[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:41

judith370 schreef:
Aah leuk!
Ik heb zelf ook 8mm, zal zo even een foto maken met mn siliconentunnels :)
Of het goed te zien is, ja, zeker met Kaos softwear (aanrader!). Maar hoe groter je gaat hoe opvallender het wordt natuurlijk. Maar ik krijg er genoeg opmerking over. :)

Verder raad ik stretchen met spirals niet aan, ik zou eerder voor expanders gaan. Veel comfertabeler. En wij stretchen zelf met jojoba olie, multifunctioneel spul en je doet er een eeuw mee.

Hoe het in z'n werk gaat is altijd een beetje persoonlijk, maar er zijn richtlijnen. Zo kan je beginnen met een (goed genezen) oorbel gaatje (0,8mm), maar je kan ook bij de piercer een gaatje laten punchen van 3mm. En daaruit verder stretchen.

Zelf heb ik het eerste gedaan, van 0,8 naar 2mm met een expander, en als je er doorheen bent zo snel mogelijk een plugje of tunneltje in voor 't comfort. Dan MINIMAAL een maand wachten (genezingstijd, stretchen maakt iniminie scheurtjes in je lel), maar ook dit is persoonlijk, dus luister naar je oren. En dan steeds een mm verder per maand.

Wij bestelden stretch spul op crazyfactory, m'n mooie 8mm spul komt bij alloverpiercings vandaan. Zij hebben overigens ook toffe acties op hun fb pagina en goeie service!
Ik hoop dat 't zo een beetje duidelijk is, op allover staat ook info :j
Zal zo even foto's zoeken.

Expanders zijn van die staafjes toch? Of die puntige dingen iig, hoe je 't wil noemen. Een vriendin van me raadde me dus juist zo'n spiraal aan, nu weet ik 't ff niet meer :')

Ben benieuwd naar je foto!

goldenarrow

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:35

Jongens, mijn navelpiercing is dichtgegroeid -O- Had gisteren een operatie waarbij die uit moest omdat hij ontstoken was. Toen ik een paar uur later terug op de afdeling kwam kreeg ik hem al met geen mogelijkheid meer in |(

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:42

Jaa zo'n puntig staafje haha
Ik ken zelf wat mensen die slechte ervaringen hebben met stretchen met spirals, zelf moet ik er niet aan denken om er mee te stretchen :P
Tenzij je super flexibele oorlellen hebt haha.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:45

goldenarrow schreef:
Jongens, mijn navelpiercing is dichtgegroeid -O- Had gisteren een operatie waarbij die uit moest omdat hij ontstoken was. Toen ik een paar uur later terug op de afdeling kwam kreeg ik hem al met geen mogelijkheid meer in |(

Balen zeg! En wat snel al -O-

Stretchen geen ervaring mee. Vind het ook niet mooi, maar das persoonlijk haha O:)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:49

Ik vind het wat lastig omdat je zei dat ie al wat ontstoken was.
Normaal zou ik zelf wrs zoiets hebben van door duwen met die handel of gebruik een schoongebrande met sterilon oid nat gemaakte naald maar wat dat betreft zullen piercers waarschijnlijk niet zo blij met mij zijn :')
Of gewoon even terug naar de piercer natuurlijk.. :)

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:53

goldenarrow schreef:

Heb je geprobeerd om door 't velletje heen te prikken? klinkt heel pijnlijk maar valt reuze mee. Lijkt me sterk dat ie echt al helemaal dicht zit na een paar uur.
Heb 't zelf ook wel eens gehad, gewoon even doorheen prikken en dan weer goed schoon houden.

judith370 schreef:
Jaa zo'n puntig staafje haha
Ik ken zelf wat mensen die slechte ervaringen hebben met stretchen met spirals, zelf moet ik er niet aan denken om er mee te stretchen :P
Tenzij je super flexibele oorlellen hebt haha.

Wat is daar zo slecht aan? Ik vind (klinkt heel stom hoor) zo'n joekel van een staaf in je oor zo raar staan haha. Niet dat een spiraal nou zo mooi is.. :')

Skessa_ Ben ik met je eens, vind dat grote er ook eeeeecht niet uitzien, maar vind deze (en dan klein) zo leuk staan altijd:

Afbeelding

Edit: Judith370, ik zie die expanders met dikte vanaf 2,5 mm. Ik las in een vd links dat je het beste vanaf 1,2mm kunt beginnen.. Klopt dat of maakt 't niet zo gek veel uit ?
Laatst bijgewerkt door Condor op 13-12-14 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:55

Ooh die kleinste zou ik mss nog wel leuk vinden.

