Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:14

Rustig opbouwen en je lijf heel houden is na het plezier het allerbelangrijkste!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 01:41

Lisitano dat zou goed kunnen.
Liep Jij Toen mee met een vriendin met ook een husky?

Benangelique nette tijd hoor.

Ik heb vanmorgen 3.5 km gelopen met een vriendin welke pas voor de vierde keer hard liep. Ging erg langzaam maar ze hield de afstand goed vol.
Dus vanavond nog een rondje wezen canicrossen
4.2 km met snelheid van 5.18 min per km
en vanmiddag nog 45 minuten buiten gereden met een van mijn pony's

Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 07:39

Hihi van zulke snelheden kan ik alleen maar dromen. Ik loop traag maar heel stabiel. Dat is ontzettend moeilijk te veranderen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 08:29

benangelique schreef:
Hihi van zulke snelheden kan ik alleen maar dromen. Ik loop traag maar heel stabiel. Dat is ontzettend moeilijk te veranderen

Met gewoon hardlopen loop ik die km niet in5 minuten.
Maar canicross gaat makkelijk hard als de honden er zin in hebben

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:22

Jeetje wat een afstanden lopen jullie, echt knap! Ik zie mezelf dat voorlopig niet doen.
BA echt een nette tijd ook!

Ik heb vreemd genoeg een heel lichte spierpijn in mijn bovenbenen van het lopen van vrijdag. Niet eerder spierpijn gehad en vrijdag niets bijzonders gedaan dus begrijp niet echt waar het vandaan komt. Twijfel een beetje of ik zal lopen vandaag. Volgens mijn vader (die vroeger trainer is geweest) moet ik heeeeel rustig aan duurloopje doen. Zijn advies denk maar opvolgen, maar ik heb een slechte nacht gehad dus ben moe :Z

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:13

Whoop ik heb 6 km aan één stuk gehaald *\%/* Mocht wel na de laatste 2 keer waar het moeilijk ging allemaal. Had er wel 3 verschillende puffers voor nodig :brr:

Ben benieuwd wat heel rustig is voor jou Daan.10 km/u? :P

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:48

Zooo dit topic gaat hard! Ik ga even bijlezen en proberen op iedereen te reageren! {:}

Zucchero, wat leuk om met die kids te gaan hardlopen! Goed bezig, vonden zij het ook leuk? Dat vind ik nou een leuke manier om met kinderen buiten in de natuur in beweging te zijn. Hopelijk vonden ze het zo leuk dat ze het vaker willen doen!

Beangelique, wat ontzettend knap! Vond je het zwaar? Ik vind het een hele mooie tijd en lijkt me echt heel tof om ook een keer te doen.

Robijntjah, beterschap. Lijkt me zo rot om gekneusde ribben te hebben. Pas wel goed op jezelf hoor, je hoeft hier niet langer mee rond te lopen dan nodig is dus die vervelende rust moet je toch wel echt blijven nemen!

Mitxa goed zo! Voelt fijn he? En het gaat echt vlotter dan je denkt hoor, gewoon volhouden. En zoals Benangelique ook zegt, je blijft er plezier in houden als je gewoon rustig opbouwt. Op den duur merk je dat je wat langere stukken aan een kan lopen en dan kun je ook afwisselende trainingen gaan doen om het wat gevarieerder en intensiever te maken!

Horsii; heftig zeg, 2x op een dag. Is dat misschien niet wat veel? Vind het wel knap dat je dat gewoon volhoudt haha. Klinkt onzettend leuk, canicrossen. Wat is precies het verschil met 'gewoon' hardlopen? Is canicrossen echt met de honden aan je vast?

Daan_O: ik zou rustig aan doen, als je moe bent en spierpijn hebt is dat volgens mij je lichaam die zegt dat je een dagje vrij moet nemen. Jij loopt toch best vaak in de week? Misschien dat je lichaam het gewoon even gehad heeft. Weet niet of dat mogelijk is verder, maar denk dat het echt geen kwaad kan om rustig aan te doen. Mocht je vanmiddag/vanavond je beter voelen en toch nog energie kwijt moeten kun je altijd nog een duurloopje doen!

