Kun je ook maar 1x doen natuurlijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
petitparis schreef:@Montgri: veel vrouwen die ik ken kunnen niet doneren wanneer ze ongesteld zijn, omdat hun ijzergehalte dan te laag is.
Verder is het hier de regel dat alvorens je kan/mag doneren je een flesje water van 33cl moet drinken, weet niet hoe dit is in NL en na de gift krijg je frisdrank om zowel vocht als suikers wat aan te vullen. Misschien is het een idee om een half uurtje voor je moet gaan een herinnering te plaatsen dat je een glaasje fris oid moet drinken en eventueel tijdens de gift ook wat bij de hand te houden?
Montgri schreef:petitparis schreef:@Montgri: veel vrouwen die ik ken kunnen niet doneren wanneer ze ongesteld zijn, omdat hun ijzergehalte dan te laag is.
Verder is het hier de regel dat alvorens je kan/mag doneren je een flesje water van 33cl moet drinken, weet niet hoe dit is in NL en na de gift krijg je frisdrank om zowel vocht als suikers wat aan te vullen. Misschien is het een idee om een half uurtje voor je moet gaan een herinnering te plaatsen dat je een glaasje fris oid moet drinken en eventueel tijdens de gift ook wat bij de hand te houden?
In Nederland krijg je niet alvorens een flesje water dat je moet opdrinken. Achteraf moet je wel wat drinken, of dat nou fris, koffie of thee is. En wordt je zowat verplicht iets te eten van een roze koek, ontbijtkoek, banaan of iets anders. Even 20 minuten zitten en dan mag je weg. Eerder ook wel volgens mij, maar het gaat er om dat je even rust neemt voordat je weer weggaat.
Tijdens de gift ga ik nu inderdaad ook wel een flesje bij me houden.
linnie050 schreef:Tijdens mij intake zag ik dat mensen een bekertje water kregen.
En daarna inderdaad nog ergens naar binnen gingen.
Ik zag tijdens het wachten ook mensen tijdens het doneren ergens in knijpen en weer loslaten.
Is dat nog ergens goed voor?
Hoor je nog welke bloedgroep je hebt na een intake?
Nairua schreef:Ook donor hier. Misschien wat onconventioneel maar geen bloed/plasma maar een nier.
Kun je ook maar 1x doen natuurlijk.
Muze schreef:Na een paar jaar niet durven en kunnen doneren mag ik volgende week weer.
Iemand tips? Kan je vragen of ze de naald Bv even afplakken met een watje?( ik word naar als ik ernaar kijk)
Mag je ondertussen ook even op je telefoon?
Is t nu met Corona erg anders?