[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:19

Mooie forward Helix!

Zit er een goede shop in Scheveningen toevallig?

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:22

Ik heb net een navelpiercing laten steken en nu wil ik graag piercings bestellen. Maar ik moet een maat invoeren, 8, 10 of 12 mm. Wat is de normale maat en welke zouden ze er nu ingestoken hebben? Ik moet zowiso nog op controle dus ik ga er niet zelf aan zitten prutsen, maar ik zou graag in de piercingshop vragen om er nieuwe bolletjes op te draaien, daarom zou ik ze graag nu al bestellen. Kan er mij iemand helpen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:01

Een goede shop gaat nu nog niet wisselen :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:13

Miekemuis_ schreef:
Ik heb net een navelpiercing laten steken en nu wil ik graag piercings bestellen. Maar ik moet een maat invoeren, 8, 10 of 12 mm. Wat is de normale maat en welke zouden ze er nu ingestoken hebben? Ik moet zowiso nog op controle dus ik ga er niet zelf aan zitten prutsen, maar ik zou graag in de piercingshop vragen om er nieuwe bolletjes op te draaien, daarom zou ik ze graag nu al bestellen. Kan er mij iemand helpen?

sowieso * ;)

Wacht lekker 6 weken voor er een nieuwe in gaat (vooral als deze niet echt zilver is), ze zetten een 12 mm, mij is ondertussen de 8 mm nog te groot (uitgegroeid omdat ik te koppig was). Kan ik nu tot augustus (of langer, ligt aan de centjes) om hem opnieuw te laten zetten omdat ik het toen ik 13 was wel lollig vond gelijk een nieuwe erin te duwen, geen probleem, maar met hangertje die 100x aan mn broek hing, bye piercing :')

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:17

xSlvna schreef:
Miekemuis_ schreef:

sowieso * ;)

Wacht lekker 6 weken voor er een nieuwe in gaat (vooral als deze niet echt zilver is), ze zetten een 12 mm, mij is ondertussen de 8 mm nog te groot (uitgegroeid omdat ik te koppig was). Kan ik nu tot augustus (of langer, ligt aan de centjes) om hem opnieuw te laten zetten omdat ik het toen ik 13 was wel lollig vond gelijk een nieuwe erin te duwen, geen probleem, maar met hangertje die 100x aan mn broek hing, bye piercing :')

Uhmmmm, 6 weken? Eerder 6 maanden denk ik :')

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:22

Laat ze maar gewoon na 6 weken wisselen, komen ze snel achter dat het niet goed gaat.. we schrijven het vaak genoeg hier.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:23

Myryana: Weet jij soms raad met mijn probleempje op de vorige pagina ? :)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:08

Ik zou naar 7mm stretchen, op AOP hebben ze 7mm plugjes en ook op bodyartforms/steelnavel. Ik ben ook van 6 naar 7 naar 8 gegaan.

7mm DF is namelijk meestal met 9mm flares.. dat gaat je dus niet lukken ;)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:43

_Micha_ schreef:
Wat een geweldige spirals komen er weer voorbij! Als ik op mijn eindmaat zit (wat 10 mm is maar ik wel eigenlijk nog wel groter) ga ik ook van alles bestellen. Vind het zonde om nu allemaal leuke/dure plugs te kopen die ik maar een maand draag.

En Redsavage (hoop dat ik het goed schrijf uit m'n hoofd) wat onwijs gaaf :+: ik vind jou zo cool he :D

Even frustratie hier ik word helemaal gek van mijn onderste navelpiercing, ik denk dat ie er al 1,5 jaar in zit maar het ding blijft irriteren, pus/korstjes. Terwijl mijn bovenste zo lief is. Er zit nu een bioplast staafje in maar dat helpt ook niet veel. Het ene moment is ie zo lief en het andere moment loopt ie alleen maar te vervelen.
Heb er zelfs al aan gedacht om 'm er uit te halen maar één navelpiercing vind ik ook zo saai.

Ik denk zelf dat het ook komt omdat het balletje achter mn broek blijft haken enzo. Weet iemand een piercing voor een reverse navelpiercing? Ik heb nu het kleine bolletje onder zitten en de grote in mn navel maar nog steeds blijft ie vervelend.
Oh en wat is de standaard navelpiercing maat? want ik heb het idee dat het staafje ook best wel lang is.

