Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:13

ILoveJip, het hondje is terecht!! Mooi dat je je lekker in je vel voelt in bikini! Zwemmen is wel fijn he met mooi weer.

Hier een hogere motivatie om te sporten in de zomer. Tenzij het +26 graden is, bluhhh...

Gribaldi, na een weekje rust heb je meteen ook meet zin om weer de draad om te pakken!

Trijnie, stoer dat skeeleren; ik ben daar een ramp in...

En Suliko, niet te stijf na het opnieuw sporten? :)

Mooi resultaat Dreamy, dat ziet er goed uit!

Mooi zo Bianca, al die motivatie *\o/*

Woohoo, nog twee dagjes cutten en dan een cheatdag! Ik ben best trots op mezelf, een heel zwaar en emotioneel weekend/midweek gehad, en toch heb ik netjes mijn workouts gedaan en me aan mijn schema gehouden. Ik zag een filmpje van mezelf van eergisteren waarbij ik aan het worstelen was met mijn klein broertje ( :+ ) in een kort broekje en een hemdje, en kan trots zeggen dat ik voor het eerst sinds anderhalf jaar weer blij ben met hoe ik er uit zie *\o/*

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:57

YEAh goed om te horen Bhriseis :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:58

Heel goed om te horen! Dat geeft toch weer een boost, of niet soms?! :):)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:39

DBiancaL schreef:
Man man man Gribaldi... met die bbq's, heerlijke ijsjes en drankjes vind ik het in de zomer ook een stuk lastiger.
Wijntje hier biertje daar..... gezellig terrasje pakken daar...
Ondanks dat gaat het mij gelukkig wel aardig af ookal drink ik wel wat meer als eerst en misschien dat het daardoor nu toch wel iets langzamer gaat haha..
Al met al ben ik zeer tevreden over mijn eigen resultaat en vind het onwijs leuk te lezen dat iedereen zo lekker bezig is... dat houdt mij ook weer fanatiek :D

Haha hier ook elk weekend feestjes, en ach een drankje laat ik er echt niet om staan hoor :')

@ Bhriseis, nou de draad op pakken valt nog vies tegen hoor :P

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:54

Ik ga hier meelezen! :o

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:32

Thanks dames, wat lief!

Als vegetariër is het soms moeilijk om aan m'n eiwitten te komen, en s zomers gebeurt het wel es dat ik mijn bak kwark inruil voor cidertjes... Hoort bij dat lekkere weer hihi.

Gribaldi, haha, soms is het echt lastig he. Welke sport doe je?

Hoi Shiva :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:03

Bleh ik heb vandaag écht geen zin om te sporten, :') maar ik moet van mezelf

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:09

Bhriseis schreef:
Thanks dames, wat lief!

Als vegetariër is het soms moeilijk om aan m'n eiwitten te komen, en s zomers gebeurt het wel es dat ik mijn bak kwark inruil voor cidertjes... Hoort bij dat lekkere weer hihi.

Gribaldi, haha, soms is het echt lastig he. Welke sport doe je?

Hoi Shiva :-)

Wil weer gaan hardlopen maar die motivatie is ver te zoeken, heb ook last van gewrichten dus wellicht stel ik het daarom uit :')

Verder doe ik aan kracht, heb een eigen krachthonk thuis wat erg goed bevalt. En hoepel en een buikspierenwieltje haha.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:29

Wat gaan jullie hard zeg! Kan het nauwelijks bijhouden als ik een tijdje niet heb gebokt :)

Dreamy wat een resultaat heb jij al geboekt! Knap zeg! Kun je vertellen wat je precies anders doet dan voorheen wat betreft voeding / sport :)?

Linda je kunt het!! Denk aan dat fijne gevoel wanneer je klaar bent met je workout :D!

Gribaldi met hardlopen zou ik ook maar voorzichtig zijn als je last hebt van je gewrichten! Hardlopen is ook al zo'n blessure gevoelige sport helaas... Zo te lezen heb je ook nog genoeg andere middelen om te sporten, kun je dat ook goed doen toch :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:36

@bono; sporten deed ik bijna niet meer (wel fanatiek gedaan met fitness maar al bijna een jaar niet meer tot 3 weken terug dan) en nu dus 4x in de week in de sportschool en +/- 3x per week hardlopen.
Qua voeding heb ik nu een voedingscoach en is het een kwestie van gezondere keuzes en afgewogen porties :j maar dat heeft hij dus heel mooi in een schema gezet, welke ik dan dus volg. Hoef ik zelf niet zo na te denken :')

