Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:42

Ik liep eerst op tennisschoenen maar heb na 2 maanden hardloopschoenen gekocht bij Runnersworld omdat ik dat toch wel wat beter vond voor mn knieën. In vergelijking met die oude tennisschoenen zweef ik echt met mn hardloopschoenen. Toen ik begon met lopen werd het winter en heb ik gewoon met een trainingsbroek en een zwart paardrijshirt met lange mouwen gelopen :+ Niemand die dat ziet in het donker. Nu heb ik voor de zomer wel een korte broek gekocht en een mouwloos shirt.

Ik ga zaterdag- en zondagochtend weer, ik heb doordeweeks echt te weinig tijd. Ik heb ook wel eens zitten denken om m'n hardloopkleding mee naar stal te nemen en als ik dan gereden heb kan ik in het bos hardlopen.

Sabini

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:04

Ik ga zometeen ff lopen :) Heerlijk weertje erbij! Ga nu een klein rondje doen (3 km) want moet straks nog werken. Maar zo'n rondje is wel fijn om op hoog tempo te lopen :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:07

pfff ik moet vanmiddag de 14 km lopen, weet nu al dat ik mn te hoge pumps (12CM) daarna niet meer aan ga krijgen.

Gelukkig was er een kg bij vanmorgen op de weegschaal door al dat vreten gister en afgelopen weekend; motiveert dan weer :D

Doel staat trouwens op 1.19 uur.....

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:10

Fantabulouss schreef:
Lein_ schreef:
Gisteren voor het eerst over de 50 minuten heen sinds een lange tijd, 57 minuten gelopen! Zelfs nog wat versnelt en heuvels getraind.
Nu lekker doortrainen over 't uur. Als dat goed blijft gaan, blessurevrij... In Oktober mijn eerste halve marathon :D

Respect! :) _/-\o_ ik kom nog niet verder als 5 minuten ..in hoeveel tijd trainen kon jij 50minuten lopen als ik vragen mag ? :)

[

Ik heb geen flauw idee.. Een paar maanden denk ik? Ivm blessures en gebroken teen heb ik er even uitgelegen dus zoiets zal het zijn..

Sorry voor de late reactie ik ben druk met mijn afstudeerstage, nog een weekje en het zit er op!!

Zondag voor 't laatst tijd gehad om te rennen... 1:07 gelopen aan een stuk, mijn vriendje was mee op de fiets als coach :)
Hij kan veel beter lopen dan ik maar meer dan 30min vind hij niet leuk..Haha.
Ik liep altijd zo'n 10 km/uur maar dat is nu ongeveer 9 km/uur. Even opbouwen dus.

Straks een rondje 45min tussen alle studie ellende door!

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:19

nou mijn planning was om vanmorgen te gaan lopen, maar had nog steeds pijn in me kuiten dus nu morgen ochtend maar weer en zit nu thuis met barstende hoofdpijn :(

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:36

Ik heb een aantal jaar geleden ook hardloopschoenen ervoor gekocht. Daar loop ik dan ook altijd op, ze zitten ook fijn :)
Ik moet nu eigenlijk nieuwe hardloopschoenen en vroeg me wat af. Ik hoorde dat je hardloopschoenen eigenlijk een amat groter moet hebben dan je normale maat, hebben jullie dat ook? Hebben jullie gewoon zelf schoenen gekocht, of heb je je laten adviseren in een sportwinkel?

Ik ga morgen weer hardlopen, doordat het paardenbeest maandag ziek was, en ik daarnaast ook andere dingen gepland had kan ik helaas morgen pas weer gaan lopen. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:53

Sportschoenen vallen over het algemeen kleiner uit, geloof ik.
Ik heb mijn eerste paar bij Perry gekocht en me daar laten adviseren.
Een jaar later, een stuk fanatieker, schoenen laten aanmeten bij RunnersWorld.
Fantastisch! Een smak geld kwijt maar de analyse is dan gratis. Ik heb zo'n 7 paar schoenen aangehad en er zelf buiten mee mogen rennen! Uiteindelijk de fijnste gekocht, mizuno's ren ik nu op.
Normaal heb ik maar 41 soms 42 en mijn hardloopschoenen zijn maat 43,5!!!

