[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:48

Negerzoen schreef:
Eet je ook wel eens noten? Kom regelmatig tegen dat dat volwaardige vleesvervangers zijn :j misschien dat je bij je avondeten een handje noten zou kunnen eten om het 'af te maken'? :) Ik weet dat de ouders van mijn oppaskindjes (ook vegetarisch) noten als tussendoortje eten, maar aangezien je aangeeft dat zonder aardappels je avondeten nogal een saaie bedoening wordt.. :=

Ik vind noten wel lekker, maar vind het gewoon niet kunnen bij het meeste avondeten haha. Geen idee, ben altijd heel 'traditioneel' met eten. Lastig om uit te leggen haha. Maargoed, stel je voor; Dan heb je een bordje met broccoli, noten en eventueel een vleesvervanger. Kan het niet echt voor me zien :D

F_Orumster schreef:
Hoeft niet, noten, peulvruchten zijn ook goed. VOoral als je rijst en peulvruchten combineert.

Peulvruchten zijn ook heel lekker, wij hebben verse peultjes uit de tuin :9

joyce2

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:48

Maar je kan bijv. wel af en toe een lekkere pasta of salade maken met noten!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:33

Mijn lijstje voor vandaag:

O: (5.30) 2 broodjes met smeerleverworst.
T: (8.30) Rijstwafel.
2e T: (11.00) 2 broodjes smeerleverworst.
M: (14.00) 1 varkensfilelapje met een eigen tomaten sausje en doperwten
T: (17.00) rijstwafel
En ik heb het heel druk deze dag dus ik maak nu nog even een smoothie en ga dan hardlopen en naar de paarden om de smoothie calorieën en koolhydraten en suikers weer te verbranden :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:52

@Drunksheep, daar noem je nu precies mijn favoriet. Uitje fruiten, voorgekookte broccoli toevoegen, even.afblussen met droge wittewijn en scheut soja.Rijst en gegrillde cashews erbij, heerlijk.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:06

Is dat ook te doen zonder alcohol (geen verstand van afblussen enzo :'))? Lijkt me wel lekker, maar ik moet absoluut geen alcohol hebben haha.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 07:02

Eindelijk sta ik niet meer stil in mn gewicht en jeetje het vliegt er weer af := Merk toch wel dat ik een beetje in een dip raak als hij lang blijft stil staan, dan voel ik mijzelf dikker en heb ik het idee dat ik 10 kilo ben aangekomen. Denk nu ook dat ik een gedeelte vocht heb vastgehouden, misschien dat ik me daardoor ook wat dikker voelde.
Maar we zitten weer in een dalende lijn :D

Even voor de mensen dit stil staan; Doorzetten!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 07:50

Vanochtend op de weegschaal gestaan en gewoon binnen 3 dagen tijd een kg er bij. Terwijl ik echt goed op me eten en beweging let... ik snap der niks van, van mijn lichaam :(

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:17

@Davina21: moet je je regels gaan krijgen? Laat gegeten? Laat gedronken? Die 3 zijn bij mij meestal de oorzaak van gewicht bijkomen!

Schema vandaag:

O: 35gr cornflakes met magere melk
T: meloen
M: 1/3 stokbrood met groentjes en plakje kaas
T: soep
A: 2 kleine aardappelen met kippenworst (klein stukje, gehakt = vrij vettig), spinazie

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:33

Ik merk bij mezelf ook duidelijk verschil tussen 's avonds nog wat eten of niet :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:30

Drunksheep schreef:
Is dat ook te doen zonder alcohol (geen verstand van afblussen enzo :'))? Lijkt me wel lekker, maar ik moet absoluut geen alcohol hebben haha.

Ja lukt ook wel, soms hebben we geen wijn. Geeft wel een fris/zuurtje, dus ik vind het wel lekkerder mét. Alcohol verdampt vrij snel, al zijn er wel theoriën dat er een spoortje achterblijft.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:41

Amytj schreef:
Dat moet wel heel erg wennen zijn, om geen aardappels/pasta/rijst te eten bij het avond eten! Heb je dan niet dat je nog honger hebt na het eten?

Ik eet wel pasta, rijst en peulvruchten, alleen dan minder. Pasta en rijst heb ik genoeg aan 20-30gram.
Ik hou niet zo van pasta met een beetje spul, ik heb graag veeeeeel groentesaus en hier en daar een rijstkorrel/pastadingetje.
Zo is het toch minder kh maar niet gelijk kaal, want dat ontnam mij het kookplezier.
Heb wel een tijdje courgette gebruikt alias pasta.
Aardappelen eet ik zo goed als nooit, dus ik weet niet hoeveel gram in dan heb.

In aardappel (17gr kh/100gr) zit overigens veel minder kh dan in pasta (70gr/100gr) en rijst (76gr/100gr), maar scoort toch slechter op de glycemische index. Peulvruchten (21gr/100gr kidneybonen).

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:55

chipieke schreef:
@Davina21: moet je je regels gaan krijgen? Laat gegeten? Laat gedronken? Die 3 zijn bij mij meestal de oorzaak van gewicht bijkomen!

Na 8uur eet ik meestal niet meer,.. het komt soms wel voor omdat ik ook nachtdiensten werk.
Maar tegen 8 uur neem ik vaak nog wel me laatste tussendoortje, is dat te laat? ik ga meestal uurtje of 23:30 naar bed... als ik geen nachtdiensten heb.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:58

Davina, misschien heb je wel een product gegeten waardoor je vocht vasthoud oid.
Dat heb ik bijvoorbeeld van olijven.
Geen paniek met 1kg hoor, kan echt vanalles zijn.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:07

Het gaat bij mij totaal niet goed en zie het ff niet meer zitten :( Ik was zoo blij toen ik 8 kilo was afgevallen en nu schommel ik tussen de -7 en -6.5 kilo :( Ik merk dat ik er zelf niet helemaal meer voor ga en vind het ineens zo moeilijk allemaal :'(

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:40

@horsesm: dat gevoel ken ik, heb eens een periode gehad (onlangs nog) dat ik op mysterieuze wijze 6kilo aankwam!