Maar ik houd veelste veel van oorbellen, dus het zou niks voor mij zijn haha!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:59

Ik heb wel geprobeerd er doorheen te prikken, maar kreeg het echt niet voor elkaar (en toen was mijn buik nog verdoofd, dus voelde er toch niks van).

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:03

goldenarrow schreef:
Ik heb wel geprobeerd er doorheen te prikken, maar kreeg het echt niet voor elkaar (en toen was mijn buik nog verdoofd, dus voelde er toch niks van).

Ik weet niet of ik er overheen gelezen heb, maar hoelang heb je je navelpiercing al? Anders zou ik echt even terug naar de piercer gaan..

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:06

https://www.crazy-factory.com/nl/p/Pier ... Staal-316L
Deze is vanaf 1.6 mm.
Ik had zelf voor de 1.2 mm een claw die ik een paar dagen indeed, daarna kon de tunnel er zelf al in.
Tip: na de expander doe je natuurlijk meteen een tunnel van dezelfde grootte in, maar haal geen tunnel/ plug met een uitwendig schroefdraad, is niet prettig, en de foto die hier net getoond werd is een double flared, ook niet makkelijk indoen als je net gestretcht hebt, meer voor later. Daarnaast zal ik in een net gestretcht oor gaan voor chirurgisch staal of titanium, geen acryl of zo.
Ik kan trouwens nog steeds normale hangers in. ik doe hem gewoon door mij tunnel heen.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:11

maya12333 schreef:
https://www.crazy-factory.com/nl/p/Pier ... Staal-316L
Deze is vanaf 1.6 mm.
Ik had zelf voor de 1.2 mm een claw die ik een paar dagen indeed, daarna kon de tunnel er zelf al in.
Tip: na de expander doe je natuurlijk meteen een tunnel van dezelfde grootte in, maar haal geen tunnel/ plug met een uitwendig schroefdraad, is niet prettig, en de foto die hier net getoond werd is een double flared, ook niet makkelijk indoen als je net gestretcht hebt, meer voor later. Daarnaast zal ik in een net gestretcht oor gaan voor chirurgisch staal of titanium, geen acryl of zo.
Ik kan trouwens nog steeds normale hangers in. ik doe hem gewoon door mij tunnel heen.

Foto was om te laten zien welke ik leuk vond, maar goed dat je 't zegt, dan kan ik daar rekening mee houden!

Ik zie verdeurie even door de bomen het bos niet meer, hoor van iedereen iets anders. Hoelang zou ik deze expander erin moeten laten? En die tunnel/plug moet geloof ik minimaal een maand blijven zitten, toch?

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:14

In principe doe je de expander erin dan meteen erachteraan de tunnel/plug.
Als je de expander lang inlaat gaat door het gewicht je oorlel scheefgroeien.
Minimaal 1 maand mag je zeker aanhouden.
Hier een filmpje dat het goed uitlegt:
https://www.youtube.com/watch?v=z51Ss_dR1iw

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:35

maya12333 schreef:

Ha nu is alles duidelijk, dankjewel. :D

Ik ga eens even rondsnuffelen bij crazy factory e.d.
Nog 1 vraag, is het handig om nu met silicone plugs te beginnen? Lijkt me het fijnste, maar weet niet wat handig is. Die expander wil ik sowieso van chirurgisch staal, acryl was niet goed zei je, toch?

Een vriendin van me zei dat het met een spiraal fijner is met slapen, maar zij liet hem dus erin zitten, maar dat moet juist niet toch? Of is dat met zo'n spiraal weer anders.. -O-

http://piercingmania.nl/tapers-stretchers/stretch-set-van-1-6-mm-tot-4-mm#.VIwkoouG_Us Dit lijkt me een fijn setje, maar waar zijn die ringen goed voor? Die zijn om 'm vast te zetten in je oor, maar dat is toch helemaal de bedoeling niet? Of ben ik nou zo dom bezig haha
Laatst bijgewerkt door Condor op 13-12-14 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:36

Izmir_Condor schreef:
goldenarrow schreef:

Ik weet niet of ik er overheen gelezen heb, maar hoelang heb je je navelpiercing al? Anders zou ik echt even terug naar de piercer gaan..

