Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:15

Ja, de eerste keer dat ik een oefening doet, net of alles weer even op de juiste plek valt.. Niet pijnlijk overigens, stijfheid is dan vaak meteen over.

Je heup vind ik wel wat eng klinken eigenlijk...

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:31

Spierpijn vind ik in bepaalde mate ook wel fijn. Teken dat ik actief ben geweest. :P
Vandaag viel voor mij alles op z'n plek. Er was me gezegd op de fitness dat ik voor spierconditie lange setjes moest doen, maar dan de oefeningen wel sneller dan wanneer je krachttraining zou doen. Vond het al wat vreemd, en voelde ook eigenlijk de spiergroepen nauwelijks tot helemaal niet, ondanks redelijk hoog gewicht. Dus toch maar even nagevraagd bij een vriend van me. Die vertelde me dat ik de oefeningen juist wel op normaal tempo/langzamer moest doen. Uitgeprobeerd, en ja hoor, daar voelde ik de spiergroepen :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:33

Ik heb altij geleerd: weinig herhalingen met hoog gewicht is spiermassa kweken.
Veel herhalingen met lager gewicht is spieruithoudingsvermogen kweken

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:38

Dat heb ik ook geleerd inderdaad, maar er werd me op de sportschool verteld dat ik bij spieruithoudingsvermogen de oefeningen sneller moest uitvoeren. Zeg maar wanneer je bij oefening X bij spiermassa 10 seconden over 1 keer zou doen, dan zou dit bij spieruithoudingsvermogen korter zijn, dus bijvoorbeeld 7 seconden over diezelfde oefening.
Dan kan ik bij wijze 5 setjes van 25 doen en nog niks voelen. Vandaag op aanraden dus op normaal tempo de herhalingen gaan doen, en dan voelde ik het na 3 setjes van 25 wel behoorlijk mijn spieren. :P

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:33

secricible schreef:
Ik had vandaag een motiverende dag. Collega's chter elkaar aan "ben je afgevallen?" "Wat voor dieet volg jij?" "Iedere keer als ik je zie ben je dunner". Geloof wel 5 man binnen een uur, haha.

Dat is altijd leuk om te horen :D

Ik heb vandaag zo'n enorme spierpijn. Ik werk op kantoor dus voornamelijk zittend achter mijn bureau en iedere keer als ik drinken wilde halen of naar de wc moest kon ik haast niet op staan en strompelde ik daarna door de gang :+ .
Na het werk weer naar de sportschool gegaan en daar 3 kwartier cardio gedaan. Morgen een rust dag en donderdag weer naar de sportschool.

Hopelijk valt de spierpijn morgen mee... :Y)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:44

Tweede dag is spierpijn altijd het ergste :P

Ik ben lekker opweh naar paaldansen... Even mezelf energie in praten

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:34

Ik weet het Gianti :') kan me niet voorstellen dat ik morgen nóg meer spierpijn heb :+

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:24

Nou, volgens mij heb ik morgen wel bilspierpijn en armspierpijn :')

We gingen bij bootcamp steeds drie verschillende oefeningen achter elkaar doen, per spiergroep (ben ff de naam kwijt). Dus bijvoorbeeld eerst opdrukken met je voeten op de step, 1 minuut, dan bankdrukken met een stang met gewicht naar eigen keus, 1 minuut, en dan met de drumbells voor je schouders omhoog, zelf de gewichten kiezen, 1 minuut. En dan steeds per spiergroep. Dus armen, schouders, borstspier, buikspier, billen/benen, etc.

Ik voel 'm echt, lekker :D hahaha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:59

Les vwrneukt :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:01

Enne? wat heb je gedaan?

Ik heb weer fijn kickfun gedaan. Les was zwaar, maar ik kon het dit keer toch goed volhouden. Heb me echt even kunnen uitleven :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:35

Ach Gianti, oliebol happens!!
Ik werd op de helft van de les gisteren beroerd dus heb het toen afgebroken.
oliebol happens, ik heb mijn best gedaan! :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:55

Ik ga bijna op vakantie - week geen cardio/krachttraining dus :/ Dan maar squatten met lichaamsgewicht :D

Schouder is weer heel gelukkig :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:49

Ik had gisteren een rotdag, veel pijntjes, maar vandaa een stukje beter gelukkig. Lekker dagje thuiswerken en lekker rommelen dus komt helemaal goed.

RZ: fijn dat je schouder weer beter is
Moonfish: balen zeg, maar ook die dagen horen er bij. Volgende keer opnieuw
Lauraa: lekker bezig!
Gianti, what happened?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:04

Gianti: What happend idd?

