GeekGirl schreef:Wat heftig RubyRed!
Denk je dat je huidige psych je voldoende kan begeleiden om van je eetstoornis af te komen? Ik snap dat het je beter lijkt om bij dezelfde persoon in behandeling te blijven, omdat de behandeling zo beter kan aansluiten op je huidige behandeling. Maar dat kan wel enkel als je eetstoornis min of meer onder controle is, en als je psych zich daar zelf ook comfortabel bij voelt.
Ik zou je wel aanraden om de frequentie van je behandeling op te schroeven, om de twee weken is volgens mij te weinig om het werken aan je eetstoornis er ook nog bij te nemen. Je geeft zelf aan dat je problematiek vrij complex is, dus het lijkt me geen goed idee om je andere problemen te laten liggen terwijl je aan je eetstoornis werkt. Indien er meerdere psychische problemen zijn is het meestal belangrijk dat er aan alle problemen tegelijk gewerkt wordt, omdat het ene probleem je meestal ook tegenhoudt om het andere op te lossen.
Je beschrijft dit alsof het dé waarheid is, waar ik het niet mee eens ben
Een eetstoornis staat nooit op zichzelf en is in mijn beleving alleen een symptoom van een achterliggende oorzaak. Behandel de oorzaak, en je kunt vrij gemakkelijk ook het symptoom bestrijden.
Juist omdat RubyRed al in behandeling is, bij iemand die ze (neem ik aan) vertrouwt, zou ik geen aparte behandeling opstarten voor de ES
Alleen wel de huidige behandeling wellicht intensiveren, zoals jij ook al aangeeft.
De huidige behandelaar weet waarschijnlijk goed raad met de complexe onderwerpen die ze hier benoemt, en juist daarom zou ik er nu geen andere behandelaar in betrekken. De ES is onderdeel van het geheel, niet iets aparts