Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SophieFT schreef:Ik kom ook weer even binnenvallen:
Ik heb een abonnement op de sportschool. Ik vind het sporten leuk, maar de sportschool zelf echt verschrikkelijk. Ik zit hier nog een paar maandjes aan vast, maar wil toch graag een andere sport (er bij) gaan doen, maar ik weet echt niet wat ik leuk vind.
Zwemmen vind ik wel leuk, maar het dichtstbijzijnde zwembad is een half uur fietsen, dus dat kan ik ook niet even tussendoor doen. En ik zou echt niet weten wat ik verder nog kan doen...
urosa schreef:Tja cheatdagen wordt in veel dieeten gebruikt omdat de meeste mensen het toch niet (willen) redden om nooit meer een koekje, chocola of junkfood te nemen. Van 1 dag kom je niet aan, als je het tenminste nog een beetje binnen de perken houd en de periode is haalbaar.
Er is niet 1 methode, je moet vinden wat bij je past, qua resultaten maar ook qua happiness. Lijnen moet niet veranderen in lijdenIk ben nog steeds zoekende naar een gezonde, niet obsessieve balans waar ik ook nog kan genieten en gelukkig ben. Vind dat erg lastig.
De cheatdag werkt voor mij toch niet zo, ik heb liever doordeweeks ook eens een blokje chocola dan alles in het weekend te proppen. Maar ik kan ook maat houden, kan prima een bakje, een reepje of 1 koekje pakken.
urosa schreef:Tja cheatdagen wordt in veel dieeten gebruikt omdat de meeste mensen het toch niet (willen) redden om nooit meer een koekje, chocola of junkfood te nemen. Van 1 dag kom je niet aan, als je het tenminste nog een beetje binnen de perken houd en de periode is haalbaar.
Er is niet 1 methode, je moet vinden wat bij je past, qua resultaten maar ook qua happiness. Lijnen moet niet veranderen in lijdenIk ben nog steeds zoekende naar een gezonde, niet obsessieve balans waar ik ook nog kan genieten en gelukkig ben. Vind dat erg lastig.
De cheatdag werkt voor mij toch niet zo, ik heb liever doordeweeks ook eens een blokje chocola dan alles in het weekend te proppen. Maar ik kan ook maat houden, kan prima een bakje, een reepje of 1 koekje pakken.
Dragan2008 schreef:urosa schreef:Tja cheatdagen wordt in veel dieeten gebruikt omdat de meeste mensen het toch niet (willen) redden om nooit meer een koekje, chocola of junkfood te nemen. Van 1 dag kom je niet aan, als je het tenminste nog een beetje binnen de perken houd en de periode is haalbaar.
Is ook makkelijker. Eigenlijk als ik goed ga kijken, heb ik vaker cheatmeals dan dat ik echt cheatdagen heb. Komt maar een enkele keer voor dat ik een hele dag ongezond eet (is sinds het nieuwe jaar nog niet voorgekomen)
Wel is het met bvb kerstdagen zo dat ik niet zo oplet. Al is het dan ook weer vooral savonds dat ik veel eet.
Me hele dagen volproppen heb ik neiging toe als ik me verveel of niet goed in mn vel zit. En juist dat wil ik veranderen
kim345 schreef:Mijn geplande lijstje vandaag
O:-
L: redelijk waterige erwtensoep met een krentenbol
T: 500 g kwark met een appel en kaneel
A: 300g (?) ovenfrites met een insectenburger en sla
T: hapje taart van huisgenoot(mierzoet niet zo lekker) stukje grillworst, hapje eiersalade die ik nog over had
JuliaKamm schreef:kim345 schreef:Mijn geplande lijstje vandaag
O:-
L: redelijk waterige erwtensoep met een krentenbol
T: 500 g kwark met een appel en kaneel
A: 300g (?) ovenfrites met een insectenburger en sla
T: hapje taart van huisgenoot(mierzoet niet zo lekker) stukje grillworst, hapje eiersalade die ik nog over had
Wat is een insectenburger?Toch niet een echte burger met insecten
xJitskee schreef:Mijn lijstje vandaag:
O: snelle jelle cranberry-havermout
T: 2 mandarijnen
L: wrap met spinazie en zelfgemaakte tonijnsalade (tonijn, griekse yoghurt, lepeltje mayo, rode ui, bosui,paprika)
T:2 kiwi'sstukje melkchocolade
A: 250 gr gekookte aardappels, 200 gr spruitjes, 250 gr suddervlees
B: 30 minuten lopen, verder niet i.v.m. studie
1561 kcal - 194 gr carbs- 47 gr vet- 85 gr eiwit
Dragan2008 schreef:Vind het al knap dat je dan voor ee kleinere reep kiest. Die grote gaan bij mij ook helemaal op
Ik heb nu een reep extra puur gehaald (83% cacao), dat vind ik wel lekker, maar eet ik dus mooi heen hele reep van op. Na 1 of 2 blokjes heb ik genoeg en is de craving weg
gribaldi schreef:Dragan2008 schreef:Vind het al knap dat je dan voor ee kleinere reep kiest. Die grote gaan bij mij ook helemaal op
Ik heb nu een reep extra puur gehaald (83% cacao), dat vind ik wel lekker, maar eet ik dus mooi heen hele reep van op. Na 1 of 2 blokjes heb ik genoeg en is de craving weg
Heb je die 99% ook al op
gribaldi schreef:Dragan2008 schreef:Vind het al knap dat je dan voor ee kleinere reep kiest. Die grote gaan bij mij ook helemaal op
Heb je die 99% ook al op
SophieFT schreef:Ik kom ook weer even binnenvallen:
Ik heb een abonnement op de sportschool. Ik vind het sporten leuk, maar de sportschool zelf echt verschrikkelijk. Ik zit hier nog een paar maandjes aan vast, maar wil toch graag een andere sport (er bij) gaan doen, maar ik weet echt niet wat ik leuk vind.
Zwemmen vind ik wel leuk, maar het dichtstbijzijnde zwembad is een half uur fietsen, dus dat kan ik ook niet even tussendoor doen. En ik zou echt niet weten wat ik verder nog kan doen...