Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:38

Citaat:
Ik wil ook graag stoppen met roken, maar ik ben erg bang voor de gewichtstoename hebben jullie daar veel last van gehad?

Ja ;(

Citaat:
Iedere dag? Zo, ik heb echt respect voor jou. Ik heb het nu een avond en ik had al bijna toegegeven. Ben nu 5 weken gestopt en eigenlijk helemaal geen moeite nog gehad..

Thnx , maar dat hoeft niet hoor.
Ik ben serieus ziek geweest ,en ik voel me verplicht naar mijn kinderen en partner om er alles aan te doen
om niet weer zo ziek te worden, en daar hoort stoppen met roken helaas zeker bij.
De ellende is dat iedere keer als ik trek in een peuk heb ik nu wat eet.
Citaat:
Buiten dat zit ik ook heel druk in het afvalproces en ben ik als de dood dat de hele boel op z'n gat gaat als ik stop met roken.

Heel cru : straks ben je mooi slank , maar dood , is dat geen motivatie........

AnnaR
Umaydream
Mando
EllenB
KOM OP MEIDEN : DOORZETTEN als zo'n verstokte roker als ik het kan , kunnen jullie het zeker .

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:46

Quellian schreef:
Mando, van wat krijg je precies 80% vergoed?
Ik moet (nou ja, moet niets natuurlijk) stoppen van de Longarts en mijn huisarts kon het alleen maar aanmoedigen en heeft gezegd dat ik contact moet opnemen met iemand van longzorg die me kan helpen. Maar goed... voel tot op heden zelfs nog weinig om contact met haar op te nemen...

Buiten dat zit ik ook heel druk in het afvalproces en ben ik als de dood dat de hele boel op z'n gat gaat als ik stop met roken.

De Champix pillen.
Dat wordt bekeken door je zorgvezekeraar of je voor de vergoeding in aanmerking komt en het is alleen nog dit jaar volgend jaar moet je het zelf gaan betalen.

Mando

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:47

Dank je wel Kaatje ik ga ook zeker mijn best ervoor doen mijn gezondheid is belangrijker dan die peuken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:49

Kaatje, dood is tot noch toe geen motivatie geweest.

Mando, word je heel beroerd van die Champix pillen?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:58

Nee hoor ben niet rotter dan normaal.
Wel wat droge mond maarja ... beetje meer water drinken.

Ik heb wel al het gevoel dat ik al 2 weken geen smaak heb... en niets ruik. Maar dat kan verbeelding zijn hoor kan ook een beetje verkouden zijn aangezien ik af en toe snotter.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:59

Ik kom zomaar het topic binnen vallen, maar ik wou even dat ik diepe respect heb voor jullie en het is erg leuk om te lezen hoe jullie elkaar aan moedigen.

Zelf rook ik ook al weer 2/3 jaar, verschillende pogingen gedaan te stoppen. Maar ik doet het meer om het geld en omdat ik het stom vind. Maar verder is de wil er nog niet ECHT, die moet ik eerst vinden. Want ik weet zeker dat als je zelf echt wil stoppen, het kan en het lukt :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:13

Hahah bij mij was die wil er al 28 jaar niet.. maarja als je dan eenmaal zo ziek ben geweest ga je er wel anders over denken. Ik hoop ook echt dat ik het volhoud.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:17

Wat heb je Mando?
Ik ben ook heel ziek geweest en in die periode ook gestopt met roken, maar daarna toch erg veel stress toen ik weer uit het ziekenhuis was, vond het hele leven k*t en ja... daar ga je dan weer.

Yaka

Mando, ik hoop het ook voor je! Mijn opa is naar 25 jaar ook in een keer gestopt, omdat hij een hersenbloeding heeft gehad. Maar als ik aan het roken ben vind ie het nog steeds lekker ruiken, en hij zegt ook neem ik er nu weer 1, is het weer mis.

Ergens slaat het ook nergens op roken :n

LynnDenise

Mando, je gaat het gewoon volhouden. Punt, klaar.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:48

Precies.... gewoon volhouden allemaal! Als ik het kan.... na heeeeeeeel veel jaar en 2 pakjes per dag... kunnen jullie het ook. Mijn stoppen met roken was trouwens zonder hulpmiddelen. En ik zeg ook niet dat het gemakkelijk is geweest. Mijn tip: probeer zoveel mogelijk aktief te zijn, veel water en vruchtensappen te drinken. En de momenten te vermijden die moeilijk voor je zijn..... Tanden poetsen etc. helpt ook!
Succes allemaal!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:52

countrygirl schreef:
Precies.... gewoon volhouden allemaal! Als ik het kan.... na heeeeeeeel veel jaar en 2 pakjes per dag...

Damn ik dacht dat ik veel rookte .. :o

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:27

Die champixpillen schijnen goed te helpen, heb ik al van verschillende kanten gehoord.
Citaat:
Hahah bij mij was die wil er al 28 jaar niet.. maarja als je dan eenmaal zo ziek ben geweest ga je er wel anders over denken. Ik hoop ook echt dat ik het volhoud.

