Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BalouArera

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:18

Oke, bedankt iedereen. Ik ga dan gewoon wat naturel kleurtjes uit proberen en een wat lichtere gloss... :) Eyeshadow Base ga ik ook aanschafen :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:23

Kan iemand me even helpen met mijn nieuwe kastindeling. Ik moet het weten wat ik moet meenemen van bakjes uit de ikea.

Ik heb al een antonius lade verdeler voor de oogspulletjes : mascara's, paletjes, oogpotloodjes en losse kleurtjes

Daarnaast zoek ik nog een manier om mijn 2 poeders, 2 foundations, concealer en lipsticks en glosjes op te bergen.
Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken en wat voor verdeler ik kan gebruiken.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:26

Ik heb een hele simpele doorzichtige bak gekocht voor in mijn la bij de ikea, met verschillende vakken. (ik zal op de site eens kijken of ik hem kan vinden)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60177473/

Ik moet zeggen dat ik hierin vooral mijn oogpotloden, mascara, eyeliners, kwasten etc opberg. Mijn oogschaduw ligt in de 2 langwerpige vakken en in de andere vakjes zitten wat kleine dingen die er in passen (en ik kom er net achter dat deze vakjes eruit kunnen en dan is het gewoon een groot vak, hehe, dat was ik al lang weer vergeten). Misschien niet ideaal voor de producten die jij er in wilt hebben, maar het is een idee (ook voor anderen).

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:42

Shantal: het is gewoon blenden ;)

Ml ik wil dat ook graag weten :D
Ik ben wel yt filmpjes aan t kijken daarvoor

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:43

Bestaan er daadwerkelijk stash opruim filmpjes :D

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:50

Hihihi echt waar suus, ik meende blenderen :o

Morrow, weet niet zeker of van die oude pennen (van vroeger op school) handig zijn om die een aan lade te doen?
En ik meende dat ikea die ook heeft,maar geen idee welke naam ze hebben.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:57

Zo zou het ook nog kunnen(beetje wat ik bedoelde maar dan andere bakjes)
Afbeelding
(Dit zijn trouwens de bakjes die ik bedoelde,maar dit zijn wel retro kleurtjes nog )
Afbeelding
Je heb ze nu dacht ik in veel leukere kleuren.

Dit is trouwens leuk bedacht voor je kwasten;
Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:04

Dat met die kwasten ga ik doen!! erg leuk!!!

volgende week zaterdag ga mams en ik een make-up workshop doen :D :D :D

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:05

Als je trouwens deze foto s ziet,dan denk ik echt pfff wat heb ik nog weinig dan hihihih.
https://www.google.nl/search?num=10&hl= ... 24&bih=428

Die is idd erg leuk,maar ik kan dat hier allemaal niet doen :(

Ok leuk leuk leuk,ik zat er ook al naar te kijken om dat eens te doen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:10

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:12

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:33

haha die ga ik halen :P
Maar die inrichting is hel :D

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:34

shantal schreef:
Hihihi echt waar suus, ik meende blenderen :o

Morrow, weet niet zeker of van die oude pennen (van vroeger op school) handig zijn om die een aan lade te doen?

Pennen wat bedoel je :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:38

Haha zoveel makeup heb ik ook niet. Ik moet ook nodig bakjes aanschaffen. Heb 1 la in de douche die tot boven aan vol zit. Gelukkig weet ik precies waar alles verstopt zit :')

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:40

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:42

Glossi schreef:
Haha zoveel makeup heb ik ook niet. Ik moet ook nodig bakjes aanschaffen. Heb 1 la in de douche die tot boven aan vol zit. Gelukkig weet ik precies waar alles verstopt zit :')

Moet je nog een extra stukje kopen dat het er echt niet meer inpast en je wel een kast nodig hebt ~~}>

