Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:35

MyKayleigh schreef:
Super Romeo, hoe lang geleden ben je geopereerd?

Bijna een jaar geleden alweer! Ik ben bijna 38kg kwijt nu en het liefst nog 10 te gaan

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:21

Hoe is het met iedereen?

Na lang stil te hebben gestaan val ik nog steeds af, happy!!

kim_1990

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:31

Hier gaat het redelijk...ik wissel nog steeds af tussen vast voedsel en vloeibaar...vooral het avondeten ken ik echt niet binnenhouden...heel erg rot _-:(

Mijn weegschaal doet het niet...dus al 1,5 week geen idee hoeveel ik inmiddels weer kwijt ben _O-

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:50

Fijn Romeo! :) hopelijk gaat het zo door!

Kim: vervelend dat je het avondeten niet goed binnen houdt.. Hopelijk trekt dat nog bij!

Maandag ben ik 14 weken post op en ik zit vandaag op - 13,5kg sinds de operatie, dus al met al is het gemiddeld een kilo per week. Sinds start traject zit ik op - 22kg.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:14

Hopelijk kun je het avondeten snel verdragen Kim, lijkt me heel lastig als je steeds moet spugen :( .
Wat fijn dat je weer gewicht aan het verliezen bent Romeo!
Heel veel succes voor diegenen die de operatie nog gaan krijgen, ik hoop op mooie resultaten voor jullie :) .

Ik ben sinds de operatie in december bijna 40 kilo kwijt, en vanaf het voortraject eind augustus vorig jaar zo'n 44 kilo. Inmiddels weeg ik 72,6 kilo, bijna al mijn overgewicht kwijt, jeej! Ik hoop nog zo'n 5 kilo af te vallen, maar we zullen zien waar het eindigt. Ik eet eigenlijk alles, maar gewoon overal wat minder van. Ik hou nog steeds van spekjes en worst, en ook al eet ik meestal kip, ik laat de worst zeker niet staan, hahahaha.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:48

Wauw Rinske, wat een mooi resultaat! Wat is je geheim? Heb je er veel bij gesport?

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:45

Wow, dat is de moeite waard!

Ik zit nog in het voortraject.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:44

Het gaat niet alleen om het zo snel mogelijk afvallen. Het is super zwaar voor je lichaam, haaruitval, duizeligheid. Snel is niet altijd beter he

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:43

Romeo2007 schreef:
Het gaat niet alleen om het zo snel mogelijk afvallen. Het is super zwaar voor je lichaam, haaruitval, duizeligheid. Snel is niet altijd beter he

Daar heb je gelijk in, mij hebben ze ook gewaarschuwd ivm ondervoeding en flinke tekorten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:06

Romeo2007 schreef:

Inderdaad, van mij hoeft het echt niet zo snel te gaan, maar ik kan er niks tegen doen. Gelukkig alleen last van haaruitval, voor de rest nergens last van.

Ik heb verder geen geheim, beweeg wel meer maar ik sport verder (nog) niet. Eerst de keuken verbouwen, daarna hoop ik een bijrijdpaard/pony te vinden. Maar een echte sporter zal ik nooit worden, hahaha. Gelukkig heb ik wel lichamelijk best intensief werk, wellicht scheelt dat ook.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:16

Hebben de mensen die al geopereerd zijn ook zo'n last van de warmte en moeite met eten? Ik krijg echt niks binnen en voel me slap, moe, hoofdpijn... :(

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:34

Hier ook ja ik word er heel erg duizelig van nog erger als normaal dus veel dextro veeel water en wat zoute dingetjes

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:41

Ik druk veel slappe thee en idd wat hartige dingetjes, heb blokjes kaas mee en gerookte kip. Krijg heel veel meer niet weg. Heb net even yoghurt gehaald, dat gaat wel.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:01

Ik heb wel meer behoefte aan zoutige en hartige dingen ja kan ik sowieso al het beste verdragen maar toch

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:25

Ik heb zowiezo nog moeite met eten dus merk daar (nog) niet verschil mee in combinatie met de warmte...
Dat ik verder last heb van de warmte, dat wel helaas...vanmiddag even naar mijn nieuwe paard geweest, even heerlijk een koude douche gegeven en toen terug op stal...daar was het koeler dan buiten...als het goed is, staat ze nu buiten...verder zit ik de hele dag in huis...woon in een rietgedekte boerderij dus in mijn huis is het echt vreselijk lekker koel nu haha...alle beestjes (katten en konijnen) zitten nu ook permanent binnen...die fikken buiten zowat weg...

