Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarliesV schreef:FabianHorse schreef:Wat ik dus niet snap: Waarom ben je dan ooit begonnen als je toch op een begeven moment zou willen stoppen?
Rook jij?
Zo nee dan lees je eens in over het ontstaan van een verslaving en zo ja lees je eens in over het ontstaan van een verslaving....
FabianHorse schreef:Wat ik dus niet snap: Waarom ben je dan ooit begonnen als je toch op een begeven moment zou willen stoppen?
gohya schreef:FabianHorse schreef:Wat ik dus niet snap: Waarom ben je dan ooit begonnen als je toch op een begeven moment zou willen stoppen?
Ik kan je wel antwoord geven.Ik ben begonnen omdat het toen stoer was,reclame van Marlboro met de stoere cowboy op zijn paard.Dat was stoer en dat wilde ik ook.Ook zaten er toen maar 3 stoffen in een sigaret,nicotine,koolmonoxide en teer.Alleen de nicotine was verslavend en de andere 2 stoffen waren kankerverwekkend,maar niet zó erg dat je er zwaar verslaafd aan raakte zoals nu. Dus je kon toen gerust gaan roken om later alsnog te gaan stoppen. Nu hebben ze al een poosje 600 stoffen in een sigaret gedaan,waarvan 70 kankerverwekkend en een aantal stoffen die je zwaar verslaafd maken.
Je kan nú niet meer zeggen: ik ga roken en dan stop ik er weer mee als ik dat wil.
En nee niemand wist dat er nu zóveel stoffen in een sigaret zitten! ze hebben de boel belazerd,maar nu is het voor heel veel rokers te laat.Om nu te stoppen ga je door een hel [als je écht zwaar verslaafd bent] en vaak val je na een poosje terug,je red het gewoon niet meer.
Miss. snap je het nu wel?
Ik ben nu net 3 mnd. gestopt en heb er nog steeds moeite mee op sommige momenten.