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:52

Een vraagje hier! Ik lees al een tijdje mee met jullie, maar nu, elk jaar rond dezelfde periode (winter) krijg ik super rode vlekken rond mijn ogen (beetje drugs idee), het komt echt door het weer heb ik gemerkt. Maar nu, ik heb daartegen een speciale crème (vaseline lanette) deze is echt super dik en trekt vrij langzaam in. Daardoor zien mijn ogen er helemaal vettig en ziekjes uit. Normaal probeerde ik altijd sochtends de crème zo lang mogelijk te laten in trekken, dan een groene concealer erop en dan nog wat mousse foundation om het minder vettig te maken.
Alleen nu is mijn vraag, kan ik ook iets anders gebruiken om de rode kleur te verbergen alleen met zo min mogelijk make up (soort van speciale rode vlekken make up of oogfoundation?)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:01

Een concealer kun je daar voor gebruiken. En misschien een speciale oogcreme aanschaffen? Volgens mij heeft dr van de hoog een hele fijne.
Edit: http://www.drvanderhoog.nl/producten/fr ... n-oogcreme

Haha morrow, dan zal ik de boel uit moeten zoeken :P anders vliegt alles eruit als ik de lade open doe. Heb nu al wel eens dat ik mijn borstel (die zit daar ook bij, het enige wat geen makeup is) erin gooi en vet snel de lade dicht doe omdat hij er anders weer uit valt :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:50

Max_en_Max schreef:
Een vraagje hier! Ik lees al een tijdje mee met jullie, maar nu, elk jaar rond dezelfde periode (winter) krijg ik super rode vlekken rond mijn ogen (beetje drugs idee), het komt echt door het weer heb ik gemerkt. Maar nu, ik heb daartegen een speciale crème (vaseline lanette) deze is echt super dik en trekt vrij langzaam in. Daardoor zien mijn ogen er helemaal vettig en ziekjes uit. Normaal probeerde ik altijd sochtends de crème zo lang mogelijk te laten in trekken, dan een groene concealer erop en dan nog wat mousse foundation om het minder vettig te maken.
Alleen nu is mijn vraag, kan ik ook iets anders gebruiken om de rode kleur te verbergen alleen met zo min mogelijk make up (soort van speciale rode vlekken make up of oogfoundation?)

Vaseline lanette is veel te dik voor de huid rondom je ogen. Een speciale oogcrème icm een hydraterende concealer kan denk ik al veel voor je doen. Mijn persoonlijke favo's zijn de oogcrème van Biodermal en de intense moisture cover concealer van MAC :).

Zo ik heb een nieuw wenkbrauwpotlood! Kleur past er veel beter bij dan het cheapass Catrice potloodje dat ik had. Het is zoals verwacht ééntje van MAC geworden, de Eye Brows (automatisch draaipotlood) in de kleur Fling.
En ik had bij lippenstift vaak dat de kleur ging 'bloeden'; het trok dan in de droogtelijntjes rondom m'n mond en vervolgens zag het eruit alsof ik met m'n mond in de jampot had gezeten }:0. Heb een lippotlood (ook van MAC :D) gekocht in de kleur Redd. Ben benieuwd of het probleem nu verholpen is maar het is iig een leuke aanvulling voor mijn toch al niet geringe stash :')

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:36

Morrow_Less schreef:
shantal schreef:

Pennen wat bedoel je :D

Deze bakjes bedoelde ik :)
http://www.uploadarchief.net/files/down ... cn0011.jpg

Ik heb vroeger in zulk soort bakjes op school mijn pennen gehad,vandaar.

Maar je zou het ook zo kunnen doen
http://i43.tinypic.com/34np0eg.jpg

(foto s staan ook op een pagina hiervoor)

Suus___ schreef:
Heb je die helmer wel eens in t echt gezien?
Echt een lelijkding! En als je de lade te ver opentrekt valt ie eruit :=

Wat zit er in de kwastenvaas?

Ik krijg deze: :D
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/90106506/

Ik heb ze nog niet van dichtbij gezien nee,maar het is dus zo te horen niks :(

Volgens mij zitten die kwasten in die deco steentjes (eventueel ook te verkrijgen bij de action voor nog geen euri :) )

Die is ook gaaf zeg,maar vind die voor mijn kleine gemiddelde make up te duur.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:38

Max_en_Max schreef:

Ik zou zelf eens naar een goede drogist gaan en je laten adviseren wat er op het gebied te koop is.
Want die vaseline lijkt mij niet echt goed,het is te te vettig droogt niet goed in en het sluit je huid ook gelijk af van alles.

