Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:26

Ik denk ook wel eens dat de druk op vrouwen te groot is. Ze moeten én er goed uitzien, én carriere maken én 'gewoon' kinderen krijgen. Is dat kind er dan eenmaal, dan moet dat goed er uit zien en die carriere er niet onder lijden, dus dat kind opvoeden wordt sluitpost. En dan is toegeven/de confrontatie mijden een stuk makkelijker (en sneller) dan voet bij stuk houden en het kind daadwerkelijk grenzen stellen. Voeg daar aan toe dat je kind af en toe een lel verkopen ook een no-go is, en je krijgt draken die geen grenzen kennen en denken dat alles kan en mag. En tegen de tijd dat ze 20 zijn denken ze dat nog steeds, en iedere tegenslag (lees: ik krijg een keer m'n zin niet) is reden voor diepe depressie en godmagweten wat...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:36

de spreekwoordelijke draai om de oren kan in sommige gevallen best wel eens goed zijn. Tja wie niet horen wilt moet maar voelen vind ik.

Het is nu eenmaal zo gelopen in mijn leven dat ik geen kinderen heb. zonder partner is dat nu eenmaal moeilijk. Ik mis niets eigenlijk vind ik. Met hele kleine kinderen of babys kan ik trouwens niet overweg. Al heb ik niets tegen goed opgevoede lieve kinderen. Ben best gek op mijn neefje (hoewel de jongen is ondertussen ook al 16) en zijn zus begin ik ook steeds liever te vinden maar ik krijg er echt geen rammelende eierstokken van. Op mijn leeftijd (bijna 44) zou ik ze ook niet meer zelf willen. Mocht het ooit draaien dat ik toch nog een partner heb en die heeft kinderen weet ik niet hoe ik zou reageren. Dat zien we denk ik dan wel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:37

Aangevuld met diverse trend diagnoses, hoe eerder een label hoe beter lijkt het wel. En in plaats van het kind te leren met dat label om te gaan wordt het gebruikt als excuus om alles aan wangedrag aan op te hangen. ADD/ADHD/ODD/ASS/noem maar op...

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:44

Doe daar nog een naam als 'vlinder' bij en het plaatje is compleet. Serieus; Ik ben benieuwd wat de straks volwassen Vlindertjes van hun naam vinden. Ik kan ze niet als succesvolle zakenvrouwen voor stellen met zo'n naam erbij. Ik blijf bij die naam een beeld houden van basisschool leeftijd hockeymeisjes. Of misschien als volwassene een geitenwollen sokkenvrouwtje die haar aura moet reinigen ofzo :=

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:45

Tja ik denk terecht wat dat moet worden met deze huidige snot verwende prinsjes en prinsesjes....maar ik hoop nog even ongestoord oud te mogen worden en dan afscheid van deze wereld...ik ben nl wel blij dat ik mij niet bezorgd hoef te maken over een toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen..ik denk nl dat die helemaal niet zo zorgeloos en leuk gaat zijn, dat we steeds meer de omdergang in glijden..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:49

Ja! De labeltjes! Ik ken iemand met 3 kinderen die allemaal een ander labeltje hebben (één ADHD, één PDD-NOS en één nog iets anders). En dan denk ik: wat is hier niet goed gegaan? Dat kán toch niet?

Net als dat er te hoge druk op vrouwen ligt, ligt die ook op kinderen. Ze moeten allemaal tegelijkertijd dezelfde ontwikkeling doorlopen, zowel motorisch als psychisch, allemaal met 4 jaar klaar voor school zijn, plus nog naar minstens 2 sporten én mama werkt minimaal 3 dagen in de week, dus de opvang doet de opvoeding eigenlijk...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:49

Varekaj schreef:
NOG een voordeel aan bewust kinderloos zijn: je hoeft géén rekening te houden met verantwoord eten en snoepen! Kan gewoon de zak chips nemen wanneer ik wil, geen gezeur "ikwilook" of stiekem snoepen als kindlief in bed ligt/even niet kijkt/op school zit...

Ik denk dat ik nu juist meer verantwoord eet dan wanneer ik kinderen zou hebben, dan heb ik minder tijd en ach dat kind mag ook weleens chips of snoep terwijl ik het normaal niet in huis heb :Y)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:53

Ik begrijp die 2 sporten moeten doen niet. Dat is toch veel te vaak?
Is 1 niet genoeg? Hou wat rust in dat kind. Toch niet gek dat ze druk zijn als er geen moment rust meer is.

