ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:14

LBLGypsyCobs

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:19

Versleten?
Daar neem ik niet eens de tijd voor :+

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:27

Oh nee ik ben echt heel trouw, geen haar op mijn hoofd die denkt aan vreemdgaan.
Maar ik versier sowieso niet voor de lol, heb totaal geen behoefte om iemands lust object te zijn ofzo.
Behalve voor mijn vriend dan ;)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:36

Ik herken het wel helaas. Maar nu ik weet waar het vandaan komt doe ik er alles aan om het nooit meer te laten gebeuren.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:39

Ik was van de week bij de angstcoach vanwege mijn tandartsangst en moest daar ontspanningsoefeningen doendoor middel van mijn ademhaling. Eerst mijn voeten en zo door naar boven.Het lukte eigenlijk redelijk.Tot ik bij mijn hoofd kwam en daar moest ontspannen. Nou mooi niet.
Zegt deze man: Is er bij jou wel eens bekeken of je ADHD of ADD hebt? :)*
Als ik zo je verhaal hoor zou dat zomaar eens het geval kunnen zijn <<)
Nu is het zo dat mijn dochter al een paar jaar Ritalin slikt vanwege ADD dus het zou dus wel een beetje in de familie kunnen zitten.
HIj mocht het niet zeggen :x maar hij zei je kunt altijd een keer Ritalin te proberen om te kijken wat het bij je doet .
Ben bijna 52 en het zou toch wat zijn als dit dus mijn "probleempjes" zou verklaren......

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:41

Ik heb nog maar 2 korte relaties gehad.
1 van 5 maanden op mijn 17de. Was toen zo verliefd dat ik niet aan vreemdgaan dacht, en toch is het gebeurt. De spanning te hoog opgebouwd en BAM. Was daarna helemaal van slag, hele avond/nacht door gehuild :P. Daarna ben ik hem wel trouw gebleven, maar uiteindelijk heeft hij het stop gezet omdat hij zo z'n dingen aan zijn hoofd had. (Ja het was een goede reden, no worries).
Daarna op mijn 18de/19de nog een relatie van pak en beet 9 maanden. Maar dat was een groot drama, we hadden enorm veel ruzie. Ik ben nooit vreemd gegaan, voelde de verleiding niet, ondanks dat hij een klootzak was. Hij is helaas wel meerdere keren vreemd gegaan, kwam ik later achter.

Sinds dien kan ik me eigenlijk telkens niet binden en heb ik telkens hele korte scharrels. Nog wel een gehad van ruim 1 half jaar, hij wilde een relatie, maar het woord relatie jaagde me zoveel angst aan dat ik uiteindelijk ben 'gevlucht'. Mijn eigen hart gebroken en die van hem. Soms nog wel spijt van. Dit is inmiddels al ruim een jaar terug. Daarna nog 1 keer echt heel verliefd geworden toen ik in Barcelona woonde, zelfs nog op vakantie geweest in Barca om hem terug te zien, maar het ging niet werken. (Hij reisde veel en woont officieel boven in Denemarken). Ik was er echt, maar dan ook echt kapot van. :o
Toen ik weer naar huis moest zat ik huilend in de taxi naar het vliegveld.. :(:)

Bij deze laatste 2 'scharrels' ben ik ook nooit vreemd gegaan. Ook niet toen ik dus een maand in Nederland zat en hij in Barcelona. Dus ik ben eigenlijk heel erg braaf als je het zo bekijkt. Heb wel geleerd van die ene keer geloof ik :P. Heb me toen zo k*t erom gevoeld!

Zodra ik iemand date die ik leuk vind kijk ik eigenlijk al niet meer naar andere mannen.

Momenteel date ik overigens niet. Geen fijne ervaringen in het verleden, moeite met vertrouwen, ik raak van binnen compleet in paniek en sluit me dan helemaal af. Probeer me hier wel overheen te zetten, maar elke keer als ik me eraan waag word ik weer teleurgesteld :+. (Of door mijzelf, of door de man in kwestie, of door de combinatie).

