Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:03

Ook dat. :j maar wij schrijven ook wel eens privé informatie op die clienten ( nog) niet mogen weten. Waardoor ze erg onrustig kunnen worden. En ik heb ook echt agressieve clienten ertussen zitten. Dus dat zoek ik liever niet bewust op :)

Anoniem

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:12

Dat zijn weer hele andere cliënten. . Waar ik eerst woonde mocht een andere nooit van te voren weten met bijvoorbeeld logeren bij haar broer , te spannend en dan wordt ze ook agressief geloof ik...

Bij mij is het vooral mijn gedrag \ bui en of ik zelfstandig uit bed kom , mijn doelen gewoon en wat extras dat ze neerzetten. .

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:19

EskeGirl schreef:
hannahaapje schreef:
Wie heeft er dan ''herinneringen van een denkbeeldig vriendje'' gelezen, is één van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb en gaat ook over een jongen met autisme.

Of ''Marcelo en de echte wereld''.

En het geheim van de zwarte hond in de nacht (oid) over autistisch jongetje is ook heel mooi!

ooohhh jaaa die, heb ik ook tig keer gelezen :') alleen dat gezeur op internet dat geen enkele autist zich zo gedraagd... Ehrm, kom maar een dagje meedraaien op me oude school, dan valt Christopher nog mee :') (grapje!)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:03

De ouders zijn nu aan het regelen dat de afspraak met het CBR niet doorgaat, het is 2 dagen voor me verjaardag en ik was nu al zo overstuur. Phew, en verder gaat alles zoals normaal zoals ik het liefst heb :P vind het wel balen dat ik niet een dag kan volhouden tijdens een dagje uit... Had goed geslapen en had het helemaal naar me zin. Maar ja teveel mensen, indrukken, geluiden. Dus ik viel serieus steeds in slaap en kon echt niet meer :') wel waren de roggen vet cool mijn moeder ging helemaal mopperen omdat ik er niet meer weg wou maar ik wou gewoon alles aanraken en ik tilde ook roggen op voor kleine kindjes naast me die er niet bij konden echt super leuk :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:45

Dat meisje uit mijn klas waar ik het over had begin van de week, hapt niet erg toe als ik een gesprek wil beginnen ofzo... Dan niet!
Er zijn genoeg andere aardige mensen. Er is een hele aardige jonge, kan ik het wel mee vinden. Zoals een keer bij Engels, zat ik (nog) alleen, met drie tafels naast elkaar. Andere jongen zat ook nog alleen, kwam hij naast mij zitten en vroeg of die andere jongen er ook bij kwam. Vond ik wel heel sociaal, niet vaak meegemaakt :).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:27

takkie_muis schreef:
Dat zijn weer hele andere cliënten. . Waar ik eerst woonde mocht een andere nooit van te voren weten met bijvoorbeeld logeren bij haar broer , te spannend en dan wordt ze ook agressief geloof ik...

Bij mij is het vooral mijn gedrag \ bui en of ik zelfstandig uit bed kom , mijn doelen gewoon en wat extras dat ze neerzetten. .

Nou ja zo anders zijn ze nou ook weer niet hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:37

quera schreef:
takkie_muis schreef:

Nou ja zo anders zijn ze nou ook weer niet hoor :')

Ssst :') laat me nou in doe waan haha , maar ik ben niet hele erg agressief meer soms alleen erg boos

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:42

Haha bij mij kunnen ze ook heel boos / agressief worden maar naar mate de behandeling gaat dit steeds beter :j

Vandaag zei een client.: als je me er nu niet uit laat word ik heel boos
Dus ik heel nuchter: dan word jij toch lekker boos.
5 minuten daarna: ik hoef niet meer naar buiten, met een poeslieve stem :')

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:50

quera schreef:
Bij ons iig niet. :) Maargoed ik werk wel in een kliniek :)

Als ik mij niet vergis heb je daar ten alle tijden recht op, wettelijk geregeld, echter gebeurd het vrijwel nooit.

Ik heb ook nooit vrijwilligerswerk gedaan ipv gewoon werk, ook geen problemen met het vinden van een 'normale' baan.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:51

EskeGirl schreef:
Dat meisje uit mijn klas waar ik het over had begin van de week, hapt niet erg toe als ik een gesprek wil beginnen ofzo... Dan niet!
Er zijn genoeg andere aardige mensen. Er is een hele aardige jonge, kan ik het wel mee vinden. Zoals een keer bij Engels, zat ik (nog) alleen, met drie tafels naast elkaar. Andere jongen zat ook nog alleen, kwam hij naast mij zitten en vroeg of die andere jongen er ook bij kwam. Vond ik wel heel sociaal, niet vaak meegemaakt :).

Wat fijn. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:09

Bij ons mag het gewoon niet :) ookal vragen ze er naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:58

Haha Quera , ik heb trouwens na een tip van een mede cliënt eens 1 van de psychologen gegoogeld.. weet effe niet wat ik met die info wil. .

http://www.eo.nl/tv/devijfdedag/artikel ... sychiater/

Hij bemoeit zich gelukkig niet met mij ... maar gedraagt zich uhm apart... Gelukkig zit zijn kantoor in h.eerenveen en komt hij hooguit 3x per week even

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:24

Zo, wat een horrorverhalen over die man zeg...

