P dat is niet meer normaal.

Hoe doen jullie dat voor een wedstrijd...paar dagen rust?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 17:24

Welkom Iris!

Ik meld mij ook weer, vorig jaar goed op weg richting de halve marathon aan het trainen maar helaas door blessure en tijd eruit geweest. Al tijdje groen licht en kan nu ook de tijd weer wat beter vinden dus vandaag een loopje gedaan van 3 km. Was uber zwaar, maar is toch wel het doel om weer voor die halve marathon te gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:33

Iris965 schreef:
Heey, mag ik me melden? :D

Ik ben in mei begonnen met hardlopen samen met een vriendin (en werd meteen geblesseerd door slechte schoenen :') ) ben in juni weer verder gegaan met een schema voor 5 km, 3x in de week. Tot nu toe aardig kunnen volhouden. Het schema afgemaakt. :)

Over 2 weken mijn eerste wedstrijd, spannend! 6,5 km.

Leuk om jullie verhalen te lezen, vooral greetje jeetje :P dat is niet meer normaal.

Hoe doen jullie dat voor een wedstrijd...paar dagen rust?

Ligt aan de afstand die ik ga lopen. Bij 5km hoef ik niet heel rustig aan te doen van tevoren. Bij de 16 van vorige week heb ik twee dagen van tevoren niet meer gesport en bij de halve marathon ga ik zeker drie dagen van tevoren rustig aan doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:44

Yeah! Ik heb toestemming om weer héél héél voorzichtig te gaan dribbelen. Echt langzaam en 15 minuten per keer.
Vandaag in 15 minuten wel 2 km gelopen. Wauw. Tempo slak

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:49

Beter tempo slak dan geen tempo toch? Goed nieuws BA! *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:01

Ein-de-lijk benangelique!! Welkom terug :P .
Tempo slak maakt toch niet uit?? Beter rustig beginnen dan weer de boel overbelasten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:10

benangelique schreef:
Yeah! Ik heb toestemming om weer héél héél voorzichtig te gaan dribbelen. Echt langzaam en 15 minuten per keer.
Vandaag in 15 minuten wel 2 km gelopen. Wauw. Tempo slak

Nou dat is ook al een tijdje mijn tempo. En het erge is ik kom niet meer verder ook.
poedersuiker ;) maar we blijven oefenen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:47

Train je wel afwisselend genoeg? Door je ok tempotrainingen bijvoorbeeld?

Hihi supervixen, ooit hou ik je weer bij!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:50

Dat gaat vast goedkomen!