[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:55

Mendel schreef:
Vivi, wat een ontzettend gaaf kapsel. Dat zou toch tof zijn :D

Mayniac_val; Dat heeft geen nut. Die denken alleen in € en zien al weer een dikke klus binnen wandelen. Ben ik zo €60 euro lichter. Ze willen me geen advies geven want ze "zijn niet bekend met het zelf-kleur-spul" (quote). Heb het dus al geprobeerd :). Het enige wat ze me zeggen is dat ik het bij de kapper moet laten doen. Nee, dat gaat niet door :). Dan laat ik het liever donker.

Oh excuus! Dan kun je wel proberen of een iets lichtere tint verven werkt en dat blijven herhalen tot het de gewenste kleur heeft. Vriendinnetje van mij heeft dat gedaan, verf gewoon iets langer laten intrekken dan op de verpakking staat.

Milky_Way

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:20

Mendel wat je ook zou kunnen proberen om te kijken in hoeverre je haar lichter word is een highlight set kopen bij de etos, hema of kruidvat. Je verft het dan wel maar het is minder heftig dan je hele haar, je kan op deze manier mooi zien in hoeverre jou haar lichter word. Als het goed lukt kan je daarna eens je hele haar doen met een verf of gewoon paar keer highlighten :)

Andere optie is om een lichtere verf te kopen en dat te testen op 1 pluk (in de nek). Ik zou gewoon een blondeer verf proberen en geen speciale ontkleurder.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:30

Oké :) dank jullie voor het advies. Dus over verven kan wel gewoon :).
Ik denk er nog even over na. Mijn vriendinnen zijn het er niet mee eens haha (niet doen! Het staat je zo goed).

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:33

Dat had ik ook hoor! Heb ook een lichte huid en blauwe ogen, verfde het heel donker. Iedereen vond dat het goed stond (beetje hard, dat wel, maar het kon best) maar nu ik weer blond ben, krijg ik echt de ene enthousiaste reactie na de ander.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:42

Blonde rules O:)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:42

Hebben jullie nog advies voor mij? :) 3 december heb ik een afspraak staan bij de kapper.. Maar misschien
dat ik wel klaar ben voor eindelijk eens iets anders. Ik heb lang haar, maar het is wel heen dun en
breekbaar.. Dus ik ben bang dat ik met laagjes nog dunner haar krijg. :( Een pony of schuine lok heb ik
ook over nagedacht maar ik vrees dat ik er dan jonger uitzie en ik zie er al vrij jong uit dus dat wil ik
liever niet. Maar misschien dat jullie nog ideeën hebben voor knippen/verven, alles is welkom! Overigens
is mijn haar wel gezond ondanks dat het zo lang is, ik laat de puntjes elke drie maanden bijknippen. :j

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 9724_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 2679_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3531_n.jpg

De kleur is donkerblond/lichtbruin, is niet zo goed te zien op de foto's.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:46

Astaloca schreef:
Blonde rules O:)

:))

@Sem_: oei, op de eerste twee foto's ziet je haar er heel droog uit aan de onderkant! Zou er in dat geval in elk geval een stuk vanaf laten knippen, grote kans dat je haar daar een stuk gezonder en minder breekbaar van wordt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:48

Ik laat het elke drie maanden bijknippen dus het is niet droog vanonder dat lijkt op de foto zo! Ik heb
gelukkig amper gespleten haarpunten. :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:49

Ik denk als je het gewoon een stuk eraf knipt (desnoods doneer je het? aan die van pruiken? loopt een topic op bokt over toevallig) maargoed, als je er gewoon stuk afhaalt al heel anders lijkt :j schouderlengte bijv?

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:56

Ik ben echt jaloers op je dikke, lange bos haar!
Maar het kapsel zelf is wat gewoontjes. Ik heb zelf een pony, ook wel eens een lok gehad. Staat juist leuk, het maakt mij in ieder geval niet jonger.

Terug naar blond. Dat wil ik heel graag. Hoelang duurde het bij jou voor je weer blond was?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:04

Ik heb eerst twee keer highlights gekregen (zat ongeveer vier, vijf weken tussen), daarna heb ik er zelf een lightner van Syoss doorheen gegooid, dus ik was met een maand blond. Sommige plukken zijn nu nog wel bruin, maar die vallen niet zo op en worden vanzelf wel lichter.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:26

Mijn haar zit weer in de syos pearl blond. Hier heb ik nu voor over 5 weken nog een pakje van en dan ga ik over op spoelingen. Wil het laten uitgroeien :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:36

Ik wilde die ook proberen, maar ik ben bang dat het bij mij te koper uit gaat vallen :\ Heb nogal veel warmte in mijn haar van mezelf, dus ik heb echt een as tint nodig.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:37

heehee heb eventjes jullie hulp nodig.
Mijn haar is nogal dun en breekt snel af. Wat is een goede shampoo?

