Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:46

Wat hebben jouw kinderen precies gehad?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 11:49

Oh dat moet ik even opzoeken, is ondertussen alweer 5 jaar geleden. Hier in elkgeval gewoon een druppeltje, uit wen druppelflesje.
Heb de bijsluiten nog wel ergens, als ik tijd heb zoek in hem op.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:49

Ik zat dat artikel te lezen.. daar doelde je dus niet op.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:57

Zahlina schreef:
Oh dat moet ik even opzoeken, is ondertussen alweer 5 jaar geleden. Hier in elkgeval gewoon een druppeltje, uit wen druppelflesje.
Heb de bijsluiten nog wel ergens, als ik tijd heb zoek in hem op.

Maar die van jou zijn toch niet gevaccineerd? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 12:02

Cijfer met wereldwijde polio uitbraken?
Sorry ben echt net wakker, eerst koffie wordt net gezet. Nog even wakker worden.

Heb een onderzoek waarbij van 1970 tot 1990 alle polio gevallen bekenen worden, wilde of vaccin strain.
Ook onderzoek wat tot 1984 op adoptiekinderen is gedaan.

In 1981 is de wilde polio virus nog gevonden in het water van de drenthe Aa, een stroompje waar ik toen al in de buurt wonen en waar mijn vriend en ik gedurende onze jeugd nog wel eens in gelegen hebben.

Ik ben gevaccineerd, mijn vriend volgens mij niet maar dat moet im navragen.

Miss, de mijne zijn selectief gevaccineerd, sommige vaccinaties wel, sommige niet.
Het is voor mij niet zwart wit, maar een gigantisch grijs gebied.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 12:11

Zoolgangster schreef:
Hoe dan ook, om even on topic te blijven, babies krijgen geen oraal toegediende vaccins, dus de hele schrijverij over gemuteerde poliovirussen door suikerklontjes raken kant nog wal. En zijn off topic en onnodige bangmakerij, die voortkomt uit slechte informatie voor waar aannemen. wat dat betreft weet ik nog wel een leuke website die onzinverhalen ontzenuwt, [url] https://www.hoaxmelding.nl/hoax/als-je- ... -dit-zien/
[/url]
:D

Heb je behoefte aan een onderzoek waarin onderscheid gemaakt wordt over welk virus verantwoordelijk was voor een bepaalde hoeveelheid polio ziekte beeld in nederland?
Deze cijfers zijn gewoon bekent, niets van anti sites maar gewoon onderzoek wat gedaan is door wetenschappers.
Ook in nederland heeft wilde polio tot 1990 voor minder slachtoffers gezorgt dan het vaccin.
De laatste uitbraak, waar bij over de 50.000 mensen besmet raakte, aantal loopt vermoedelijk op totp over de 100.000 en waarbij 71 mensen echt gevolgen hebben ondervonden, was wat ik kan vinden een wilde, type 3, afkomstig van een strain uit india.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 12:18

Daarnaast blijft uit onderzoek onder een schikbarend nummer adoptie kinderen (vind ik een schikbarend nummer) dat het meerdere deel van de polio strains die gevonden werden toen al van het vaccin afkomstig waren en een klein percentage (onder de 10%) in aanraking is geweest met het wilde virus.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 12:23

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:05

IMJ schreef:
_lautje_ schreef:
Ja ik krijg hem ook pas na de bevalling. Maar wel alvast besteld. Wachttijd is ook best lang voor hij er is.

Klopt! Hoewel dat erg locatie gebonden is! Ik had hem dezelfde dag :-)

Voor ons zelf heb ik hem niet genomen. Ik hoop maar dat deze variant flink teruggedrongen wordt. We zullen het volgend jaar aan de cijfers wel zien.

Ik weet niet zeker of ik dat hoop.
MenC is gedaald maar daarvoor is menB de overhand gaan nemen. Niemand weet of daar een correlatie is.
Als menW daalt kan zomaar een gevaarlijkere stam de overhand nemen.
Er zijn ook antibiotica resistente stammen die nu nog zeldzaam zijn maar wellicht de plek van de verdrongen stammen gaat innemen.
Ik vind vaccinaties tegen slechts een deel een zeer risicovolexperiment waarvan nog niemand de consequenties weet.
Misschien valt het mee, misschien valt het tegen.....

