Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:27

Dank je! En nee, dat zou idd echt niet kunnen hé, nu alsnog weer beginnen. Daaaaaag ego dan!

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 04:59

Mag ik mij ook melden. Ik rook al 11 jaar (ben bijna 25 :o )
Ik wil heel graag stoppen maar kan mij er niet toe aan zetten.
Ik denk dat ik vanaf morgen gewoon als ik een sigaret wil iets anders ga doen, ik zie wel hoever ik kom :')
Wil stoppen omdat ik zeker een jaar rookvrij wil zijn voor ik aan kinderen begin.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:33

Craiester welkom!

De eerste dagen zijn het lastigst qua ontwenning, chagerijnig (waarschuw je partner zodat hij kan steunen) en slapen is voor sommigen onrustig.

Ik ben na een Allen Carr training gestopt (stuk inzicht, geen hulpmiddelen).
Wat bij mij hielp was als ik echt drang had om te roken gewoon ff te gaan zitten en rustig in te ademen en weer uit, gewoon voelen, dan merk je dat de zin ook best snel weer weg is.
Maar goed, iedereen gaat er anders mee om.

Hier over 4 weken ook een jaar gestopt *\o/*
Mooie mijlpaal hè Tica!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:38

Jaaaaaa Marlies, dat voelt echt super! Ik heb het ook echt gevierd en ben gefeliciteerd alsof ik jarig was ofzo haha!

Craiester, dat is een mooi doel!
Succes!
Waarom wil je nog wel roken? Weet je dat?

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:40

Puur uit gewoonte rook ik. Als ik lang niet kan roken (op vliegtuig) dan heb ik daar geen probleem mee. Maar als ik wel kan roken, hou ik het niet lang vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:05

Herkenbaar. Dan zou het moeten lukken!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 16:31

Wat ik dus niet snap: Waarom ben je dan ooit begonnen als je toch op een begeven moment zou willen stoppen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:46

FabianHorse schreef:
Wat ik dus niet snap: Waarom ben je dan ooit begonnen als je toch op een begeven moment zou willen stoppen?

Rook jij?

Zo nee dan lees je eens in over het ontstaan van een verslaving en zo ja lees je eens in over het ontstaan van een verslaving....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:44

FabianHorse schreef:

>;) >;)
serieus?

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:31

MarliesV schreef:
FabianHorse schreef:

Rook jij?

Zo nee dan lees je eens in over het ontstaan van een verslaving en zo ja lees je eens in over het ontstaan van een verslaving....

Maar als je er nooit aan begint kun je ook niet verslaafd worden.... >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:34

Fabianhorse, als je überhaupt al iemand vindt om deze (non)discussie mee aan te gaan zou ik je met klem aanraden dat niet met mensen te doen die momenteel stoppende zijn of net gestopt zijn. Dit topic is daar zeker niet de plek voor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:06

FabianHorse schreef:

Ik kan je wel antwoord geven.Ik ben begonnen omdat het toen stoer was,reclame van Marlboro met de stoere cowboy op zijn paard.Dat was stoer en dat wilde ik ook.Ook zaten er toen maar 3 stoffen in een sigaret,nicotine,koolmonoxide en teer.Alleen de nicotine was verslavend en de andere 2 stoffen waren kankerverwekkend,maar niet zó erg dat je er zwaar verslaafd aan raakte zoals nu. Dus je kon toen gerust gaan roken om later alsnog te gaan stoppen. Nu hebben ze al een poosje 600 stoffen in een sigaret gedaan,waarvan 70 kankerverwekkend en een aantal stoffen die je zwaar verslaafd maken.
Je kan nú niet meer zeggen: ik ga roken en dan stop ik er weer mee als ik dat wil.
En nee niemand wist dat er nu zóveel stoffen in een sigaret zitten! ze hebben de boel belazerd,maar nu is het voor heel veel rokers te laat.Om nu te stoppen ga je door een hel [als je écht zwaar verslaafd bent] en vaak val je na een poosje terug,je red het gewoon niet meer.

Miss. snap je het nu wel?
Ik ben nu net 3 mnd. gestopt en heb er nog steeds moeite mee op sommige momenten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:36

Niet opgeven hoor Gohya! Je kan het net als wij.

