Borstvergroting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: Borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:17

Ik kruip heel even onder de meeleessteen vandaan :o
Ik ben zelf ook geinteresseerd in een borstvergroting, maar ik heb werk waarbij ik veel moet bukken, tillen en bewegen. Hoelang moesten jullie rust houden? Ik heb wel bijna 3 weken vrij in de zomer, maar geen vakantie gepland en nu bedacht ik mij dat ik misschien in het begin van die vakantie (mits het zo snel zou kunnen) de ingreep zou kunnen laten doen, dat ik dan die weken vrij iig alvast heb en daarna wellicht nog een paar weken aangepast werk kan doen?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:29

welkom :) ligt er idd aan wat voor werk je doet hoelang je rust moet houden! je mag tot 6 weken niet zwaarder tillen dan 2 kg, niet boven je schouders met je armen en herhalende bewegingen vermijden. Ook ligt het eraan of je ze voor de spier of achter krijgt, maar na 2 weken ging ik weer gewoon naar de uni :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:39

Ik werk op Schiphol, dus ik moet of mensen fouilleren of koffers tillen en schuiven + leeghalen/inpakken. Behoorlijk intensief, vrij zwaar en dus herhalende bewegingen..
Maar zoiets kan ik bij een intake wel goed bespreken natuurlijk. Hoe bespreek je dit trouwens met werk? Gewoon onder de noemer cosmetische ingreep? :o

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:43

Gewoon idd cosmetische ingreep. Weet niet hoe dicht jou meerdere bij je staat? Ik werk in een klein team ( wel allemaal mannen :') ), maar zij waren allemaal op de hoogte! En vonden het prachtig hahaha heb 2 weken vrij gehad en toen weer begonnen. Maar de jongens deden maar al te graag alles voor mij :') nog steeds gelukkig :D

Maar ik heb balie werk en doe weinig zwaars. Ja nu weer gewoon zoals voorheen autobanden en truck banden klaar zetten voor de jongens in drukke periodes.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:00

ooh lastig! dat zou ik wel echt 6 weken vermijden.

werkte niet, maar studeer! heb 2 weken verlof zelfs gekregen toen ik het zei! had ik nooit verwacht

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:24

Ik werk als fysio (mensen tillen, rolstoelen duwen, bukken, etcetc..) en had 3 weken vrij genomen. Vervolgens op het werk alle zware arbeid aan collega's overgelaten, maar je moet echt goed op je grenzen letten. Ik kon amper een been optillen in het begin, dus dat was soms wel lastig. Maar met 6 weken was dat al wel voorbij eigenlijk.
Op mijn werk heb ik gewoon aangegeven dat ik "een operatie" ging krijgen, waarna ik een tijd niet mocht tillen. Werden verder geen vragen gesteld, heel makkelijk. Dat mogen ze ook niet, geloof ik.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:48

Ik kon de eerste 1,5 week echt helemaal niet, maar mijn herstel viel dan ook super tegen. Vanaf week 2 ging het iets beter en moest ik echt opletten dat ik vanaf week 4 niet al hele zware dingen ging tillen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:16

Bij mij hield de pc 4 weken aan en dat was ook genoeg

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:26

Ik kreeg van de pc waar ik een consult had te horen dat ik niet zwaarder mocht tillen dan 10kg. Zit er dan misschien een verschil in als hij onder of op de spier zit?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:35

Mij werd 1kg en 6 weken verteld, zal idd wel met de manier van opereren te maken hebben.
Overigens mislukte dat in de eerste week al, een bord is al meer dan 1kg. :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:55

Ik mocht ook niet teveel tillen hoor. En ik heb protheses vóór de spier. En echt 6 weken niet.
Niet tillen of armen rijken, echt langs m'n lijf houden. Niet op m'n zij of buik slapen enz.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 07:57

Gister geopereerd , respect voor al jullie dames die dit hebben ondergaan
Echt onwijs veel pijn. |o

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:55

Vervelend Dais! Ik heb de eerste paar dagen ook ontzettend veel pijn gehad, maar dit heeft ongeveer een kleine week geduurd en elke dag kon ik een beetje meer. Even doorzetten!
Ik kwam 'sochtends niet overeind en als ik dan door mijn moeder overeind gezet werd was het even flink huilen van de pijn! Maar het is dubbel en dwars de moeite geweest! Even volhouden! :(:)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:05

Het is het uiteindelijk waard Dais. En het mag oncomfortabel zijn maar je hoeft geen pijn te lijden als je stil zit hè. Pijnstillers nemen op gezette tijden is echt heel belangrijk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:14

daiswees schreef:

Hoe gaat voor rest en hoe ging het gisteren. "Pijn" hoort er beetje bij, maar moet acceptabel blijven. Hebben ze je goed uitgelegd hoe je pijnstillers moet slikken? Wat slik je allemaal?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:32

De eerste dagen kon ik ook niet zelf overeind komen. Dat duurde 3 dagen :') Echt heel goed je pijnstillers pakken, desnoods 's nachts ook (ik zette een wekker en at een banaantje erbij, zodat de pijnstiller niet op de lege maag valt. Heb je ook minder kans op misselijkheid).
En ik had vrijwel steeds ijs liggen op de pijnlijkste plekken. Dat was ook wel erg fijn, omdat het alles een beetje verdoofde.

