Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GQMMS

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:11

@forumster, super bedankt voor je uitgebreide uitleg. Daar ga ik zeker iets mee doen :)
Net wat je zegt, naast school stage etc is het 'moeten sporten' helemaal niet goed. Ik ga meer over de splitschemas uitzoeken en dit denk ik ook toepassen , bedankt !

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:24

Heeft iemand ook die recipes guide?
En heb je daar wat aan?
Ik heb alleen BBG 1, en ben wel benieuwd naar evt. de 2e en naar die h.e.l.p. guide.. :o

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:49

Forumster, bedankt voor je mail en uitleg hiervoor! Dit is een goede opheldering. Ik ga vanmiddag op de laptop je mail eventjes doorlezen :D

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:09

Fijne uitleg Forumster, dankjewel. :)

Ik ga zo mijn eerste LISS doen, helaas zijn er hier in de buurt niet echt mooie plekken om te wandelen, dus dit wordt heel saai langs de grote weg.

Zijn er hier mensen die progress foto's hebben en ze evt. willen laten zien, al dan niet via pb?
De resultaten op social media zijn heel veelbelovend, maar soms twijfel ik aan de echtheid ervan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:16

Als je minder vaak gaat, zou ik de workout wel zwaarder/langer maken, 28min is dan wel wat kort om full body oefeningen te doen. Maar eenmaal in de sportkleding en bezig, sport ik liever 45-60min dan een half uur. Soms is het laatste circuit nog wel te zwaar hoor. Ik heb laatst Jillian Michaels No more trouble zones workout in een Kayla Itsines jasje gestoken, dit werd een erg lange, zware workout (7 circuits) maar met goed resultaat (spierpijn) (ivm 7 circuits deed ik ze niet op tijd, maar werkte gewoon de oefeningen af, wel 2x). Ik post hier een voorbeeldje van mijn 1e samengestelde full body workout.
Afbeelding

Als je wat meer HIIT wilt, kun je dit goed doen door aan het begin van je circuit een plyometrische oefening te gooien (dat doet Kayla al geregeld). Deze verhogen je hartslag en die is dan iets hoger gedurende de andere oefeningen. Bijvoorbeeld burpees (van push-up houding naar een squat springen en vandaaruit omhoog springen, en weer terugspringen in de push-up. Of een diepe lunge waarbij je met een sprong van been wisselt. Naast hartslagverhogend is dit ook goed om te voorkomen dat je logge spierkracht hebt (bodybuilders kunnen trage spieren krijgen als ze simpelweg alleen maar pompende oefeningen doen, maar niet gewend zijn om echt om te zetten in een nuttige beweging).

Cardio oefeningen doe ik niet in mijn workouts, Kayla heeft ze er soms in staan, dan gooi ik ze eruit. Ik kies bewust voor een splitsing cardio en fitness, daarvoor ga ik wel hardlopen buiten (door blessure helaas nog op 5km). Wat ik ook wel heb gedaan, toen ik nog met een splitschema fitnesste, is hardlopen na een core/arms/abs workout. Nooit met benen gecombineerd.

Ik gebruik niet alleen kaylas oefeningen, heb er ook van JM in en ik google vaak op oefeningen, er is zoveel te vinden, bijvoorbeeld beenoefeningen, dijbenen, en ook de 'muffintop' heeft de laatste maanden aandacht gekregen. Ik gebruik zeker oefeningen die me eerder veel spierpijn hebben opgeleverd.
Ik zal zsm nieuwe workout maken.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 29-12-15 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:20

PureSG schreef:
Fijne uitleg Forumster, dankjewel. :)

Ik ga zo mijn eerste LISS doen, helaas zijn er hier in de buurt niet echt mooie plekken om te wandelen, dus dit wordt heel saai langs de grote weg.

Zijn er hier mensen die progress foto's hebben en ze evt. willen laten zien, al dan niet via pb?
De resultaten op social media zijn heel veelbelovend, maar soms twijfel ik aan de echtheid ervan.

Ik denk dat de foto's op Kayla's Facebook niet echt zijn. Zulke sterk gedefinieerde spieren is echt bikkelen en heeeeel strak eten (cutten in bodybuilders wereld). Ook denk ik dat daar wel wat zwaardere gewichten bij komen kijken. Ik denk dat dit een sterk staaltje reclame is. De dames in de Jillian Michaels filmpjes vind ik geloofwaardiger gespierd.

Zeker kun je wel mooi strak worden en ik heb ook hier en daar zachte lijnen van ontwikkelde spieren.
Maar ik eet niet strak :+ Ik dieet niet ivm gevaar voor obsessiviteit.

Ik heb wel een voor foto ergens... maar nog geen nu-foto ernaast gezet. Ik werk liever met het meetlint.

Ik ben overigens niet zo mooi slank als sommigen hier. Ik ben 1.70m en ben van 79kg naar 71kg gegaan (spieren zijn zwaar) maar zoals enkele dagen geleden gepost, wel veel cms kwijt. Ben dus nog steeds wat te rond, maar wel mooiere vorm!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:29

Ik heb je resultaat in cm's gezien inderdaad, super resultaat!

Aan mijn dieet zal ik ook niks veranderen, ik eet al zo gezond en gevarieerd mogelijk, maar eet hier en daar toch graag ook een koekje of drink een wijntje.
De resultaat foto's online zijn inderdaad ongeloofwaardig, sommigen krijgen een complete sixpack terwijl ze voorheen vrij rond zijn.
Nu hoef ik geen complete sixpack, maar wat strakker worden is toch fijn.