Mijn 2 jarig jubileum is stilletjes voorbij gegaan, het was 21 december. Ben nu nog trotser op mezelf.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:02

Ik wil echt niet opgeven hoor.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:32

gohya schreef:
FabianHorse schreef:

Ik kan je wel antwoord geven.Ik ben begonnen omdat het toen stoer was,reclame van Marlboro met de stoere cowboy op zijn paard.Dat was stoer en dat wilde ik ook.Ook zaten er toen maar 3 stoffen in een sigaret,nicotine,koolmonoxide en teer.Alleen de nicotine was verslavend en de andere 2 stoffen waren kankerverwekkend,maar niet zó erg dat je er zwaar verslaafd aan raakte zoals nu. Dus je kon toen gerust gaan roken om later alsnog te gaan stoppen. Nu hebben ze al een poosje 600 stoffen in een sigaret gedaan,waarvan 70 kankerverwekkend en een aantal stoffen die je zwaar verslaafd maken.
Je kan nú niet meer zeggen: ik ga roken en dan stop ik er weer mee als ik dat wil.
En nee niemand wist dat er nu zóveel stoffen in een sigaret zitten! ze hebben de boel belazerd,maar nu is het voor heel veel rokers te laat.Om nu te stoppen ga je door een hel [als je écht zwaar verslaafd bent] en vaak val je na een poosje terug,je red het gewoon niet meer.

Miss. snap je het nu wel?
Ik ben nu net 3 mnd. gestopt en heb er nog steeds moeite mee op sommige momenten.

Klopt als een bus, maar zag even het verband ertussen niet erg duidelijk, maar nu wel.
Trouwens, er zijn overigens genoeg andere (veel meer) ongezonde dingen dan alleen roken, denk maar zoetigheid of heel vet eten, er komen genoeg mensen om door hartinfarcten etc.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:46

Ik snap niet wat je in dit topic doet en waarom je met dit soort zaken hier loopt te posten.

Wat mij betreft niet gepast en niet welkom.

We proberen hier mensen te motiveren en te steunen bij het stoppen met roken.

Als je een discussie wilt over verslaving in welke vorm dan ook dan open je maar een nieuw topic. Hier is er niemand mee geholpen.

Nog 16 dagen en dan ben ik een jaar rookvrij. Heerlijk!

Gohya goed van je al weer drie maanden. Moeilijke momenten heb ik heel lang gehad (meer dan een half jaar) maar de laatste tijd gelukkig niet meer. Volhouden hè.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:49

Gefeliciteerd MarliesV, met je verjaardag en met je bijna jaar! Moeilijke momenten blijf je houden, maar niet altijd en niet zo vaak meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:50

Heerlijk al die jubilea!
Gefeliciteerd!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:53

Ik ben nu wel na jaren weer verkouden en grieperig! toen ik rookte was ik nooit verkouden of grieperig,maar dat komt omdat je dagelijks je AB binnen krijgt. De AB zit n.l. ook in een sigaret,dus logisch dan ook. Mja het hoort erbij,ik heb veel meer voordelen dan nadelen nu ik niet meer rook.
Ik heb nu 2703 sigaretten niet gerookt en daarmee 769,- bespaard.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:39

En het voordeel voor je lijf is niet in geld uit te drukken. Zo fijn. Ik kreeg ook vette keelontsteking toen ik het stopte met roken. Niet normaal, ik kende het niet. Ik zag het maar als een opschoonritueel. Ik wist trouwens niet dat er AB in sigaretten zitten. Is dat serieus?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:30

Dank voor de felicitaties.

Ik heb juist minder klachten en verkoudheden enz. Eerst wel heftig gehoest maar gelukkig verder lichamelijk alleen maar positieve effecten ondervonden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:20

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 01:13

Het is weer 2017!!.... sinds 00:00 gestopt {:)-:( Pffff blijven volhouden!! :+

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:25

Wat goed!! Hoe gaat het stoppen?

Ik heb 9 a 10 jaar gerookt, en nu 9 maanden gestopt.
Dat is echt het beste wat mij is overkomen in 2016..
Nooit geen behoefte meer aan gehad, terwijl ik toch echt wel 20 sigaretten per dag rookte..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:39

Ik heb 1 januari smorgens mijn laatste sigaret gerookt en sindsdien niks meer. Het valt mij mee, alleen als ik vrij ben en heb niet veel te doen dan is het wel even moeilijk. Maar we houden vol!