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:46

Wat ik merk is dat ik met het automatische tekenen me beter kon focussen net als met mn voet trillen alsof je het overmatige zo weg haald en je beter kan concentreren.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:52

rensiepensie schreef:
Als ik om 23.00 uur naar bed ga, en geen wekker zet, wordt ik serieus pas rond 15.00 uur wakker. Hoeft niets noemenswaardigs aan vooraf te gaan, zoals drukte oid. Dit heb ik al vanaf mijn 12e/13e. Ik slaap wel vaker véél later dan 23.00 uur. Maar dat komt dan omdat ik er s'ochtends niet op tijd uit ben gegaan. Dat is een beetje een vicieuze cirkel.

nou dat heb ik precies zo heel irritant maar word gewoon moeilijk wakker ook die cirkel
voel me nu lekker is voor mij ook belangrijk

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 01:13

wat ik ook terug lees dat adhders elkaar zo goed begrijpen , dat klopt helemaal daarom ben je in een kamer met geen adhders zo rusteloos. Dat is het verschil in golflengte zie het als een radio, ook mijn eigen ervaring. adders hders begrijpen elkaar gewoon net zo goed als mensen zonder dat bij elkaar doen. Alleen er zijn mee mensen zonder dan met . En de wereld draait om mensen die het niet hebben. Daar vallen wij dus buiten. De eerste keer merkte ik dat in groepstherapie de therapeut werd onrustig had het niet, en wij hadden allemaal het hoogste woord en niemand vond het irritant. echt een verademing. zo moet het dan ook werken denk ik bij mensen onderling die het niet hebben. En daarom worden wij dan onrustig of voelen ons niet begrepen. tis een klein verschil maar soms iets meer soms iets minder maar ik loop er iedere tegen aan en leer er wel mee om te gaan maar dat gaat de ene dag beter als de andere. Zelfs in schrijven begrijpen wij elkaar beter als niet adhders omndat we het gewoon op onze manier neerzetten of schrijven of zeggen.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:04

Klopt. Met m'n broertje gaat elk contact feilloos haha.

Wat vreemdgaan betreft, ik herken die aandachtgeilheid erg goed ja. Het is echt kansloos :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:18

lol, mooie omschrijving Mandarijn :D

ik ken het gevoel wel, maar heb het niet veel en heb er ook nooit aan toe gegeven eigenlijk, weet wel van andere AD(H)D-ers dat het idd wel een issue is/kan zijn

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:34

FlairS: Niet zomaar een keer Ritalin gaan slikken hoor! Tenminste, lijkt mij. Ik ben er een week best wel 'raar' van geweest voor het begon te werken. Straks heb jij dat ook, denk je "Dit is niks" , terwijl het best goed zou kunnen (gaan) werken. Ook is het wel belangrijk dat je bloeddruk e.d. even gecheckt wordt voordat je gaat beginnen. Als je wil weten of je ADD hebt, kun je net zo goed 'het testcircuit' in stappen zodat je direct goed geholpen wordt.

Wat betreft relaties/vreemdgaan...Weet eigenlijk niet zo goed of het op mij van toepassing is. Ben naar mijn idee redelijk 'normaal' op relatie gebied. Terwijl ik best wel eens gekke dingen gedaan heb, niet zulke handige acties, gekke relaties. Maar niet heel opvallend. Heb vriendinnen die een stuk braver zijn, maar ook die een heel stuk wilder zijn.

Aandachtsgeil is iedereen toch wel een beetje? Kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die het niet leuk zouden vinden om af en toe in de belangstelling te staan. Net als dat ik me niet kan voorstellen dat er vrouwen zijn die het totaal niets zou kunnen schelen wanneer ze geen aandacht van mannen zouden krijgen.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:56

Dit is (veel) extremer dan aandacht willen. Dit lijkt soms wel obsessed... Hahaha.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:59

Ik ben er wel gevoeliger voor als anderen, heb ik soms het idee. Maar dacht altijd dat dat meer kwam omdat ik zo verrekte onzeker ben.