En dan moeten de kinderen presteren.
Naar school en een vak kiezen met de handen zoals voorheen LTS mag niet meer.
Minimaal Havo anders tel je in Nederland niet meer mee.
Maar ondertussen komen we wel vakmensen te kort zoals elektriciens en loodgieters en timmermannen.
En de kinderen ongelukkig want die moeten boven hun kunnen leren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:59

Ik weet t niet... ik deed vroeger in mn vrije tijd kleuren in mn kamertje :')
En 1x in de week knutselen geloof ik, op een clubje...

Maar misschien willen ze niet dat hun kinderen achterblijven bij de rest ofzo? Eigenlijk zijn al die ouders tegen elkaar aan het opbieden... :')

Indestal

Dat zijn de zzpers...die zullen er nog zat zijn...de rest zit met luxe kleertjes op kantoor interessant te doen en pesten de 50ers weg... }>

Es_ther

Ik sta op mijn school op de open dagen om wat te vertellen over mijn studie.
Wij hebben 3 ontwerp kanten en 1 onderzoekskant.
Nu zie ik vaak dat de ouders de studie voor hun kind bepalen.. dan zeggen ze: ja zoon/dochter, na je eerste jaar moet je gewoon die kant kiezen.
Wtf, laat je kind zelf kiezen :+.

En wat ik ook zie is dat die blagen tegenwoordig alles mogen en als ze iets fout doen is het:" zou je dat aub niet willen doen?"
Als ik iets fout deed kreeg ik gewoon op m'n kop hoor :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:01

Nou idd ik zat op gymnastiek.
En later mocht ik op pony rijden en speelde wen instrument.
En verder speelde ik lekker buiten of was ik want kleuren, knutselen of bezig met playmobil.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:01

Die hoge druk op vrouwen zie ik alleen in de randstad, hier lopen ze als sloven met tig kinderhanden in de rokken met de kinderwagen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:02

En dan heb je nog die Amerikaanse moeders die van die beauty peagants (schrijf ik het goed?) met hun kinderen doen... 'ze vinden het zo leuk!!!' Heb je die hoofden gezien? |o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:04

Ja dat is het ook hoor, dat opbieden tegen elkaar.
Mijn storm kan al lopen hoor, oh maar mijn vlindertje deed dat al met 7 maanden.
Daar begint het al.
Oh loopt Mees nog niet ik zou toch naar de kinderarts gaan hoor.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:06

Van dichtbij heb ik de carrière tijger met kinderen meemaken maken en van toen tot nu zie ik zoveel waarvan ik denk dat klopt niet. Het begon al na de bevalling meteen terug fulltime aan het werk willen, baby maar in de opvang. Hier is een stokje voor gestoken door een roulatierooster van 3 mensen plus de ouders. Toen kwam natuurlijk het zindelijkheidsverhaal.. dat duurde lang, heel lang want een kinderdagverblijf of bso hebben natuurlijk geen tijd daarvoor en zo'n luier is hardstikke makkelijk.
Als reden werd vaak aangedragen ja maar jij snapt niet waar het vandaan komt. Ja koekoek met zulke luiers voelen ze gewoon bijna niks meer! Gewoon een katoenen broekje aan dan voelt zo'n ongelukje veel minder fijn en zal het kind sneller leren het op een potje te doen.
Daarnaast waren er natuurlijk de reizen met kleine hummels en een schema waarvan ik al chagrijnig van zou worden, 3 dagen grand canon, 2 dagen San Francisco, 2 dagen LA etc.

Ook moet er natuurlijk minimaal 2 sporten beoefend worden en thuis is de sfeer ook heel gezellig. Mams komt thuis uit werk, snel naar de appie heyn dus niet klieren, dan zitten en je kop houden want mama moet koken en dan eten en naar bed.
S ochtends heeft mams ook geen tijd want die moet het hele stel op tijd op school/kinderopvang hebben om vervolgens zelf haar eigen baan te doen.

Eigenlijk heb ik medelijden, zowel met de kinderen die vanaf geboorte eigenlijk al het leefritme van een werkende opgelegd krijgen, als wel de ouders die door druk vinden dat alles moet; goede school,veel reizen, veel hobby's daarnaast ook fulltime werken en 2 auto's en een dik huis

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:07

Ik luister niet eens naar dit soort gesprekken.....dit soort mensen zijn voor mij inhoudsloos.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:13

Ik vind babietjes op de kinderopvang altijd zo sneu :\
En qua werk maakt t niet veel uit, je brengt er net zoveel heen als dat je verdient ongeveer...
Maar goed, als mama werkt omdat ze het geld hard nodig heeft, prima. Maar voor de carriere.... ik snap dat het lastig is, om als vrouw ook een carriere te hebben en kinderen te baren.. maar toch, die kleintjes en dan op zo'n opvang.. das toch sneu...

