[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:52

Jodie_ schreef:
Oké dat filmpje van de vorige pagina was verschrikkelijk, maar ik was nog op zoek naar een fijne mascara dus ik heb dat ding wel besteld. :') Het was al zo ver voor ik er erg in had, en nu kijk ik maar gewoon ff een dagje niet meer op mijn rekening.

Volgens mij is hij wel verschrikkelijk goed, ik zag hem bij tati ook al

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:53

Ik vind Mary Lumanizer van The Balm heel fijn.
Maar zelf vind ik de highlighters van Becca het mooiste.

Nathalie18x

Re: Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:58

Hoe hebben jullie het eigenlijk geleerd om zulke mooie/strakke looks te maken? Hebben jullie een cursus/opleiding gedaan of hebben jullie gewoon veel geoefend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:09

Heeft iemand hier liquids van MUA?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:14

Joolien schreef:
Heeft iemand hier liquids van MUA?

Ik heb 1 roze ervan. Droogt wat langzamer op dan mijn andere liquid (das een vintage van Sephora die nog steeds mijn favoriet is) maar als hij eenmaal droog is zit hij echt als een huis.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:31

Drunksheep schreef:
Ik ben echt tempted om wat van de MAC Vibe Tribe collectie aan te schaffen :=

Ik ook.. -O-

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:33

Elke hebben jullie Vibe Tribe al in de winkel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:35

Tanarama is geen nieuwe shade volgens mij toch?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:38

Weet ik niet, ik ben niet thuis in de frost lipsticks :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:28

Nathalie18x schreef:
Hoe hebben jullie het eigenlijk geleerd om zulke mooie/strakke looks te maken? Hebben jullie een cursus/opleiding gedaan of hebben jullie gewoon veel geoefend?

Ik kijk veel Youtube filmpjes en volg allemaal makeup accounts op Instagram :j en dan lekker die dingen na proberen te maken als je er tijd voor hebt.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:35

Oefenen oefenen oefenen! Haha maar sommige zijn idd mua's zoals elke :)

Mijn favo highliter is becca champagne pop maar die is niet heel makkelijk en snel te krijgen en prijzig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:39

Ik heb twee frosts en ik vind ze prachtig. Ik wilde tanarama graag proberen in turkije maar daar hadden ze hem niet :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:55

Nathalie18x schreef:

Beetje lastig te beantwoorden want geen idee of je mijn looks strak vind :') Maar proberen, proberen en proberen. En veel tutorials kijken. Je maakt soms, of tenminste ik, wel eens wat blunders, maar sommige dingen pakken ook heel goed uit.

Grappige is, voor dit topic deed ik al jaren wel mijn make-up maar alleen lichte tinten oogschaduw en potlootlijntje en mascara. Soms eyeliner. Wat licht dekkende foundation of alleen poeder, maar vaak ook niet. Ene keer kleurde ik mijn wenkbrauwen wel wat in, maar meestal ook niet. Enige wat ik soms extra deed was met uitgaan een hevige smokey doen. Daar was ik altijd wel goed in, maar ook met veel oefenen.

Mijn eerste 'smokey' probeerde ik op,mijn,12de en ik kleurde gewoon mijn hele oog zwart in. Blenden, crease, lichte kleuren gebruiken bij een smokey? Wattes? :')

Maar goed, ik kan hem nu aardig oke door al dat oefenen maar verder gingen mijn make-up skills ook niet. Tot een paar maanden terug.

Omdat ik een ongeluk heb gehad en mijn lichaam is veranderd en daar erg aan moet wennen en het niet mooi vind ben ik meer gaan doen et mijn gezicht, want dat kan ik nog wel mooi maken.

En het was ook een beetje vallen en opstaan.