Roosvanblue wat goed! Knap hoor, zonder wandelen ook? Heftig dat je het zo benauwd hebt telkens. Is dat hooikoorts of ook nog iets anders?

Ik heb al drie dagen niet hardgelopen... Heb zwaar tijdgebrek i.v.m. werken, ik heb een nieuwe functie gekregen en werk ook op een andere locatie nu. Dus voel erg veel druk om te presteren. Gisteravond had ik een feestje, ik was om half 12 thuis maar zo ontzettend moe, ik heb me er vandaag nog steeds niet toe kunnen zetten om te gaan hardlopen. Gisteren moest ik de hele dag werken, dus geen tijd gehad om hard te lopen. Vrijdag ook al niet. Vanavond heb ik een familiegebeuren en morgenochtend weer om 8 uur op de werkvloer... Beh ik baal wel een beetje. Denk dat ik straks even 20 minuutjes yoga ga doen om te ontstressen. Ik hoop dinsdag ochtend weer te kunnen lopen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:28

Lillith, juist nu gaan lopen! Moe of niet, de stress moet er uit. Al is t maar een klein half uurtje. Je zult je daarna zoveel lekkerder voelen!

Ik vond het lopen gisteren niet zwaar. Het was een graad of 18 en 2x flinke regen. Maar blijkbaar kan ik daarmee beter overweg dan dat benauwde en warme weer van de afgelopen tijd.
Ik had wel harder kunnen lopen achteraf gezien, maar doel was nu echt uitlopen.
Donderdagavond doe ik mee aan de plaatselijke bruggenrun. 8,6k en 12 pittige bruggen

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:29

Ah balen zeg Lillith. Dat soort weken breken je op. Soms moet je het dan ook gewoon maar even zo laten en weer lekker beginnen als je er de rust voor hebt.

6 km was inderdaad zonder wandelen. Benauwdheid is hooikoorts en astma. Was vroeger de reden dat ik amper sportte (we wisten niet dat ik astma had). Nu met puffers wil het wel beter :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:31

Oh haha benangelique zegt precies het tegenovergestelde :D Kan misschien ook wel zo zijn ja. Maar ik ben sneller van een stapje terug eigenlijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:31

Normaal zou ik nooit twee keer op een dag gaan.
Maar een vriendin vroeg of ik mee ging dus ik dacht gezellig.
Maar wist niet dat zei pas voor de vierde keer liep. Dus het ging erg langzaam en kort rondje.
Dus weinig inspanning voor mij.
Vandaar dat ik in de avond nog een ronde gedaan hebt.

Afbeelding

Lillith weer lekker beginnen wanneer je even tijd heb. Lekker ontstressen

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:09

Bedankt voor de steun dames! Ik heb even een halfuurtje power yoga gedaan en wat buikspieroefeningen, flink gezweet en daarna een lekkere warme douche. Voel me al een stuk beter :)

Horsii wow het klinkt super leuk maar ook wel eng trouwens haha, ben je niet bang dat je struikelt en valt? Of dat je hond ineens dwars door een bosje rent haha? Ik zou heel erg graag een hond willen, maar dat is voor nu echt nog even toekomst muziek. Allicht als ik later 'groot' ben :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:18

Wat een prachtige hond Lisitano. Die is ook echt bedoeld voor het trekwerk.

Horsii, wat leuk zo met je 2 honden!! Geweldig. En fanatiek hoor, 2x op 1 dag lopen.

Suikermeisje, wat verdrietig van je hond. :(

Wauw Daan wat een snelheden weer! Fijn dat de warming up heeft geholpen. Raar van die spierpijn. Misschien iets raars gedaan wat je normaal niet doet?