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:14

bruintje123 schreef:
Ik begrijp die 2 sporten moeten doen niet. Dat is toch veel te vaak?
Is 1 niet genoeg? Hou wat rust in dat kind. Toch niet gek dat ze druk zijn als er geen moment rust meer is.

Maar, maar...
Naast Hockey op zaterdagochtend en Figuurzwemmen op woensdagmiddag, moet Vlindertje ook nog een instrument leren spelen, hoor! Dus gaat zij ook nog op Pianoles op donderdagavond.
En haar broetje Storm zit op Judo op zaterdagochtend en op woensdagmiddag moet-'ie Voetballen. Maar tja; die moet ook een instrument leren spelen, want anders is het een gebrek aan zijn opvoeding. Dus gaat 'ie maar op Drumles op maandagavond.

Dat kost toch klauwen vol met geld?! Dat die kinderen tegenwoordig niet al met een chronische burn-out van de basisschool af komen, snap ik ook niet. En dat de ouders niet tot over hun oren in de schulden zitten...

Nee; ik ben blij dat ik als kinderloze mijn geld kan verkwanselen aan leuke dingen voor mezelf. :D Paard, leuke vakantie hier en daar, mooi horloge voor mezelf, noem maar op...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:15

Ik denk dat die kleintjes hierdoor huist heel veel aandacht krijgen en niet van mama, want mama kiest nl voor aandacht voor haar werk..

Ik vind als je geen geld hebt voor kinderen, dan geen kinderen, maar de overheid betaals fors mee, dus als je thuis blijft, is je kind ook gefinancieert, hoef je niet perse voor te werken.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:17

Ibbel schreef:
Ja! De labeltjes! Ik ken iemand met 3 kinderen die allemaal een ander labeltje hebben (één ADHD, één PDD-NOS en één nog iets anders). En dan denk ik: wat is hier niet goed gegaan? Dat kán toch niet?

De ex van mijn vriend stelt zelfs zelf de diagnoses. Er is nog nooit een psych of wat dan ook aan te pas gekomen en toch heeft dochterlief ADD. "Ja want ze is druk en heeft moeite met concentratie."
De jongste is om de haverklap doodziek ("Hij heeft Pfeiffer!" Oh, heb je bloedonderzoek laten doen? "Nee, dat weet ik want hij is steeds moe!"
Ja duh, natuurlijk is hij moe. Dat joch zit tot vier uur 's nachts te gamen op z'n mobiel en moet dan om 7 uur weer opstaan voor school.
Rot toch op. Laat die kinderen gewoon kinderen zijn zonder labels. Al die zelf bedachte labels zijn gewoon laffe excuses voor hun misdragingen en gebrek aan respect.

Zo.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:19

Tegenover ons kantoor heeft een tijd een kinderopvang gezeten. Opvang voor kinderen van 0 tot 4, in ieder geval stonden 's zomers de wiegjes met babies buiten, en speelde er van alles (Amsterdam, de stoep was omgetoverd tot speelplaats met een hek er om). 's Avonds gewoon file van haastige ouders die het grut weer kwam ophalen, veel ook met bakfiets.
Ik vind dat ook best sneu. Heb je een kind, zie je het nauwelijks.

bruintje123

Citaat:
Dat kost toch klauwen vol met geld?! Dat die kinderen tegenwoordig niet al met een chronische burn-out van de basisschool af komen, snap ik ook niet

Dit heb ik zo vaak gedacht als ik de kindjes om me heen zie.
Dat is toch allemaal veel te veel gevraagd. Voor de kindjes als eerste, laat ze ook lekker thuis met de lego spelen.
twee voor de ouders, ik begrijp dat veel werken wel, anders is het allemaal niet te betalen.
En zo heel veel vrouwen hebben echt geen carrière dat ze het daarvoor moeten doen. Nee puur voor de vakanties en de 100 hobby's.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Maar, wat heeft de opvoeding van een ander, de wensen van een ander, de keuzes van een ander, te maken met het bewust kindvrij zijn?

De laatste posts is meer een vorm van afgeven op de keuze van een ander. Terwijl er hier zo geklaagd wordt dat onze keuze kindvrij te blijven niet gerespecteerd wordt. Pot verwijt de ketel...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:20

Dit is echt het topic voor mij! Echt alles wat hier geschreven staat, kan ik zelf gezegd hebben of denk ik ook zo! :+