De psychiatrie is zo gemeen achterlijk en met name in Zuidlaren, dat het met geen pen te beschrijven is. Je wordt geen enkel reden om te bestaan gegund. De inrichtingen zijn verkapte concentratiekampen, ik kan me dan ook goed voorstellen dat joden zich als makke schapen lieten voeren naar de gaskamers, je kunt toch niet bestaan. Het hele personeel van Lentis deugt totaal en zijn bang voor hun eigen hachje ( bang om te worden ontslagen).

'Vaak gebeurde er niets maar ik werd daar ook opnieuw geëlectroshocked en schedelgebroken. Bij schedelbreken zetten ze klemmen rondom op je hoofd en slaan ze bovenop je schedel om je hersenvlies te beschadigen.'

Lambers ken ik ook persoonlijk en is ook maar een klein radertje in de psychiatrie in Zuidlaren. Eigenlijk is al het personeel niet goed wijs. Het zijn allemaal loonslaven, die van hun beroep een ondeugd hebben gemaakt. Als Lambers thuis zou blijven, zou hij waarschijnlijk zijn vrouw en kinderen slaan. Al ben ik wel van mening dat zo'n figuur het best naar Siberie verbannen zou moeten worden.

whut? :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:25

:oo

Wow ik ben blij dat wij dat soort praktijken niet hanteren. Anders was ik per direct gestopt :=

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:38

Moet wel na tien minuten kijken op die anti-psychiatrie website wel de meest rare berichten geplaatst worden, hoe ze gemarteld zijn en alles. Tsja het zijn psychiatrische patiënten, 't zal allemaal wel lastig en moeilijk zijn maar om nou te spreken over een verkapt concentratiekampen. :') En dat de psychiatrie zo'n politieke bende is. Nou ja het zal allemaal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:42

Tjee hannahaapje wat bruut :oo , wij snappen niet waarom ze zoon man aannemen. ..

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:47

Mijn broertje heeft het hij zit op een speciale school in ede nu het Vester college. Maar hij heeft asperger maar dat erger of lichter ik heb geen idee. En ik moet daar wel rekening mee houden en soms kan ik dat niet. Ik heb concentratie problemen en hij zit soms op zijn kamer een spelletje te doen en dan hoor ik 'wieeeee' of hoor ik heb keihard lachen als ik dus huiswerk maak. En dat is best vervelend als je concentratie problemen hebt.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:14

Overigens, terugkomend op het wel of niet vertellen over je autisme in de klas.
Ik ga het wel doen, bij een vak hebben we in college 6 het onderwerp: talent en beperking (ik studeer pedagogiek) en dat is een mooie gelegenheid om mijn autisme aan het licht te brengen.
Ik doe het overigens niet voor mijzelf, maar om de docent maar vooral de toekomstige pedagogen te laten inzien dat je autisme hebt in alle gradaties en dat je het niet altijd zo ziet, om de vooroordelen weg te halen. Het heeft dus een functioneel doel. :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:47

Morgen begint weer ... MIJN VRIJWILLIGERSWERK !!!!!!! *\%/* Waar ik dus al sinds eind juni naar uit heb zitten kijken. Zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:53

*\o/*

Ik moet nog nieuwe zoeken -O-

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:54

Iets met dieren lijkt me wel wat voor jou. :P Mensen kunnen altijd vrijwilligers gebruiken toch? In het asiel?
Ik begeleid zelf jonge kinderen met een handicap tijdens het paardrijden.
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 08-09-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:55

Klopt dat deed ik ook maar het was anderhalf tot 2 uur reizen , en het asiel in D.rachten lokt niet na verhalen :P.

Ben echt een dierenmens , mag graag met de beestjes bezig zijn en kletsen.

Ooh wat leuk! , snap wel dat je weer wil!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:01

Hoi,

Jeetje erg laat dit topic opgemerkt.
Ik heb hetzelfde als TS: ADHD & PDDnos. Heb het al zolang ik me kan herinneren en mijn grootste steekpunt ooit is geweest dat ik eerst super met iemand om kon gaan tot ik vertelde waarom ik bepaalde acties heb en toen was het: ja daar kan ik niet mee omgaan.

Sindsdien vertel ik het niet zo snel meer maar ik ben nu wel zover dat zoiets heb van: ik ben wie ik ben en kun je niet met me omgaan daar is het gat van de deur!

Heb trouwens ook niet alles gelezen mja

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:02

En ik doe de beste opleiding die ik me kan wensen: dierenartsassistente! En loop stage op een zorgboerderij!!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:07

Wat knap van die opleiding tot dierenartsassistente. :D TM mag ik uit interesse vragen wat voor dagbesteding je nu hebt, nu je het werk in het dierenasiel hebt moeten opgeven?
Zo te lezen hebben we allemaal wat met diertjes. Ik vind het bijzonderst aan ze dat ze je emoties zo spiegelen, en dat ze zoveel troost en warmte kunnen bieden.