(Kunnen we hier trouwens geen HK-topic van maken? Wat zijn daar de regels voor?)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:55

Pff jaa vreemdgaan... Don't want to talk about it :P
Toen ik 16 was kreeg ik een vriendje, heeft wel ruim een jaar geduurd, maar geloof dat ik in de tussentijd ook wel met 8 andere jongens heb gezoend :+ Daarna een tijd single geweest, maar had meestal toch wel ergens wat scharrels.
Toen sinds juli 2010 een relatie, en voor het eerst niet vreemdgegaan. Wel zijn we een maand of 3 uit elkaar geweest en toen heb ik wel even met een ex rond gescharreld. Maar ben toen toch weer met die ander verder gegaan en nooit meer de behoefte aan een ander gehad. 3 weken geleden heeft hij mij gedumpt :( En voor het eerst in m'n leven durf ik echt te zeggen dat ik echt van hem hou en 'm ontzettend mis. Ben pas 21 maar ben echt bang dat ik nooit meer zoveel zal geven om een andere vent.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:57

Peppertree schreef:
Ik ben er wel gevoeliger voor als anderen, heb ik soms het idee. Maar dacht altijd dat dat meer kwam omdat ik zo verrekte onzeker ben.

(Kunnen we hier trouwens geen HK-topic van maken? Wat zijn daar de regels voor?)

Gevoeliger voor vreemdgaan door onzekerheid? Ja dat is ook wel zo he... Denk dat dat er ook wel mee te maken kan hebben.
Maar ik heb mezelf echt 'nee' moeten leren zeggen.... Vind het ook moeilijk om mensen af te wijzen. En het is toch ook fijn om te weten dat er andere mensen zijn die interesse in je hebben.....

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:01

Ik heb gister een boek 'Assertviteit' besteld :+ Ik kan ook niet goed nee zeggen. Omgaan met sommige klanten is daarom erg lastig :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:07

Peppertree schreef:

waarom HK? het gaat eigenlijk uitsluitend over AD(H)D , dus niet offtopic?
(zomaar vraagje hoor :) )

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:11

Tja, weet ik eigenlijk niet, waarom HK. De meeste HK's hebben toch ook een hoofdonderwerp, dacht ik? Of in ieder geval een gezamenlijke interesse, eigenschap of ergernis?

Zit nu echt serieus te bedenken waarom ik bedacht had dat een HK-topic handig zou zijn. Nouja...laten we het er maar op houden dat het een gevoel van groepsvorming was in dit topic. Ofzoiets.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:12

Mandarijn12 schreef:
Ik heb gister een boek 'Assertviteit' besteld :+ Ik kan ook niet goed nee zeggen. Omgaan met sommige klanten is daarom erg lastig :+

Weet je wat leuk zou zijn? Als je een lijst met niet-assertieve mensen zou krijgen die je dan dat boek zou moeten aansmeren.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:24

Hoe bedoel je?

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:57

Mandarijn12 schreef:

Ik kan nooit eens meegaan met een ander en gelijk ja zeggen. Zeg altijd Nee :( stukje ruilen? Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou? ;)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:58

Peppertree schreef:
Mandarijn12 schreef:

Weet je wat leuk zou zijn? Als je een lijst met niet-assertieve mensen zou krijgen die je dan dat boek zou moeten aansmeren.

_O- lol, lekker droog.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:02

Ik snap 'm niet :+

Ik wil wel ruilen :D

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:06

'Dag mevrouw, ik zag dat u op de lijst van niet-assertieve mensen stond en daar heb ik een boek over, die wilt u vast wel hebben?"

"Uhh, nou..eigenlijk.. was ik van plan om een training te gaan volgen, is dat niet beter?"

"Ja, dat wel, maar zo'n boek is erg handig hoor"

"Maar eigenlijk is die training al erg duur"

"Ja, dat is wel zo, maar eigenlijk moet ik van dit boek af en ik denk dat u er wel wat aan zou kunnen hebben."

"Oja?Nou misschien moet ik maar eens kijken dan"

"Wilt u pinnen of contant betalen?"

-Mevrouw betaald-

"Zo, nou, dit boek had u duidelijk wel nodig zeg"

Voor de duidelijkheid, dit verhaaltje speelde zich in mijn hoofd af bij jou boek, Mandarijn. Ik bedoel er tegenover jou helemaal niks mee! Zou zelf ook wel zo'n boek kunnen gebruiken.