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:40

Ik moet me nu heel erg inhouden niet naar de drogist te fietsen haha. Even een nachtje over slapen. Ik heb het heel bewust donker bruin omdat het wel mooi staat, maar het wordt steeds zwarter. Vooral op foto's.
Highlights is een heel goed idee. :)

Shampoo; ik gebruik Guhl. Wat een verbetering! Heb jaren Andrelon gebruikt maar dat werd steeds minder. Nu heb ik mooi haar, glanzend en niet statisch. Ik heb ook heel dun, stijl haar.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:45

Shampoo's zijn ook altijd drama bij mij. Ik heb nu iets van Pantene waar herstellend op staat maar die samen met de conditioner maakt het lekker zacht en ruikt lekker.

Ik heb eindelijk een goede foto van m'n haar zonder kunstlicht. Ik vind het eigenlijk wel leuk zo :)
Afbeelding
Blond (weet even je goede naam niet :)) ) weet jij echt niet hoe dat spul heette waar je het laatst over had?
En denk je dat het daar echt egaal blond van wordt?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:04

Hihi Micha, zo is mijn haar nu ook :=

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:41

_Micha_ schreef:
Shampoo's zijn ook altijd drama bij mij. Ik heb nu iets van Pantene waar herstellend op staat maar die samen met de conditioner maakt het lekker zacht en ruikt lekker.

Ik heb eindelijk een goede foto van m'n haar zonder kunstlicht. Ik vind het eigenlijk wel leuk zo :)
[ Afbeelding ]
Blond (weet even je goede naam niet :)) ) weet jij echt niet hoe dat spul heette waar je het laatst over had?
En denk je dat het daar echt egaal blond van wordt?

Heb t even uitgezocht het is Colorance Softcolor 10V violetblonde ik heb toen eerst mijn haar 2x onder de douche gewassen met zilvershampo van guhl daarna heb ik t op laten drogen en toen de colerance er in. Ik heb dit eerst enkel op de oranje/gele plekken gedaan na dit een aantal keer met wel dagen er tussen heb ik het uiteindelijk over mijn hele haar gedaan. Ik kon dit makkelijk met een busje af en mijn haar was even lang als dat van jou en stukkel meer oranje/geel

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:43

Gister ben ik voor het eerst in mijn leven naar de kapper geweest.
Normaal doet mijn moeder het altijd, maar die is al een aantal jaar uit het vak en durfde het niet aan :')
Heb 3 uur gezeten waarvan 1 uur en een kwartier in de bleek, tandjes dat duurde lang!!!
Maar het resultaat mag er wezen, ben er enorm blij mee!
Het is flamingo pink en violet purple, sommige stukken lijken blauw, maar dat maakt het wel leuker, haha.

Afbeelding

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:29

Oeh haha, wat gewaagd. Ik weet niet goed wat ik er van vind, maar zo heb je smaak verschillen :).

Ik ben wat saaier wat dat betreft :+ want ik denk nu aan een permanent. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik denk dat het aardig duur is maar ik ben mijn saaie, steile haar zo zat. Het zit altijd hetzelfde. Heb vannacht met krulspelden in geslapen en heb nu dus krullen. Heel grappig. Ik wil wel grove krullen laten zetten dan.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:53

Ik heb vroeger een permanent gehad, echt ideaal!!!!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:01

Grove krullen gaat niet echt :n
Is er zo uit

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:32

Oef, gedurfd hierboven! Color dipping! wel gaaf :))

Ik ga dinsdag denk ik een bezoekje aan de kapper brengen..... denk dat ik een angled bob wil, en dan weer terug naar mijn eigen haarkleur (nu is het een beetje dat bruin met een vleugje rood ertussen := ). Misschien nog highlights/lowlights maar dat wordt even zien :=

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:37

Hoi mensen!
Ik zit er alweer een hele tijd aan te denken om mijn haar een hele andere kleur te geven.
Zelf zat ik te denken aan rood of paars, of iets in die richting. Welke kleur vinden jullie leuk bij me?
Ik wil liever geen bruin ofzo, dat heb ik al heeeel vaak. :+
Afbeelding

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:50

Paars niet doen (als je het zelf wil verven in ieder geval). Er is een duur merk dat een paars achtige kleur verkoopt. Pakt voor geen meter, de echte paarse kleur is er heel snel af en dan is het saai grijs/zwart. Niet, niet doen.
Rood is misschien wel leuk. Krijg je wel een hele lichte huis van. Wat is de kleur van je ogen?
Je hebt verschillende rood tinten. Ik zou dan licht/minder heftig beginnen. Het kan altijd roder. Of je moet graag aparte kapsels en kleuren willen natuurlijk :).

Een bob. Mooi :). Heb ik ook gehad, maar bij mij stond het niet. Nou ja, het staat wel maar het past niet bij mijn karakter.