Robijntjah, wat vervelend dat je nog zo'n last hebt! Niet te eigenwijs zijn en goed voor jezelf zorgen hoor!

Benangelique, wat goed die 10k! Kan ik alleen maar jaloers op zijn. Wat een leuke vooruitzichten heb je ook!

Mitxa, wij zijn ongeveer net zo ver nu met STR. Fijn dat het lekker gaat.

Roosvanblue, gefeliciteerd, wat goed zeg! Hoe lang heb je hiervoor getraind?

Lillith, wat naar zeg, zoveel gestress om werk en daardoor niet kunnen lopen. Hopelijk gaat het dinsdag wel lukken. En yoga lijkt me inderdaad echt een goede ontstresser.

Hier vandaag weer een leuk rondje gelopen. Ben in Zwitserland dus heb echt met prachtig uitzicht mogen lopen vandaag. Was wel wat zwaarder dan thuis omdat het hier niet helemaal plat is. Toch boven de 8 km/u uitgekomen wat het doel was van vandaag. Ben onderweg echt 25 renners tegen gekomen dus blijkbaar had ik een populaire route te pakken. Kleine impressie:

Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:36

Gaaf lekker rennen in het buitenland!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:20

Roosvanblue wauw knap zeg!! Wel vervelend dat je 3 puffers nodig had, maar dat helpt dan wel goed?

Lillith jammer dat je niet aan lopen toe komt door drukte. Fijn dat de yoga, oefeningen en warme douche hebben geholpen :) Al moet ik zeggen dat lopen bij mij inderdaad ook wel ontspannend werkt.

Benangelique dat klinkt pittig een bruggenrun!

Nel wat leuk zeg!! Lijkt me wel motiverend ook om steeds in het buitenland te lopen, zie je gelijk wat van de omgeving. En ondanks de hoogteverschillen toch je doel behaald, super!

Lijkt me echt leuk dat canicrossen!

Ik heb net de fiets gepakt en ben naar een (jong) "bos" hier in de omgeving gefietst, ruim een kwartier fietsen maar gelijk een goede warmin-up (en cooling-down) te pakken :) Voelde helemaal geen spierpijn meer en ook geen last van vermoeide benen ofzo. Leuke paadjes genomen en door stukken hoog gras gelopen. Wel rustig aan ensteeds wat wandelen tussendoor om te kijken waar ik heen zou gaan (was er nog nooit geweest) en stukken over blubberige paadjes waar ik ging wandelen. Was eerst vergeten de app aan te zetten maar toen had ik alleen nog maar gewandeld dus op zich niet erg. Uiteindelijk 3,3km gelopen in 21.27 met een gemiddelde snelheid van 9,17km/u. Was wel leuk :)

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:20

Weet niet meer wie er laatst naar de color run vroeg? Ik hem hem gisteren gelopen! Erg leuk initiatief!! Je merkt wel dat er veel niet hardlopers mee doen... In Tilburg had je rondjes van 1,8km en na 1 rondje is het ineens stuk rustiger.. Ik heb er 3 gelopen dus 5,5km..

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:39

@Conny; Klinkt leuk zo'n color run. Volgens mij komen er steeds meer. Zijn er veel mensen die maar 1 ronde doen? Ik vind meerdere keren dezelfde ronde niet echt leuk.

@Daan: zeker goed een fiets warming up! En ander gebied is ook leuk.

@Nelleke: Wat super om in Zwitserland hard te lopen. Ben je vaak in het buitenland voor je werk?

@Lilith: doe je vaker aan power yoga? Toevallig gisteren met een vriendin een kijkje genomen in een yoga studio, waar ze ook massage etc hebben. Heerlijke sfeer hing daar!

Ik heb gisteren 10 km gewandeld.
Vandaag eindelijk weer eens 5 km hard gelopen. Tussendoor 2 minuten gewandeld.
Ik kwam op een tijd van 30.52. Is dat dan ongeveer 12 km per uur? Er staat 6.08 gemiddeld.
Gelukkig weer beetje op weg terug.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:42

benangelique schreef:
1:05:17 bruto! Super lekker gelopen!