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:57

Niet altijd een maat groter maar je moet voorin bij je schoen genoeg ruimte hebben omdat als je land op de grond je voet als het ware uitzet.

Ik heb laatst ook super fijne schoenen gekocht! Lekker prijzig maar wel het geld waard. Echt heeeerlijk :D

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:00

ais schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden ook hardloopschoenen ervoor gekocht. Daar loop ik dan ook altijd op, ze zitten ook fijn :)
Ik moet nu eigenlijk nieuwe hardloopschoenen en vroeg me wat af. Ik hoorde dat je hardloopschoenen eigenlijk een amat groter moet hebben dan je normale maat, hebben jullie dat ook? Hebben jullie gewoon zelf schoenen gekocht, of heb je je laten adviseren in een sportwinkel?

Ik ga morgen weer hardlopen, doordat het paardenbeest maandag ziek was, en ik daarnaast ook andere dingen gepland had kan ik helaas morgen pas weer gaan lopen. Ben benieuwd hoe dat gaat!

ik heb me schoenen bij telstar harderwijk gekocht en daar loop je op de band dan filmen ze je voeten en hoe je loopt en daarop krijg je een schoen advies en je moet inderdaad je schoenen een maat groter ! met mijn boten zat ik bijna bij de heren er was maar 1 schoen die in de dames was in mijn maat maar ook meteen de beste en duurste :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:06

Mag ik me hier ook melden? :wave:
Ik ben voor de duizendste keer ook weer aan het hardlopen geslagen, zat een tijdje niet zo lekker in m'n vel en ik merk dat ik me altijd veel beter voel als ik weer aan het sporten ben! Ik probeer braaf drie keer per week te lopen met Evy Gruyaert in mijn oor; morgen is lesje 9 aan de beurt.

Ik krijg de laatste tijd wel een beetje last van mijn schenen tijdens het hardlopen. Bekende hardloopblessure schijnbaar. Misschien maar eens kijken of mijn schoenen nog wel goed dempen en of ik mezelf een betere hardlooptechniek kan aanleren. Ik zag laatst bij een toffe uitzending van Pavlov op tv dat je eigenlijk op je middenvoet of bal van je voet hoort te landen zodat je niet zo'n klap maakt. Maar dat is zwaarder :+

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:08

Ja, klopt! Je moet niet te hard stampen, eigenlijk het gevoel hebben dat je fietst of "zweeft". En verder rustig opbouwen en goede schoenen!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:44

Ik heb schoenen bij Runnersworld vandaan, daar wordt je loop gefilmd en dan krijg je verschillende schoenen aan. Bij de landing zag je bij dat mijn rechtervoet naar binnen knik en dan laten ze je een keer lopen met een zool die verhard is aan de binnenkant zodat je minder inknikt en dus minder snel een blessure oploopt. Ik heb normaal maat 36 en mn hardloopschoenen zijn maat 38.

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 13:07

welkom loveshadow!
Ik merk ook altijd heel duidelijk verschil in hoe ik me voel als ik wel of niet sport. Heb er een paar weken uitgelegen, en gisteren dus weer begonnen, en ik voel me nu al beter!!!

@Dressuurgek; dat hebben ze bij mij idd ook gedaan. (En heb idd ook een maatje grotere hardloopschoenen). Ze lopen wel echt goddelijk :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:55

Het wordt bij mij nog niks vandaag := Eerst maar even een weekje de boel bij laten komen, of nouja eerst maar weer normaal lopen :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:08

Ik mag vanavond weer, maar ik heb een beetje last van stijve spieren vandaag dus dat wordt nog interessant :+ Vorige keer mijn maximale afstand ruimmmmm verbeterd dus dan wil ik nu natuurlijk ook weer graag in die richting. Hopen dat mijn spieren meewerken vanavond!