Misschien idd een optie om te kijken bij de merken die al aangegeven werden of misschien bij clinque die is ook erg goed.
Maar aan deze creme s hangt wel een kaartje aan,maar het is wel voor behoud van je huid tot je 80 ste.
Dus dan is het de prijs wel waard.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:03

Ik heb de oogcreme van biodermal gekocht, ik vind hem voor mijn doen een beetje dun, hij trekt heel snel in en prikt een beetje als ik hem erop smeer. Maar ik zal het een paar dagen aankijken hiermee.
Overigens is de vasilne lannete crème niet als echte vaseline, en deze heb ik speciaal voorgeschreven gekregen door mijn arts. Hiermee stel ik de rode ogen een tijd uit, maar als het weer zo guur is, en ik fiets sochtends 12 km dan geloven mijn ogen er helaas wel aan....

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 02:24

Omg heb 2 Illamasqua blushers gekocht met mijn koopverbod :oo Wou Naked Rose de vorige keer al zo graag.. toen had ik Hussy gekocht omdat Naked Rose niet bij Asos te koop was. Bij Asos heb je namelijk geen verzendkosten en bij Illamasqua kwam dat rond de 10 euro. Toen ik vandaag op de Illamasqua site ging kijken zag ik dat ze boven een bepaald bedrag geen verzendkosten hebben. Dus heb naast Naked Rose Disobey gekocht die ik kan gebruiken om mijn gezicht te shapen. Ben zooooo benieuwd naar deze 2 blushers. Het is toch altijd weer een gok online en toch een hele berg geld wat je er aan uit geeft. En jaa ik kon er niet van slapen dus snel mijn telefoon gepakt om te bestellen := Stel je voor dat de aanbieding er ineens niet meer op staat...

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:59

Glossi schreef:
Omg heb 2 Illamasqua blushers gekocht met mijn koopverbod :oo Wou Naked Rose de vorige keer al zo graag.. toen had ik Hussy gekocht omdat Naked Rose niet bij Asos te koop was. Bij Asos heb je namelijk geen verzendkosten en bij Illamasqua kwam dat rond de 10 euro. Toen ik vandaag op de Illamasqua site ging kijken zag ik dat ze boven een bepaald bedrag geen verzendkosten hebben. Dus heb naast Naked Rose Disobey gekocht die ik kan gebruiken om mijn gezicht te shapen. Ben zooooo benieuwd naar deze 2 blushers. Het is toch altijd weer een gok online en toch een hele berg geld wat je er aan uit geeft. En jaa ik kon er niet van slapen dus snel mijn telefoon gepakt om te bestellen := Stel je voor dat de aanbieding er ineens niet meer op staat...

Spannend!!!
Ik hb nu ook een groene concealer oogcreme van clinique gekocht, nu is mijn ochtend ritueel:
De oogcreme van biodermal, dan de groene concealer van clinique, en savonds de oogcreme van biodermal en dan de vasiline Lanette creme

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:27

Help!! De feestdagen komen er weer aan. Ik zelf gebruik bijna nooit make-up en als ik het wel probeer doe ik het volgens mij nog verkeerd ook. Echter! Ik heb straks weer wat feestjes en daarbij ga ik binnenkort aan een nieuwe baan beginnen. Een nieuw begin dus. Ik denk dat ik met de juiste make-up er heel wat beter uit kan zien en ik hoop dat jullie mij hier wat tips kunnen geven voor een basis waar ik me aan moet houden bij mijn gezicht.

Ik heb vrij diepe oogkassen en daardoor heb ik dus altijd donkere kringen/wallen onder de ogen.
Gebruik hiervoor soms wat concealer + poeder en dat help wel wat... Verder doe ik eigenlijk niks...

Hierbij een foto, belichting is niet ideaal, maar het geeft denk ik wel een goed beeld van de probleemgebieden.

Afbeelding