Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilse_C schreef:Ik meld me ook weer heel even om te laten weten hoe alles is afgelopen.
In maart 2013 had ik een waarde van 80, linkerkant begon uit te vallen, geheugen was weg, geen concentratie en veel mentale problemen. Nu ruim 2,5 jaar later en veel ziekenhuizen in en uit is het bekend dat ik nog steeds restschade heb, maar dat er voor de rest gelukkig niets te zien is in bijv. de hersenen. Als er ook maar iets van stress is, krijg ik wel weer uitvalsverschijnselen en komt de vermoeidheid weer kijken. De neuroloog waar ik laatst ben geweest (IJsselland ziekenhuis, echt een hele goede voor mensen die op controle willen!) heeft me op het hart gedrukt de rest van mijn leven iedere maand B12 te blijven spuiten. Het mag nooit meer lager worden dan het nu is en ik mag ook niet afbouwen naar minder dan 12x per jaar, met eventuele zwangerschap moet ik zelfs dubbele dosis gaan spuiten. Of mijn klachten ooit nog verdwijnen is maar de vraag. Komende oktober ga ik waarschijnlijk weer een revalidatietraject in om de linkerkant te trainen en komende week wordt er nog één keer gecontroleerd of ik de Ziekte van Crohn zou kunnen hebben, en daarmee is het verhaal rond.
Mochten mensen ooit nog twijfelen over of ze een B12 tekort hebben, laat het testen. Wil je huisarts het niet doen, zoek een ander of laat je doorverwijzen. Zo ver wil je het dus nooit laten komen en is bij mij wel gebeurd, door de nalatigheid van een arts.