Als wetenschapper vind ik het boeiend, als mens een onzekerheid.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:15

In GB wordt hij al langer gegeven (en nog een aantal landen). Ik denk dat er goed gekeken kan worden naar het verloop daar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:21

IMJ schreef:
In GB wordt hij al langer gegeven (en nog een aantal landen). Ik denk dat er goed gekeken kan worden naar het verloop daar.

Als je de studies leest zie je daar ook een verloop in stammen. Dat heb ik niet zelf bedacht. Dan spreek je nog niet eens van capsular switches waarbij vaccins onwerkzaam worden omdat ze eromheen muteren.
Biologisch is het gewoon een soort ‚australie‘ experiment. Wat gebeurt er als je met de ‚natives klooit‘.

Ik ben echt heel benieuwd hoe de ontwikkeling over 20-50 jaar is.

Nog benieuwder ben ik wat er in de plek komt wanneer een vaccin is dat alle Men stammen afdekt.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 21:58

Eliine schreef:
Alle orale vaccins bestonden in eerste instantie uit alle 3 de types. Jemig lees je andermans posten wel of wat? Het gaat erom dat type 2 degene was die muteerde. Maar dat heb ik ook pas 2 keer gezegd

Dus als jij een kans van 1 op 1000000 dat iemand het virus krijgt door het suikerklontje plus het feit dat hier type 1 en 3 voorkwamen en niet type 2 terwijl die muteerde als zeer aannemelijk wilt houden voor de uitbraken in NL dan ben je wat mij betreft de geloofwaardigheid verloren.

En wereldwijd zijn er in 2016 5 gevallen gemeld die het gemuteerde virus hadden. Wereldwijd he.

Ik ben wel benieuwd waar de data van 5 gevallen van 2016 vandaan komt.
Ik denk namelijk dat je er verstandig aan doet je bron te checken, want ik ga mij nu afvragen of alles wat jij geschreven hebt wel geloofwaardig is.
Ik vind het hele vreemde data, vooral als je bedenkt dat 2017 (74) en 2018 (56 tot nu toe) veel meer gevallen bekent zijn.
http://polioeradication.org/polio-today ... this-week/

Dit oude onderzoek geeft heel duidelijk verschil (ja toen al) tussen vaccin en wild virus.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl ... 3-0073.pdf

Edit: data gevonden, 5 gevallen. Gekke toename dan de laatste 2 jaar.
http://polioeradication.org/wp-content/ ... h-2017.pdf

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:05

Alles wat je niet uitroeid muteert vroeger of later.
De kunst is om vooruit te voorspellen wat er gaat gebeuren zodat daar de nieuwe generatie medicatie op ontworpen kan worden.

Er is lastst trouwens een vaccin voor pokken op de markt toegelaten door de FDA. Uiteraard zonder efficacy studies omdat er geen patienten zijn.
Ze hebben hem toegelaten ivm terorristische dreiging.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 22:18

Sizzle schreef:
Alles wat je niet uitroeid muteert vroeger of later.
De kunst is om vooruit te voorspellen wat er gaat gebeuren zodat daar de nieuwe generatie medicatie op ontworpen kan worden.

Er is lastst trouwens een vaccin voor pokken op de markt toegelaten door de FDA. Uiteraard zonder efficacy studies omdat er geen patienten zijn.
Ze hebben hem toegelaten ivm terorristische dreiging.

Beetje banketstaaf alleen als je als land al jaren vrij bent van het wilde virus dat er nu ineens slachtoffers vallen omdat men vind dat je land allemaal beschermt moet worden.

