[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

its_daantjee

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:35

hier zelfde probleem.. geen 3e gaatjes meer schieten voor mij. ik zou aviseren om ze er uit te halen, heb ik ook gedaan en het is een hele opluchting.

ik zit nog steeeds met dat achterkantje in mn oor :')

(zit er al een half jaar in.. maar kwam steeds iets tussen dusja)

maar mocht ik weer een 3e gaatje willen laat ik hem piersen :j

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:37

Ik kon tot m'n 5de oorbel schieten, 6 zou ik zelfs ook nog redden op t randje. Wat ik eigenlijk vermoed is dat je oorbel te strak zit, door het schieten zotten ze vaak te strak wat voor dikke oren en irritatie zorgt. Check dat eens even, trek het slotje een stand naar achter en kijk t dan eens aan :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:49

Ik heb rechts een tweede en derde gaatje. Geen probleem. Links drie keer opnieuw laten schieten en drie keer eruit gezweerd. Laatste keer ook eruit moeten laten snijden. Dus mja, ik probeer het maar niet meer ivm littekenweefsel.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:56

its_daantjee schreef:
hier zelfde probleem.. geen 3e gaatjes meer schieten voor mij. ik zou aviseren om ze er uit te halen, heb ik ook gedaan en het is een hele opluchting.

Oh jeetje dat herinner ik me! Zit die er serieus nog steeds in? En heb je helemaal nergens last van? :0

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:59

hahaha Uhnee , jup! hij zit er nog steeds in.. ik heb nergens last van :') behalve als ik er aan kom, dan voel ik een bolletje zitten. maar pijn doet het niet ( tenzij ik ee hard in knijp.. maarja dat moet ik ook niet doen natuurlijk :') )

maar neehoor.. nergens last van. er kwam elke keer wat tussendoor en inmiddels zijn we een half jaar verder en zit hij er nog in :+ maargoed nu heb ik 3 mnd zomervakantie.. misschien toch maar een afspraak maken bij de dokter :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:11

Omg, serieus?.... Herinner me dit ook nog wel ja.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:23

Zucht, hier een soortgelijk probleem met 3e gaatje laten schieten. Ze was er bij mij ook van overtuigd dat het geen kwaad kon na lang aan mijn oor gevoeld te hebben, omdat daar écht nog geen kraakbeen zou zitten.
Dit was begin december, en ondertussen is hij nog steeds alleen maar aan het zeiken.
Hij is heel raar omhoog gegroeid in mijn oor, en er zit al maanden een enorme vochtbult achter (wat eerst zelfs een kringetje volledig om de oorbel heen was). Echt geen idee wat ik hier mee moet, ik hoop dat het vanzelf over gaat. Ik heb er nog iedere dag last van helaas.
Bij mijn eerste 2 gaatjes in beide oren heb ik ook nooit ergens last van gehad, en hij is véél vervelender dan mijn helix. Dit zou ik ook niet snel meer doen dus :n

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:50

Ik heb toen wel mijn derde gaatje laten schieten, na uitgebreide zelfstudie en eerlijk antwoord van de juwelier mevrouw kon het wel, ze zei wel dat een vierde echt niet kon. Bij mij is het goed gegaan, al heb ik er wel meer last van gehad dan bijvoorbeeld mijn Outer conch of tragus. Ik denk ook dat de oorbel zelf te strak zit, er is geen ruimte om te zwellen en dan gaan ze echt lopen kloten...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:58

De derde heb ik ook laten schieten. Vierde ook maar toen bleek er dus in mn kraakbeen geschoten te zijn. Mevrouw had ook niet goed doorgedrukt waardoor t achterkantje er niet op was geklikt. Ze hingen er half uit, ging dus met twee antennes naar huis. Heb ze eruit getrokken en dat was meteen het einde van mijn 4e gaatje :P

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:29

_Friemel schreef:
Ik kon tot m'n 5de oorbel schieten, 6 zou ik zelfs ook nog redden op t randje. Wat ik eigenlijk vermoed is dat je oorbel te strak zit, door het schieten zotten ze vaak te strak wat voor dikke oren en irritatie zorgt. Check dat eens even, trek het slotje een stand naar achter en kijk t dan eens aan :j

Ze zitten beide kanten al op het laatste standje. -O- Losser kan niet.

its_daantjee schreef:

Holy moly :') Hij zit er gewoon in gegroeid?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:34

Meest van de tijd hebben juweliers echt geen verstand van dit soort zaken. := Ik vraag me ook af hoe een grote 'cursus' ze erin gehad hebben.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:04

prugelpiet, jaa... vanwege het verkeerd schieten van het gaatje had ik er een achterkantje op gedaan die ik er makkelijk af kreeg, (een rubberen dopje, die eigenlijk achter de achterkantjes zitten zodat ze er niet afvallen, begrijp je welke ik bedoel? ) helaas was het gaatje zo ontstoken dat hij ook 2 keer zo groot was als een normaal oorgaatje. vandaar dat hij er in is gegaan en ik heb hem er nooit meer uitgekregen. nu is hij dicht gegroeid, oorbel is er uit (die zat ook vast in mn oor.. na veel gedoe was die er eindelijk uit) nu zit alleen het rubberen achterkantje er nog in .. zou hem er eigenlijk uit moeten laten halen :+

volgensmij is dit een foto van de oorbel die vast zat:

Afbeelding

Afbeelding

edit* het gaat om de middelste oorbel. mn 3e is er inmiddels ook uit. en zit nu dus nog steeds met maar 1 gaatje EN een rubbertje in mn oor :') nee.. geen gaatjes schieten meer voor mij.. ik laat wel piercen.