Hier geen boxercise vanochtend, vond mijn personal trainer iets te fanatiek aangezien ik vanavond onder zijn begeleiding mag sporten. Heb er wel bij gezegd dat ik dan spierpijn wil morgen :P.
Daar ga ik spijt van krijgen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:08

RoodZonnetje schreef:
Ik ga bijna op vakantie - week geen cardio/krachttraining dus :/ Dan maar squatten met lichaamsgewicht :D

Schouder is weer heel gelukkig :D

Dat zei ik ook toen ik op vakantie ging, maar uiteindelijk heb ik 3 weken niks gedaan :')

Vanaf volgende week zit ik 3 maanden in Valencia. Dus daar maar even kijken wat ik ga doen.. Misschien crossfit? Die sportscholen hebben vaak geen 3-maanden-abonnementen -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:12

Lekker thuis fitnessen? Er zijn ook veel cross-fit inspired workouts voor thuis te vinden en korte workout plaatjes van heel licht naar zeer heftig. Als je wat nodig hebt laat maar weten, heb hier best wel wat linkjes staan....
Ik ga eind april naar aruba, mijn man had al gezien dat ze een sportschool hebben daar, dus denk wel dat we iets gaan doen. En ik wil iig iedere ochtend 30-60min zwemmen.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:13

Wat zijn jullie weer goed bezig! +:)+

Mijn schema deze week:

Maandag: E-gym proefles +paarden (alleen gelongeerd)
Dinsdag: Bodypump+ paardrijden
Woensdag: rustdag
Donderdag: paardrijden
Vrijdag: Fitness
Zaterdag: e-gym (als ik zin heb)
Zondag: paardrijden

Iemand bekend met e-gym? zie plaatje hieronder. Ik dacht ik probeer het even met de gedachte dat het niet zo pittig zou zijn (beetje het zelfde als de normale machines) maar dat viel even tegen :P
Je krijgt eerst een uiterste krachtmeting en aan de hand daarvan wordt je gewicht ingesteld. Je moet zorgen dat het bolletje tussen de lijntjes blijft dat zorgt ervoor dat het leuk is :')

[size=9]Afbeelding[/size]

Sorry voor het formaat ik krijg hem niet kleiner :') Maar dat wordt dus 1 x bp, 2x egym en 1 x normaal fitness met het schema wat ik laatst al had gestuurd.

Zin in *\o/*

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:20

Wat grappig ! Maar is dat 1 apparaat/beweging? Of kun je hier wel verschillende spiergroepen mee aan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:22

Ziet er apart uit elmira!

Mijn schema is:
Maandag: rust
Dinsdag: fundamental course
Woensdag: insanity workout
Donderdag: fundamental course
Vrijdag: rustdag
Zaterdag: insanity en/of hardlopen
Zondag: idem als zaterdag

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:34

renee16 schreef:
Wat grappig ! Maar is dat 1 apparaat/beweging? Of kun je hier wel verschillende spiergroepen mee aan?

Nee het zijn verschillende apparaten in een cirkel, een stuk of 8 voor verschillende spiergroepen( rug, buik, been, schouder, triceps/biceps). Je begint 1 minuut met het eerste apparaat en vervolgens door naar het 2e enz. Iedereen wisselt op het zelfde moment ( je begint dus als de rest net gewisseld is).
Je hoeft maar 2 rondjes te doen maar dan zweet je ook wel hoor :) Ik geloof dat je er een half uur over doet. Je begint met het gewicht wat ingesteld is voor jou maar je kan deze zelf ook hoger/lager zetten.
Je resultaten kan je ook online bekijken. Na 6 weken heb je een nieuwe krachttest en wordt het weer zwaarder. Je krijgt een chip en die houd je voor het scherm en dan stelt het apparaat automatisch alles goed in voor je..ook erg handig :D Dit wordt uiteraard de 1e keer met je trainer samen gedaan.

Secricible jij bent ook aardig fanatiek :j :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:43

Ja, deze week nog 2x crossfit, daarna voorlopig even terug naar 1, voornamelijk voor mijn man. Als hij het bij kan houden gaan we naar 2x per week

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:47

Ugh sorry voor MN stilte.. MN paaldansles ging zo slexht... Begon al tijdens warming up dat ik weer lag TR janken van rugpijn.. Ook zit er iets niet goed bij MN heup.. Lijkt steeds alsof MN been uit de kom schiet... MN spieren voelde zo steam en kort aan en vervolgens vergat ik de choreo ook nog

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:49

Wat waardeloos gianti, heb je die klachten vaker?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:51

Wat leuk Elmira !
Heb bij ons ook wel zo een ronde zien staan, met 'alle apparaten' maar volgens mij zit daar nog niet zo een lux programma bij.

Echt leuk dat je je man mee krijgt secribeble ! Op naar de 2/3x, straks zitten jullie iedere avond samen in the gym :P

Oei Gianti, dat klinkt niet goed nee ! Al eens naar laten kijken?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:59

Oei Gianti! Misschien even rustig aan doen en er eventueel na laten kijken?
renee16: Zo op het oog zie je het ook niet hoor aan die apparaten maar alles zit op die chip.

Gezellig dat je man mee gaat! Is hij al eens geweest of volgende week voor de 1e keer?
Ik krijg die van mij echt niet mee... := :roll: