Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:46

_Nancy schreef:
Ik ben ook helemaal verliefd op de sportschool <3
En kan me ook moeilijk indenken waarom mensen het niet leuk vinden daar of het niet zoeken om te gaan :+

Vind het er heeeeeerlijk, echt een uitlaatklep! Houd me van de straat af :+ Het is gezodn, je voelt je daarna super fit!
I love it! <3

Net weer voor het laatst getraind deze week :(
Was wel weer even lekker, nu even 2 dagen rust :j Wat op zich ook niet zo verkeerd is..

Als het lekker weer is ga ik toch liever wat buiten doen dan konten kijken in een sportschool.....

SSDesign

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:53

Silvia, daar ben ik het mee eens :) Ik ben 'noodgedwongen' gaan fitnessen, omdat het te koud was om buiten te gaan hardlopen, maar doe toch liever wat buiten.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:09

Zodra het kan loop ik ook veel liever buiten, zoals vanmorgen, echt heerlijk hardgelopen!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:27

Ik ga vanaf volgende week weer beginnen in de sportschool samen met mijn vriend! Heb er echt weer zin in, ik train nu alleen thuis ( meestal met een kettlebell) maar in de sportschool zijn er toch weer wat meer mogelijkheden en goede begeleiding. Mijn doel is om mijn kracht te vergroten en een klein beetje spieren te kweken er mag ook een klein beetje vet af, maar ben gelukkig slank, dus hoef niet af te vallen. 3 jaar geleden was mijn vetpercentage 25% geloof ik, geen idee hoe het nu is, ben volgens mij niet heel veel veranderd...

Is iemand van jullie bekend met sunwarrior protein? Tis best wel duur spul en heb geen idee welke smaak lekker is...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:30

Silvia schreef:
_Nancy schreef:
....

Als het lekker weer is ga ik toch liever wat buiten doen dan konten kijken in een sportschool.....

Oh dat heb ik dus juist niet _O- Haha
Zo zie je maar, iedereen wil wat anders..

Buiten kan ik niet sporten, ik moet mensen om mij heen hebben die hetzelfde doen als ik..

En over de kontjes; Die zijn zo slecht nog niet :o := Alleen kijk ik meer naar het bovenlichaam, haha.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:32

Wow, dan heeft het je ook niet meegezeten SSdesign
Ik ben ook noodgedwongen gaan fitnessen, het moest van het ziekenhuis. Ik vind het nou niet echt leuk maar je moet toch wat. Gelukkig is krachttraining al beter dan cardio. Binnekort is gaan kijken of ik op zumba kan gaan.
Nee sorry Malu, ben ik niet mee bekend.
En die kontjes zijn inderdaag nog zo slecht niet. Denk stiekem dat ik daarom kracht leuker vind dan cardio :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:44

Cardio trekt mij totaal niet :n :)
Het zijn ook meestal de vrouwen die aan de cardio apparaten hangen..

Ik zit zelf meer in het krachthok *D Mijn ogen uit te kijken :wow: _O-

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:50

Cardio trekt mij ook niet, ik vind het saai...soms zie ik vrouwen wel een half uur op een apparaat zitten :wow: Ik gebruik de cardioapparaten alleen als warming up

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:58

Zo ik heb vandaag weer lekker gesport.
Eerst even met een instructeur aan de slag geweest voor mijn schema. Er is van alles gemeten: bloeddruk, gewicht en vetpercentage, maar ik weet de exacte cijfers niet meer :')
(Ik ben trouwens 1,71 lang, weeg 65,5 kg en heb een vetpercentage van ergens in de 28%. Mijn bloeddruk was prima in orde. Donderdag ga ik er voor het eerst mee aan de slag en dan kijkt een instructeur ook mee en geeft uitleg.)
Hierna heb ik nog even wat oefeningen gedaan en heb ik nog een half uurtje gefietst en een kwartiertje gelopen.
Daarna heb ik heerlijk 20 minuutjes in de sauna gezeten. :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:58

Malu, ja inderdaad! :j
Ik ook haha

Als ik aan het trainen ben, zie ik wel eens iemand op de cross staan.. En een uur later staat ze er nog steeds op..
Hartstikke knap natuurlijk! Maar dat zoek je toch niet?? :wow:

De sauna na het sporten is altijd het toetje <3
Zo lekker!!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:01

Sauna lijkt mij ook wel lekker na het sporten, maar helaas hebben ze die niet bij mijn sportschool...

Ja of sommige zijn een uur aan het fietsen... in de zomer...terwijl het prachtig weer is.. Ga buiten fietsen denk ik dan :+

Voor de geinteresseerden : mijn buik... http://i214.photobucket.com/albums/cc81 ... 02/099.jpg

zal binnenkort eens een foto van de armen plaatsen... en dan na een x aantal maanden nog eens.. kijken of er verschil te zien is nu ik weer braaf twee keer per week naar de sportschool ga.. en natuurlijk thuis blijf kettlebellen ( ik vind dat echt tof) :D
Laatst bijgewerkt door _Malu_ op 04-03-12 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:02

Ik heb van de week eens anderhalf uur op de loopband gestaan :oo
Echt belachelijk lang, maar er waren 2 leuke programma's :=
Was trouwens gewoon in een stevig wandeltempo hoor, rennen doe ik niet aan :')
Dan had je me echt kunnen opvegen daar.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:03