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:46

Wat fijn he als er iemand een beetje met je meekijkt en je tips krijgt wat betreft voeding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:12

Zo, toch 6 km erop zitten. En vanaf maandag niks meer gesnoept *\o/* Ik mag van mezelf vrijdag weer een stukje pure chocolade pakken, en het blijft dan ook bij 1 stukje, anders eet ik met gemak de halve reep op.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:15

ooo komt er weer gezellig iemand langs.. zit je gezellig in het zonnetje buiten.. toch aan een biertje |o
ik maak nu al een pot thee voor mijzelf en hou het netjes bij een biertje :)
pure chocolade heb ik bij me dat heb ik na vandaag vind ik verdient.....
Morgen weer 30 min workout thuis 30 min hardlopen en 60 min paardrijden *\o/*

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:37

@bono: klopt is ook zo hoor maar als ik ga is mijn rondje 5km, niet langer dan krijg ik inderdaad last van gewrichten.
Maar het is soms zo lekker haha even hoofd leeg maken en gaan.

Kan op kracht ook goed los gaan maar heb niet echt iets voor een leg day en dan vind ik hardlopen toch wel perfect voor om mijn benen slanker te laten worden.

Dreamy fanatiek hoor! Goed bezig.

Bianca gewoon genieten hoor haha ;) weet niet wat voor bier je drinkt?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:48

gister was het een warsteiner :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:22

Moet kunnen toch! :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 16:27

@Bhriseis, wat ontzettend fijn zeg! +:)+ En ja, de spiertjes voelde ik wel de volgende dag na mijn workout na lange tijd. :') Al viel het eigenlijk wel mee, het waren voornamelijk mijn oksels door het opdrukken.

@[***], lekker bezig! Wel oppassen hoor, met dat ene stukje chocola. Voor mij werkte het echt 100x beter om helemaal niet te snoepen! Want als ik het toch weer deed, ging het compleet mis. Succes in ieder geval!

Hier is mijn motivatie in de zomer hoger mentaal gezien, maar fysiek ben ik toch te vaak bij vrienden en feestjes te vinden. :+
Voeding gaat wel echt goed, ik heb snoepen eigenlijk compleet uitgeschakeld (kijk niet eens meer op dat schap van de kast thuis) en vind veel dingen nu ook echt veel te zoet. Ik kan nu zo intens genieten van groentes, fruit en noten. Als ik wil snacken in de avond pak ik nu standaard een handje noten en een wortel of iets in die richting.

Nu suiker dus weg is uit mijn patroon, is mijn volgende stap het schappen van koe zuivel wat gewoon echt niet goed voor me is. Heel af en toe geitenkaas en yoghurt, dan is het voor mij in balans. :)
De balans in gluten gaat al goed. Af en toe eet ik brood, of een crackertje. Maar ik heb geen last meer gehad van misselijkheid en buikpijn, dus dat voelt allemaal prima!

Vanavond ga ik naar mijn verzorgpaard fietsen (1 u, heen + terug samen) en daarna nog even baantjes trekken in het zwembad! Vergeet non stop dat ik een fantastisch studentensportpas heb waarmee dat kan. :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:26

Voor het eerst in drie jaar over de 100kg op de legpress :D

Afbeelding

Ik heb een spierziekte dus een hele mijlpaal!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 11:35

phormicola, _/-\o_ _/-\o_ +:)+

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:03

Wauw super phormicola! :D

Ik heb deze morgen 9,5 km gelopen met de hond en daarna nog 2x 40 minuten gewandeld met de oppashonden, ik ben kapot :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:04

Super phormicola!!! :oo

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:59

WOW 100 kg goed bezig *\o/*

Ik ben heel even thuis om wat te eten (salade met komkommer tomaat notenmix en chiazaden)

Straks hop weer door naar een cliënt (meerdere banen en gezond/op tijd eten... is toch wel lastig

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:28

Netjes 100KG!

Maandag ga ik ook weer voor strak :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:03

Netjes phor!
Ik sinds gisteren weer voor strak. Toetjesbuffet genegeerd bij werkborrel en geen brood en rijst e.d. Scheelt al een berg. Gewicht viel me ook alleszinds mee vanochtend na alle etentjes van afgelopen week.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:49

Ik heb vandaag voor het eerst sinds ik op vakantie ben (nu een week) toegegeven aan ijs :oo met slagroom.
Mja heb nu net mijn maandelijkse periode en let verder streng op m'n eten + beweging hier dus een cheatmomentje mag best :D