Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:03

Bij mij is een 'cheat dag' ook dat we overdag wel matigen met kcal, maar 's avonds letten we dan niet meer super goed op de kcal. Ik eet doordeweeks zo'n 1300kcal (eigenlijk volgens mn BMR dus te weinig) maar in het weekend met mijn twee 'cheatdagen' zit ik op de 2000/2200kcal, dus dan kom ik gemiddeld per week. Gaat erom dat je gemiddeld maar mindert in kcal, dus als je dan in het weekend wat meer 'geniet', dan is dat niet erg.
Ga je 4000kcal naar binnen werken die twee dagen, dan kom je gemiddeld op 2000 kcal uit en val je dus niet af. Je kan dus niet alles wat los en vast zit eten op die cheatdagen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:07

Tja cheatdagen wordt in veel dieeten gebruikt omdat de meeste mensen het toch niet (willen) redden om nooit meer een koekje, chocola of junkfood te nemen. Van 1 dag kom je niet aan, als je het tenminste nog een beetje binnen de perken houd en de periode is haalbaar.

Er is niet 1 methode, je moet vinden wat bij je past, qua resultaten maar ook qua happiness. Lijnen moet niet veranderen in lijden ;) Ik ben nog steeds zoekende naar een gezonde, niet obsessieve balans waar ik ook nog kan genieten en gelukkig ben. Vind dat erg lastig.

De cheatdag werkt voor mij toch niet zo, ik heb liever doordeweeks ook eens een blokje chocola dan alles in het weekend te proppen. Maar ik kan ook maat houden, kan prima een bakje, een reepje of 1 koekje pakken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:10

SophieFT schreef:
Ik kom ook weer even binnenvallen:
Ik heb een abonnement op de sportschool. Ik vind het sporten leuk, maar de sportschool zelf echt verschrikkelijk. Ik zit hier nog een paar maandjes aan vast, maar wil toch graag een andere sport (er bij) gaan doen, maar ik weet echt niet wat ik leuk vind.

Zwemmen vind ik wel leuk, maar het dichtstbijzijnde zwembad is een half uur fietsen, dus dat kan ik ook niet even tussendoor doen. En ik zou echt niet weten wat ik verder nog kan doen...

Daarom heb ik dus een crosstrainer aangeschaft :) ik deed eerst op de maandagavond zumba. En als ik voor een sport naar de sportschool of zwembad moet, dan moet ik dit gaan inroosteren. Nou vind ik dat prima, maar sinds de veranderingen op mijn werk, kan ik niet meer van vaste avonden uitgaan om te sporten. En als ik geen vaste avond zet om naar zwembad of sportschool te gaan, dan ga ik vaker niet dan wel.

Nu ik thuis een crosstrainer heb staan, kan ik makkelijk als ik 20 a 30 minuten tussendoor heb, even bewegen en zit ik ook niet aan openingstijden of lestijden vast :)

Ik zou wel heel graag willen gaan zwemmen, of iets aan lessen in de sportschool, maar dan wil ik eerst regelmatiger werk hebben

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:11

urosa schreef:
Tja cheatdagen wordt in veel dieeten gebruikt omdat de meeste mensen het toch niet (willen) redden om nooit meer een koekje, chocola of junkfood te nemen. Van 1 dag kom je niet aan, als je het tenminste nog een beetje binnen de perken houd en de periode is haalbaar.

Er is niet 1 methode, je moet vinden wat bij je past, qua resultaten maar ook qua happiness. Lijnen moet niet veranderen in lijden ;) Ik ben nog steeds zoekende naar een gezonde, niet obsessieve balans waar ik ook nog kan genieten en gelukkig ben. Vind dat erg lastig.

De cheatdag werkt voor mij toch niet zo, ik heb liever doordeweeks ook eens een blokje chocola dan alles in het weekend te proppen. Maar ik kan ook maat houden, kan prima een bakje, een reepje of 1 koekje pakken.

Maar 1 blokje chocola kan je gerust ook doordeweeks doen. Dan gaat het alleen van je kcal doel af van die dag, maar meestal kan je dat prima hebben.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 16:11

Maar cheatdag is ook niet alles wat los en vast zit naar binnen werken. Maar bewust kiezen voor een minder verstandige keuze. Gemiddeld blijft inderdaad het aantal ingenomen kcal wel onder het verbruik.

Je houdt er de rest van dagen/dag rekening mee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:13

urosa schreef:

Is ook makkelijker. Eigenlijk als ik goed ga kijken, heb ik vaker cheatmeals dan dat ik echt cheatdagen heb. Komt maar een enkele keer voor dat ik een hele dag ongezond eet (is sinds het nieuwe jaar nog niet voorgekomen *\o/* )

Wel is het met bvb kerstdagen zo dat ik niet zo oplet. Al is het dan ook weer vooral savonds dat ik veel eet.

Me hele dagen volproppen heb ik neiging toe als ik me verveel of niet goed in mn vel zit. En juist dat wil ik veranderen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:21

AMEN _/-\o_

Jullie snappen mij!

*\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:25

Lisa klopt, maar doordat ik dan 1 cheatdag had gehad ging ik door de weeks constant compenseren, liefst zo min mogelijk kcal dus ook al kon het eigenlijk wel geen chocolaatje pakken = obsessie :+

Twee dagen geleden post ik nog blij te zijn met mijn ritme, nu merk ik aan mijn lijf dat het niet werkt (mede door mijn krampachtige weekgedrag). Ik denk dat het voor mij beter gaat werken om elke dag gewoon 1800 aan te houden (1600 was te weinig) maar dat weten we dan over een aantal weken :') Ga dan liever een keer extra sporten oid.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:29

Dragan2008 schreef:
urosa schreef:

Is ook makkelijker. Eigenlijk als ik goed ga kijken, heb ik vaker cheatmeals dan dat ik echt cheatdagen heb. Komt maar een enkele keer voor dat ik een hele dag ongezond eet (is sinds het nieuwe jaar nog niet voorgekomen *\o/* )

Wel is het met bvb kerstdagen zo dat ik niet zo oplet. Al is het dan ook weer vooral savonds dat ik veel eet.

Me hele dagen volproppen heb ik neiging toe als ik me verveel of niet goed in mn vel zit. En juist dat wil ik veranderen

Dat dus ja! :D

Maar als je dan rekening houdt met cheat.... dan doe je toch eigenlijk niet anders dan normaal? aangezien je je doel houdt. Alleen bestaat het uit ongezonder voedsel. Vind ik eigenlijk nog niet eens cheaten. Cheaten vind ik meer dat je dingen eet waar je de hele week trek in heb maar het laat staan en dat op 1 dag propt.

Dat obsessie ken ik ook wel. Of ik had dan het gevoel na 1 slechte dag dat ik meteen wel kon stoppen want was nu toch al zo ver met troep eten dat het niet meer uitmaakte.

kim345

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:37

Mijn geplande lijstje vandaag

O:-
L: redelijk waterige erwtensoep met een krentenbol
T: 500 g kwark met een appel en kaneel
A: 300g (?) ovenfrites met een insectenburger en sla
T: hapje taart van huisgenoot(mierzoet niet zo lekker) stukje grillworst, hapje eiersalade die ik nog over had :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:43

Vibabu, dat had ik dus ook als ik een slechte dag had. Dan voelde ik me waardeloos en een slappeling dus ging ik maar weer ongezond eten.

Er zullen ongetwijfeld nu ook dagen komen dat ik me echt oliebol voel, maar ik moet maar zelf een manier zien te vinden om dit op te lossen zonder vreetbuien te krijgen. Want daarvan ga ik me op lange termijn ook niet beter voelen.

En ik kom soms ook wel boven mn caloriedoel uit hoor, als ik een keer een portie friet gegeten heb. Maar als je de dag erna ietsje rustiger aan doet, kan dat niet zoveel kwaad.

Ik kwam laatst de teksr tegen: "je komt niet aan van wat je eet tussen kerst en oud en nieuw, maar van wat je eet tussen oud en nieuw en kerst"
Is toch wel grotendeels de waarheid vind ik :j

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:49

kim345 schreef:

T: hapje taart van huisgenoot(mierzoet niet zo lekker) stukje grillworst, hapje eiersalade die ik nog over had :+

Wat is een insectenburger? :') Toch niet een echte burger met insecten :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:50

Balansen heet zoiets toch? Jullie kunnen dat allemaal :D
En als je je rot voelt is iets slecht eten niet heel erg hoor ;) daar kom je niet meteen van aan.

Een vrouwen lichaam zit gewoon raar in elkaar :P

Haha ja die tekst ben ik ook tegen gekomen :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:04

Tot nu toe is het me gelukt om de dag er na wat rustiger aan te doen! En dat vind ik al een hele vooruitgang voor mezelf. Ik denk ook niet dat je er meteen van aan komt maar het voelt gewoon jammer. Ik probeer ook elke keer een bewustere keuze te maken door bijv een kleinere verpakking.
Gister had ik echt cravings naar chocola (tony) heb ipv een grote reep een kleine gekocht en die helemaal opgegeten. Had ik een grote gekocht was die ook op gegaan. Het is niet "goed" maar het lukt nu wel een beetje om in te perken. En daarna ga ik bedenken wat ik er aan kan doen om niet in de verleiding te komen door bijv meer tussendoortjes te eten. Soms is het zo simpel! ik heb vandaag mijn kwarktaart tot middag tussendoortje verplaatst en het fruit wat ik voor smiddags had bedacht vanmorgen gegeten. Tot nu toe werkt het! heb geen trek om te eten terwijl ik afgelopen dagen op zoek was naar eten :')