Jij hebt zo te lezen ook een ondernavelpiercing. Bij mij heeft het lang geduurd voordat deze hersteld was. Ik geloof dat het ruim een jaar geduurd heeft. Als ik jou was, zou ik gewoon kijken naar een piercing van een ander metaal zonder poespas eraan. Gewoon een standaard piercing dus. Kan ook zijn dat je piercing blijft haken aan je broek en geirriteerd raakt. In dat geval zou ik voor lagere broeken gaan of eventueel afplakken. Volgens mij is de standaard maat 1 cm. Het kleine bolletje hoort trouwens ook beneden te zitten. ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:07

TurtleLove4 schreef:
xSlvna schreef:

Uhmmmm, 6 weken? Eerder 6 maanden denk ik :')

Haha wat? Weet niet hoelang bij jou alles erover doet om te helen, maar ik kon met 5/6 weken toch echt al een nieuwe erin (oude kon ik heel makkelijk erin en eruit glijden, dus goed en niet stroef bewegen ed, ook niet gevoellig). Zegt ook gemiddeld piercer, 6/8 weken, ik heb ze nog nooit over 'maanden' horen spreken. Ja duh beter wacht je langer dan dat, maar als 't echt zilver (of chirurgisch staal is? Tiepgebrek) gaat het echt niet snel ontsteken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:11

Na 6 maanden is het pas genezen

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:18

Zoals gezegd.. laat die mensen eigenwijs zijn.. Zilver zou ik in een nog niet genezen piercen sowieso niet doen en CS raad ik ook niet aan, dan kan je beter Titanium nemen want daar reageert je lichaam het minst op.

Een goede piercer zou je ook zo zeggen dat het minstens 6 maanden duurt voor dat het genezen is. Dat je piercing er gemakkelijk ingaat betekend niet dat het makkelijk genezen is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:25

Heb ik dan zo een slecht geheugen? Was net 13 toen ik hem kreeg ( langer dan 2 jaar geleden )
Kan ook niks aanklikken op google door een virus/bugg, maar wat ik kan lezen is na 6/8 weken, dacht daarom dat dat ook écht de periode was.

En qua genezen, is het niet zo dat bij jongeren alles veel sneller geneest? Nu is 6 weken tegenover 6 maanden wel een groot verschil ja.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:29

Op je 13e al een navelpiercing.. wat slecht zeg.. :x
Een normale goede piercer zou hier minstens mee wachten tot je 16 bent omdat je dan nog doorgroeit en het helemaal niet verstandig is zo jong al te piercen.. :x

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:37

Adamootje zoals ik al schreef zit die van mij er ook echt al ruim een jaar in, en heb er ook altijd gewoon een standaard barbell in gehad, niets met hangertjes ofzo. En nu dus zelfs bioplast maar echt vorderen wil het niet.
Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor een kortere piercing :j

Mensen die na 6 weken al willen wisselen, lekker doen je merkt het vanzelf wel als je piercing er niet blij mee is :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:53

Myryana schreef:
Een normale goede piercer zou hier minstens mee wachten tot je 16 bent omdat je dan nog doorgroeit en het helemaal niet verstandig is zo jong al te piercen.. :x

Amen!!

Enne, zoals velen hier al zeggen staat er min. 6 MAANDEN voor het genezen van een navelpiercing en niet 6 weken...

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:24

Even hoor want ik merk dit de laatste tijd heel veel..

Ik snap dat jullie het goed bedoelen met adviezen voor piercings enzo maar ga aub andere mensen geen foute adviezen geven zoals na 6 weken wisselen of dat het goed is om bepaalde dingen te doen tijdens de genezing.

De minimale geneestijden staan vooraan in het topic en echt geloof me ook al ziet je piercing er gezond uit en doet het geen pijn meer, geen korstjes meer hij is van binnen nog echt niet genezen. Dat duurt bij piercings lang en ja dat is natuurlijk heel erg jammer maar dat proces kan je echt echt niet versnellen.

Als jullie andere mensen fout advies gaan geven en het gaat bij die personen fout dan ligt dat aan jullie. Je hoeft niet te reageren omdat je denkt dat je het weet, reageer alleen als je het weet.

Ik heb zelf erg veel ervaringen met piercings en contact met piercers gehad, vandaar dat ik ook zoveel informatie geef hier in dit topic. Ik doe dit omdat ik mijn kennis wil delen en niet om mensen de les te lezen ofzo.

Ik zeg ook dat mochten mensen twijfelen ze het beste naar hun piercer moeten gaan omdat die het altijd nog het beste weet.

Ga dus niet zelf klooien met zalfjes en smeerseltjes zoals betadine of sterilon, alhoewel het laatste in sommige (lees sommige!) gevallen nuttig kan zijn werkt het meestal averechts.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:21

Hallo, ik hem een probleem met m'n stretch. Ik heb nu een 9mm spiral en ik heb er daarstraks een tunnel van 10mm proberen insteken maar het lukte niet :c Heb vaseline gebruikt maar dat helpte ook niet veel..

Straks nog eens proberen! & ik heb nu dit dingetje gezien werkt dat goed? :)
https://www.alloverpiercings.nl/artikel ... ertion-pin

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:24

Uuuh, dat is geen echt probleem hoor ;) Dat is een kwestie van rustig verder stretchen naar 10mm want het is niet heel gek dat een 10mm tunnel niet in een 9mm gaatje past...