Ik weeg momenteel 63kg bij 1.65m dus om af te vallen hoeft het niet, maar wat zachte lijnen zal fijn zijn.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:30

Zijn er hier mensen waar ik de guide van kan kopen misschien? Ik snap nogsteeds niet hoeveel je er nou hebt, maar gewoon die ene die 3 maanden duurt..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:18

Citaat:
Ik ben overigens niet zo mooi slank als sommigen hier. Ik ben 1.70m en ben van 79kg naar 71kg gegaan (spieren zijn zwaar) maar zoals enkele dagen geleden gepost, wel veel cms kwijt. Ben dus nog steeds wat te rond, maar wel mooiere vorm!

Wauw. Ik ben 1.75 en 'zelf' al van 78 naar 73 gegaan, wil graaag die laatste 3 kilo er nog af. En cms rond mn bovenbenen en borsten er af. Hopelijk lukt dat.. Moet zeggen dat ik stiekem je posts al eens door heb gekeken forumster, je motiveert best wel! :o
Ik ga 1 januari beginnen! Veel workout oefeningen komen overeen met die in de groepsles die ik ook volg dua daar ga ik t mee combineren :j
Ik hoop ook dat het hier actief kan blijven om elkaar te motiveren!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:48

Dat is leuk om te horen!
Realistische doelen stellen, niet te hard willen en doorzetten bij tegenslag is belangrijk. Jezelf opmeten kan ik echt aanraden, het duurde een paar maanden voordat de weegschaal een dalende trend inzette en dan is het fijn om je aa andere getallen vast te houden.

Je wordt sowieso strakker en fitter. Ik weet dat mijn sportieve 68kg van straks mooier zal zijn dan de niet sportieve 62.5kg die ik 3-4 jaar gelden was.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:12

Resistance dag 2 was geen succes voor mij.
Ik voel me vandaag niet helemaal fit dus het is niet gelukt om me 100% in te zetten.
Desalniettemin toch trots dat ik het ondanks ziekte heb geprobeerd.
Morgen weer een nieuwe dag. :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:04

En toch heb ik flinke spierpijn. ;)

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:28

Ik ga vandaag beginnen! Ben heel benieuwd, ik denk dat het me vies gaat tegen vallen. Hoe heb jij het ervaren PureSG? :D

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:42

Ik heb vandaag ook de BBG braaf gedaan, het is tenslotte een nieuw jaar en dus een mooie dag om aan je goede voornemens te werken O:)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:20

Ik heb tot september de BBG1 heel trouw doorlopen :) daarna helaas weer laten verslappen en weinig tot niet gesport. Begin nu rugklachten te krijgen, en wordt hoog tijd dat ik het weer op ga pakken, ik begin rustig met de pre-training a.s. maandag :) heb de trainingen al in m'n agenda gezet :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:11

Ik wilde vandaag beginnen maar t was zo druk op t werk dat ik geen puf meer heb..

Hoe doen jullie t eigenlijk? Workout op je telefoon en dan een aparte stopwatch er bij? Of workouts printen of opschrijven? Ik zit daar nog een beetje mee in de knoei haha. Ik begin morgen, als dat niet lukt maandag :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:18

Ik hebde workout pagina's geprint, 4 per pagina, dubbelzijding. Dus 24 pagina's in totaal (bbg 1 en 2).

Als timer zou je apps kunnen downloaden, die je kan instellen op piepjes geven op 7 minuut en dan 1 minuut, en dan 4x.
Afbeelding

Ikzelf heb een gymboss gekocht, ook voor instellen andere circuits en toen ik nog moest opbouwen hardlopen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:18

Printen dacht ik ook aan ja :j Denk dat ik dat ga doen icm timer inderdaad, dankje!

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:45

Nou eerste ronde gehad,ik dacht dat doe ik wel ff :')
Viel toch nog iets tegen haha

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:29

Ik ook de eerste ronde gehad.

Wel echt 1,5 minuut pauze tussen de circuits door en soms ook héél even op adem komen.
Daarna nog 40 minuten op 6,4 kmph op de loopband gelopen met iets helling.

Niet slecht, denk ik :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:41

Ik heb tot 3 rondes volgehouden, vind t nog best zwaar! Morgen spierpijn dus :')

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:16

Ik ga morgen ook maar weer opnieuw beginnen bij bbg1 week 1! Ben wel weer bang voor die onwijze spierpijn ;o en hopen dat we weer voldoende motivatie vinden om het dit keer wel af te ronden:)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:38

Weet iemand hoe ik weet of ik dat LISS goed doe? Ik heb geen hartslagmeter ofzo, maar misschien iets van een indicatie?

Ik deed nu op de loopband op 6.3 en dan met iets helling

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:34

Ik zit met mijn hartslag altijd goed als ik het tempo goed kan volhouden, dus wel denk joh dit kan ik makkelijk nog een halfuur, maar wel stevig doorloop dat ik het echt in mijn benen voel. Beetje abstract maar misschien kan je er wat mee. Denk dat loopband 6.3 daar goed mee overeen komt!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:25

Je moet een verhoogde hartslag hebben, en het tempo voor langere tijd vol kunnen houden.
Buiten adem zijn betekent dat je al teveel doet, een verzwaarde ademhaling mag wel.

6.3 klinkt goed. Dat is sneller dan wandeltempo maar nog niet joggen.