Ik heb mijn piercing sinds eind augustus ofzo? Ik zal even kijken of ik hier in de buurt (ben nu niet thuis) een shop kan vinden die me kan helpen. En dan nog iemand die me kan brengen, want ik heb nog erg veel pijn met lopen.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:42

goldenarrow schreef:
Ik heb mijn piercing sinds eind augustus ofzo? Ik zal even kijken of ik hier in de buurt (ben nu niet thuis) een shop kan vinden die me kan helpen. En dan nog iemand die me kan brengen, want ik heb nog erg veel pijn met lopen.

Ohja, beterschap natuurlijk! Wat voor operatie heb je gehad?
Als het goed is doen ze daar niet zo moeilijk over, je hebt wel kans dat je moet betalen.

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:47

Silicoon is ook een materiaal voor later, niet geschikt voor net gestretchte oren.
Expander is ook beter om stalen of titanium te hebben. Het is inderdaad beter om ze s'nachts uit te doen, kunnen ze wat luchten, altijd goed voor helende wondjes, wat een gestretcht oor dus ie.
Zo'n stretchkit is inderdaad handig en voordeliger dan alles los kopen. Die o-ringen zijn ervoor om ze op hun plaats te houden, dus voor stretchen niet nodig. Al heb ik gemerkt dat ik de expanders bij de grootte maten ze er een nachtje inhoud en dan de tunnel erin doe. Dan komen die o-ringen te pas, anders niet.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:50

maya12333 schreef:
Silicoon is ook een materiaal voor later, niet geschikt voor net gestretchte oren.
Expander is ook beter om stalen of titanium te hebben. Het is inderdaad beter om ze s'nachts uit te doen, kunnen ze wat luchten, altijd goed voor helende wondjes, wat een gestretcht oor dus ie.
Zo'n stretchkit is inderdaad handig en voordeliger dan alles los kopen. Die o-ringen zijn ervoor om ze op hun plaats te houden, dus voor stretchen niet nodig. Al heb ik gemerkt dat ik de expanders bij de grootte maten ze er een nachtje inhoud en dan de tunnel erin doe. Dan komen die o-ringen te pas, anders niet.

Wordt sowieso duur grapje.. Voor elke maat nieuwe expanders,maar goed daar is zo'n pakketje fijn voor, maar die tunnels dus ook twee nieuwe voor elke maat.. Achja, nog altijd goedkoper dan mijn tong- en navelpiercing:D
Wat voor tunnel/plug kan ik het beste pakken vh stretchen?

Edit: sorry voor de vele vragen, maar wil mijn oren graag goed hebben en dus alles zeker weten. :D
Laatst bijgewerkt door Condor op 13-12-14 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:50

Izmir_Condor schreef:
maya12333 schreef:

Ha nu is alles duidelijk, dankjewel. :D

Ik ga eens even rondsnuffelen bij crazy factory e.d.
Nog 1 vraag, is het handig om nu met silicone plugs te beginnen? Lijkt me het fijnste, maar weet niet wat handig is. Die expander wil ik sowieso van chirurgisch staal, acryl was niet goed zei je, toch?

Een vriendin van me zei dat het met een spiraal fijner is met slapen, maar zij liet hem dus erin zitten, maar dat moet juist niet toch? Of is dat met zo'n spiraal weer anders.. -O-

http://piercingmania.nl/tapers-stretchers/stretch-set-van-1-6-mm-tot-4-mm#.VIwkoouG_Us Dit lijkt me een fijn setje, maar waar zijn die ringen goed voor? Die zijn om 'm vast te zetten in je oor, maar dat is toch helemaal de bedoeling niet? Of ben ik nou zo dom bezig haha

Niet meteen silicone indoen! Dat materiaal is heel poreus, ik zou gewoon iets van staal of titanium indoen, en de siliconen bewaren voor je eindmaat.

Overigens tussen de expanders en spiralen, het kan beide, maar de een vind dit fijn en de ander dat. Dus het is niet dat je oor er meteen afvalt :p

Die o-ringen zijn idd om ze op hun plek te houden, ik liep ook wel eens met expanders in (van acryl). Kan gewoon :)

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:54

judith370 schreef:
Niet meteen silicone indoen! Dat materiaal is heel poreus, ik zou gewoon iets van staal of titanium indoen, en de siliconen bewaren voor je eindmaat.