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:08

Ik moet ook nog proberen om een goede balans te vinden
Lijstje van vandaag kan beter, maar was uit wezen lunchen..
O: 200 gram kwark en een peer
L: Volkoren hard broodje met rosbief, carpaccio en filet american en een half gekookt ei. Verder geen saus erbij gelukkig
A: salade met groenten en zalm en gamba's
T: 1 rijstwafel kipfilet

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:10

Ik heb sinds een week echt al de hele dag honger :P Maar ik weet het binnen de perken te houden en ik drink nu lekker veel water :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:12

Vind het al knap dat je dan voor ee kleinere reep kiest. Die grote gaan bij mij ook helemaal op :')
Ik heb nu een reep extra puur gehaald (83% cacao), dat vind ik wel lekker, maar eet ik dus mooi heen hele reep van op. Na 1 of 2 blokjes heb ik genoeg en is de craving weg

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:15

JuliaKamm schreef:
kim345 schreef:

Wat is een insectenburger? :') Toch niet een echte burger met insecten :P

Dus wel, met meelwormen erin verwerkt. Ben heel benieuwd!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:22

Heb idd gehoord van die insecten burgers. Ben ook best een beetje benieuwd. Meelwormen schijnen heel gezond te zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:25

xJitskee schreef:
Mijn lijstje vandaag:
O: snelle jelle cranberry-havermout
T: 2 mandarijnen
L: wrap met spinazie en zelfgemaakte tonijnsalade (tonijn, griekse yoghurt, lepeltje mayo, rode ui, bosui,paprika)
T:2 kiwi's stukje melkchocolade
A: 250 gr gekookte aardappels, 200 gr spruitjes, 250 gr suddervlees
B: 30 minuten lopen, verder niet i.v.m. studie

1561 kcal - 194 gr carbs- 47 gr vet- 85 gr eiwit

Tijdens het studeren toch een stukje chocolade gepakt i.p.v. mijn twee kiwi's. Nu lag de chocoladeletter er al meer dan een maand, dus al die tijd toch kunnen beheersen, maakt het niet minder erg maar goed :')

Gelukkig heb ik vrijdag dit verschrikkelijke tentamen gehad en heb ik eindelijk weer tijd om te sporten. Denk dat er een last van mijn schouders valt , heb er nu al zin in :))

Die insectenburgers ben ik ook wel benieuwd naar, schijnt erg gezond en lekker te zijn. Maar het idee vind ik toch wel een beetje vreemd.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:34

Dragan2008 schreef:
Vind het al knap dat je dan voor ee kleinere reep kiest. Die grote gaan bij mij ook helemaal op :')
Ik heb nu een reep extra puur gehaald (83% cacao), dat vind ik wel lekker, maar eet ik dus mooi heen hele reep van op. Na 1 of 2 blokjes heb ik genoeg en is de craving weg

Heb je die 99% ook al op <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:55

gribaldi schreef:
Dragan2008 schreef:

Oh gatsi ik heb in amerika een reep van 99% ene stukje op... bah xD. Geef mij maar lekker melk of witte chocolade, als we dan ongezond doen dan maar extra hahaha.

Woopwoop vriendlief is aan de spaghetti begonnen <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:09

gribaldi schreef:
Dragan2008 schreef:

Nee, 83 was t hoogste gehalte cacao wat ze bij de appie hier op t durp hadden. Maar zou t wel graag proberen :j

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:31

SophieFT schreef:
Ik kom ook weer even binnenvallen:
Ik heb een abonnement op de sportschool. Ik vind het sporten leuk, maar de sportschool zelf echt verschrikkelijk. Ik zit hier nog een paar maandjes aan vast, maar wil toch graag een andere sport (er bij) gaan doen, maar ik weet echt niet wat ik leuk vind.

Zwemmen vind ik wel leuk, maar het dichtstbijzijnde zwembad is een half uur fietsen, dus dat kan ik ook niet even tussendoor doen. En ik zou echt niet weten wat ik verder nog kan doen...

Misschien vind je (kick)boksen leuk? Je gebruikt al je spieren en het helpt goed bij het afvallen. Misschien zit er een gym bij jou in de buurt. Zelf train ik zo'n 5x in de week. :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:32

Kickboxen lijkt mij wel heel gaaf om te doen :j