Edit: Ik vraag me nu eigenlijk af, hoe ben je naar die 9mm gestretched? Want ik neem aan dat je op diezelfde manier naar 10mm kan stretchen. Overigens, ik zou niet te vaak proberen om die tunnel er doorheen te duwen, als het niet past dan past het niet. Als je maar blijft duwen en doen, raakt je oor geïrriteerd en moet je weer langer wachten voor je kan stretchen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:26

Navelpiercinv staat op 6 tot 9 maanden.
Dat vinden piercers vaak ook niet een fijn ding om te zetten omdat hij veelal problemen geeft.
6 weken, ala je na 6 weken bij mij in de shop komt word je naar huis gestuurd met de mededeling dat je nog 4,5 maand moet wachten.
Een navel is een diepe wond, en staat in niets gelijk aan bijv een tragus/helix of oorbellen.
Daarnaast kan een online shop neerzetten dat het chirurgisch staal is maar dat hoeft nooit zo te zijn.

Als je na 6 weken je navel wilt wisselen, je doet het zelf....
Hmmm... het klinkt lekker cru, maar ik wil je dan na 2 weken wel zien...

De navel is in de wond nog geirriteerd, open en moet steriel blijven.

Ik heb zelf mijn labret moeten wisselen binnen 1 dag, wegens een allergische reactie.
Opnieuw de tang, canule etc...
Nu heb ik rond de 70 piercings gehad.... en het pijnlijkst is te vroeg wisselen. Iets wat niet anders kon, maar k had tranen in mijn ogen...

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:32

Vumana89 ik had dat ook met me 1e tongpiercing. Die genezing is dan 2 tot 6 weken en de eerste keer werd die verwisseld na 1 week. Resultaat was dat alles was ontstoken.

Nu heb ik me 2e en moest ik na t zetten na 2 weken terug komen, toen vertrouwde die het nog niet nog extra weekje, en toen pas na 3 weken kreeg ik een kortere er in. en die moest 2 weken in blijven zitten en mag nu vanaf de 24e al een nieuwe. Alleen heb die kortere er nu nog even in voor de zekerheid.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:04

Veel shops houden minimaal twee weken aan voor de verwisseling naar een korter staafje.
Echter indien de tong dusdanig zwelt en er kans op ingroeiing is dan zal de shop moeten wisselen.
Als het sieraad ingroeit ben je verder van huis.

En inderdaad, sommige shops wisselen tussentijds.
De staafjes die je krijgt voor een tong liggen tussen de 20-26 mm. Dat is heel wat ijzer. Bij het slinken van de tong is er ook weer risico dat de piercing blijft hangen tussen tanden en kiezen. :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:12

Myryana schreef:

Heb dr 'zo jong' al 2, meid uit mijn klas heeft een piercing in de navel en tong, verder ook een tattoo. Ken eigg zat meiden van 15 met piercings (lip, navel, microdermal...) maar ik ben altijd zo een deus en ga er mee kloten waardoor het een beetje uitgroeid, als ik er vanaf zou blijven was alles prima.

Nu een gewone vraag, jullie weten er toch allemaal zo veel van. Mijn navelpiercing is door vaak blijven hangen (broek eronder bij het paardrijden ed) wat uitgegroeid, het vel is nu nog maar voor een 5/6 (?) mm staafje als dat zou bestaan, de 8 is al een beetje 'te groot'. Nu ben ik eraan 't denken hem dicht te laten groeien en over een jaar od opnieuw te laten zetten, en er verder beter voor te zorgen (niet wisselen, geen hangertjes, letten op hoe de broek zit) zodat een 10/12 mm staafje GOED zit. Is dit een optie, of moet ik mijn huidige gewoon openlaten...?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:38

Als hij aan het uitgroeien is zou ik de piercing eruit halen, hem dicht laten groeien en later opnieuw laten piercen. Maar dat is natuurlijk aan jezelf of je dat wilt! Het kan wel hoor, je navel opnieuw laten piercen, maar het schijnt wel pijnlijker te zijn om door littekenweefsel te laten piercen (heb daar zelf gelukkig geen ervaring mee).

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:00

joyce2 schreef:
Als hij aan het uitgroeien is zou ik de piercing eruit halen, hem dicht laten groeien en later opnieuw laten piercen. Maar dat is natuurlijk aan jezelf of je dat wilt! Het kan wel hoor, je navel opnieuw laten piercen, maar het schijnt wel pijnlijker te zijn om door littekenweefsel te laten piercen (heb daar zelf gelukkig geen ervaring mee).

Ik heb me tongpiercing opnieuw laten zetten en ook door het litteken van de oude. enige wat ik had was meer bloed door het zetten maar pijn en napijn heb ik niet gehad. Hij is ook niet dikker geworden