Overigens tussen de expanders en spiralen, het kan beide, maar de een vind dit fijn en de ander dat. Dus het is niet dat je oor er meteen afvalt :p

Die o-ringen zijn idd om ze op hun plek te houden, ik liep ook wel eens met expanders in (van acryl). Kan gewoon :)

Jaaaa die acryl-expanders hebben ook echt leuke printjes, maar zou niet zo goed zijn hoorde ik. Veel chemische stoffen enzo. |( Sip, vind die patroontjes zo leuk :Y)

Goed, dus even kort samengevat, kijken of ik het goed begrepen heb. - Ik weet niet wat ik heb, maar volgens mij ben ik nog nooit zo traag van begrip geweest. :')-

Ik schaf zo'n setje aan. Begin met 1.6mm, oren en expander goed ontsmetten, olie/glijmiddel of wat dan ook lekker slick is haha, erop. In het filmpje zag ik dat ze de expander even liet zitten. Daarna die eruit trekken en daarna meteen een plug/tunnel erin. Die minimaal een maand laten zitten en dan het grapje weer van voor af aan, maar dan met een grotere maat.

Moet ik de tunnel er tussendoor uithalen om goed schoon te maken of is dat niet verstandig? En 's nachts sowieso alles uit doen?

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:58

Tunnels met inwendig schroefdraad, single flared, eyelets.
Deze, is ook niet zo duur: https://www.crazy-factory.com/nl/p/Pier ... Staal-316L
Deze is dan met uitwendig schroefdraad, maar met de kleine maten, merk je daar nog weinig van:https://www.crazy-factory.com/nl/p/Piercings/Tunnels-Plugs-Expanders/TN/Flesh-Tunnel-Chirurgisch-Staal-316L
en deze vond ik ook nog, is ook niet zo duur en makelijk indoen.:https://www.crazy-factory.com/nl/p/Piercings/Tunnels-Plugs-Expanders/PL/Plug-Chirurgisch-Staal-316L
Zij laat het 10 minuutje even zitten kan het een beetje wennen. Het handigste is om met de plug/tunnel de expander eruit te duwen, zodat het zo erdoor gaat. De eerste week laat ik ze meeste in, maar daarna doe ik ze uit onder de douche, kan je ze meteen schoonmaken.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:01

Ik heb gewoon gestretched met acryl expanders, geen hinder van ondervonden.
's nachts alles gewoon laten zitten anders groeit ie dicht. Voorderest zit je op de goede weg haha. Afentoe schoonmaken onder douche is wel aan te raden, anders krijg je oorkaas (stinkt).

Hier wat foto's van m'n oren :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:02

Nou heb ik wel wat dikkere oorlellen dan de gemiddelde persoon _O-

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is mijn collectie. Ze zijn allemaal heel braaf, behalve mijn industrial( bovenste gaatje). Hadden jullie ook dat na een week ze vervelde? Had dat bij al mijn kraakbeen piercings. Ben trouwens benieuwd wat jullie van de septum vinden, krijg zelf verschillende reacties. Zelf vind ik hem heel schattig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:10

Mijn helix piercings is zoooo braaf! *\o/* Na veel geklooi pas heb ik er nu dus een bioplast staafje erin, en het gaat super. Hij doet helemaal geen pijn, en eerst zat er aan de voorkant wat rotzooi, en aan de achterkant een bultje. Toen dus een bioplast staafje erin, en voor de rest niks aan doen, alleen na het douchen afdrogen natuurlijk. En dat gaat super, de voorkant is nu helemaal 'schoon' en het bultje aan de achterkant is bijna weg! Helaas zitten er nu wel bij mijn dubbele forward helix twee vochtbultjes. Met een zalfje worden die wel wat minder gelukkig. Maar nu heb ik dus wel het gevoel dat het gewoon aan het materiaal ligt, aangezien het met mijn helix super gaat, en met die ander twee dus de hele tijd niet.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:12

maya12333 Ik vind je septum ook schattig! Haha. Vind dat normaal gesproken heul lelijk (sorry!) maar hij staat jou wel heel leuk!
Hoeveel mm stretchers heb je?