Probeer even alle lekkere dingen uit je huis weg te werken, dat helpt bij mij in zo'n situatie.
En opschrijven wat je eet helpt bij mij ook, dan zie je snel of je te ver gaat of niet.
Of als je zin hebt om te gaan vreten, sla een glas water achterover of ga wandelen?

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:05

alle lekkere dingen uit huis weg werken gaat beetje moeilijk aangezien rest van familie niet aan afvallen is en dat gewoon wilt eten xD
Heb nu alleen bakje kellogs op en zo meteen 2 broodjes eten en vanavond voor het werken 2 tosti's.
Heb best vaak zin om te vreten :o water helpt bij mij echt niet helaas dus meestal pak ik dan een appel ofzo maar de laatste tijd is dat eerder een koek of chips dan iets gezonds.
Vooral avond eten blijft bij mij moeilijk vooral als ik om 5 uur moet werken dus al om 4 uur ga eten dan heb ik na het werken weer honger :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:12

Gister weer naar de diëtiste geweest en k ben 4 ons aangekomen :( Had wel verwacht dat ik zou afvallen aangezien ik een hoop dingen gelaten heb.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:58

horsesm schreef:
alle lekkere dingen uit huis weg werken gaat beetje moeilijk aangezien rest van familie niet aan afvallen is en dat gewoon wilt eten xD
Heb nu alleen bakje kellogs op en zo meteen 2 broodjes eten en vanavond voor het werken 2 tosti's.
Heb best vaak zin om te vreten :o water helpt bij mij echt niet helaas dus meestal pak ik dan een appel ofzo maar de laatste tijd is dat eerder een koek of chips dan iets gezonds.
Vooral avond eten blijft bij mij moeilijk vooral als ik om 5 uur moet werken dus al om 4 uur ga eten dan heb ik na het werken weer honger :(

:(:)
Het is al knap dat je 7kg kwijt bent! doe maar eens 7 pakken suiker in een rugzak, dan kom je er achter wat je al die tijd mee sjouwde...
Nu heb je slecht gedaan en foute dingen gegeten, probeer het dan nu weer op te pakken en de goede richting op te gaan.
Wat bij jou denk vooral belangrijk is dat je beseft dat je jou leefstijl aan het omgooien bent. En niet alles hoeft te laten, anders ben je aan het crash diëten en kom het er straks weer bij. Een bakje kellogs en 4 broodjes voor een hele dag is natuurlijk veel te weinig waardoor je lichaam het dubbel gaat opslaan.

Eet gezond en gevarieerd, kan je het toch niet laten om lekkere dingen te eten dwing jezelf dan extra hard te sporten dezelfde dag of de dag erna. Dan voel je je ook weer beter ;) .

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:59

purny schreef:
Gister weer naar de diëtiste geweest en k ben 4 ons aangekomen :( Had wel verwacht dat ik zou afvallen aangezien ik een hoop dingen gelaten heb.

Je heb een hoop gelaten, maar waar denk je dat het fout is gegaan dan?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:00

chipieke schreef:
@horsesm: dat gevoel ken ik, heb eens een periode gehad (onlangs nog) dat ik op mysterieuze wijze 6kilo aankwam!

Probeer even alle lekkere dingen uit je huis weg te werken, dat helpt bij mij in zo'n situatie.
En opschrijven wat je eet helpt bij mij ook, dan zie je snel of je te ver gaat of niet.
Of als je zin hebt om te gaan vreten, sla een glas water achterover of ga wandelen?

Goeie tip chipieke, ik heb nu ontzettende honger terwijl ik om 11:30 al gegeten heb. Ik pak even een behoorlijk glas water :D

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:10

Wat kan ik er dan nog meer bij doen ? ik ben nu aan het oppassen waar ik niet wat eten mag pakken en heb alleen de 2 broodjes mee en ben om 4 uur thuis en moet dan om 10 over half 5 weer weg en ben dan om 9 uur weer thuis.. Dus weet het dan ook niet meer.. Is zoiets beter voor me (rekening houdend met werk om 5 uur)

O: Bakje kellogs
T: Appel
L: 3 broodjes
T: Cracker met kaas
D: soep of 2 tosti's
T: Stukje komkommer

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:56

@horsesm: met dit lijstje ga je honger krijgen en om je honger te stillen gaat je lichaam naar zoet snakken
waardoor de kans des te groter is dat je gaat falen...

Ik zou hiervan maken:

O: bakje kellogs met melk
T: appel
L: 3 broodjes met mager beleg en groentjes
T: cracker met magere kaas (meeste kazen zijn vet)
D: soep mét 2 tosti's (kan je beleg én groentjes op doen)
T: glaasje fruitsap, of wat nootjes, of een stuk fruit.

Komkommer is water, als je dat ophebt heb je 5min erna terug honger...

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:11

Okee aan wat voor groentes denk je dan voor op brood ?

Ik dacht juist altijd dat je niet te veel op mocht :o Soms denk ik niet zo goed na O:)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:13

Je moet je ketel draaiende houden hé ;)

Eenzijdige voeding is ongezond en je moet je lichaam de kans geven te kiezen uit gezonde stoffen.

Ik doe altijd sla, komkommer, tomaat, augurk, zilveruitjes, af en toe een eitje op de boterham.
Of gewoon een hele banaan op een boterham of 2 verdelen.
Lekker én gezond!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:38

Oeh dat klinkt idd allemaal erg lekker O:)