Als je het niet voor jezelf wilt doen doe het dan voor je familie / geliefden.
Ik zou het mijn kinderen niet durven vertellen als ik weer rookte ( doe ik niet hoor) ze zouden zo verdrietig en boos zijn.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:25

Kaatje, dat werkt bij mij niet hoor.. Ik vind het vreselijk als mn ouders teleurgesteld zijn, maar het houd me niet tegen als ik wil roken.. Misschien is t met kinderen anders, dat weet ik niet :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:51

Nou ik had na het eten wel even mijn mege DIP momentje zeg poeh....
Dacht ik ga maar naar stal en ik zat nog net niet te stuiteren in de auto. How bizar.
Maar het is weer goed gekomen ben weer rustig _O-

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:03

Ik heb het opgegeven. Heb wel een afspraak met een coach gemaakt en met haar wil ik dit varkentje zeker gaan wassen. Mss vraag je je af Waarom coach? Ik ben een HSP en het schijnt dat het dan uberlastig is om te stoppen. Heb nu iemand gevonden die hier veel ervaring mee heeft, dus wie weet...

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:04

Citaat:
Ik vind het vreselijk als mn ouders teleurgesteld zijn, maar het houd me niet tegen als ik wil roken.. Misschien is t met kinderen anders, dat weet ik niet

Tsja, als jij jezelf niet kunt motiveren kunnen we t hier ook niet.

Ik vind het heel knap dat de meesten hier willen stoppen preventief voor gezondheid, of om geld over te houden ,wat dan ook.
Ik moest eerst heel ziek worden anders was ik nog niet gestopt.
Jullie tonen karakter meiden :j

Hopelijk lukt het je met een coach Ellenb.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:06

Ik hoop ook voor je dat het lukt Ellenb.
Ik doe het ook met begeleiding hoor.

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:36

De vrouw van onze huisarts begeleidt het niet-roken.
Zij vertelt elke week hoe goed ik bezig ben en dat is best fijn hoor, een schouderklopje. _/-\o_
Ben nu toch al ruim 3 weken gestopt *\o/*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:58

Ik lees regelmatig mee in dit topic en reageer nu toch maar.
Ik wil al heel lang stoppen met roken maar het is me nooit gelukt.
Nu heb ik een fikse keelontsteking en pak ik die kans om te stoppen.Ik heb gistermiddag de laatste hele sigaret gerookt,daarna alleen nog wat peukjes uit de asbak [ja tis smerig].Vanaf gisteravond 9uur waren de peukjes op,maar vanmorgen vond ik 2 hele kleine peukjes in een andere asbak.Die heb ik gerookt,ze waren smerig.
Ik gistermiddag bewust geen nieuw pakje gekocht,want ik weet,ik kan er dan niet vanaf blijven.
Ik hoop nu eindelijk te kunnen stoppen!

Respect! voor iedereen die gestopt is.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:00

Heel veel succes gohya! Ik herken het van die peukjes uit de asbak :') Daaraan zie je goed hoe verslaafd je bent! Probeer in elk geval, als je trek krijgt, je zinnen op iets anders te zetten. Even iemand bellen of even verder met je breiwerkje oid :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:49

Nou ben met dag 3 bezig, lang leven de pillen.
Ik heb er absoluut geen moeite mee en kreeg vanochtend een compliment van mijn collega dat ze blij was dat ik zo vrolijk was en niet de hersenpan van mijn collega's insloeg.
_O-

Voel me ook goed.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:18

Fijn zulke collega's :j Je bent goed bezig Mando! Ga vooral zo door!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:49

Lichamelijke ontwennings verschijnselen heb ik eigenlijk niet,meer geestelijk.
Opeens is dat stemmetje daar dat me aan een sigaret laat denken,ik negeer het nog steeds.
Tot nu toe nog niets gerookt.
Hoop wel dat ik zometeen niet naar de benzinepomp word getrokken,waar ik altijd me peuken kocht.
Rijd er maar keihard voorbij,ik wil Nú stoppen met roken.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:59

Citaat:
Ik heb gistermiddag de laatste hele sigaret gerookt,daarna alleen nog wat peukjes uit de asbak [ja tis smerig].Vanaf gisteravond 9uur waren de peukjes op,maar vanmorgen vond ik 2 hele kleine peukjes in een andere asbak.Die heb ik gerookt,ze waren smerig.

Echt zo herkenbaar Gohya :j

Mijn vriend rookt stiekem in de schuur, maar ik weet het wel....
ik ben al op peukiesjacht geweest, maar toch besloten om eraf te blijven , anders heb ik al die tijd voor niets afgezien
en buiten dat, het is voor mijn gezondheid belangrijk om te stoppen.

Denk eraan dat er hier alleen al een hoop zijn die net zo lopen te smachten als jij, en het ook niet doen, zet hem op.