Een van de mooiste momenten: eindelijk dat vieze verband eraf en daarna douchen. En dan beseffen dat je steeds met je armen tegen je boobs aanzit, omdat ze zo groot zijn geworden *\o/* Daar doe je het voor!!

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:19

vooral inderdaad het zelf overeind komen lukt niet!
en het voelt echt alsof mn borstkas overreden is..
verder inderdaad goed mn pijnstillers slikken!
dat van ijs erop leggen is wel een goede!!

ik slik nu diclofenak en paracetamol
gister ging het goed! ik was onwijs zenuwachtig vooral voor het infuus, moest inderdaad 2 keer geprikt worden maar toen zat ie!
daarna naar de OK ( werd voor het eerst geopereerd dus wist niet wat me te wachten stond allemaal ook met narcose)
wat een warm bed was dat trouwens op de OK , dat was niet verkeerd haha en toen narcose en toen was ik weg
huilend wakker geworden in de uitslaapkamer gewoon van de spanning , pijn was goed te doen nog
en daarna naar de zaal
super behandeld , lieve mensen en een goed gevoel

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:39

Rebel, ik had geen verband :D dus dat vieze ken ik niet. Ik heb 6 weken een compressie bh aan gehad

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:48

Ik heb heeeel losjes verband gehad en verder een sportbh! Liefst zonder iets eigen voor de chirurg.
Ff doorbijten dais. Over een week voel je je compleet anders!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:50

Ja na een week scheelt het een hoop. De eerste 4 dagen vond ik bagger en erna ging het elke dag een stukje beter.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:54

Fijn dat gisteren zo goed ging!!

Goed je paracetamol om 6 uur nemen, liefste ook wekker ervoor zetten. Scheelt echt veel. En als het echt te veel is de pijn gewoon contact opnemen met je chirurg!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:13

Balen dat het je zo zwaar valt... je lekker laten helpen zover dat mogelijk is en veel slapen werkt ook goed. Beterschap!

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:07

daiswees schreef:

Wat spannend!! En wat naar dat je zo veel last hebt!
Ik heb echt geen tot weinig pijn gehad.. 12 uur na de ingreep was mijn pijn op z'n top. Toen werd ik er echt even misselijk van, maar verder was echt heel goed te doen. Ik heb een dual plane gehad.
Toch voor iedereen weer anders! Goed naar je lijf blijven luisteren!

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:12

Rebel_Jits schreef:
Een van de mooiste momenten: eindelijk dat vieze verband eraf en daarna douchen. En dan beseffen dat je steeds met je armen tegen je boobs aanzit, omdat ze zo groot zijn geworden *\o/* Daar doe je het voor!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:31

Ik kom even binnenvallen.
Ik heb zelf cup aa en dat past helemaal niet bij de rest van mijn lichaam.
Ik wil ook graag een borstvergroting. Ik denk er al jaren overna, maar twijfel nog een klein beetje. Je ziet vaak van die verhalen dat het helemaal mis is gegaan of dat het begint te lekken ofzo... en veel mensen praten er zo negatief over.

Ik had wat gevonden over lipofilling en dat je daarmee ook een borstvergroting kon krijgen. Dat leek me ideaal, weinig risico's, geen litteken en het heeft toch nog wel iets natuurlijks omdat het allemaal lichaamseigen is. Maar het nadeel is dat je maar maximaal 1 compatibel groter kan en dat dat ook niet gegarandeerd is. Daarnaast moet je dus vet hebben en laat ik dat nou net helemaal niet hebben. :')

Dus ik wil denk ik toch voor de "gewone" borstvergroting gaan.
Mag ik vragen waar bij jullie de littekens zitten en of je die nog goed ziet zitten? Of zie je die bijna niet meer?
En misschien een beetje een gekke vraag, maar voelt het anders met die protheses of voelt het heel natuurlijk aan?

Hoelang duurde het bij jullie voordat je werd geopereerd? Het zou namelijk helemaal geweldig zijn als ik dit jaar in juli met mooie "nieuwe" borsten aan het zwembad kan zitten op vakantie.

Ik denk dat ik dus nu echt de knoop wil doorhakken, maar ik vind het echt heel spannend!