Ik heb gemerkt dat het voor mij veel beter werkt als ik voor het rennen NIET stretch. Dat deed ik eerst altijd wel omdat ik anders kramp kreeg. Maar zodra je gaat stretchen neemt de kracht van je spieren tot een half uur af heb ik gelezen :j

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:49

Vanochtend les4 gedaan en dat ging erg fijn!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:36

Met strechen na t warmlopen, rek je juist je spieren op. Dus kracht afname lijkt me sterk nergerzoen.
Je moet alleen niet met koude spieren gaan strechen, dat werkt niet. Ik doe na t warmlopen altijd alleen wat oefeningen om alles soepel te krijgen en strechen na afloop, als 'ontspanning' voor mn spieren.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:57

WillemYntJee schreef:
Met strechen na t warmlopen, rek je juist je spieren op. Dus kracht afname lijkt me sterk nergerzoen.
Je moet alleen niet met koude spieren gaan strechen, dat werkt niet. Ik doe na t warmlopen altijd alleen wat oefeningen om alles soepel te krijgen en strechen na afloop, als 'ontspanning' voor mn spieren.

Ik strech helemaal niet van te voren, warmlopen ook heel kort (of niet) eigenlijk :o
Ik strech alleen na de les, en ik heb eigenlijk nooit spierpijn...

Morgen les 14, heb er zin in. Even lekker mn hoofd leeg lopen, daarna lekker verder met leren voor mn tentamens.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:27

Ik ben ook niet zo van het opwarmen, begin wel rustig. Gister iets te fanatiek gedaan dus vandaag korte ronde van 3,5 km gelopen, ging helemaal niet benen leken wel 1000 kg te wegen. Maar toch 20 minuten erover gedaan. Is niet slecht maar ik kan beter dat is het hem. Ben behoorlijk hard voor mezelf. Ben zondag van de trap gelazerd en dat voel ik nog wel ff. Maandag naar de fysio er zal wel weer het een en ander scheef zitten

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:33

Eergisteren heb ik hardgelopen en ik heb nu vreselijk last van waarschijnlijk m'n hamstrings.. Echt heel vervelend. M'n hardlopende vader is bang dat het iets van ischias is. Hopelijk gaat het vanzelf over maar ik heb de training voor vandaag er maar voor laten schieten... Helaas!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:03

nanoetje schreef:
Eergisteren heb ik hardgelopen en ik heb nu vreselijk last van waarschijnlijk m'n hamstrings.. Echt heel vervelend. M'n hardlopende vader is bang dat het iets van ischias is. Hopelijk gaat het vanzelf over maar ik heb de training voor vandaag er maar voor laten schieten... Helaas!

dat het wat is?? klinkt heel pijnlijk!! Wordt de pijn al minder?

net mn 'snelheidsrondje' gedaan van 8 km over het strand. Eigen tijd weer verbeterd met 2 min. We hebben hele stukken boven de 11,5 gelopen, eigenlijk veelste hard voor mij want kwam moeilijk uit mn rood. Zondag dus maar weer lekker 12 km op 10,5 doen, heb ik minder moeite mee :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:32

Nou ondanks de hooikoorts (tja.... heb wel pillen...... maar vergeet ze gewoon in te nemen) ga ik zo toch een rondje doen. Moet ff wat energie kwijt geloof ik want ik heb heel de dag al een erg gezellig (not) humeurtje! Na mijn valpartij hou ik het erg rustig, 6x 1,5 minuut rennen met 1 minuut er tussen dus klein rondje. Daarna ga ik proberen de evy bestanden op de iphone te krijgen. winrar met succes gedownload, nu de rest nog hahaha als de wasmachine zo piept dat ie klaar is vertrek ik. (Laat m liever niet aanstaan als ik er niet ben)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:45

Ik mocht vanavond weer lekker een rondje, maar ik ben zooooo moe! Het is prachtig weer maar ik laat 'm toch zitten vanavond. Even lekker met de pootjes omhoog op de bank. Dan maar morgen in de wind en zijkregen na het werk :')

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:47

hahaha daarom ga ik vandaag! Morgen zou ik ook alleen voor werktijd kunnen....... maar dan wordt het een hele zware werkdag denk ik. Rest van het weekend wordt ook een no-go vrees ik. Zit zoo bommetje vol geplant dat ik me afvraag of ik tijd heb om adem te halen.

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:40

@romyv pijnlijk is het inderdaad.. Het gaat nu wel beterder gelukkig!