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:22

Hier bijna 1 jaar post-op ook vandaag veel moeite. Heb maar een halve liter kunnen drinken en 1,5 boterham en 1 eiwitshake gegeten. Zojuist 3/4 tortilla naar binnen kunnen werken.
Ben erg duizelig en gammel. Ik probeer straks nog wat kwark te eten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 00:15

Ik had eind feb. mijn operatie. Dus nu 5 maanden geleden. Het is nog altijd erg oppassen en ondervinden wat wel en niet goed gaat.
Ik ben zelf wel voorzichtig en merk snel wanneer iets niet goed valt, dus mijn dumpings vallen heel erg mee. Heb nog wel eens last van een opgeblazen gevoel, buik is dan ook echt opgeblazen. Nu met de warmte ook meer heb ik het idee.
Ben ook altijd nog wel snel misselijk van sommige dingen, niet alleen eten, maar ook bepaalde geuren. Zo braad mijn moeder altijd vlees in van dat bak en braad, lijkt op croma en die geur wordt ik wel zo misselijk van :oo
Ik kook en bak veel met olijfolie als ik olie oid nodig heb. Dat gaat prima! Zit ook veel yt filmpjes te kijken voor inspiratie op te doen om te koken met verse ingrediënten. Eet bijna niks meer uit pakjes en zakjes of kant en klaar. En dat bevalt super!

Met de warmte inderdaad minder trek en eet ook minder. Drinken gaat gelukkig prima, ook lekker koud is geen probleem!

Ik ben van 90kg naar nu 65 gegaan, bij een lengte van 1.60
Gekke is dat bij 'normaal' afvallen altijd mijn buikvet eerst ging, dat is nu laatst. Dat moet er eigenlijk nog wel even af.
Qua energie wel lang achter gebleven, nu nog wel snel moe trouwens, maar het gaat gelukkig steeds een beetje beter. :j

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:55

Ook hier herkenbaar, ookal is het voor mij al 5 jaar geleden.
Ben ineens 5 kilo lichter en zit nu op m’n lichtste geweest sinds m’n operatie.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:44

Neroo schreef:
Ook hier herkenbaar, ookal is het voor mij al 5 jaar geleden.
Ben ineens 5 kilo lichter en zit nu op m’n lichtste geweest sinds m’n operatie.

Typisch is dat he! Dat je ineens van een glas water weer vol zit. Ik denk echt van huh hoe dan!

Vandaag hier tot op heden ook nog niet veel gegeten. 2 eiwitshakes en een kwart Italiaanse bol. Zit propje vol! Vanavond staat risotto op het menu. Laten we hopen dat het gauw wat minder warm wordt want dan voelen we ons beter en kunnen we weer wat normale porties eten :)

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:30

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb inmiddels het hele topic door geploeterd en wat zijn jullie goed bezig!
Ik heb na ruim 5 jaar twijfelen me ook aangemeld bij het NOK en dan in Arnhem/Velp.
Inmiddels heb ik alle formaliteiten voor het aanmelden in gestuurd en krijg ik op 13 augustus een oriënterende groepsvoorlichting.
In mijn omgeving ken ik wel wat mensen die het traject doorlopen hebben (waarbij ik steeds dacht, waarom gunde ik mezelf die stap niet) maar vind het toch wel lastig om dingen te vragen aan ze. Daarom lees ik hier heel graag mee.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:05

Stippie schreef:
Mag ik me hier ook melden?
Ik heb inmiddels het hele topic door geploeterd en wat zijn jullie goed bezig!
Ik heb na ruim 5 jaar twijfelen me ook aangemeld bij het NOK en dan in Arnhem/Velp.
Inmiddels heb ik alle formaliteiten voor het aanmelden in gestuurd en krijg ik op 13 augustus een oriënterende groepsvoorlichting.
In mijn omgeving ken ik wel wat mensen die het traject doorlopen hebben (waarbij ik steeds dacht, waarom gunde ik mezelf die stap niet) maar vind het toch wel lastig om dingen te vragen aan ze. Daarom lees ik hier heel graag mee.