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:17

Hoi allemaal! Ik heb even een vraagje. Vanochtend heb ik een neuspiercing laten zetten bij Bodycult in Amsterdam. Nu ben ik niet zo van de knopjes en zou ik er na het genezen graag een ringetje in doen, en dus zat ik een beetje te kijken online. Maar ik heb eigenlijk geen idee welke dikte mijn piercing heeft en welke lengte/diameter ik nodig heb voor een ringetje dat netjes aansluit. Is er een standaard dikte of iemand die enig idee heeft welke dikte bodycult gebruikt? En de diameter/lengte, of is dat gewoon een kwestie van passen en hopen :+

Dit is het nu, heel subtiel haha
Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:42

Ik denk dat ik dit leuker vind dan een ringetje :o Maar het is ook niet mijn gezicht haha. Ik heb er een van AOP in 1.0mm en die zit prima :j

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:39

Even n vraagje hier.
Nadat mijn helix eindelijk na bijna 9 maanden geheeld is. Heb ik vandaag m'n Tragus laten zetten. Maar ik heb het idee dat hij scheef zit. Te ver richting m'n gezicht toe zeg maar. Oké hij is nog wat gezwollen en er zit n mega staafje in, dat wilde ik zelf trouwens. Maar ik weet het niet. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:35

Ik ben het met je eens, hij lijkt niet mooi recht te zitten :n

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:29

mag ik vragen bij welke shop je hem hebt laten zetten?

ik vind hem ook niet zo netjes gezet.. hij lijkt idd scheef te zitten en veel richting je gezicht ipv in het "flapje"

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:02

Het lijkt zo niet de juiste plek nee maar ik zou hem graag willen zien als hij rustiger is en het paarse stipje weg is. Zwelling doet heel veel met een piercing namelijk.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:53

Ik vind 'm ook apart, maar eerder 't idee dat hij te diep is gezet? Kijk het inderdaad over een paar dagen nog eens aan, dan heb je kans dat het er heel anders uitziet.

Nou even een updatje over mijn neus...

Zo waren ze gezet en zagen ze er na 2.5 maand nog uit.

Afbeelding

Ik ben een goeie 3 weken geleden naar een andere shop geweest (waar ik meer ervaring mee heb) waar ze blijkbaar slechte verhalen over de vorige shop hadden gehoord. Zij vertelden mij dat de piercings te onrustig waren om te vervangen, maar dat het zo niet beter zou worden, dus zijn er studs in gezet en het is 100% beter sindsdien!

Tot ik gisterenavond met een handdoek een van de studs eruit trok... en er weer terug in moest prutsen. Ik had überhaupt nog nooit van die studs met een haak in mijn handen gehad, maar het is gelukt. Nu heb ik weer een boze piercing :(

Is er trouwens iemand met tips over die speciale balsems die vaak worden verkocht voor het stretchen?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:19

Oef, ziet er niet fijn uit.. Denk wel dat het snel weer rustiger wordt, maar eruit trekken is nooit een fijn gevoel := Ik stretch gewoon met een plantaardige olie trouwens, niks speciaals.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:11

Ik hoor vaak jojoba-olie, maar als plantaardig goed is zal zonnebloemolie of olijfolie ook wel prima zijn denk ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:27

Vriend van me heeft het zelfs met roomboter gedaan := Ik zou toch eerder grijpen naar iets dat minder bewerkt is, zoals kokosolie. Maar dat is echt mijn persoonlijke 'angst' denk ik

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:35

Kokosolie is hard, hoe wil je daarmee masseren? :P

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:39

Als je kokosolie verwarmd zou dat kunnen. Ik ga dan zo denk ik eens met de olijfolie aan de gang :Y)

Links zit ik nu op 2mm, maar die is een week geleden gedaan dus die mag nog even rusten voor ik 'm weer aanval. De rechter zit al.. 3 maanden op 2.5mm, die is dus straks even de pinuet }:)

Stretchen gaat over 't algemeen vrij makkelijk, maar eens met olie proberen lijkt me fijner voor 't huidje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:25

Als je kokosolie op je handpalm legt smelt het al, als je het even tussen je handen of tussen je vingertoppen beweegt wordt het gewoon vloeibaar :)