Ach ja en de FDA, die vinden veel meer dingen goed waar we hele grote vraagtekens bij zouden moeten hebben.
Maar als ik dat zeg, wordt het mij vaak niet in dank afgenomen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 06:50

Even een persoonlijke ervaring:
Een aantal weken terug heb ik na een zware overweging ( eerder met een wond tot op het bot geweigerd) na 14-15 jaar mijn dtp herhaald met het oog op een verre reis waarbij ik exploratie hoop te gaan doen (duiken op een plek waar nog niemand geweest is).
Ik weet van 2003 dat ik enige dagen last van die arm gehad heb. Na dtp. Nu dus herhaald. Ik heb zeker 4 dagen niet op die arm kunnen liggen en kreeg last van haaruitval gedurende 1.5 week. Dit blijken dus de zeldzame tot extreem zeldzame bijwerkingen te zijn. Op zich niet erg en meestal heb ik nergens last van met medicijnen. Maar ik ben 1.82, dus beslist niet klein. Ik kan medus best voorstellen dat een kindje van zon inenting echt ziek wordt. Iemand van 1.50m krijgt immers dezelfde dosering.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:12

Wij hebben als gezin een tijdje geleden het meningokokken vaccin gekregen (3 , 7 en 11 jaar en volwassen), allemaal totaal nergens last van gehad.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:17

Heb je dat gedaan omdat je op reis ging of echt ivm de stijging van het aantal gevallen in NL?

Mijn dochter heeft ook nergens last van gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:00

Ik volg het allemaal niet meer met wilde virussen en aanverwanten :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:02

IMJ schreef:
Heb je dat gedaan omdat je op reis ging of echt ivm de stijging van het aantal gevallen in NL?

Mijn dochter heeft ook nergens last van gehad.

Ik heb dtp puur herhaald voor een reis. Normaal ook geen last van bijwerkingen. Maar dit keerdus wel. Allemaal niet erg, maar ik kan me voorstellen dat een baby hier een week last van heeft.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:32

Ik bedoelde Manda :D Sorry!
Mijn dochter heeft de dktp maandag gehad. Vooral de pleister irriteerde haar. :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:42

Eigenlijk om beide redenen, en we gaan op reis en ivm de stijging, werk zelf als verpleegkundige en kom overal, ik heb mezelf ook voor hepatitis A en B laten doen (wat overigens ook gevraagd wordt door veel werkgevers in de zorgsector).

Wij hebben eigenlijk allemaal nooit last gehad van de vaccinaties.
Waar ik dus wel last van heb gehad is dat mijn ouders mij niet gevaccineerd hadden en ik de mazelen kreeg op volwassen leeftijd, ja ik leef nog, maar was wel een ervaring die je geen mens wenst, ben erg boos geweest op mijn ouders. En kon alsnog de BMR vaccinatie halen ivm de rode hond en kinderwens dus nog voor niks de mazelen doorgemaakt ook.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:49

ik begrijp je, heb zelf ook patiënten en dus ook de nodige vaccinaties gehad.

Toevallig hoorde ik van een vriendin wiens neef kinderarts is dat ze hem om advoies vroeg mbt vaccinaties. En hij gaf aan niet te twijfelen, wat hij gezien heeft bij kinderen die toch de ziektes kregen (en dus niet gevacc werden) wil je niet doormaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:53

Ik heb iemand die inderdaad kritische prikker was ooit horen zeggen:

"Iemand zei ooit tegen me: wat nou als je je kind niet inent, en het polio krijgt. En het 20 jaar later vraagt: "wáárom heb je me niet ingeënt?" Wat doe je dan? hoe voel je je dan?"

Ik denk dat meer mensen daar eens over na moeten denken. Ik snap niet dat je het risico wil nemen.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 14:52

https://curacaonieuws.nu/nederland-kijk ... ngsgevaar/

Op nog geen 60 km bij ons vandaan en ja wij hebben te maken met bootjes vol met mensen uit Venezuela die een beter bestaan zoeken, 10% van onze bevolking zijn Venezuelanen en dat aantal loopt op.

Een land in chaos, gezondheidszorgsyteem wat in gestort is, omstandigheden die verslechter en ziektes krijgen weer een kans.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:38