Welkom!
Stel gerust alle vragen die je hebt ;)

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 22:23

Dat is heel fijn!
Momenteel ben ik alleen vooral benieuwd hoe lang het ongeveer zal duren voor ik aan de beurt kan zijn.
Maar ik las hier al dat daar zo veel verschil in zit dat ik dat gewoon boj het NOK moet gaan vragen.

Verder heb ik door dit topic al veel vragen beantwoord gekregen.
Mocht er me nog wat te binnen schieten dan vraag ik het hier zeker!
Verder lees ik rustig mee met jullie avonturen en zal ik proberen te updaten als ik wat meer weet voor de eventuele mee lezers ook.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:44

Faline schreef:
Ik had eind feb. mijn operatie. Dus nu 5 maanden geleden. Het is nog altijd erg oppassen en ondervinden wat wel en niet goed gaat.
Ik ben zelf wel voorzichtig en merk snel wanneer iets niet goed valt, dus mijn dumpings vallen heel erg mee. Heb nog wel eens last van een opgeblazen gevoel, buik is dan ook echt opgeblazen. Nu met de warmte ook meer heb ik het idee.
Ben ook altijd nog wel snel misselijk van sommige dingen, niet alleen eten, maar ook bepaalde geuren. Zo braad mijn moeder altijd vlees in van dat bak en braad, lijkt op croma en die geur wordt ik wel zo misselijk van :oo
Ik kook en bak veel met olijfolie als ik olie oid nodig heb. Dat gaat prima! Zit ook veel yt filmpjes te kijken voor inspiratie op te doen om te koken met verse ingrediënten. Eet bijna niks meer uit pakjes en zakjes of kant en klaar. En dat bevalt super!

Met de warmte inderdaad minder trek en eet ook minder. Drinken gaat gelukkig prima, ook lekker koud is geen probleem!

Ik ben van 90kg naar nu 65 gegaan, bij een lengte van 1.60
Gekke is dat bij 'normaal' afvallen altijd mijn buikvet eerst ging, dat is nu laatst. Dat moet er eigenlijk nog wel even af.
Qua energie wel lang achter gebleven, nu nog wel snel moe trouwens, maar het gaat gelukkig steeds een beetje beter. :j

Misschien stomme vraag maar dan zat je niet aan de vereiste bmi. Ik heb het laatst opgezocht 90 kg bij 163. Kwam in een gesprek naar voren. Dus ben gewoon nieuwsgierig hoe dat zit.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:57

Ze had een bmi van 35,2,dan krijg je het vergoed als je andere medische klachten hebt. (hart en vaatziekten, diabetes, enz)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:46

Ja klopt, mijn lijst is wel zo lang :=
niet alles kwam van te zwaar te zijn, maar meer een combinatie van alles zeg maar.
Bloeddruk, hielspoor, longfunctie en verminderde nierfunctie waren de belangrijkste.
Daarnaast heb ik aangeboren kyfoscoliose, dus de rugwervel kon al dat extra gewicht eigenlijk niet erbij hebben.
Ik ben aangekomen toen ik in 2012 vreemde aanvallen kreeg wat leek op tia's, uitval van de linkerkant van mijn lichaam. Daardoor kwam ik thuis en stil te zitten, eetpatroon natuurlijk niet veranderd en daar kwamen de 1e kilo's van. Heel veel onderzoeken later heb ik keppra als medicijn gekregen, eigenlijk voor epilepsie, wat niet was vastgesteld bij mij, maar dat kon ik gaan proberen om te kijken of de aanvallen ermee zouden verminderen of stoppen. Wonder boven wonder sloeg dat aan en werd ik aanvalsvrij. Nadeel van de keppra was dat ik helaas nog meer aankwam.
Met al die kilo's erbij kreeg ik dus hielspoor vrij ernstig, long en nierfunctie waren beide al minder, en met de kilo's erbij werd het nog slechter. Nieren hadden vooral te lijden onder de hoge bloeddruk.

Momenteel lijken alle waardes alweer een heel stuk beter. :D
Alleen de energie moet nog terug komen. En heb bij kleine beetjes inspanning steeds last van ploppende oren, wat je normaal gesproken bij het opstijgen van een vliegtuig hebt zeg maar. Heel vervelend. Daarvoor mag ik binnenkort weer naar de kno arts.