Helemaal super! Knap zeg 10 kilometer *\o/*

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:33

Leuk Nelleke! Supergaaf om lekker in een mooie omgeving te lopen. Ik ben nu zo'n 4 weken bezig. Gaat heel goed. De eige spier die nog zeurt is mijn linker bilspier (loopt door naar heup), dus moet wel rustig aan doen en nu weer echt even paar dagen rust nemen.

Die puffers helpen wel goed hoor Daan. Maar sommige dagen kan ik puffen wat ik wil en dan gaat het alsnog niet. Hangt heel erg samen met mijn algehele fitheid.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:43

Dat is een mooi tempo fabienne en zeker met wandelen tussendoor. Dat red ik niet qua snelheid

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:34

Fabienne1 schreef:
Ik kwam op een tijd van 30.52. Is dat dan ongeveer 12 km per uur? Er staat 6.08 gemiddeld.

Nee, als je precies 30 minuten over 5km doet loop je 10km per uur. (vandaar 6min/km).
30min en 52sec is dus net iets langzamer dan 10km/h.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:11

wow jullie hebben heel wat bijeen gekletst :) ik ben al volledig de draad kwijt.
Proficiat aan allen die hun afstand en/of tijd verbetert/verlengd hebben. En kop op, volgende keer beter voor diegene met spierpijn of met een dip.
Maar wat me vooral bij blijft: ik moet een gordel gaan kopen om mijn honden aan vast te hangen :+ Mss dat ik zo mijn tempo wat kan opschroeven :D (heb wel een speciaal trektuigje en -lijn vh bikejörren)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:45

Hey gaat inderdaad zo hard hier dat ik het bijna niet bij kan houden! :Ook Allemaal lekker aan het rennen!:D

Ik heb vandaag zo lekker gelopen. *\o/* Het hier gelezen advies gevolgd: rustig gestart, want mijn benen voelden wat zwaar en ik had echt nog last van een volle maag. Daarbij wil ik ook van de omgeving genieten en hardlopen leuk blijven vinden :'). Doel: tempo lekker ontspannen, zo lang mogelijk doorlopen zonder wandelen en dat op een wat technischer bodem. Ik heb dus deels over bospaden en een groot deel over het mountainbike/wandelpad gelopen waar ook nog wat klim en daal in zat. Het lopen zonder wandelen ging super, zelfs over de lastigere ondergrond! Uiteindelijk bijna 6 km (5,9) aan een stuk gelopen en had nog langer door kunnen lopen als ik niet zo nodig had hoeven plassen. :roll: Uiteindelijk ook nog in een nette 7.7km/uur gelopen. Vooral netjes omdat het me zo weinig moeite kostte. Qua benen voel ik hem wel, dus maar goed dat ik moest plassen; ). Zo'n ondergrond heeft ook echt training nodig!

Balen dat ik nu weer een dag rust moet houden. O:) Morgen lekker paardrijden en als ik de moed kan vinden wat werk om mijn core te versterken.

Wat is hardlopen toch fijn!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:41

Ik vind het echt verslavend. Het kriebelt ook echt en dan moet ik gewoon even een rondje maken.

Ik heb gisterenmorgen nog een rondje gemaakt. De oudste wilde graag mee. Heb hem op de fiets mee laten gaan, maar hij wil de volgende keer echt mee hardlopen. Beloofd dat we dat gaan doen. Ben dus erg benieuwd of hij het dan ook zo leuk vind.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:59

Djilna schreef:
Fabienne1 schreef:

Nee, als je precies 30 minuten over 5km doet loop je 10km per uur. (vandaar 6min/km).
30min en 52sec is dus net iets langzamer dan 10km/h.

O zo ja! Ik heb ook nog 2 minuten gewandeld, dus daar zit het dan ook in.