Malu, dat ziet er goed uit zeg!! :oo Strak buikje!! :D

Ik heb mijn sportschool uitgezocht op sauna/stoombad :=
Gezien ik zo vaak ga, maakt het niet uit of ik wat meer betaal (39 pm voor onbeperkt)

Ik had ook voor 14,95 bij een andere gekund.. Maar daar hebben ze niet eens een kleedkamer :+

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:05

Ik doe wel cardio, vetjes krijgen bij mij geen kans!!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:06

Ik heb een jaar lang bij basic fit gesport, daar hadden ze wel een soort kleedruimte... maar geeneens haakjes ofzo. De apparaten waren trouwens wel splinternieuw en moet zeggen toen ik bij een sportschool sportte met sauna maakte ik er nooit gebruik van. Dat was namelijk een heel klein hokje en badkleding was verplicht... en dat vind ik naar in een sauna :+

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:07

hahaha. Ik ben eigenlijk bij deze gekomen omdat mijn vader hier korting kreeg :=
Hij heeft een zonnebank, spinning en fysio, voedingsdeskundige etc. Ik had ook verderop gekunt waar ze een zwembad, sauna, stoombad, tv voor ieder apparaat enzo hebben maar ik weet toch dat ik daar geen gebruik van ga maken.
Nee ik lieg, ik ga daar niet heen omdat ik weet dat ik daar teveel gebruik van zou maken _O-

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:09

Oh een tv lijkt me ook niet fijn, ga je heel de tijd kijken en ondertussen stoppen je benen met fietsen :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:12

Ik betaal vrij veel in de maand voor de sportschool. Maar hij zit hier nou eenmaal heel dicht in de buurt, wat voor mij ook de motivatie groter maakt om er naar toe te gaan. En je krijgt een aangepast schema, je kan tijdens het trainen altijd om hulp vragen (er lopen namelijk altijd instructeurs rond), veel verschillende groepslessen, luxe apparaten, verschillende punten waar je met losse gewichten aan de gang kunt en matjes liggen en je kan er heerlijk genieten van de gewone en infrarood sauna :+
Ik had ook het voordeel dat er een actie was en dat ik een gratis personal trainer sessie heb gekregen :D

Nou ik zie zo veel foto's, dus ik zal dan ook maar eens foto's maken. Ik moet toch fotomateriaal hebben om over een paar maanden te gaan vergelijken :')

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:15

Heb ik ook Malu. Ik kan ook geen twee dingen tegelijk. Daarom vind ik het zo saai haha.
We hebben ook nog groepslessen en voor 4,- per maand mag je onbeperkt drinken pakken.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:19

Moet zeggen dat ik cardio zo saai vind, als ik een kwartiertje warm ga fietsen dan heb ik muziek op en lees ik mijn ebook op de iphone hihi of ik pakte een krant :+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:03

Ik doe nu ruim een half uur krachttraining en zeker een uur cardio
Vaak 10-15 minuten crosstrainer en dan nog een uur loopband
En daar speel ik altijd mee
Op flinke helling of stevig door lopen
En dat doe ik 5 dagen in de week
Vanaf morgen wil ik ook beginnen met mijn borstspieren trainen
Bij ons zie ik heel vaak mannen bij cardio
En daarna doen ze krachttraining
Ik zie heel vaak barbies die 5 minuten lopen en 10 minuten fietsen om vervolgen weer weg te gaan :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:38

Ja die zie ik ook. Het is soms meer een bijpraatuurtje (of kwartiertje := ) dan dat ze daadwerkelijk wat doen!
Maar ieder zijn ding. Ik kom er voor mezelf, lekker trainen, zweten, beulen, werken en je doel halen, daar gaat het om! :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:04

Ik betaal 70,- per jaar en dan 1 keer een fitness-sleutel van 15,- Voordeel van student zijn :D

Ik ben vanmorgen geweest, was weer lekker :j Ben nu alleen een beetje ziekig, dus dat is jammer. Ik ben een uur tot 1,5 uur bezig, ligt er een beetje aan hoe druk het is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:06

_Kiki_ schreef:
Ik betaal 70,- per jaar en dan 1 keer een fitness-sleutel van 15,- Voordeel van student zijn :D

Ik ben vanmorgen geweest, was weer lekker :j Ben nu alleen een beetje ziekig, dus dat is jammer. Ik ben een uur tot 1,5 uur bezig, ligt er een beetje aan hoe druk het is.

Dat is wel heel goedkoop. Volgensmij kan ik dat ook wel, maar dat zou betekenen dat ik dan naar Nijmegen zou moeten gaan om te sporten :')
Ach ik betaal dan wel wat, maar dan heb je ook wat :+

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:11

En dan kan ik ook nog aan alle cursussen mee doen (zonder extra te betalen), zwemmen, sqaushen en lid worden van verschillende sportverenigingen.

Studeer je in Nijmegen? In principe kan je dan volgens mij bij elke universitair sportcentrum een sportkaart kopen met korting (misschien maar 1 met korting), maar ik weet niet of er iets bij jou in de buurt is ;) En ach, die luxe is ook lekker toch.