Van de eerste keer wat proberen (zie de te donkere foundation. Zie je goed bij mijn haarlijn)
Afbeelding

Tot een dagelijkse look zoals dit
Afbeelding

Of een wat voor mij al zwaardere/andere. Ik vind het 'eng' om van mijn vertrouwde bruin tinten af te dwalen, maar dat pakte hier goed uit. Maar voordat het goed uitpakte was het ook een paar x een flop :+

Afbeelding

En er nog altijd ruimte voor verbetering. Experimenteten met zwaardere looks is ook erg leuk en als het niet bevalt veeg je het er weer af/draag je het niet. Maar heb je wel weer wat geoefent.

Wat ik moeilijk vind is een simpele dagelijkse look er niet uit laten zien alsof je teveel draagt. Met uitgaan prima, dagelijks niet. Dat is voor mij de uitdaging.

En ow, lipstick. Ik draag het nu steeds meer, maar vind het al snel te zwaar staan. Onzin natuurlijk, maar ik ben het gewoon niet gewend.

Dus oefenen, oefenen en oefenen en de fotos hier plaatsen voor tips :). En vragen voor tips. En zoeken naar tips. Zoveel websites over makeup, er is overal wel een antwoord op.

Waar ik ook nog wel eens moeite mee heb, welke kwasten gebruiken voor wat :'). Gelukkig zijn er genoeg tutorials!

Tati is mijn favoriet en nikkietutorials. Nikki maakt zich wel heel zwaar op, dat doe ik dan niet, maar haar tutorials zijn toch ontzettend leerzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:57

Ik heb ook eindelijk mijn gemini uit de postkamer kunnen halen :+ ik had het dinsdag al kunnen doen maar vergat het _O-

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:04

Bedankt voor de tips allemaal! Tati en Nikki keek ik inderdaad ook al . Ik vind kanalen zoals beautygloss en beautylabnl niet echt leerzaam , maar dat kan aan mij liggen :') . Ik zal flink gaan oefenen en als het ergens op lijkt zal ik een foto posten maar dit zal nog wel eventjes gaan duren .Ik heb in iedergeval de Mary-Lou Manizer gekocht dus die ga ik maar eens testen als ik hem binnen heb !

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:11

Nee, de nieuwe collectie komt volgende week :j

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:58

Mijn nieuwe aanwinsten van vandaag.
2 sleek paletten
Wilde graag wat fellere kleurtjes want dat had ik nog niet echt.

Afbeelding

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:13

Wat is een mooi palette van sleek om mee te beginnen? Ik wil graag wat meer met oogschaduw gaan doen, ik draag het nu vrijwel nooit.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:15

Umh geen idee ze hebben erg veel kleuren maar weet niet wat je zoekt,ik kon niet kiezen dus vandaar maar 2 meegenomen deze zijn qwa prijs ook nog leuk :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:22

Voor de mensen die bij KIKO wat kopen, de gespaarde punten die je tot nu toe heb gespaard vervallen per 31-5..

Jammer zit nog niet aan de 2000 punten (1300) dus bij mij gaan ze vervallen voordat ik korting kan krijgen :P

Denk meld het even voor de gene die de punten aan het sparen is.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:24

Chan moet ik wat voor je halen? Ik ben morgen in Eindhoven!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:29

Ik zoek een palette dat lekker draagbaar is voor dagelijks. Hebben jullie een idee welke?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:39

Leverage schreef:
Chan moet ik wat voor je halen? Ik ben morgen in Eindhoven!

Nee heb nog niet genoeg punten. Moet nog veel uitgeven wil ik zo'n kortingbon krijgen. :) Lief dankje wel <3

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:41

daisssx schreef:
Wat is een mooi palette van sleek om mee te beginnen? Ik wil graag wat meer met oogschaduw gaan doen, ik draag het nu vrijwel nooit.

Oh so speciaal, au naturel of storm
Zijn mooie starters

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:42

Suus___ schreef:
daisssx schreef:

Oh so speciaal, au naturel of storm
Zijn mooie starters

Bedankt! :D